Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabaceae

Succesvol Jack Herrer Feminiseren Met Inductielamp!

Recommended Posts

Ben echt benieuwd wat er uit de zaadjes gaat komen. Goed bezig in iedergeval :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange stilte en dan een update..

 

Maar niet zo'n spannende hoor. Tja, 't is een lange bloeier eh..

 

De zaden zijn nog niet rijp. Ik zit wel in spanning te wachten tot ik al iets bruins kan zien in de zaadhulsjes.. De planten zijn sinds zo'n 3 weken bevrucht.

 

Ik denk dat de wiet met zo'n 2-3 weekjes klaar zal zijn. Er beginnen wel geleidelijk bruine haartjes te ontstaan maar ik moet zeggen dat ik de meeste toppen toch nog een beetje magertjes vind. Ik hoop dat ze nog lekker gewicht aan gaan maken in de laatste weekjes. Ze staan nu bijna 9 weken.

 

De magische zadentop. Het zijn en blijven prachtige bladeren onder die inductielamp <_< Helaas zijn de toppen wat minder esthetisch..

gallery_16788_6729_123070.jpg

 

 

Wat foto's van m'n wiet

gallery_16788_6729_190911.jpg

 

gallery_16788_6729_548073.jpg

 

En een speciale foto van een top ^^

gallery_16788_6729_132819.jpg

 

Ik heb nog wat lowryder #2 zaden in de koelkast liggen. Ik denk dat ik daar maar een paar van in m'n vensterbank zet of zoiets..

 

Gruss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke De eerste bruine zaadjes komen al tevoorschijn!! \^.^/

 

Er is helaas ook een zaadtop vergaan vanwege toprot.. Da's iets minder. Ik hoop dat de andere toppen hier niet ook door vergaan.

 

Morgen staat de wiet precies 9 weken in bloei. Over een maand zal er geoogst worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, hihi, het was geen toprot, de top stierf gewoon af (A) sommige andere toppen doen dit nu ook. De zaden erin zijn gewoon rijp. Ik heb nu 320 goede zaden liggen drogen afkomstig van 2 stukken top.

 

De wiet heb ik deze zondag geoogst. Nat was het zo'n 2-3 kilo.

 

gallery_16788_6729_75127.jpg

 

Ze hebben nu een dag liggen drogen en ze zijn al een stuk lichter geworden. Ik ga er vanuit dat er nog zo'n 20% van het gewicht over blijft dus ongeveer een halve kilo droog. Toch best slecht voor 1200W.. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er vanuit dat er nog zo'n 20% van het gewicht over blijft dus ongeveer een halve kilo droog. Toch best slecht voor 1200W.. :/

 

nou, je hebt ze bevrucht he, dus als je de vrouwtjes niet bevrucht had had je uiteindelijk veel meer gehad denk ik zelf... dus halve kilo vind ik zelf toch nog een flinke opbrengst voor 20 bevruchte vrouwtjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Cannabaceae,

 

Leuk verslag en ben benieuwd wat er uit die zaadjes komt. Heb je al wat geprobeerd?

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik ook wel benieuwd naar wat die zaadjes doen eigenlijk.heb stilletjes alles gevolgd.

goed bezig pik!!

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet kwam van onbevruchte planten af. Sinsemilla :S Nouja, ik heb 550 gram maar ik had een gangpad midden in mijn kwekerijtje waar nog ruimte was voor 3 planten. Anders had ik 750 gram. Nog steeds niet erg goed.. Maarja.. Ik heb gister en eergisteren even wat geprobeerd en het is in ieder geval wel een lekker potent wietje! Ik zit de komende 20 jaar wel gebakken :lol:

 

Ik heb besloten dat ik behalve mijn trofeezaadje nog een goede meuk ga gebruiken voor een buitenkweek. Maar ik wil ook wel een paar mensen hier wat zaadjes schenken zodat zij ze uit kunnen testen.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOW TO MAKE YOUR OWN FEMINIZED SEEDS!

 

De Ingrediënten

Voor feminisatie met behulp van STS is het volgende nodig:

 

Planten:

- Minimaal twee niet-bloeiende vrouwelijke wietplanten

- Alles om de planten in leven te houden

 

Chemicaliën:

- Zilvernitraat (AgNO3 / Silver Nitrate)

- Natriumthiosulfaat (Na2S2O3 / Sodium Thiosulfate)

- Gedemineraliseerd water (H2O)

 

Gereedschap:

- Een goede weegschaal

- Een paar maatbekers

- Een plantenspuit

- Iets om mee te roeren

 

Opmerkingen:

*Zilvernitraat en Natriumthiosulfaat zijn te kopen bij www.labstuff.nl.

 

*Goedkope, doch redelijk nauwkeurige weegschalen (0,01gram) zijn te kopen bij www.detectorshop.nl.

