Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hey whazzie :verrygood

 

ben zeer benieuwd hoe je dames 'stil' zullen staan in de koude maand maart ....

ik ga het van je afkijken want het zou me een hoop last besparen als ik in maart al hier en daar me plekkies vol kan zetten :lol:

anders is het altidj zo'n gejaag tussen 1 t/m 15 mei ;)

 

ik heb trowuens wel altijd begrepen dat de eerste paar weken cruciaal zijn voor het plantje mbt het geslacht ..

 

2 jaar geleden had ik namelijk 25 lowryder staan deze stond VEELS te koud buiten daar had ik dan ook maar 3 vrouwen van ... vele die toen riepen dat het kwam door de kou ...ben jij daar niet bang voor ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo wazzup, ook ik ben er dit jaar weer bij om je verslag te checke!

Wilde even vragen bij wie ik moet zijn voor nycd zaden, was namelijk opzoek..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb trowuens wel altijd begrepen dat de eerste paar weken cruciaal zijn voor het plantje mbt het geslacht ..

Daarom staan ze de eerste maand ook lekker onder de PL lampen ;)

 

Wilde even vragen bij wie ik moet zijn voor nycd zaden, was namelijk opzoek..

Ik had ze van Sannie, Breeders Choice maar daar zijn ze helaas op. Die van Soma zijn een beetje duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga buiten dit jaar buiten met een nieuw substraat testen, dat ook wel voor daktuinen wordt gebruikt. Het bestaat uit (wit) veen en gebroken hydrokorrels. Het neemt snel water of maar houdt niet meer vast dan maximaal opgenomen moet worden en flusht gewoon de rest. Door de korrels kan het ook lang tegen droogte (en dus zonder water). Kortom, een ideaal buitenmedium. Wellicht ook een aardige update van de guerilla plek.

 

Huh? Guerilla? Leg uit?

 

Hoe zit dat met dat substraat, is dat meer hydro dan? Zit er wel voeding in of ga je dat erbij mengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor guerilla: Op een droge plek hou je langer vocht vast, te veel stroomt makkeljik weg.

 

Er zit al voeding in, maar ga nog wel toevoegen. Het zit tegen multisubstraat aan inderdaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt me wel op dat je aarde in de root trainers niet egaal vochtig is whazzup, pas hier mee op.. te droge aarde krijg je nooit meer goed nat..

Voorderest mooie plantjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt! Ik was al gaan sproeien toen ik me bedacht dat ik nog foto's wilde maken en heb dat afgebroken (droog openen ze makkelijker). Als ze zo groot zijn als op de foto mag je echt al wel flink water geven op zo'n kleine plug. Ik deed het gewoon met de drukspuit met steel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

je bent weer lekker bezig, je plantjes zien er top uit ;)

Ik kijk nu al uit naar je cannacam :verrygood .

 

Succes.

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar buitenprobeersels op dak substraat. Een dieseltje dat niet helemaal lekker openging, een mexican kush van eigen bodem en een beetje een halfbakken mexican kush zaailingetje. Eerst maar eesn kijken hoe je het overleven, dan komen de mooie plantjes er straks achteraan ;)

post-5211-1236185975_thumb.jpg

post-5211-1236185989_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup kan niet wachten nie :lol:

 

Daksubstraat = bagger uit dakgoot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach het ging vorig jaar per ongeluk ook goed dus waarom dit jaar niet he :lol:

 

En ja, ze staan buiten. Te koud om echt te groeien, dat komt pas in april / mei. Maar ze harden ze wel lekker af he.

 

Dit weekend komen er nog een paar bij, o.a. Anesthesia F1 v2 en een killa queen. Gewoon voor de gezelligheid :D

 

hehe nee daksubstraat is een mengsel van o.a. kleine kleikorrels, gebroken kleikorrels en wit veen. Het houd vocht bijzonder goed vast maar is ook heel drainerend: te veel loopt er gewoon weer uit. Geen pot-parka's meer dus als het goed is. En ook qua qater geven is het best wel ideaal buiten, want laten we wel wezen: met de gieter zo op het oog valt niet mee. Ik ga eens kijken of het hier makkelijker en/of beter mee gaat. Op daken ligt dit substraat vaak dan nog op een laag kleikorrels als waterbuffer, afhankelijk ook wat voor vegetatie er op komt.

