Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kasperfish

Poll: Website Specifiek Voor Zaden Te Ruilen!

Recommended Posts

hallo hallo hallo,

 

ik ben een gepassioneerd kweker en informaticus. ik kwam op het idee om een website te maken waar je je zaden kunt ruilen. Dus geen gerommel meer in topics maar wel een overzichtelijk geheel met zoekfunctie enzo.

 

ik dacht aan het volgende:

gebruiker registreert

vult in welke zaden hij heeft om te ruilen (eventueel met foto vd producerende dame + andere gegevens)

vult in welke zaden hij bij voorkeur wil

zoekfunctie in zadendatabase

matchfunctie (welke gebruiker(s) heeft zaden die ik wil en vise versa)

optionele emailnotification

 

jullie dachten aan: (ideeën van jullie vul ik hier bij aan)

feedbacksysteem

WF plugin in plaats van specifieke website

 

Wat vinden jullie hiervan?

ideeën?

alle kritiek is welkom...

 

ps: als je dit leest breng dan aub vlug je stem uit JA of NEE is voldoende... bijkomende opmerkingen/ideeën mag maar moet niet

 

 

grtzzzzzzzzzz

 

kasperfish

Share this post


Link to post
Share on other sites

naja...............

 

veel kans op teleurstelling.

 

nu kan je er voor kiezen alleen te ruilen met "bekenden" van het forum.

Ik heb al eens zaden via een marktplaats aangeboden, dat lokte vnl strontvliegen :rofl

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soort credit systeem, zoals we op dit forum ook al hebben eigenlijk (topic met wie wel te ruilen), zou daarvoor een oplossing zijn.

 

JA, maar niet vanuit wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een voorzichtige ja

 

Misschien is het iets om bij elk in zijn profiel ,

een soort ratio op te nemen

Zodat je aan kunt geven hoe de ruil is verlopen Bv met een cijfer 1 tot 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de oplichtertjes en hennepzadenruilers eruit te halen is een feedback/karma systeem wel nuttig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als zaden ruilen het enige is wat je gaat doen dan gaat een aparte website je een teleurstelling opleveren denk ik. Ik denk niet dat je het vertrouwen binnen de community voldoende hoog krijgt om mensen ook daadwerkelijk te laten ruilen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat een specifieke site alleen voor het ruilen van zaden idd niet gaat werken. Het is denk ik veel beter om zoals hier boven al genoemd, een soort punten systeem of/en feedback systeem maar dan gekoppeld aan je profiel. Om zo de rotte peer/peren er tussenuit te halen waar je 150 zaden aan kwijt raakt!! Oh ik dwaal af :rofl

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou denk ik dat het wel mee zal vallen met de vertrouwens kwestie wel mee zal vallen. Ik zit ook op fora,s waar dingen onder elkaar verkocht worden die ff harder aan gepakt worden dan zaadjes, als ze je er mee pakken.

 

Wel ben ik het met hjm eens dat er weer van die eikels op afkomen die voor 10zaadjes te scoren je een or aan naaien.

Die heb je overal en hier ook.

Kijk PowerP zijn topic er maar op na.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee :P

gezien het hier leuk verloopt zal ik niet snel ergens anders gaan kijken :rofl

en op WF is idd al 'n makkelijk topic geopend waar je terug kan vinden of iemand betrouwbaar is ja/nee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zoals ebay maken, iedere gebruiker moet een feedback geven na een ruil aan elkaar... En misschien zorgen dat je ook je zaden te koop kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook mijn twijfels, sorry!

 

Hier op het forum kun je enigzins inschatten hoeveel ervaring een kweker heeft. Iedereen heeft hier zijn naam hoog te houden als het om dit soort dingen gaat, en je zou er van uit kunnen gaan dat de ervaren kwekers in staat zijn de juiste mannelijke en vrouwelijke planten te selecteren voor een zaadteelt. Ook is het waarschijnlijker dat er duidelijk en snel word gecommuniceerd, en met zorg (bubbel-envelop) en snelheid word verstuurd.

 

Stel dat je zaden krijgt waar slechte planten uit komen, terwijl ze wel die ene belovende naam dragen. Stompzinnige kruizingen, of hennepzaden. Dan kom je daar pas achter wanneer je met de teelt bezig bent of bijna klaar bent (verspilde kosten), terwijl je al 'karma' beoordeling hebt gegeven?

Er zouden dus zowiezo meerdere punten ter beoordeling moeten zijn; bijv: communicatie, verzending, kwaliteit vh zaad, kwaliteit vd wiet (moeilijke factor!), die je na maanden nog moet kunnen toewijzen. Dit karma zegt enerzijds iets over de lading zaad - maar die is ondertussen al weer op en dus is de volgende zaadkweek anders in kwaliteit. Anderzijds zegt het karma iets over de kweker.

