Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Annesthesia (4), Knights Templar (3) op de achtergrond Killer Queen F5 (3)

post-5211-1235171477_thumb.jpg

post-5211-1235171493_thumb.jpg

 

meer nieuw leven :rolleyes:

post-5211-1235171505_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan wel mooi bij je he whazzup .

Jammer dat je propegatortje te klein is anders haden ze misschien niet zo paars geweest ivm minder tocht langs de steeltjes.

Maar het gaat even goed wel goeg komen bij je :rolleyes:

Succes man

 

Greetz knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Jammer dat de root trainers toch niet zo lekker blijken te werken....

 

Mja tijd zat hoor, komt allemaal nog wel goed.

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze niet werken zou ik niet zeggen maar het is nog niet echt handig. Twee keer per dag water geven is wel aan te bevelen anders drogen ze behoorlijk uit, zelfs met water onderin. Maar de worteltjes groeien inderdaad naar beneden, zal als ik ze overpot als ze groter zijn effe foto's maken. Dus uiteindelijk zal het best wel werken (en zoals je ziet doen de Anesthesia's het er prima in!) maar ik vind het niet ideaal werken. Misschien verander ik nog wel van gedachten, maar voorlopig heb ik ze toch weer gewoon in pitpot en in aarde ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat als je een laagje seramis of perliet op de aarde legt het wél werkt vanwege de isolerende werking en de vochtvasthoudende werking. Dan zou je minder hoeven bewateren omdat je verdamping minimaliseert.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn al redelijk diepe pluggen, heb er al een paar open gehad met wortels en ze groeien inderdaad recht naar beneden. Dat water geven vind ik op zich nog niet zo heel erg, maar het zou met zaai- en stekgrond moeten werken en bovendien vind ik het allemaal net effe te slap. Als het wat dikker materiaal was geweest had het best gewerkt. De plantjes die opkomen doen het overigens best lekker.

 

Uiteindelijk hallen alle Anesthesia's het, 2 of 3 Killer Queens en 2 Knights Templar. Daarnaast heb ik nog twee Mex Kush ontkiemd ipv KO Kush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ontwikkeld voor heester stek.

 

Dan staan ze per tig duizend op rekken voor lucht snoei.

 

Levert heesterstek met perfect wortel gestel.

 

Ik gebruikte meestal 24 gaten tray met soort gelijk profiel, daarvan passen er twee in een lage veiling kist.

 

Ik gebruik ze nog steeds voor het kweken van guerrilla planten. Door de hoge kluit slaan ze gemakkelijk aan.

 

Of ze ook geschikt zijn voor kleine hokjes........................

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P nou daar waren ze niet voor bedoeld: deze planten gaan naar buiten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzie jammer man dat die rootscontainers het 'net 'niet zijn ... zou eigenlijk helemaal geweldig zijn heah als dit bleek te werken

 

super goedkoop en handig

 

maar goed net wat hjm al zegt ze zijn wel lekker diep dat zorgt voor mooi diepe wortelen :) veel succes over een paar maanden is het al zo feest :P heb der zin an :verrygood ben vandaag met een forummember erop uitgeweest en is wat meer plaatsen bekijken

 

gelukt 3 mooi kleine spot voor lowryder etc erbij B)

 

kweek jij ook nog wat guarilla dit jaar?

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen guerilla MY, de tuin is al een jungle genoeg :verrygood

Trek een stoel bij Bas, hoe meer zielen hoe meer vreugd

 

De plantjes gaan binnenkort naar buiten dus de worteltjes in de root trainers zullen spoedig getoond worden.

 

Links de Anesthesias, daarnaast de knights templar, aan de rechterkant de Killer Queens (één rare rechte :P )

gallery_5211_7175_88781.jpg

gallery_5211_7175_59789.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor whazzup.. :verrygood

Zit zelf helaas nog op mijn spullen van vreeken te wachten.. :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

flikker ze toch gewoon lekker in een potje aarde joh :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok die stoel staat :P zal in de tijd wel een bank worden want er zijn meer geintresseerde hier :)