 

*De STS kan het beste zelf gemaakt worden. STS bestaat er namelijk in verschillende verhoudingen tussen Zilver en Thiosulfaat welke ook verschillende effecten hebben op planten. Wij maken STS met een molaire verhouding van 2:11 tussen respectievelijk Zilver en Thiosulfaat. STS met een molaire verhouding van 1:4 zou het ook moeten kunnen. Daarnaast moet er ook nog gelet worden op de concentratie. Wij gebruiken een concentratie van 0,004 Molair zilver.

 

*Het beste gebruik je gedemineraliseerd water. Te kopen bij Kruidvat voor 50ct per liter. De concentratie aan zilvernitraat die we gebruiken is 70 mg per liter. Deze concentratie komt overeen met de concentratie van bijvoorbeeld calcium, chloride, waterstofcarbonaat en natrium in kraanwater. Deze kunnen dus absoluut niet verwaarloosd worden en zullen waarschijnlijk invloed hebben op de vorming van STS.

 

Het maken van STS

Op deze foto heb ik 5,2 gram Natriumthiosulfaat (links) en 1,4 gram zilvernitraat afgewogen. De natriumthiosulfaat wordt opgelost in de 320 mL water (ook links) en het zilvernitraat in de 80 mL water erachter. In het eigenlijke recept was alles 2x zo klein. Ik heb dit gekozen omdat het nauwkeuriger uitkomt.

gallery_16788_6729_15923.jpg

 

Ziehier het resultaat. De zilvernitraatoplossing verkleurt en wordt een soort van witachtig groen. Na circa 15-30 seconden roeren is het wel opgelost. Met de natriumthiosulfaatoplossing gebeurt niet veel bijzonders. Het duurt alleen wel vrij lang voordat het is opgelost.

gallery_16788_6729_6668.jpg

 

Nu dient de zilvernitraatoplossing bij de natriumthiosulfaat oplossing te worden gegoten (en niet andersom) terwijl goed wordt geroerd. Het resultaat is een licht groen/wittige oplossing. Dit is nu een concentraat van de basisoplossing.

gallery_16788_6729_32915.jpg

 

De 200 mL aan concentraat dient te worden verdund tot 2 L (2000 mL). Bij gebrek aan gedemineraliseerd water heb ik het concentraat verdeeld over 2 flessen, elk 200 mL. Een fles bleef concentraat (links) terwijl de andere verdund werd tot 1 L basisoplossing (midden). De basisoplossing wordt gemengd met water op een verhouding (basisoplossing)1:9(water). Ja, het wordt inderdaad heel sterk verdund. Ikzelf nam 60 mL basisoplossing met 540 mL water. Zo krijgen we de werkzame oplossing! (rechts)

gallery_16788_6729_48791.jpg

 

Het gebruik van STS

De STS stoppen we in een plantenspuit.

3 dagen voordat de bloei begint pakken we de wietplanten die we stuifmeel willen laten produceren en deze sproeien we helemaal nat met de STS oplossing. De hele plant, bovenkant en onderkant van de bladeren. Dit doen we natuurlijk nadat de lampen uit zijn anders kunnen de planten verbranden. Let ook de volgende dag erop dat de lampen niet te dicht op de plant staan met het risico tot verbranding.

 

Het effect van STS duurt twee weken. Daarom moet sowieso na twee weken een nieuwe behandeling volgen. Pas bij deze behandeling wel op dat de bloemen niet nat worden. Anders gaan die schimmelen.

 

Dus: de planten moeten 3 dagen voordat de bloei begint besproeid worden met STS en ze moeten twee weken na deze behandeling weer besproeid worden met STS. Daarnaast mag naar vrije wil gespoten worden indien men ongerust is dat het anders niet werkt.

 

Let op: het effect van STS is dat de behandelde planten stuifmeel gaan produceren. Dit stuifmeel moet door een andere, NIET-BEHANDELDE vrouwelijke wietplant opgevangen worden om gefeminiseerde zaden te maken. Je moet dus niet alle planten behandelen met STS. Slechts de plant(en) die je stuifmeel wilt laten produceren.

 

Het gebruik van het effect van STS

Het effect van STS kan soms wat lang duren. Ikzelf dacht bijvoorbeeld dat ik het had verpest doordat ik na 3 weken pas zag dat er mannelijke bloemen aangemaakt werden. Hierdoor heb ik de tweede behandeling met STS te laat gedaan waardoor ik vrij weinig stuifmeel kreeg. MAAK DEZE FOUT NIET! Zodra de planten mannelijke bloemen en stuifmeel aan gaan maken gaat het allemaal net zoals een normale bestuiving. Je zorgt er gewoon voor dat het stuifmeel op de vrouwelijke stampers komt. Hoe je dit doet mag je allemaal zelf bepalen. Sommigen zetten de mannelijke en vrouwelijke planten gewoon bij elkaar en weer anderen verzamelen het stuifmeel en smeren het met een penseeltje op de stampers. Ikzelf heb de mannelijke plant gewoon bij de vrouwelijke gezet en doordat er zo weinig stuifmeel werd geproduceerd en er geen luchtstroom in het hok zat was ik genoodzaakt om ook handmatig het stuifmeel van het mannetje naar het vrouwtje te brengen. Als de bevruchting compleet is verzorg je het vrouwtje goed en laat je de zaden afrijpen. Als ze mooi donker zijn mag je ze oogsten, drogen en planten.

