Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Zomerproject 2009, Kees' groententuintje...

Recommended Posts

Dat is prima, dan voed ik organisch een beetje bij... En dan kijk ik wel even wanneer ik ze echt over moet potten, want ik wil heel graag eerst het geslacht weten.. Maja daar zal ik wel lang op kunnen wachten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kees ik begrijp een ding nu niet...

 

je zegt dat je grote potten , emmers , weet ik wat als het maar heel veel liter aarde kan bevatten :verrygood

 

en vervolgens geef je aan dat er veel wind staan .... ik hoef jouw zeker niet uit te leggen dat je BOMEN gaat krijgen in dit soort bakken en hOGE BOMEN idd VANGEN VEEL WIND.

 

die plant zou die wind nooit kunnen dragen en zal omdonderen.

of heb je daar iets op bedacht ???

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowiso ga ik de planten met stokken e.d. ondersteunen en er ook een paar netten doorheen hangen zodat in geval van storm de plant niet helemaal uit elkaar waait... Dit jaar had ik een Easy Sativa die helemaal dubbel gebogen stond in de pot... Ze kunnen wel iets hebben hoor... Ik kan ze in het ergste geval tegen het huis aanzetten, dan valt het wel mee met de wind...

 

Hoge bomen tsjah, ken je dat gezegde niet, "grote bomen brengen veel lekkere toppen op" ?!??`

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheghe kees ...tjaah grote bomen 'kunnen' meer toppies geven jah ...als alles lekker gaat is dat idd zo ...

 

waarom strort je geen cement in je bakken, kwestie van wat gaten maken in je bak ( what ever dat mag zijn ) pvc pijp of iets met gewenste dikte door de gaten steken ... cement storten in je bak laten harden ... bak op z'n zijkant hametjes je pijpjes ( of whatever wat ) eruit tikken en je bak is verankert ..

 

 

kost ff wat werk en een zakkie cement maar dan heb je ook iets wat jaren mee kan en de boel pleurt niet om :verrygood

 

 

greetzzz masteryero

Edited by suffie63
2 keer hetzelfde, 1 weggehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een idee waar nog over na te denken valt ja... Voorlopig is dat nog niet nodig want alles groeit gestaag door...

gallery_9137_7216_117627.jpg

 

Naar achteren toe zijn van hetzelfde soortje... Ze zijn wat gestrekt, maar daar lig ik niet wakker van...

gallery_9137_7216_786133.jpg

 

Deze is wel heel mooi en compact, helaas wel een beetje klein...

gallery_9137_7216_84989.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kees,

 

Je bent er weer vroeg bij, ben benieuwd met wat voor monstertopic je op de proppen gaat komen dit jaar.

Succes, kom over een tijdje wel weer een kijkje nemen

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees, mooi plan heb je daar!

Succes en laat de bomen maar komen!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo kees!

 

Mooi bezig weer hoor, maar denk er wel even aan dat als je grote bomen wil kweken dat je ze ruim op tijd overpot, of liever nog meteen in een pot zet die groter is als de uiteindelijke stamomvang! Dit met oog op de problemen (rot, dode plant, dode takken) die kunnen ontstaan als de stamomvang dikker is als het netje van wortels dat er omheen zit door het kleine kiempotje..

 

PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daarom ga ik ook snel al de uiteindelijke potten halen... ik moet wel heel even wachten tot het niet meer gaat vriezen enzo... Hoe ik dat op ga lossen weet ik nog niet precies... Misschien moet ik ze allemaal bij elkaar in een pot zetten ? En dan de mooiste houden en de rest wegknippen ?

 

Want erg veel ruimte heb ik niet... En ik denk niet dat ik ze 1 maart al buiten kan zetten... 25 planten kan ik niet zomaar binnen even kwijt in 6.5L potten ofzo...

 

Vorig jaar gingen ze anders ook best vroeg naar buiten...

 

Ik geloof dat 1 april alles buiten stond...

 

Oja, ik denk niet dat ik stammen van 20cm dik ga krijgen ofzo, maar ik ga voor de 10... Deze potjes zijn 10x10x12 ofzo...

 

Ondertussen ga ik verder in dit soort apparaten...

