Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabaceae

Succesvol Jack Herrer Feminiseren Met Inductielamp!

Recommended Posts

Gegroet iedereen,

 

Velen van jullie zullen bekend zijn met mijn vorige zielige topic. Sorry daarvoor. Het viel te verwachten dat daar niks in zou gebeuren. Ik kwam halverwege de kweek aanzetten met het idee om ze te feminiseren en de middelen kreeg ik ergens aan het einde van de bloei..

 

Maar dit keer een serieuze poging met de übergeile Jack Herrer! =) Ik heb er gisteren 20 besteld, dus ik zal ze spoedig ontvangen... :whip: Hoop ik.. En als ik ze niet ontvang dan word ik heel erg boos want we weten allemaal hoe duur die dingen zijn! >.<

 

Op dit moment zijn de autoflower AK47's nog eventjes aan het doodg.. afbloeien :rolleyes: Een waardeloze zaadopbrengst (zaad verwijst hier in eerste instantie naar wietzaden) alhoewel het wel de mooiste zaden zijn die ik ooit ben tegengekomen :wacko: Trouwens, de White Widows die ik besproeid heb met de sterkste oplossing van GA3 die ik kon maken gingen allemaal uitgerekte toppen maken. Dat is het beste effect dat ik ermee bereikte dus ik ben vrij zeker dat ik Zilverthiosulfaat ga gebruiken. Tja, was die vorige kweek toch nog ergens goed voor :likken:

 

Een paar posts verder staat een opsomming van wat er allemaal in het hokje staat en hoe het plan gaat verlopen.

 

Moge de test slagen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou succes dan maar weer.

Ik heb de ingredienten ook al een tijdje liggen om die sts te maken maar kom er tot nu toe nog niet aan toe door al dat testen.

Ik hoop dat het je gaat lukken want dat geeft mij dan alleen maar weer de drive om er ook eens wat mee te gaan doen.

 

Groeten Power P :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg intresant :wacko: Hoop dat het lukt en dat je er een mooi verslag van maakt !

 

Baksteen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie het (weer) volgen! ^^

Heb je eigenlijk nog wat meer info kunnen vinden over de stoffen power p?

 

Ik ben van plan om de planten in afzonderlijke bakken te kweken. Ze zullen toch wel een beste groeifase hebben van 4-6 weken aangezien de magie in deze fase moet gebeuren. Hoeveel liter bakken raden jullie aan?

 

In mijn hok heb ik trouwens best wel enorm veel last van kleine vliegende kutbeestjes. Verder niks. Ik ben van plan om dit keer wat extra spullen van Sanniesshop te halen. Ik denk aan B.A.C. Plant Vitality Plus, B.A.C. Biologische Bloeivoeding en misschien nog wat Buffer-Tabletten (ik voed met kraanwater). Of zijn sommige dingen hier een beetje dubbelop, moet er nog wat bij..? En wat ik me natuurlijk afvroeg.. Stimuleert die bloeivoeding ook de aanmaak van mannelijke bloemen? :rolleyes:

 

Als aarde neem ik waarschijnlijk gewoon Universele Potgrond. Ik haal de aarde en de bakken sowieso bij het tuincentrum. Maar op aandringen van jullie wil ik ook best een mengseltje van aarde maken hoor ^^ Ik ben niet zo heel erg verlegen met het geld, maar ik wil natuurlijk wel een beetje een balans van uitgaven en het effect ervan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ingrediënten:

 

- Jack Herrer zaden 20x

- Primair kweekhok 2x 600W HPS + 2x 16" ventilator 1,9 m2

- Secundair kweekhok 200W, 2100K Inductielamp, 1 m2

- Universele Potgrond 400 Liter

- 18 Liter Bakken 20x

- BAC Biologische Groeivoeding 1000 mL

- BAC Biologische Bloeivoeding 1000 mL

- Buffer-Tabletten 20x

- PitPots 20x

- Zilvernitraat 10 gram

- Natriumthiosulfaat 5-Hydraat.. 250 gram

- Gibberellinezuur 5 gram

 

Het Plan:

 

