Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabaceae

Succesvol Jack Herrer Feminiseren Met Inductielamp!

Recommended Posts

Ach, zo druk maak ik me er niet over. 't Zou lullig zijn als het XY-mannetjes zouden zijn geworden en ik al die moeite van het verzorgen en bevruchten en labelen moest doen terwijl ik er niks aan had. Nee, ik ben geen moment in twijfel gelaten en ik heb lekker prachtige dames gekregen dus ik klaag niet :smoke

 

Deze proef is inderdaad al eerder gedaan door anderen. Met succes (zeggen ze). Maarja, als ik 'm opnieuw zou doen dan zou ik een veel sterkere concentratie gebruiken. Volgens mijn instructies is het bijna gewoon water. Ik denk dat mijn concentraat van 200 mL wel geschikt zou zijn. Dat is 5x sterker dan wat ik gebruikte. Het probleem met een sterke oplossing zou zijn dat je planten kunnen verbranden. Maar met 0,7g AgNO3 en 2,6g NaS2O3 op 200 mL moet je naar mijn mening nog veilig zitten.

 

De planten beginnen inmiddels wel duidelijk top te vormen. Het viel me vooral op in.. Jazeker, het inductiehok! :specool Als je daarin kijkt dan zie je allemaal van die kleine topjes. In het HPS hok is het nog wat wispelturig. Slechts de betere planten beginnen een beetje van die toppen te vormen maar nog niet zo uitbundig als de Inductie's. Op m'n foto's zie je dit helaas niet echt. Op de flitser reageert de camera ook niet zo goed dat ik het zou kunnen proberen met de lampen uit :wacko:

 

Wat verder opvalt, onder HPS zijn ze nogal gerekt wat tevens zorgt voor minder uniformiteit en daarmee slechtere lichtverdeling (lijkt me). Onder inductie zien ze er nog altijd een stuk gezonder uit omdat het dus mooie kroppen zijn met diepgroene, gezonde bladeren. Wat wel zo is is dat ze behoorlijk veel stress hebben. In ieder geval, ze hebben een enorme hoeveelheid felrode steeltjes. Ik vermoed dat het komt doordat het hok niet zo goed is afgesloten. Als het licht buiten het hok aanstaat dan hebben ze daar in het hok best wel last van. Ik probeer het wel zo min mogelijk te maken maar het blijft lastig. Inmiddels ben ik er wel redelijk in geslaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het allemaal zo bekijk zou je dus kunnen stellen dat je het voorgroei traject het beste met inductie kan doen en

het bloei traject het beste met hps.

Er vanuitgaand dat inductie licht volledig spectrum bevat is er eigenlijk geen heel groot nieuws.

Hpi en mh lampen die ook volledig spectrum bevatten worden in de voorgroei gebruikt en in dat geval is dezelfde apparatuur ook nog een keer

te gebruiken om je hps lamp in te gebruiken.

Ik klink nu heel negatief maar ben dat zeker niet over inductie.

Mijn geloof in inductie technologie is vele malen meer dan in de led technologie.

Ik denk dat het systeem nog niet volwassen is maar ik geloof dat de mogelijkheden vreselijk groot zijn.

Met de led zoeken ze nog naar het juiste spectrum die ze met inductie al lang hebben.

Volgende keer met een test moet je een evsa met een metaal halide groeilamp en een hps bloei lamp testen tegen inductie.

Ik denk dan dat het gestrekte van de hps kant dan verleden tijd is.

 

veel succes,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss_J kweekt al jaren op inductie btw :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch weten ze het te brengen alsof het helemaal nieuw is, eh! ;) Mja, ik wil 'm sowieso zelf uitproberen. Kweken is toch iets persoonlijks :wacko:

 

Op basis van wat ik van Miss_J hoorde trok ik inderdaad ook die conclusie. Maar misschien kun je de eerste paar weken bloei ook nog met inductie doen omdat ze door dat spectrum niet gaan rekken. Tot nu toe lopen ze sowieso nog voor op de planten onder HPS. Maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren.. B)

 

Ik vind LED lampen ook wel interessant, maar erg jammer dat ze het nog niet zo goed doen. Hoop echt dat het ze gaat lukken. Zal natuurlijk ook wel gebeuren.. Maar hoe lang nog..? ;)

 

Mijn pappie en mammie willen helaas niet meer dat ik met hogedruk lampen werk dus die test kan niet meer.. :wacko: Ik moet van ze overstappen op inductielampen vanwege de brandveiligheid. Dus daarom ben ik zo enthousiast als ik zie dat ze het onder inductie zo goed doen ^^

 

Greets,

 

Cannabaceae

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van het feminiseren... Had toch wel betere resultaten verwacht van je met je scheikunde skills :wacko:

 

Mja heb je wel weer wat ruimte in je hok. Kun je tenminste ook nog fatsoenlijk bij je dames komen.