 

Een 'reversed' wietplant

gallery_16788_6729_4074.jpg

 

De vrouwelijke plant die zo'n 1500 zaden geproduceerd heeft

gallery_16788_6729_242248.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Applaus! :verrygood

 

Dit is echt cool.

Goed uitgelegd ook nog!

 

Sticky? :wave:

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super uitgelegd, lees je topic nu pas helaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leer iedere dag, maar met wat ik nu geleerd heb kan ik dagen vooruit :verrygood SUPER

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ik volgde toen de tijd je topic om een of andere vage reden uit het oog verloren :rofl <_< maar wil zelf zooo ontzettend graag me eigen vrouwelijk zaad maken dat ik dacht: 'DIT GAAN WE MAAR IS OPZOEKEN' kon het helaas niet vinden ;) maar gelukkig door jodokus hier tog terrecht gekomen :lol:

 

echt vette shit ouwe !!! nog meer info dan ik had gehoopt ik zou theoretisch gezien zo aan de slag kunnen :innocent:

 

heb je je zaden inmiddels al getest of zijn er verslagen die ronde lopen met je vrouwelijk zaad??? ik ben erg benieuiwd naar de uitkomst :huh:

 

peace

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handige tutorial, goede bijdrage! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de toffe reacties mensen <_< Ik had die samenvatting liever op het begin gezet, maar ik kon daar niks meer aanpassen zoals vroeger wel mogelijk was :innocent:

 

Tja, als het een Sticky wordt heb je wel weer het voordeel dat je het makkelijk kunt vinden eh :rofl

 

Er lopen helaas nog geen verslagen de ronde met m'n zaden. Een paar vrijwilligers kunnen wel 10-20 zaden krijgen als ze er een mooi verslagje van maken ^^

 

De zaden zouden gewoon vrouwelijk moeten zijn. Ze bezitten geen Y-chromosomen. Het enige probleem dat ik me kan bedenken met de zaden is dat ze te gevoelig zijn voor hermafrodie. Maar het waren goede planten dus ik verwacht niet dat ze dat probleem hebben.

 

Greetz Cannabaceae

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zaden verstuurd naar Hiuy en Bubbleblower. Bubbleblower heeft al een topic geopend waar hij onder andere de gefeminiseerde zaden in gaat testen. Natuurlijk heeft hij de zaden pas net dus het zal nog een tijdje duren voordat we zien welk geslacht ze hebben.

 

Kweekverslag Bubbleblower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag zojuist in het zadenruiltopic dat er gefeminiseerde sannie's jacks werden aangeboden en ging toen even terug kijken naar dit topic voor wat meer info.

maar zo te zien zijn de zaden nog niet getest.

dus geen info over herma vrij e.d. tot nu toe.

het kweekverslag van bubblepower zal ik dan ook dagelijks in de gaten houden :whistling

 

:blink: is DIT toevallig 'n advertentie van jou??

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaden zijn nog niet getest nee. Maar het hermagedeelte hangt er alleen van af of de gekozen planten goed waren. Ik heb gewoon de beste planten genomen en dat is wat iedereen op dat ruiltopic doet. Gewoon de zaden aanbieden die ze met hun kweekjes verkregen hebben. Het is net zo twijfelachtig of de zaden die ik in ruil krijg wel hermavrij zijn. Die advertentie is niet van mij. Ik heb namelijk geen lowryder zaden :specool (bekijk al z'n advertenties maar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag, ik had al eens gelezen over FEMINIZED SEEDS :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabaceae

dan hoef ik daar dus alvast niks te kopen waarschijnlijk. :yummy:

wacht ik denk ik wel tot de test is afgerond :wub:

of je moet er 'n garantie kaartje aanplakken :specool

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit nou goed afloopt... sticky :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden normale gefeminiseerde zaden soms weleens herma? Als ze bijvoorbeeld slecht verzorgd worden of iets dergelijks.

 

Of Bubbleblower al is gestart weet ik nog niet. Hij heeft de zaden al wel. De updates zullen in z'n kweekverslag staan denk ik. Ik ben zelf ook maar even een klein testje gestart. Ik ga een paar planten in de tuin zetten. Ik heb eergisteren 10 zaden in een glas water gedaan en daarvan zijn er... 10 ontkiemd! :specool Het zijn dus in ieder geval geval geen slechte zaden. Hopen dat de planten het ook goed gaan doen :yummy:

 

Moet binnenkort ook maar eens een fijn guerilla plekje zoeken maar heb nog steeds niet de discipline opgebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig man!!

 

Hoop dat het allemaal perfect verloopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...