 

Ik werd getriggerd toen ik het bij de producent in een grote pot zag zitten met wat plantjes er in. Her plensde maar de plantjes zagen er erg vrolijk uit. Ben niet direct naakt "eureka" roepend de plomp in gesprongen maar heb wel gelijk twee zakken in mijn auto geladen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan weet ik dat ik m'n planten ook ni tot mei binnen moet houden thanks!!!

Ps kvolg je dit jaar zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Ik zou iedereen adviseren om te beginnen met voorgroei binnen in maart / april (lekker lang onder de TL) en in mei pas naar buiten te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anesthesia F1v2 rulez, ben benieuwd hoe ze het outdoor doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah wat leuk om er al een paar buiten te zien. Heb vandaag wat in de tuin gerommeld en zag links en rechts al wat opkomen van zaden die ik vorig jaar in mijn plant had. Dus de natuur wil zelf ook al wel. Komt wel goed als ze maar een paar diepe worteltjes hebben.

 

Dat substraat ziet er niet heel erg smakelijk uit! Ben benieuwd wat dat je gaat brengen dit jaar. Klinkt allemaal wel goed iig.

 

succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig hoeven we het substraat niet te roken he :lol:

 

Het is verrassend van structuur overigens, heel los en rul maar ook best stevig. Het is erg zwaar, dat dan weer wel, maar dat geeft stabiliteit en zo merk je ook dat het een grote vocht buffer heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe ist er nu mee? heb je ook nog plantjes die binnen wachten of ga je ze allemaal zo vroeg buiten zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook wel benieuwd naar een update whazzup! Doen ze het nog een beetje nu, we hebben hier al een paar graden nachtvorst gehad iig. Mijn zaailingen die buiten staan, staan helemaal stil nu. En met dit koude weer, is dat substraat niet onhandig nu, of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach het staat nu gewoon een beetje stil, niet veel te zien. Het heeft niet hard geregend of gewaaid of gevroren. Ze doen het nog prima, als de zon schijnt groeien ze zelfs een beetje. Je kan nog helemaal niets over het substraat zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bij jou gaat ie lekker Whazzup, keep on growing. :smoke

 

Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje tegenslag: Knights Templar misschien één vrouw. Killer queen heb ik nog de hoop op één vrouw, Anesthesia óók één vrouw! Nou ja we stoppen gewoon weer wat boontjes in de grond. :smoke

 

De Anesthesia F1 v2 is mooi ;)

post-5211-1237940748_thumb.jpg

post-5211-1237940768_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel plantjes wil je eigenlijk buiten hebben? Ze zien er iig mooi uit nu, compact en bossig, jammer dat er een paar heren bij zaten maar ach, dat gebeurt :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja.. een paar... ach shit happens :oeps

 

Kan alvast wel aankondigen dat we een actie gaan doen met de nieuwe F2 zaadjes vanaf zaterdag en gedurende de maand april of zolang de voorraad testzakjes strekt:

 

Bij iedere bestelling van 10 Anesthesia F1 (v2) zaadjes uit Sanniesshop krijg je gratis 5 F2 zaadjes.

 

(bestel je 20 zaadjes, dan krijg je dus 10 F2's)

 

Er zijn drie verschillende F2's, dus het nummer van de F2 staat op het zakje (5, 8 of 9). Als je er een paar in de grond stopt hou die soorten uit elkaar, is voor mij leuk om de verschillen te zien. Zodra de eerste verslagen binnenkomen komt de F2 ook in de shop. Ben erg benieuwd hoe de feno types uitpakken.

 

Dus eh.. zet hem op dames en heren :)

 

(crosspost vanuit mijn F2 topic met uw welnemen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toevallig gisteren anesthesias besteld, hoop dat ik nog mazzel heb dan :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...