Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabaceae

Succesvol Jack Herrer Feminiseren Met Inductielamp!

Recommended Posts

Ergens deze week ga ik stekken nemen van alle planten om het geslacht te bepalen. Ik heb hiervoor een verwarmd aquarium met stroming waarvan ik de pH omlaag zal brengen en wat stekpoeder in oplossen. De stekken staan vast in een drijvend stuk piepschuim.

 

 

 

Hiervoor bestaat Rhizopon AA tablet, deze oplossing kan ook verneveld worden.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag kwam er even een vriend langs en die vond dat de planten onder de inductielampen qua bladkleur en vorm en alles een stuk gezonder waren dan die in het HPS hok. En ik moet zeggen dat ze dat ook inderdaad zijn. Qua grootte zijn ze ook een stuk groter, maar niet gerekt of zo. Maar ze lopen dan ook een paar dagen voor op de HPS'ertjes.

 

Cannabaceae leuk om te zien dat je ook luisterd naar wat ik zeg. :D

 

De planten onder de inductie zagen er inderdaad veel gezonder uit. Ze warer veel groener, met veel grotere bladeren. De grootte van de bladeren is mogelijk ook deels aan de kleine voorsprong te wijten, maar komt volgens mij vooral doordat de lamp veel dichter op de plantjes kan hangen en ze ook veel minder met warmte bestookt.

 

Ik ben trouwens van plan om met hulp van Cannabaceae ook een binnenkweekje te nemen van een paar plantjes.

Ik weet iig dat ik goed advies en hulp zal hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kijk kijk, ineens begint de inductie lamp aan te slaan. Leuk.

Ik kweek er inmiddels drie jaar mee, dus vind het wel leuk om te zien dat er inmiddels meer mensen mee aan de slag gaan.

 

Een paar opmerkingen:

Opbrengst: ik ken de test waar jij het over hebt zeer goed. Hij liep in de tijd dat ik met inducties begon. Na drie jaar kweken met inductie moet ik zeggen dat ik met Jack Herer op gemiddeld 0,5 gr/W zit. Ik heb dan 3 lampen op 1 m2. Ik weet dat 0,8 gr/W mogelijk is, want dat heb ik ooit gehaald. Nu zal een indica misschien beter scoren, aangezien die qua opbrengst vaak hoger uitvallen.

 

Hoogte van de lampen: 3cm boven de plant is wat optimistisch, hij straalt toch nog altijd zo 70/80 graden, dus dat is voor een plant op die afstand niet prettig natuurlijk. Bovendien is het moeilijk werkbaar, zelfs in scrog. Want uiteindelijk zullen de toppen zich van het net oprichten en dan is enig verschil in hoogte niet te vermijden, waardoor de ideale werkhoogte op 20/25 cm komt te liggen.

 

Groei: mijn ervaring is dat onder inductie planten geneigd zijn meer blad te maken. Indica's lijken soms kroppen sla, en zelfs mijn Jackies moet ik in de scrog-fase behoorlijk snoeien om te voorkomen dat de toppen overspoeld worden met blad. Groeien onder inductie is een heerlijkheid. Hou er wel rekening mee dat de overschakeling van jonge planten van 200W inductie op 1 m2 naar 600 Watt HPS een reactie teweeg kan brengen bij de planten. De bladeren kunnen bol gaan staan. De lampen rustig aan lager brengen is aan te raden en na een week is het weer over.

 

@Swilly: inductie lampen zijn gangbaar in het verlichten van grote objecten zoals sporthallen e.d. Die lampen hebben niet de juiste lichtkleur (Kelvin) voor het kweken. Daarvoor moeten ze een speciale coating krijgen die een lichtkleur van tussen de 2100 tot 2700 Kelvin oplevert. Dat is wat het nu nog zo duur maakt. Kleine partijen die speciaal behandeld moeten worden.

 

Veel succes met je inducties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wildplant

Oeh, LED! Succes joh! Ik hoop dat het slaagt. Ik wil namelijk ook LED maar de resultaten vielen een beetje tegen. De prijs maakt me niet zoveel uit. De kleurcode van mijn inductielamp is 2100K

 

@hjm

Ik had stekpoeder gedaan nav een topic van rattaplan. Rhizopon AA helpt voor de aanmaak van wortels? Kan ik ze ook dippen in wortelstimulator?