1. Ik ontkiem 20 Jack Herrer zaden in de PitPots onder de Inductielamp

2. Ik verpot de plantjes in 18 Liter bakken met aarde

3. Ik groei alle planten voor in het Primaire Kweekhok en een paar onder de inductielamp

4. Ik neem van elke plant een paar stekken en bepaal hiermee het geslacht. Ook kijk ik of ik een enkele tak in bloei kan zetten

5. Ik selecteer een paar leuke vrouwtjes en verplaats deze naar het Secundaire hok

6. In Primair ga ik normale zaden kweken, in Secundair ga ik bezig met mijn duistere praktijken.. >:rolleyes:

7. Tenzij ik me zeker voel van een bepaalde oplossing maak ik STS in verschillende sterktes

8. Ik ga de planten besprayen met STS

9. Ik zet ze in bloei, bespray ze 2 weken later weer en zie wat er gebeurt..

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou succes dan maar en je vorige poging ging dan niet goed maar je probeert het teminste en je leert er van

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer kwam 't er niet echt van.. :/

 

Ik hoef alleen nog de lampen binnen te krijgen en dan kan ik helemaal loos. Verder moet ik nog ergens een plek vinden voor m'n Secundaire hok en 't daar eventjes opzetten.

 

Hier alvast pics van het primaire hok. Ik heb een soort grote bak gemaakt waar het water van de potten in kan uitlopen. Ook heb ik van dat spul op m'n deur geplakt dat licht-, infra- en thermische straling tegenhoudt. Waarschijnlijk ga ik de muur ook nog even behangen (met gewoon wit plastic). Maar dat is verder niet zo heel erg belangrijk. 't Is gewoon mooi.

 

gallery_16788_6729_131214.jpg

 

gallery_16788_6729_33422.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat het gaat lukken .

Blijf je volgen :D

Succes

 

Gr knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker netjes verzorgd

En met de inductie lampen trek je altijd mijn aandacht

Veel succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Inductielampen Dat is interessant.

Ik ben zelf ook aan het denken aan inductielampen.

 

Tenminste geen warmte detectie, brandgevaar en wat ik heb gehoord makkelijker 1 op 1 kweken.

 

Ik blijf je zeker volgen. Super interessant!

 

En voor vrouwelijke Herrer Fuckers hou ik me zeker aanbevolen.

 

Greets G4A ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Ik verduister van elke plant een tak voor plaatselijke bloei

 

 

Plaatselijke bloei bestaat niet naar mijn weten..

Of de hele pant gaat bloeien of niet.. maar niet 1 tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik las verscheidene keren dat mensen dat deden. Ik weet zelf nou niet of het werkt. Maar als dat niet kan dan moet ik stekken nemen, en die dan weer laten bloeien enzo. Zo vermoeiend.

 

Sannie, jij hebt er verstand van, hoe zit dat met het verduisteren van een tak en dat alleen die tak dan in bloei springt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabaceae.

 

Ik las dat je van plan bent om twee weken te spuiten met STS.

Zo ver ik weet hoeft dat niet hoor.

Gewoon 1 x goed nat spuiten en als de plant droog is weer terug zetten onder de lamp.

 

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Power P

 

Ik ben er toevallig ook met sts aan de gang gegaan je moet de planten behandelen voor dat je ze op 12/12 zet .

en je moet ze na twee weken nog een keer behandelen voor een beter resultaat.

 

groeten Power P

 

Dat bericht werd een beetje vervormd in m'n geheugen. Ik vond het al zo raar dat ik er later niks over kon vinden B) Bedankt.

 

@ Greengold

 

Ik weet zeker dat ik eens een keer iets had gevonden over een enkele tak in bloei zetten. Maar misschien dat dat ook weer vervormd is in m'n geheugen. Maar aangezien ik dankzij Power P's reactie 2 weken bespaar kan ik best stekken nemen en die in bloei zetten ^^ Ik ga wel als (nog een) experiment een zak over een tak heentrekken om te testen of het mogelijk is! B)

 

.....En nog wat info

 

A maximum number of fully altered male flowers were formed in response to 100 mgrg STS. The induced male flowers produced pollen grains that germinated on stigmas and effected seed set. Silver ion applied as STS was more effective than AgNO3 in inducing flowers of altered sex. The induction of male flowers on female plants demonstrated in this work is useful for producing seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hye canna mooi topic om te volgen wat ik dus ook zeker ga doen !!!! je zult me af en toe wle zien langs wippen !!