220%20Litre%20New%20Blue%203%20(Medium).JPG

 

Misschien dat ik een beetje beton onderin giet, maar ik kan ze ook gewoon direct vast maken aan een karretje aan de onderkant met een paar boutjes... En dan nog een constructie maken waardoor ze door harde wind niet omvliegen, en ik moet iets maken om een plantnet omhoog te houden. Ik denk dat ik de planten toch wel één keer top ofzo, anders worden het van die kaarsen, en die gaan geheid breken bij de heftige wind die hier af en toe staat, dat durf ik niet aan...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goedemorgen mensen,

 

We zijn alweer een weekje verder, en de plantjes leven allemaal nog... Ik heb ze verpot naar 6,5L potten (ofzo...) en ik heb hier een mix van 20% special mix 80% cocopeat in zitten. Verder zit er nog een beetje bacto bij en is het ingewaterd met groeivoeding van het merk geen-idee-maar-het-ruikt-naar-vis.

 

Ik heb ze op soortje bij elkaar gezet in een pot, en ze gaan ook zo de ton in, al verwacht ik wel dat ik weet welke man/vrouw zijn voordat ze de pot uit mogen, zal toch wel ? Vorig jaar heb ik me vergist in een herijuana die bij m'n stek een witte haar gaf en later man bleek te zijn... 10 stekken die ik voor iemand anders gemaakt had waren 7 mannen en 3 vrouwen... VREEMD... De enige redelijke conclusie die ik kan trekken is dat de plant nog geen geslacht "aangenomen" had, en dat m'n stek daardoor vrouw geworden was... "Ofzo".

 

Maar goed, dat is de gekkigheid van vorig jaar, dit jaar gaan we weer lekker verder met ander speelgoed... Ik ben érg benieuwd naar de Rebelshack, ik heb deze mogen proeven van Twindaddy en de geur/smaak is gewoon subliem, fruitig... HMMmmm... Dus dat wil ik ook dit jaar...

 

In de 200L vaten die ik over een tijdje ga vullen, gaan denk ik 5 zakken aarde en één zak hydrokorrels... Misschien een zak beton op de bodem... Maar dan kan ik net zo goed hydrokorrels pakken voor op de bodem denk ik ?! Heeft iemand daar een antwoord op ? Voor de stabiliteit bedoel ik dat natuurlijk... Als het een keer winderig gaat worden span ik lijnen waarmee alle potten aan elkaar en aan de grond/omgeving vast zitten...

 

gallery_9137_7216_789330.jpg

 

Ze krijgen iedere dag even een spraylaagje met water, gedemineraliseerd water tegenwoordig. Ik heb ook een coca plantje en die wil alleen gedemineraliseerd water over z'n blaadjes hebben, dus krijgt de rest dat ook... Bladvoeding doen we niet aan... Buiten weer of in de voorgroei...

 

Valt iemand iets op ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hydrokorrels zou ik niet doen, maar ik zou voor in de plaats lavakorrel gebruiken.Lavakorrel is een stuk zwaarder dan de hydrokorrels en verzwaart daardoor ook beter.Je kan het krijgen bij boerengoed onder categorie meststoffen en gesteentemelen afdeling webshop.

 

Effe wat anders, ga je met de 200 liter Medicino Californie nadoen??? :verrygood

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na doen, ach zo wil ik het niet noemen... Ik wil dat m'n plantjes zich op hun gemak voelen. De hydrokorrels die ik zou gaan gebruiken zijn van special, jonkind meuk dus... Dat zijn de iets poreuzere hydrokorrels, meer richting perliet, maar dan wat harder en rood... Het formaat is ook wat fijner meen ik.

 

Nu heb ik toevallig nog zo'n pak met balkjes staan, en die zijn geloof ik ook maar twee tientjes per pak (niet goedkoop, oke...), ik heb vast nog één pak nodig, ben bang van 2... Maar dit moet er dan gemaakt worden, misschien dat er onderop nog iets van een frame moet komen... Maar dit is even een eerste schets.

 

Om een foto als dit in het echt te kunnen maken zal ik gebruik gaan maken van het fenomeen dakkapel... ;)

gallery_9137_7216_137708.jpg

 

Groetjes,

 

Kees.

 

(PS, die planten zijn 2.5 meter hoog op de tekening, de exacte maat van die vaten heb ik gegokt op ruim 1.10 hoog en 55 diameter.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuien, met spanbanden en stormharingen.

Vanaf de rand van het vat schuin omlaag, vier kanten op.

Dan staan ze wel vast

Ben benieuwd naar de boomkwekerij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt is dat het er een terras ligt...

