Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Test: Special Box

Recommended Posts

Ben d'r klaar voor !!!

 

gallery_9381_2898_176310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, pittige aarde als het bij KJ vandaan komt :).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was weer gezellig vanmiddag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kouwe happen :)

 

hehe stel nou voor dat mijn bejaarde buurvrouw denkt hmmm.. "buurman heeft wel veel honger vandaag, laat ik ook eens een doosje bestellen..." Welk menu kun je haar aanbevelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Special mix van Kchou en Jzoe de vietnamees...

 

Katmankees. (Okee dat ligt in nepal en ik weet niet of ze in vietnam zo heten..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er eens in gekeken maar het lijkt me niet te pruimen,

Het knarst tussen je tanden,....maar daar heeft jouw oude buurvrouw geen last meer van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zaten te praten dat de dozen (40x60cm) mooi uitkwamen in een tent van 120x120cm

 

Maar ze passen ook in een tent van 80x80cm of 100x100cm :)

 

gallery_9381_2898_313.gif

gallery_9381_2898_4476.gif

gallery_9381_2898_867.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben d'r klaar voor !!!

 

gallery_9381_2898_176310.jpg

 

:) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat gaan de maaltijden kosten ? :)

 

ben tevens benieuwd wat het word met een bak 4 planten en 2 weken voorgroei en 8a9 weken bloei .

 

Groetjes de freuds ......... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben helemaal niet nieuwsgierig, wil er gewoon een in me DR80 zetten lijkt mij wel geweldig.

 

Tja de andere aspecten neem in dan maar voor lief!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tjek,een gewone pot breekt ook niet af in het milieu.En de zakken van de grond.Zolang je het netjes weggooit is er niks aan de hand.

 

De zakken grond van de Special Mix zijn afbreekbaar.

En de piepschuim bakken zijn minder milieu verontreinigend als gewone plastic potten.

Heb juist het gevoel dat ik beter bezig ben.

Het lukt me nog niet een materiaal te vinden met dezelfde kwaliteiten die co2 neutraal is.

Natuurlijk zijn alle BETAALBARE ideeen welkom in deze.

Van de mensen met kritiek verwacht ik dus betere ideeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van de mensen met kritiek verwacht ik dus betere ideeen.

Da's lastig want de doos is al uitgevonden.

De doos is half vol, volgens de optimisten, maar volgens mij is hij half leeg.

Hoeveel grond gaat er op een pallet? En hoeveel als dat in je boxen zit?

En wat wordt dan de meerprijs per pallet voor dozen?

 

Ik wil best een eindje met je mee denken:

Met een blok gedroogde, geperste cocos erbij geleverd, die je zelf moet inwateren, en daarna de hele doos vult, lijkt het nog wat.

Zo haal je echt al het gewicht uit je product, en hou je nog plaats over voor een zakje zaad, flesjes mest ed, misschien zelfs een tentje en lamp.

Zo maak je de complete "lightweight starterskit" voor "worldwide shipping and easy handling".

 

Maar doe er dan een mooie rode strik om. En zet je logo erop, dat staat leuk, vooral als hij hier straks tussen ligt:j0437192.jpg

 

Afbreekbeer schuim, van mais, is een alternatief voor het materiaal,

Popcorn lijkt ook net piepschuim.

 

Voor de product-funktie growbox is best een ander, duurzamer materiaal te gebruiken.

 

Het enige voordeel van schuim is dat het niks weegt.

Alle andere argumenten gelden ook voor andere kisten, boxen en dozen.

Een heel groot nadeel is dat polystyreen- drijft en wegwaait en nooit vergaat.

Jaarlijks sterven er miljoenen zee(zoog)dieren en vogels doordat ze per ongelijk drijvend kunststof-afval eten.

In veel kustplaatsen wereldwijd is het gebruik van polystyreen verpakkingen door bijvoorbeeld de (strand)horeca al verboden.

Ook probeert men vaak een convenant te sluiten met bedrijven die het gebruiken, om op termijn een alternatief te zoeken.

 

Why did the City of Santa Monica ban non-recyclable plastic and polystyrene? Expanded polystyrene and non-recyclable plastic together make up the largest amount of waste that ends up on Santa Monica’s beaches...Slechts een van de talloze voorbeelden.