Ik vind het nog steeds stom dat ik niet mag van het hogere gezag in me huis... ook niet als het brandveilig is.

Achja dan maar weer verder met achterlijk supermarktwerk B)

 

Groets, Mule

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel interressant zon dubbel kweekie

hps vs led .

 

 

 

 

heeel interressant vriend ..

 

B)

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi, ik heb toch te vroeg de conclusie getrokken. De afgelopen tijd zag ik bij de planten in het inductiehok al wat toppen zonder haartjes ontstaan, ik dacht dat deze gewoon de weinig licht kregen waardoor er geen bloemvorming plaats vond. Maar nu keek ik naar de plant achter het grote harige monster en nou, als dat geen ballen zijn dan weet ik het ook niet meer! :verrygood

 

gallery_16788_6729_37535.jpg

 

gallery_16788_6729_24358.jpg

 

Elders op de plant zitten ook haren. Op de andere plant zitten voornamelijk haren, maar her en der heb je zowel haren als ballen en op sommige plekjes kleine groepjes ballen.

 

Beide planten begonnen overigens als vrouwtjes. De achterste is inmiddels op een paar kleine haartjes na behoorlijk man, de voorste is nogal vrouw, maar er zit toch ook nog een goede portie mannelijkheid op.

 

Voorlopig zal mijn conclusie luiden: Het werkt!! Whoei! :rolleyes:

 

Trouwens nog even wat foto's van de voorste plant die voornamelijk vrouwelijk is. Op de eerste foto kun je de balletjes het beste zien in het kwadrant links onder.

 

gallery_16788_6729_86792.jpg

 

gallery_16788_6729_28223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt mensen.. Komop enthousiasme..? :rolleyes:

 

Maar weer even een fotoupdate. Ook foto's van het HPS hok. De toppen beginnen al lekker te ruiken! ^^

 

Dit zijn eerst even mijn heilige manwijven:

 

Een top van het vrouwelijke manwijf

gallery_16788_6729_45673.jpg

 

Een top van het mannelijke manwijf

gallery_16788_6729_4074.jpg

 

Een totaalplaatje van de wietplanten

gallery_16788_6729_24415.jpg

 

En een weinig onthullende close-up van een top..

gallery_16788_6729_21808.jpg

 

Nja, dat zijn de foto's. Hoop dat ik binnenkort kan bestuiven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

sow :verrygood nice ...tsjaa dacht deze tread is zo goed als dood naar je laatste reactie die ik had gelezen ...

 

zou ontzettend mooi zijn als hier wat feminisme uit kwam :rolleyes: zeer veel suc6 en ik volg je ( weer )

 

ben hier ook razend enthousiast...

 

 

hoe groot is de kans NU dat het gaat slagen ...dat je dus zaadjes rkijgt die ook daadwerkelijk 99% feminsed / femal zijn ???

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: en is er ook absoluut geen kans dat dit gewoon herma neigingen zijn naar alle stress ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje :verrygood

 

Pessimistisch als ik ben geef ik het 80% kans van slagen. In feite het enige wat er nog moet gebeuren is dat de bloemetjes open gaan en het stuifmeel op een vrouwtje komt dus waarschijnlijk is het een kans van 98%.

 

De vrouwtjes hebben een goede portie stress gekregen, maar dit zijn geen herma's meer. Dit zijn gewoon regelrechte (genetisch vrouwelijke) mannen. Bovendien, de achterste plant heeft het minste last van stress omdat deze niet bij de flap zit. Toch is dit de meest mannelijke. Wellicht heeft stress nog een hinderlijk effect op de werking van STS ook aangezien de stressplant vrij vrouwelijk blijft. Het effect is wel degelijk aan de STS toe te schrijven.

 

De planten hebben vandaag trouwens precies 4 weken bloeifase gehad.