 

@mule

Graag gedaan :) rotnaam heb ik om te typen eh :D Nu maar hopen dat het gezag niet flauw gaat doen en je verbiedt te kweken. Geen zorgen BBB, ik zal hem er wel op wijzen dat hij zich moet voorstellen in de 'wie is wie sectie' :D

 

@Miss_J

Wat een eer dat de inductiemeesteres op mijn topic komt kijken :D Wat zijn voor jou de belangrijkste redenen dat je met inductie kweekt?

 

De lamp is inderdaad niet zo koel als men hoopt te beweren. 'de bladeren kunnen tegen de lamp aan groeien'. Zulk soort ideeën heeft me al een een paar zaailingen gekost :) De 3 centimeter noemde ik meer om aan te geven hoeveel de luxwaarde zou stijgen bij een paar centimeter verschil. Miss met een goede luchtstroom onder de lamp..

 

Het lijkt erop dat groeifase inductie en bloeifase HPS de ideale combi is. Jij hebt dat al uitgetest zie ik aan je opmerking? hoeveel gr/W kreeg je?

 

Bedankt voor de tips en info :D Scheelt mij weer experimenteren :lol:

 

Trouwens een voedingsvraagje. Mijn inductieplanten drinken erg weinig. Het is een week geleden dat ik water heb gegeven (geen natte boel) en de grond is nog steeds vochtig. Is het niet zo dat ik de planten ondervoed kunnen raken aangezien ze ook voedingsstoffen meenemen met het water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ERRUG interresant en deze ga ik zeker volgen maar er is nog een manier om gefeminiseerde zaden te maken. :D

 

als een vrouwelijke hennepplant te lang blijft bloeien (een aantal weken) gaat zij mannelijke bloemen aanmaken als een soort laatste redmiddel om andere planten te bevruchten

 

maar dat stuifmeel is niet echt vruchtbaar dus moet je voordat je de vrouwelijke plant in de bloei zet een paar stekken maken, die zet je dan in de bloei zodra je het stuifmeel van de moederplant heb en met dat stuifmeel bevrucht je dan de stekken zo heb je in feite de vrouwelijke plant met haar eigen vrouwelijke stuifmeel bevrucht en zou je dus gefeminiseerd zaad moeten krijgen.

 

(ik heb dit nog niet getest dus weet ook niet of het werkt en of je er genoeg zaden vanaf haalt)

 

succes verder,

 

panjaabie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die manier werkt wel. Maar je krijgt er niet zo heel veel stuifmeel mee. Bovendien moet je heel lang wachten op het stuifmeel. Zeker met mijn plantjes die een bloeitijd hebben van 10-13 weken.. :) Met de chemische methode heb je dan juist weer baat bij een lange bloeier omdat je dan het 'mannetje' en het vrouwtje tegelijk in bloei kunt zetten.

 

Nog even een kleine update:

gallery_16788_6729_36083.jpg

 

gallery_16788_6729_73937.jpg

 

gallery_16788_6729_73824.jpg

 

Commentaar: De stekken laten nog geen geslacht zien, ze staan er verder nog fier bij. Sinds een tijdje voed ik de HPS met BAC groeivoeding, Sannie's Bacto en ik heb er wat Final Solution bijgedaan. Ook heb ik ze besprayd met Plant Vitality Plus. Ik weet niet of het resultaat daar aan is te danken maar er komt eindelijk wat groei in die dingen. En de inductietjes doen het natuurlijk nog gewoon prima! :D

 

Ze blijven nog 3 weken doorgroeien, ik denk dat ze binnenkort wel ongeveer de bloei in kunnen. Maar weet iemand na hoelang deze soort geslacht gaat vertonen?

 

Grtz Canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat ik last heb van een virusje ofzo.

 

gallery_16788_6729_7538.jpg

 

Van de een op de andere dag is er een plant die onder de gele/bruine stippen zit (± 1mm diameter). Nu keek ik even naar de planten in zijn omgeving en die begonnen ook heel vaag van die stippen te vormen

 

Op de foto zijn het de eerste 3 planten aan de rechterkant in het HPS hok. De plant die daar rechts achter staat begint ook. Deze planten staan het dichtst bij de deur naar mijn kamer waardoor verse lucht en virussen naar binnen kunnen komen. Achter de laag reflectorfolie staat een deur naar de koude buitenwereld, maar ik denk niet dat hier het probleem zal zitten.

 

De bladeren die het meeste licht vangen hebben duidelijk het meeste last ervan. De bladeren in de schaduw veel minder. Misschien is het een of andere fotoreactie?

 

Weet iemand wat er aan de hand is met de plantjes en wat ik ertegen moet doen? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt wel een beetje op roest

Hoe is je LV & PH ?

