Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@beekaa: ja die plantenbakken hebben een verhaal maar dat vertel ik nog wel eens :whistling

 

@kees: hehe het "kruiden-ruil-topic" :blink:

 

Ik heb: Oregano

Ik wil ruilen voor: Knoflookpoeder

 

 

Over dat regenereren: ja, ze willen echt niet terug naar de groei, geen punt, we gaan vanaf vandaag bloeien. Da's puur een gevolg van zo vroeg buiten zetten en gaan bloeien ein mei / begin juni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup

 

Ik heb een vraagje over buitenkweek:

 

Tot hoelang moet je opkomende zaadplantjes binnen (als je zonder lampen werkt) laten groeien voordat ze naar buiten in de volle zon komen te staan? Hoe groot moet het plantje dan ongeveer zijn? Moet je het dan ook rustig opbouwen, de uren dat ze in de volle zon staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf april kun je ze al rustig buiten zetten, officieel met de ijsheiligen (15 maartmei (tnx ganjamens)). Als je vroeg voorgroeit en daarna vroeg buiten zet zoals ik gedaan heb dan loop je de kans dat de planten nog voor de langste dag (ergens in mei/juni) de bloei in schieten en dan gaan regenereren als je ze niet verduistert. Ik doe het met de KQ nu expres om haar flink te stressen, de kq heeft de naam nogal wat herma's voort te brengen, eens kijken of ik geluk heb!

 

Als je van binnen naar buiten gaat bouw je het op met een schaduwplaatsje tot volle zon in een week ongeveer, afhankelijk van het seizoen. De zon is nu wel erg sterk dus heel erg oppassen en de tijd nemen! Geen enkele reden nu overigens om ze binnen voor te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je van binnen naar buiten gaat bouw je het op met een schaduwplaatsje tot volle zon in een week ongeveer, afhankelijk van het seizoen.

 

Oke en hoe groot moet het plantje ong. zijn om te beginnen aan die week?

En hoe gaat het in de natuur? Hoe wennen ze daar aan de zon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de natuur wennen ze aan de zon doordat ze in de lente buiten uit de grond kruipen en het langzaam zomer wordt slimpie :specool - Ga je biologielesgeld terughalen van de lagere school! Ik vind het overigens prima als je een vraag over deze kweek stelt maar voor meer algemenere vragen start je een eigen topic in outdoor beginnersvragen of de betreffende sectie die van toepassing is.

 

Inmiddels is de bossige KQ al twee dagen de schuur in 's avonds!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lange KQ is inmiddels 2,5 meter

gallery_59_297_822883.jpg

gallery_59_297_908604.jpg

 

De meer bossige (1 x getopt) gaat snel terug in de bloei en maakt alweer 5 punters aan

gallery_59_297_344633.jpg

gallery_59_297_740440.jpg

gallery_59_297_532484.jpg

gallery_59_297_691488.jpg

 

Hier zie je het effect van voorgroeien en temperatuur / licht: deze is voorgegroeid onder PL (korte internodes!!) en daarna te vroeg naar buiten gegaan (koud, lange internodes). Naarmate het mooier weer werd werden ze weer korter natuurlijk.

gallery_59_297_213757.jpg

gallery_59_297_652575.jpg

 

Anesthesias

gallery_59_297_147599.jpg

gallery_59_297_397754.jpg

gallery_59_297_292360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn ! :P

 

Die KQ wat een boom zeg.. en dat in een kuipje :rolleyes:

 

Gaat lekker Whazzup, keep it up :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks. Die lange is nu, exclusief pot, ruim over de twee meter inmiddels. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de olijf is ook getopt en heeft al vruchten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag!

 

zeer leerzaam ook weer. zoals met een foto en uitleg over die internodes.

 

deze blijf ik volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe het met ze gaat!

Keep it up! :D

 

~Xilvero :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders dan het continue gevecht tegen meeldauw (de infectiebronnen zijn niet allemaal weg te nemen dus het is eigenlijk dweilen met de kraan open) gaat het wel goed! Er zit nog steeds een hoop groei in die lange

 

Als het mooi weer eens weer wat foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan dus inderdaad gewoon door :D

gallery_5211_7175_323407.jpg

gallery_5211_7175_82746.jpg

gallery_5211_7175_276982.jpg

gallery_5211_7175_167409.jpg

gallery_5211_7175_225437.jpg

gallery_5211_7175_19960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blijft altijd ee mooi tuintje houden he? Whazzup.

 

Ziet er weer helemaal toppie uit daar.

 

Je hebt ook van die mooie houten stammetjes :D

 

Houd je in de gaten.

 

Fijne avond nog.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja het spul groeit vanzelf he ;)

 

Als je 2,5 meter hoog bent moet je ook wel een beetje benen hebben :D

 

Was er nog eentje vergeten...

gallery_5211_7175_145562.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange slungel! :D Wanneer verwacht je de bloei in die lange KQ, kan het niet zo goed zien, maar ze lijkt er al dicht tegen aan te zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt. Eerder dit jaar gingen ze al spontaan in bloei en regenereerden. Heb dat bewust laten gebeuren om de planten zoveel mogelijk te stressen. KQ heeft nog wel eens herma trekjes en die komen er ongetwijfeld zo uit als ze ze heeft. Als ze die niet heeft heb ik een mooie kq, en anders in ieder geval wat lekkers te roken ;).

 

Toen de getopte bijna gerevegged was heb ik haar slechts een week verduisterd om de bloei in te krijgen, het was zelfs op het randje of ze bleef bloeien (niet dus!) en ze zet de laatste week echt goed door met reveggen :D. De lange die niet getopt is heeft nu net haar eerste bloeiverschijnselen. De Anesthesia's ga ik een handje helpen want die willen nog niet erg, van mij mogen die nu wel beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto's van afgelopen weekend :wave:

 

De lange KQ. 3 meter stam nu aan een paaltje van een meter :D

post-5211-1250116876_thumb.jpg

 

De korte, re-reveggende :)

post-5211-1250116904_thumb.jpg

 

qua thc productie lijkt het me wel ok (zelfs op de onderkant van de bladeren zitten trichomes)

post-5211-1250116918_thumb.jpg

 

Afgelopen hete periode is ze een paar centimeter de lucht ingeschoten!

post-5211-1250116932_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...