De oceanen drijven nu al vol troep: Researchers are finding that ocean currents carry plastic pollution -- cigarette lighters, plastic bags and other trash -- from the world's coastlines to the middle of its oceans.

 

Ik denk dat een stevige zaailing zijn penwortel wel eens dwars door het schuim zou kunnen boren, op zoek naar meer grond. maar dat mag iemand anders testen.

Ik zou liever een convenant met je sluiten.

Hoeveel ontwikkelingskosten heb je nu al gemaakt?

Of heb je subsidie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op een "millieubox" :)

 

Als hij stuk gaat, dan gaat hij de container in,....Klaar ! En komt dan samen bij de rest van het piepschuim terecht

waarmee de duizenden tv, monitoren, ijskkasten, ovens, en noem maar op "eenmalig" mee zijn verpakt :D

 

Als je die nou eens zo gek zou krijgen, dat zet het tenminste zoden aan de dijk. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je idee maar erg realistisch is het niet.

Het is af en toe de gulden middenweg vinden.

Tevens zal ik iedereen adviseren om ze niet in de zee te gooien maar als ze afgedankt worden gewoon

bij het vuilnis te zetten.

De situatie die jij schetst zou betekenen dat je ook geen visje meer kan eten en geen paddestoelen

want die worden ook in zo´n doosje gedaan.

 

ik zal bij deze mijzelf nog een keer quoten

 

voordelen van eps/piepschuim

 

EPS, een milieuverantwoorde keuze

Slechts 2% grondstof is nodig om een 100% EPS-product te maken.

Immers, de overige 98% is niets anders dan gewone lucht (zie ook EPS, technische informatie).

Dit zeer lage grondstoffengebruik geeft al aan dat EPS een bijzonder spaarzaam materiaal is.

Bovendien worden door middel van uitgekiende designs materiaalzuinige EPS-verpakkingen ontwikkeld, waarbij niet meer grondstof wordt gebruikt dan voor de productfunctie strikt noodzakelijk is.

Overigens is de consumptie van aardolie, de basisgrondstof voor EPS, uiterst gering.

Meer dan 86% van de totale aardolieconsumptie in Nederland wordt gebruikt als brandstof voor industrie, transport en verwarming van gebouwen.

Het verbruiksaandeel van EPS is nog geen 0,1%.

Daarnaast is EPS voor 100% te recyclen en vormt daardoor een bruikbare grondstof voor tal van andere kunststof producten.

 

Veilig voor product, mens en milieu

EPS was altijd al CFK-vrij. Het is een hygiënisch materiaal, grondwaterneutraal, niet giftig, dus veilig voor de gezondheid en probleemloos te gebruiken.

Voor de expansie van polystyreen tot EPS wordt gebruik gemaakt van het blaasmiddel pentaan.

Dit is een zuivere koolwaterstof en is onschadelijk voor de mens en de ozonlaag.

Ter voorkoming van het broeikaseffect wordt het pentaan door de producenten afgevangen en hergebruikt.

Daarmee worden tevens besparingen gerealiseerd.

 

EPS leent energie van de aarde

Voor de productie van een EPS-verpakking is slechts de helft of nog minder energie nodig in vergelijking met andere verpakkingsmaterialen als karton, glas en metaal.

De natuurlijke aardolie-energie die in EPS zit (feedstock-energie) bedraagt circa 50 MJ/kg.

Daarvan wordt bij een juiste verbranding, ofwel energy recovery, maar liefst 80% teruggewonnen.

EPS is immers gemaakt van aardolie en die aardolie-energie is een uitstekende brandstof voor de opwekking van energie.

Daardoor is minder fossiele brandstof nodig en wordt dus energie bespaard.

Overigens komen er bij zo'n verbranding minder schadelijke stoffen vrij dan bij de verbranding van natuurlijke materialen als wol, kurk en zelfs hout.

De energie die nodig is om de EPS-verpakkingen te fabriceren, heet productie-energie.

Deze bedraagt voor EPS 40 MJ/kg.

En juist omdat EPS een lage dichtheid heeft, is de energie-inhoud (feedstock plus productie-energie) per m3 vaak lager dan bij andere verpakkingsmaterialen

 

lijkt me duidelijk toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van deze bank zul je geen krediet krijgen voor je plan.