 

je zegt ze gaan binnenkort naar buiten???? was binnenkort bij jouw dan over een dag of 45 B) of meen je echt binnenkort nog in maart :P is da niet te koud voor ze :verrygood en ze zullen meteen in de bloei schieten ( wat ik jouw niet hoef te vertellen ;) )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach het is zo koud ze groeien bijna niet eens :verrygood Ja, het is inderdaad heel erg prematuur en achter de ruit zul je inderdaad in de warmte van de huiskamer iets van bloei gaan zien, maar buiten is het daar denk ik gewoon te koud voor. Vorig jaar heb ik een aantal planten in feb. buiten gezet (waaronder een vroegbloeiende kush x smm) en ik had geen problemen. Zijn allemaal mooie planten geworden, na vorst, ijzel, sneeuw, hagel en regen. Dat harde bestaan gaan deze schatjes ook krijgen: Zoals beloofd de rootrainer foto's:

gallery_5211_7175_206461.jpg

gallery_5211_7175_78426.jpg

gallery_5211_7175_159868.jpg

gallery_5211_7175_260397.jpg

gallery_5211_7175_257987.jpg

Worteltjes in lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch mooi hoor, word weer heerlijk soortjes jaar bij jouw. Hopelijk willen de weergoden eindelijk nog eens aan onze kant staan lightning.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff... nou, we merken hier nog niet erg veel van de opwarming van de aarde he? Slechte jaren achter de rug, hopen op een mooie zomer dit jaar. Het wordt nou echt eens tijd dat we een mooie juli en augustus tegemoet gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan vast weer een prachtzomer krijgen dit jaar.. Mij hoor je niet zo snel klagen over het weer... Afgelopen jaar werd door veel mensen als slecht betiteld, ik ben niet zo'n pessimist het ging prima hier...

 

-

 

De opwarming van de aarde geeft geen Hawaï weer hier hoor, het geeft meer onstabiel weer, meer regen, storm etc. dus... Wel wat warmer, rot wil het dus ook wat beter doen. Maar geloof je in de opwarming van de aarde dan ? Dat is net zoiets als geloven in de prohibitie... Propeganda om ergens geld vandaan te halen om zo de economie te laten draaien... Denk je dat het beter is om je oude auto te verkopen en er dan een nieuwe "mileuvriendelijke" voor terug te kopen, nee joh.. Het maken van een auto kost zoveel meer energie...

 

-

 

Goed nog iets over die roottrainers, ik zie niet zoveel verschil met m'n eigen 7x7x9 potjes, deze zijn wat lager, ja, maar qua doorworteling zie ik niet écht het voordeel... Het ziet er leuk uit maar verder...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet wel goed dat de wortels naar beneden geleid worden zodra ze de zijkant raken. Nog een week verder zou je ze helemaal goed naar beneden zien lopen en wordt de kluit stevig door de wortels. Onze plantjes groeien echter een beetje te snel daarvoor dus dat voordeel zul je met zaailingen niet zo ontzettend snel krijgen. Bij stekjes zal je dat eerder zien.

 

Maar goed, ik ben ook nog niet echt heel erg "hoera" hier over zoals je zult begrijpen.

 

Wat betreft de opwarming van de aarde en de goede zomer: Bij verduisteren in juli en augustus heb ik baat bij zonnig droog weer, niet bij vocht, bewolking, regen en lage temperaturen zoals we afgelopen jaren hebben gehad in die maanden helaas. Voor degene die niet verduistert is een mooie nazomer een zegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0ola Whazzup,

heb ik het nou bij het rechte eind dat je de ener grootste maat hebt van die root trainers?

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik gebruik de compact rapid rootrainers, er zijn grotere (de sherwood en de fleet)

 

De compact rapid is de enige die in een klein compleet systeempje wordt geleverd (en zelfstandig kunnen blijven staan zonder rekje in het bakje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf de sherwoods, best mooi spul vind ik het. Het stekken erop heb ik nog niet gedaan maar stond al tijdje op de planning dus daar zal ik dan eens mee aan de slag gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet wel zeggen het overpotten is een eitje. Potje vullen, met middel- en wijsvinger van beide handen effe een gaatje maken, de plug er in drukken. Aarde licht aandrukken. Klaar ;)

 

En zo staan er dan toch weer een zooitje zaailingen in het kastje, een aantal al bijna klaar om naar buiten te gaan, een aantal ben ik een beetje voorzichtiger mee, zoals de Knights Templar.

 

Ik ga buiten dit jaar buiten met een nieuw substraat testen, dat ook wel voor daktuinen wordt gebruikt. Het bestaat uit (wit) veen en gebroken hydrokorrels. Het neemt snel water of maar houdt niet meer vast dan maximaal opgenomen moet worden en flusht gewoon de rest. Door de korrels kan het ook lang tegen droogte (en dus zonder water). Kortom, een ideaal buitenmedium. Wellicht ook een aardige update van de guerilla plek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...