 

Greets Canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het lijkt te werken!

Ben hier al lang niet meer geweest... Veel te druk :whistle:

 

Ik ga een keer netjes alles doorlezen, promise :verrygood

 

Veel geluk gewenst!

 

Ik ben zeker geïnteresseerd in de eindresultaten! :rolleyes:

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof, het lijkt te werken. Prima manier om feminized planten te bahandelen, om zodoende toch eigen zaad te kweken. Ook weer feminized :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood dit is wel heel koel :rolleyes:

 

wat ik me afvraag, kun je de behandelde wiet nog roken of verwerken tot hasj ofzo? vanwege de zilverionen lijkt me dat riskant namelijk...

 

wel een heel tof experiment. en lucratief...ik heb de indruk dat zaad kweken lucratiever is dan wiet kweken...

 

wat ga je met het zaad doen als ik mag vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OGDread: gefeminiseerde planten kun je beter niet weer feminiseren omdat de kans dan erg groot is dat de nakomelingen hermafrodiet worden.

 

@Jodokus: Op zich is zilver niet schadelijk. Integendeel, het werkt als een antibioticum. Dit antibioticum wordt zo verkocht als colloidaal zilver wat ook gebruikt kan worden voor het maken van gefeminiseerde zaden. Maar bij een teveel aan zilver kun je argyria krijgen. Dan krijg je een grijze huid. Ik geloof dat ook daar verder niks schadelijks aan is.

 

Nu maken de delen van de plant die behandeld zijn met STS geen vrouwelijke toppen aan en dus geen wiet. (Er ontstaat trouwens wel degelijk wat hars rondom mijn mannelijke toppen). De wiet die van het vrouwtje afkomt dat bevrucht wordt met het stuifmeel van de behandelde plant is gewoon rookbaar.

 

Dus ik zou me niet teveel zorgen over de wiet van de met STS behandelde plant, mocht die wiet er ooit komen, maar ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen (A) De wiet van de bevruchte planten is gewoon rookbaar :rolleyes:

 

Wat ik met de zaden ga doen zie ik wel als ik ze heb :whistle: Sowieso één zaadje dient als trofee.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo canna, interessant topic! net even helemaal doorgelezen.

 

dus als ik t goed heb zijn de 3 onder inductie met STS bespoten en zijn nu gedeeltelijk man geworden, maar er zitten ook nog vrouwelijke toppen aan als ik t goed zie.

zouden dan de mannelijke bloemen de vrouwelijke aan de plant niet kunnen bestuiven en daar fem-zaad in komen?

 

succes ermee!

 

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

congrats canna :verrygood:

 

thanks voor het maken van dit toffe report, hier zullen veel leden wat aan hebben (ik wle in elk geval!!)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep heb er het mijne ook van geleerd Cannabaceae.. :rolleyes:

Mooi en duidelijk topic.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: dank u voor het antwoord...

 

als je een tester zoekt voor het zaad wil ik er wel 5 ruilen voor een welbekend ruilmiddel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaah netjes man! Onwijs gaaf dat het je gelukt is. Gefeliciterert !! :rolleyes: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de positieve reacties mensen :rolleyes: Nu maar hopen dat de mannelijke bloemen stuifmeel aanmaken en dat het vruchtbaar is.. ;)

 

@Jodokus

Ik vind 't goed :D

 

@Beeka

De 3 planten die onder inductie stonden zijn inderdaad allemaal behandeld met STS. Een van de planten ging helaas dood. Nouja, er was toch geen ruimte meer voor haar in het hok. Dus nu staan er nog 2.

 

De achterste plant (nr. 20) is eigenlijk gewoon mannelijk geworden op een paar kleine haartjes na. De voorste plant (nr. 19) is 3/4 vrouwelijk, 1/4 mannelijk. Deze kan inderdaad zichzelf bestuiven. Ik weet niet precies hoe cannabis reageert op zelfbestuiving. Naar wat ik heb gelezen en lege plekken zelf met logica invul kunnen er wel nieuwe planten uit de zaden groeien, maar zijn deze planten onvruchtbaar. Dus verdere bestuiving zal niet meer gaan :D

 

Mannelijke planten maken naar mijn weten geen vrouwelijke bloemen aan (zoals vrouwen wel mannelijke bloemen aan kunnen maken).