 

een deel van de plant laten bloeien is gewoon mogelijk hoor!!!!

 

suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, na lang zoeken, denken en overwegen heb ik de meest geschikte plek voor het testhok gevonden:

 

gallery_16788_6729_125153.jpg

 

Hoogte: 130 cm

Lengte: 100 cm

Breedte: 50-60 cm

 

Het wordt natuurlijk schoongemaakt en opgefleurd met interessant wit plastic. In feite, als je dat bureau daar weg zou halen kun je toch een aardig kweekhok opzetten. h.130, l.100, b.210. Maar voorlopig blijft ie daar staan..

 

Trouwens, stel dat agenten je huis binnen vallen omdat ze ontdekken dat je 'wiet' kweekt, maar je kunt aantonen dat je enkel zaden kweekt. Gaan ze dan nog steeds net zo lastig doen of laten ze je dan rustig zitten? Want in feite doe je niks waar zij interesse in hebben. Hoe zit het precies daarmee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten is planten... Denk niet dat ze daar moeilijk over doen.

 

 

Succes met de 'dame's' B)

 

En ik kom af en toe eens kijken!

 

 

Groeten,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant onderwerp, Cannabaceae! Ik hoop dat het je gaat lukken, na de andere pogingen. Succes ermee, ik kijk wel toe B)!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal goed uit, veelbelovend!

 

Kun je meer vertellen over STS? en AgNo3?

thanks B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AgNO3: Zilvernitraat

 

STS: SilverThioSulfate, Zilverthiosulfaat. We maken dit door Zilvernitraat en Natriumthiosulfaat met elkaar te mengen in water (In feite heb je dan gewoon een oplossing van zilver-, nitraat-, natrium-, en thiosulfaationen. Maar het schijnt ook te werken).

 

Etheen: dit is het stofje dat ervoor zorgt dat onze plant vrouwelijk wordt. We willen deze dus verminderen. De etheenproductie is afhankelijk van koper.

 

Koper wordt uitgesloten door zilver. Daarom voegen we opgelost zilver toe. Colloidaal zilver wordt ook gebruikt. Dat is zilver dat met behulp van elektrolyse opgelost is in water. Nu blijkt om de een of andere reden zilverthiosulfaat beter te werken dan zilvernitraat. Waarom dat is weet ik ook niet. Ik weet ook niet of zilverthiosulfaat beter werkt dan colloidaal zilver.

 

Hier wordt STS ook verkocht als iets wat snijbloemen goed houdt:

http://www.brinkman.nl/brinkcgi/page.cgi?l...&u=florever

 

Dit product is sterk genoeg. Zou zelfs nog verdund mogen worden. Dus dit kan ook gebruikt worden.

 

Naast zilver kan je plant ook nog mannelijk worden bij een teveel aan gibberellinezuur. Dat omdat gibberellinezuur direct verantwoordelijk is voor geslacht.

 

 

Weet iemand trouwens wat 'mgrg' als eenheid moet voorstellen? Iets van concentratie denk ik, maar wat houdt het precies in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er naast GA3 nog andere stoffen om de hormonen ballans zo te dwingen dat een vrouwlijke plant mannelijke bloemen maakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update van het testhokje..

 

vloer:

gallery_16788_6729_99641.jpg

 

dak:

gallery_16788_6729_49766.jpg

 

 

van buitenaf:

gallery_16788_6729_34811.jpg

 

Er passen 3 bakken in. De lampen zouden ergens deze week aankomen geloof ik. Dan kan de kweek van start! ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag kwam mijn pakketje aan met.. de inductielamp! ^^

 

gallery_16788_6729_44260.jpg

 

gallery_16788_6729_98154.jpg

 

gallery_16788_6729_23755.jpg

 

gallery_16788_6729_145929.jpg

 

Er zitten verder geen snoeren bij dus die moet ik nog even halen en erop zetten. Een spiegelkapje moet ik ook nog even maken. Die ballast weegt trouwens helemaal niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi lampje! Daar hoef je komende 5-10 jaar niks meer aan te doen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...