Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Test: Special Box

Recommended Posts

@ BBB, de piepschuim van mijn koelkast heb ik teruggebracht naar de mediamarkt (ik ben toch niet gek).

De verkoper is verantwoordelijk voor de rommel, ik heb een ijskast van ze gekocht, zoals die in de winkel stond opgesteld, niet met een berg zooi erbij.

In ieder winkel mag je bij de kassa alle overtollige verpakkings-shit verwijderen en fijn achter laten.

Ze kijken je dan weleens raar aan, maar dat maak ik vaker mee.

 

Doc, ik had meer dan één serieuze suggestie, maar de paperfoam is wel de mooiste oplossing.

Koopt Hollandsche waar, dan helpen wij elckaar!

Eigen schuim eerst!

Misschien subsidie, Doc, of gesponsord door een bedrijf uit de canna-branch, bijv. Lumatec.

Je hebt advertentie-ruimte genoeg op een box, en ook nog vrije ruimte erin om er folders en monsters bij te doen.

 

Die vezels, die ze erin doen, dat zouden dus ook hennepvezel kunnen zijn.

Dat groeit ook in groningen, naast de aviko-piepers.

En is in grote balen te koop, als strooisel in paardestallen.

(Ook in kleine zakken voor in de hamsterkooi, of onder je cavia of konijn),

Aubiose, uit frankrijk, maar ook Hampron in Nieuwe Pekela maakt het.

Dus een zakje hennepvezel mee naar Barneveld, vragen of ze dat als vezel in het schuim kunnen verwerken.

Succes met de onderhandelingen, Doc. Het is booming bizzniss in de kippenstad.

 

Grote stappen gauw thuis? Nestbaar?

Wil je echt snel in- en uitruimen van je kweekfabriek, dan moet je toch echt deze boys en bijbehorende bakken hebben:

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

Kunnen we de kijkcijfers snel wat opkrikken? Ze hebben er zo hard voor gewerkt, maar er hebben pas 100 man naar dit filmpje gekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ihaze, je hebt bij en 80x80 tentje 10cm aan 2 kanten over.

Ik zet in de box 3 planten, voor een 80x80 tentje zou dat 6 planten zijn,.....ik weet niet hoeveel je er nu in hebt staan ??

 

@Schenkie, Ik heb ze staan, en kan je verzekeren dat ze handiger zijn dan zakken. :)

Ze nemen nagenoeg net zo veel ruimte in als zakken, en de boxen stapelen makkelijker als zakken en kunnen niet openscheuren.

Geen potten vullen, en weer leeg gooien om af te voeren.

Of er mee te kweken is, dat is een tweede,.......dat moet ik nog proberen.

 

@Foolonthehill, als het ook goed vocht bestendig is en de kostprijs gelijk ligt/iets hoger, dan is het een mooi alternatief.

Anders zullen veel mensen afvallen ivm. de 2 bovenstaande eisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze nemen nagenoeg net zo veel ruimte in als zakken, en de boxen stapelen makkelijker als zakken en kunnen niet openscheuren.

Geen potten vullen, en weer leeg gooien om af te voeren.

Of er mee te kweken is, dat is een tweede,.......dat moet ik nog proberen.

 

@BBB,

 

De aarde zal toch ook weer uit die piepschuimen bakken gegooid moeten worden om af te voeren?

Dat je erin kan kweken ben ik wel van overtuigd.

Ik snap alleen niet die eeuwige zoektocht niet naar alternatieven en zogenaamde "gemakzucht"..snel klaar en snel opgeruimd...ruikt meer naar commercie.

Maar dat is mijn mening.. :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi de aarde niet los in de bak, ik snij alleen de hele bovenkant van de zak open.

 

Doc heeft een paar van die bakken op voorraad genomen, naar aanleiding van mijn expiriment.

Dus niet vanwege commercie,............niet te rap oordelen :)

 

gallery_9381_2898_200769.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gooi de aarde niet los in de bak, ik snij alleen de hele bovenkant van de zak open.

 

Dat doen ze al jaren(grote hokken) maar dan kan de bak ook achterwegen gelaten worden,ik zie dan het nut niet van die piepschuimbakken...om de zak in model te houden ofzo???

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Foolonthehill, als het ook goed vocht bestendig ...

 

Bram, een hard gekookt ei is behoorlijk vochtbestendig en in ieder geval waterdicht.

Laat dat verder maar aan de jongens in Barneveld over.

Het is Doc's product, maar ik heb er al zoveer aan bijgeschaafd dat ik eigenlik provisie zou moeten krijgen.

Je hoeft er ook maar een héél klein beetje hennep-vezel bij in te doen, en je kunt het er al met grote letters bij vermelden.

De eerste liefhebbers hebben zich al gemeld, hierboven.

 

Veranderingen gaan altijd langzaam, omdat er altijd twee fases aan vooraf gaan, die eerst doorlopen moeten worden.