 

gallery_9137_4875_1371296.jpg

 

Hier moeten ze zegmaar komen... Het terras ligt tot het huis... Dus dat is een probleem, ik heb er wel over nagedacht, het kan misschien ook wel, maar dan moet ik ze wel naar 4 kanten kunnen spannen. Het zou opzich fijner zijn, het scheelt opvallendheid etc... Het staat sowiso wel mooi...

 

Ik ga ze zo plaatsen dat ze iets minder zonuren krijgen (na middag minder, 's ochtends meer) en zo staan ze ook meer uit het zicht... Valt jullie aan deze foto dan niets op ?!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi uitgewerkt met die planken. Maar ik heb nog een idee, die misschien iets te absurd is.;) Stel dat je nu rond de tonnen een houten vierkant maakt met onderkant, en deze volgiet met beton. Zo heb je een betonnen verankering zoals bij parasollen. Enig probleem is wel dat deze dan moeilijk te verplaatsen zijn.

 

aaigh,

jereuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een paar plantjes weggegeven kees :verrygood ?

 

of zie ik het nou verkeerd dat op die laatste foto nog maar 20 plantjes staan? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuff said, Brrrr....

gallery_9137_7216_1386881.jpg

 

gallery_9137_7216_964221.jpg

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad,

 

Beter te vroeg dan te laat....of hebben ze straf??

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zeg 'Medocino'Kees :verrygood ;zit er misschien nog een wedstrijdje in wie de grootste bomen kweekt dit jaar.Het moet toch lukken dat er 'bomen' geteeld kunnen worden van 4 a 5 meter hoog en zelfs misschien 6 meter.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 meter lijkt me veel... 4 inclusief pot geloof ik direct...

 

Zou de waarheid er ergens tussenin zitten ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Laten we het houden op 5 meter.Dat moet wel lukken met een aantal soorten die je hebt.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, er is een dudelijk verschil tussen maximaal en optimaal.

Al bij de afdeling zwembaden gekeken?

Kijk je naar het zuiden?

Mooie korstmossen op het dak, ook!

1000 watt gavita aan een vlaggestok uit je dakkapel voor een beetje assimilatiebelichting?

Of gewoon een lantaarnpaal in je tuin poten!

"The Sky is the Limit", is de subtitle van dit topic.

Go For It!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valt jullie aan deze foto dan niets op ?!

 

Je hebt meer dan 5 gedoogde planten staan

Je boom is dood

Je kano is lek

Je moet nog straten

Je parasol is gejat

Je bent het gras van de buren vergeten te maaien

 

 

Waarom gebruik je die 2 grijze palletboxen niet ?? ;) , die zijn er trouwens nog groter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram, je bent te laat, hehe boven je post staat het antwoord al... M'n kano is niet lek hoor... De boom is wel dood... Daarom staat die achtelijke meeldauw eik ook in de tuin, die ga ik trouwens mooi wél omhakken want vorig jaar had ik daardoor overal meeldauw in zitten... Wat er naast stond dan.

 

Die foto was van vorig jaar.. Toen stonden er wat meer planten ja...

 

FoolOnTheHill, thanx voor de ondertitel, het schept wat vertrouwen, we gaan er voor!!!

 

Elmanito, we shall see... Dan kan ik als ik geluk heb dus een topje plukken vanuit de dakkapel ? Schalen de toppen mee ?

 

Schenkie, nee ze hebben geen straf, ze mogen vast buitenspelen, dat is een gunst... Ze staan namelijk in een bak waar ik de afgelopen uuuh...? Tijd... M'n aarde in heb gegooid... Er zal ook wel wat jummie TMV in zitten, maar ik ga er van uit dat die plantjes dat niet in één keer overnemen aangezien het zaadplanten zijn, ik kan het trouwens altijd een tijdje aankijken... De echte reden dat ze er staan is dat ik 5 plantjes per soortje had, en in die potten paste het beter met vier vond ik...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is inderdaad een idee waar nog over na te denken valt ja... Voorlopig is dat nog niet nodig want alles groeit gestaag door...

gallery_9137_7216_117627.jpg

 

Naar achteren toe zijn van hetzelfde soortje... Ze zijn wat gestrekt, maar daar lig ik niet wakker van...

 

Kees.

 

Je zou er enkele onder je ledlamp kunnen zetten..en een paar keer toppen...heb je in ieder geval geen heel bos te verzorgen..(Is maar een idee) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...