Trouwens nog een extra bevestiging dat het vrouwelijke planten zijn, de stekken die ik ervan genomen heb krijgen nu haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik kweek ook fem zaden

maar heb je wel gezorgd dat de plant waarmee je begon dat die ook tijdens stress niet gaat hermanen

das wel erg belangrijk anders zit je alleen maar met herma"s

verder succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had ergens op zo'n topic over gefeminiseerde zaden gelezen dat jij dat ook deed. Jij gebruikte colloïdaal zilver toch? De planten zijn verder wel goed. Ze worden niet gelijk herma tijdens stress.

 

Mwah, ik heb weereens even gekeken bij de plantjes. En nog steeds krijg ik geen stuifmeel uit de mannelijke plant. Er is al een aantal bloemetjes opengegaan, maar ik heb nog geen stuifmeel gezien. De voornamelijk vrouwelijke plant maakt daarentegen wel wat stuifmeel. Waarschijnlijk komt het doordat ik de tweede behandeling met STS twee weken te laat heb gedaan omdat ik er toen pas achter kwam dat het wel werkte.

 

Ik denk dat het weer eventjes duurt voordat de STS er goed inwerkt en de planten (meer) stuifmeel gaan aanmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, het probleem ligt 'm eraan dat de tweede behandeling met STS te laat was. De mannelijke plant is nu weer aan het terug veranderen naar een vrouwtje > er beginnen nu allemaal haartjes tussen de mannelijke bloemen door te groeien.

 

De overeenkomst tussen het XX-mannetje en een normaal mannetje is dat ze allebei evenveel bloemen hebben.

Het verschil.. Als je een normaal mannetje midden in de bloei schudt dan komt er een enorme stofwolk aan stuifmeel vrij.. Als je mijn mannetje schudt.. gebeurt er niks..

 

Ik kan wel wat stuifmeel van de plant afhalen. Dan moet ik bepaalde bloemen eraf plukken en boven het vrouwtje uitwrijven. In grofweg 15% van de bloemetjes zit wat stuifmeel.

 

Het XX-mannetje is momenteel niet meer bezig met het man zijn/stuifmeel produceren. Het richt z'n aandacht er nu op om weer een vrouwtje te worden. Als ik de plant eerder had behandeld met STS zou de plant een hoop meer stuifmeel hebben geproduceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik geen zin heb om continu te omschrijven over welke plant ik het heb zal ik de volgende, nogal voor de hand liggende, naamgeving hanteren:

 

Het mannetje: de inductieplant die vrijwel compleet man is op wat haartjes na

Het zadenvrouwtje: de inductieplant die voornamelijk vrouwelijk maar toch ook her en der balletjes heeft zitten

De wietvrouwtjes: de planten onder HPS die er voor de wiet zijn

Een der wietvrouwtjes: enkelvoud van bovenstaande

 

D'accord. En dan nu de update :verrygood

 

Het is misschien niet helemaal goed gegaan met de STS behandelingen, maar het mannetje maakt toch meer dan genoeg stuifmeel aan om het zadenvrouwtje ernaast eens even lekker te bevruchten. Ik zie een hoop opgezwollen vruchtbeginsels en ik verwacht toch wel een acceptabel aantal zaden ;)

 

De wietvrouwtjes.. Ja.. De wietvrouwtjes. Die maken toppen aan. Nog steeds. Gelukkig. Ik moet wel zeggen dat ik de toppen niet heel veel groter heb zien worden. Ze staan bijna 6 weken in bloei. Het zijn lange bloeiers.

 

En dan de foto's. Ik ontdekte trouwens dat de instellingen van m'n fotomaker nogal laag stonden. Dat heb ik veranderd dus de foto's zijn wat scherper en een stuk minder geel.

 

De wietvrouwtjes:

gallery_16788_6729_385733.jpg

 

gallery_16788_6729_153095.jpg

 

Het zadenvrouwtje:

gallery_16788_6729_8901.jpg

 

gallery_16788_6729_176647.jpg

 

En het weledele mannetje:

gallery_16788_6729_52309.jpg

 

 

Greets Cannabaceae

Share this post


Link to post
Share on other sites

druk aan t rekenen zie ik :lol:

 

ben benieuwd hoe je experiment afloopt. ik ben van plan deze zomer buiten ook te proberen fem zaden te maken nu ik dit heb gelezen.

 

succes verder,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...