Eerst de ontkennings-fase, (BBB), en dan komt de fase van de bewustwording, waar Doc nu in zit.

De verandering komt er aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie, Ik kan wel een losse zak neerleggen en open snijden,.....maar na de kweek optillen, zonder er een puinhoop van te maken zal niet lukken.

Dus daar is de bak heel handing voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB,

 

stoffer en blik ook :)

 

Maar ik wacht op de testkweek...iig succes gewenst :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahhahah dat gaat echt niet lukken met een stoffer & blik :)

trouwens, leg ze daarna maar eens in je auto, en gooi ze daarna maar eens in de container.

 

Dus bakje omdraaien boven de container, en nieuw vulling er weer in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Ihaze, je hebt bij en 80x80 tentje 10cm aan 2 kanten over.

Ik zet in de box 3 planten, voor een 80x80 tentje zou dat 6 planten zijn,.....ik weet niet hoeveel je er nu in hebt staan ??

 

wel, de gehele bestelling moet nog toekomen dus het staat hier niet in, in max 2 weken zijn we zeeeker startende, verslagje komt dan hoor :)

komt éne dikke sog van 4bij4 6.5l potjes, stekjes met zeer weinig voorgroei,..in mij geval lijken me het zeker wat te hebben voor de winter die bakken...wortels lekker warm,

 

lijkt het je wat om buiten mee te gaan verduisteren? je kan het namelijk denk ik toch net best beter naar binnen ed dragen ipv éne grote pot of weetk veel welke kuip...?

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik je geen antwoord op geven,....weet ook nog niet of het wat voor binnen is :D

Eerste plantje moet nog de grond in :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

word er nu al getest of nog niet??ik heb van onze grote vriend frans 2 dozen meegekregen en wil ze zeker gaan proberen.vooral om de extra isolatie waarde rondom je wortels vind ik het een mooi idee.lijk me ook ideaal om al vroeg buiten te beginnen in deze bakken.er is makkelijk een verduisterconstructie om heen te bouwen en de wat koudere nachten zullen minder effect hebben als in een pot.bovendien zit er een mooi deksel bij wat het helemaal perfect isoleert.dmv wat aanpassingen kan je er in gieten.ik ga ze iig ook uitproberen alleen zal dat ook nog even duren.bij mij gaat er een mooi blumatsysteempje in.alleen heb ik hetzelfde probleem als bbb.ik moet nog een week of 10 bloeien.

 

ik hoor het wel als het zover is.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet door mij

#$@##%$@#!!! :blink: ze passen niet in een secret jardin 120x240cm (zijn buiten maten)

 

De dozen passen helaas niet binnen het frame van de tent :P

 

Heb op het ogenblik geen andere ruimte vrij om ze te proberen,.....jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ook de aanmaakmix van specialmix testen.kan 2boxen kwijt in me tent.1met verse specialmix en 1 met aangemaakte.het wachten is alleen tot alles is afgebloeit.nog een week of 4 kan ik preciezer zijn

 

grtz twin

 

de bakken zijn ook zeer geschikt voor autoflower kweekjes outdoor.:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe veel gaan er in een 100x100cm???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang 2 ! :P denk niet dat het 100x100cm is tussen de stangen. :D

Doordat ze van piepschuim zijn , kun je ze ook niet even iets in elkaar duwen.

 

 

Dan maar zonder piepschuim :blink:

 

gallery_9381_7101_856160.jpg

gallery_9381_7101_709521.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je daar je plantjes zo op zetten?

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snij ze alleen aan de bovenkant open, zoals ik dat bij de boxen zou doen.

Dan kan ik in iedergeval kijken of het de moeite is om in het groot te doen

(daar passen de boxen wel, maar is bezet) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent de beste Brammie :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal $#$@! weten of het werkt ! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal $#$@! weten of het werkt ! :blink:

 

@BBB,

 

Dit gaat werken...het is niks nieuws wat je gaat testen.

 

Succes iig

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het vergelijken met potten, wat rendabeler per m2 is :P

Maar als jij het me nu kan zeggen :blink: , dat scheelt mij een test. :D

 

2 Indentieke tenten, met 3x 600watt cooltubes (12/12)

 

1 Tent met 12 zakken aarde (50liter per stuk) 3 plantjes per zak, is totaal 36 planten

1 Tent met 32 potten (18liter) 1 plantje per pot, is totaal 32 planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB

 

Dan werkt in een grote zak beter...in een pot hebben de wortels zeg 11 li aarde ter beschikking en met die zakken..40 li? dus meer ruimte voor te wortelen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

50liter zak = 16,6 liter per plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

er schijnt toch licht door die zakken of niet?

 

licht is niet goed voor wortels :blink:

 

maar ja ,ik heb me ook alles maar laten vertellen ,dus verras ons maar dan, maar ik geloof niet dat dit echt de bedoeling is.

 

Laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...