En dan maar hopen dat degenen waarmee je ruilt genoeg kennis hebben om objectief over je te kunnen oordelen! Alles staat in het teken van beoordelingen...je krijgt een slechte beoordeling terwijl die ander een waardeloze kweekruimte heeft!

 

Misschien zou het helpen om een persoonlijke pagina te kunnen maken waarin een ieder kan verwijzen naar zijn/haar accounts op diverse fora, foto's van kweken kan toevoegen, werkwijze kan toelichten - al wordt dat voor de meeste te omslachtig. Jammer genoeg zijn veel mensen bereid veel te doen voor geld, maar wat ruilen betreft maken sommigen zich er makkelijk van af.

 

Daarbij, de populaire zaadkwekers op de site worden het meest gevraagd. Maar wat moeten ze doen met al het zaad dat ze door ruil verkrijgen? Doorruilen, zonder te testen? Vermoedelijk ontstaat er een vreemde verhouding in vraag/aanbod en geven mensen er de brui aan. Verantwoordelijkheid is op internet vaak teveel gevraagd.

 

Al met al lijkt het mij makkelijker om op WF iemand aan te spreken. Maar ik wens je toch veel succes mocht het een vervolg krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als we nouw eens zon ruil dingen maken op WF

 

zeg maar iets soals sannies shop

 

en het gebruikers database overnemen voor mensen dat je je niet kan registreren en zo kan je andere ervaringen op doen en is een stuk duidelijker

 

stel je hebt iemand waar je al goed mee hebt kunnen ruilen en die geef je zeg maar een 10 zo kan je ook weten die vertrouw baar is en als er duidelijk misbruik is die gast een ip ban geven

 

mvg weedsmoker

 

kunnen wat spel fouten inzitten ben beetje gaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien is het iets om bij elk in zijn profiel ,een soort ratio op te nemen

 

 

Dat is er al :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga helemaal akkoord met JohnnyFlash. Het is volgens mij ook behoorlijk moeilijk om iemand een beoordeling te geven over zaden. Het is niet als een cd ruilen/kopen op internet. Die steek je snel eens in je cd-speler en dan weet je onmiddellijk welke beoordeling je moet geven.

 

Het is ook inderdaad handiger dat je weet met wat voor iemand je ruilt. Hier op WF kun je in veel gevallen al raden of de kwaliteit van zaden eerder bedenkelijk zal zijn of niet. Forummers die al heel wat posts hebben en die zich duidelijk wel amuseren op dit forum hebben iets te verliezen. Je hoeft namelijk je kop niet meer te laten zien als blijkt dat je een oplichter bent.

 

Natuurlijk kan dit wel lukken als dit goed uitgewerkt wordt. Maar dat wordt niet gemakkelijk... :rofl

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals bedankt voor jullie reacties. er is al vanalles gezegd waar ik nog niet had aan gedacht. het belangrijkste bij zaden ruilen is ongetwijfeld vertrouwen. dit vertrouwen is moeilijk te realiseren. ik ben mij bewust dat de zadenruiltopics ook wel werken maar het wordt toch al snel een warreboel. het zou een zeer goed idee zijn om een zadenruilprogramma in WF te integreren maar dit zie ik niet zo direct gebeuren omdat niemand dan nog zaden koopt in Sannieshop. ik zal eens vragen aan de eigenaar van WF (Sannie) of hij dit ziet zitten aangezien er toch wel behoefte naar is... tis te zeggen het zou gewoon heel handig zijn om op makkelijke wijze onze zaden te ruilen.

 

grtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is er mis met het huidige zaad ruil topic ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het niet zo handig want het is en het blijft een TOPIC. het is veel veel handiger om alles in een aparte databank te steken waardoor het zoeken naar en het aanbieden van eenvoudiger en overzichtelijker kan gebeuren. verder denk ik dat een speciale applicatie het ruilen ook zal stimuleren en voor veel kwekers een meerwaarde biedt. om een voorbeeld te geven: sannie's shop is toch ook geen topic maar een specifieke webapplicatie... dit werkt nu eenmaal beter. dat is een feit! je kan nu nog wel aanhalen dat er niet zoveel behoefte is naar het ruilen van zaden of dat er niet zoveel wordt geruild, maar is dit niet te wijten omdat er gewoonweg geen goede mogelijkheden zijn?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of er behoefte bestaat, laat ik even in het midden, dat doet er nu ook even niet toe.

 

Het is natuurlijk wel heel handig als je inderdaad op een bepaald soortje zou kunnen sorteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...