Op bovenstaande link wordt nog eens uitgelegd waarom je verhaal niet klopt.

 

@ BBB; Ik had ook een berg piepschuim bij mijn koelkast maar daarom hoef ik daar zelf nog niet aan mee te doen.

 

Mooie recycle-verhalen van de fabrikanten voeren de boventoon, maar als je verder kijkt:

 

The U.N. Environment Programme (UNEP) estimates that 46,000 pieces of plastic litter— including bits of packaging, cigarette lighters, plastic bags, and diapers—are floating on every square mile of the oceans, a figure that has increased threefold since the 1960s. Marine conservation groups estimate that more than a million seabirds and 100,000 mammals and sea turtles die globally each year by getting tangled in or ingesting plastics.

 

Maar nu hou ik er over op, ik ben zeker geen millieu-ridder.

Ik houd nu eenmaal erg van visjes, zoogdieren en vogels,

ik eet er zelfs regelmatig een paar op.

 

En ik heb de uitklapbare chiquita growbox uitgevonden:

Een bananendoos met maar liefst twéé zakken grond erin, die sjouw ik dan naar mijn hok.

Dan één zak in de doos, en één in de deksel, en klaar is de klus.

 

213223579_936748bbf6.jpg

 

Yes We Can!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ BBB; Ik had ook een berg piepschuim bij mijn koelkast maar daarom hoef ik daar zelf nog niet aan mee te doen.

 

En, ijskast terug gestuurd ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FoolOnTheHill

 

volledig met je eens, alle kleine beetje helpen. als iedereen denkt ja maar anderen doen t ook dus als ik het niet doe maakt t toch niet uit gaat er nooit iets aan gebeuren!

 

keep it green as :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he doc om toch dicht bij onze hobby te blijven .waarom laat je niet dozen van,,,[ hemp],,, maken . mileuvriendelijker kan het niet

.soort gradle to gradle

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan de heren dan ook allemaal spaarlampen in huis gebruiken en de bus, tram, trein nemen? :)

 

Beetje zorg voor het millieu, is prima,......maar het moet ook weer niet al te gek worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zocht naar een realistisch en betaalbaar en kant en klaar altanatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De consument krijgt altijd de schuld van het millieuprobleem.

Gewoon niet kopen, laat de producent zelf maar alternatieven bedenken.

Maar de groten gaan nu ook mee doen.

 

13901_dd3e094a.jpg

 

Steve Jobs gaat groen.

 

De technologie voorziet in een verpakking die gemaakt is van geschuimd papier uit aardappelzetmeel in combinatie met bindmiddelen en vezels.

Dit is een volledig milieuvriendelijk alternatief voor de standaard plastic verpakkingen die gezien de hoge olieprijs op dit moment zeer kostenintensief zijn.

 

Het spul wordt gemaakt door een nederlands bedrijf

 

Even Barneveld bellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de link en de serieus interessante suggestie.

Daar kan ik iets mee.

Deze ga ik even onderzoeken.

Hoop dat het betaalbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en en en,

 

mischien lijkt dit wel wat voor outdoor, 1 a 2 dames er in en die zijn wel even zoet toch....?

als ze dan toch stevig zijn niet zo moeilijk om te verplaatsen ed..?

evt plastic zakje rond voor de regen ofwat ook?

 

niet overal te koop?

 

en BBB u zei ze passen ook in een 80x80 tentje maar op de tekening staat een 60x80 tentje als vb, in een 80x80 tentje passen er dan toch maar 2..? en iser nog e spatie van 20cm wat toch veel is voor in een tentje van 80x80 vind ik

 

in 120 enzo echt perfect als het de luchtgaten in bv een dr niet in de weg zit, maar we moeten er niet van uit gaan dat iederéén met een dr tentje zit hé lol

 

het lijkt me echt wat, zal nu bijna gaan starten met warmer weer op komt maar als het dan weer kouder word i d kelder zou ik eventueel ook wel overwegen om er gewoon 2 in een dr80 tentje te zetten

 

lijkt me top

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg omslachtig,zie hier geen voordelen van,niet nestbaar dus groot volume bij transport.

 

Succes met dit product :) :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...