Edited by fast

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie willen natuurlijk weten wat nou de kweekresultaten zijn met inductie. In een test tussen inductielamp en HPS werd er 0.58 gram per Watt gekweekt met de HPS en 0.8 gram per Watt met inductielampen. 38% meer opbrengst met inductie dus. Als je naar bovenstaand verhaal kijkt zou dat al een reden kunnen zijn: meer licht. Maar ik denk dat het vooral te danken is aan het feit dat je met inductielampen een heel goed en constant klimaat kan realiseren doordat deze lampen in tegenstelling tot HPS het klimaat niet beïnvloeden.

 

Beste Canna,

 

Mooi topic erg interessant. :)

Ik ben heel benieuwd naar je resultaten.

Ik had wel 1 opmerking over de test die je beschrijft.

De tester zou onder de hps 0.58 gram de watt hebben gekweekt. :)

Ik ken de hps al heel lang en heb meerdere keren gezien dat een goede kweker een gram de watt haalt.

In perfecte omstandigheden ook wel hoger meegemaakt tot 1.3gr de watt en dat zonder co2.

Het is in dit geval de inductielamp die zich moet bewijzen tegenover de hps.

En er vanuitgaand dat de inductielamp met een evsa wordt aangestuurd zou dit dus ook moeten worden vergleken met

een hps aangestuurd met een evsa.

Ik ben benieuwd of dat ook in die test meegenomen is.

Er zijn jammergenoeg nog maar weinig gebruikers voor dit systeem en daardoor ontbreekt er de broodnodige resultaten.

Ik ben daarom blij dat jij nu in dit topic gaat laten zien wat de kracht van inductie is.

Ik zal je topic met veel interesse volgen :D

 

Ik wens je cola's toe,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor je reactie.

 

De Lv is ietwat laag 50-60%. Het betreft wel zaailingen.

 

De pH weet ik nog niet, pH meter moet in de loop der tijd binnen komen. Ik geef kraanwater dus wat dat betreft zou de pH te hoog kunnen liggen. Ik heb wel pH- liggen, maar daar kan ik nog niet echt mee werken voordat ik de pH meter binnen heb.

 

EC kan misschien ook nog te hoog liggen. Afgelopen 3-4 keren dat ik water gaf heb ik er ook voeding bij gedaan.

 

Ik vind het wel raar dat het net dat groepje planten daar is en dat de rest er nog gewoon fier bij staat.

 

Ik hoop wel een beetje dat het roest is.. Zolang het geen virus is ben ik happy :)

 

Oh, toen ik zocht vond ik uiteindelijk dit nog: http://www.wietforum.nl/Plekjes-Door-Het-B...een-t26176.html

 

Ik denk dat dit het is. Als we even naar de reactie van rattaplan onderaan kijken hebben we miss de oorzaak:

 

Deze bladschade uit zich als kleine ronde vlekjes die zich voornamelijk voordoen in de bladcellen en dit tijdens de fotosynthese van het blad en de belichte plantdelen.

Op microscopisch niveau vertaalt deze bladschade zich in gescheurde bladcellen. Als onderzoekshypothese werd een verstoring van de waterhuishouding vooropgesteld.

Remedie:

Hoge relatieve luchtvochtigheid in de serre tijdens de nachtperiode belemmert de transpiratie van de plantenbladeren wat resulteert in een verhoogde (letale) turgordruk.

Het vermijden van hoge relatieve luchtvochtigheid (belemmering transpiratie) en condens (extra wateropname) tijdens de teelt in de bloeifase moet men absoluut vermijden,evenals een watergift in de vroege morgen (hoge zuurconcentraties),zodat de sapstroom niet meer belemmert kan worden en celscheuring vermeden kan worden,een gescheurde cel zal snel verbranden door het (kunst)licht door plaatselijke vochtophopingen rond de bladcel,en nog sneller door zonlicht,wat zal resulteren in kleine rondvormige verbrande vlekjes op de bovenkant van het blad. Vooral gewassen met een dun bladerdek hebben er meer last van,zeker de gewassen die afhankelijk zijn van een goed functionerend watertransport,de gewassen die snel groeien en of bloeien dus.

 

Om de lage Lv tegen te gaan heb ik de planten oraal besproeid (ja.. oraal besproeid.. dat gaat sneller) en dan vanuit de plek waar de zieke plantjes staan waardoor deze het natst waren! :D Ik hoop dat dit de oorzaak is.

 

Ik zag vanochtend (11 januari) dat planten elders in het hok ook her en der een verdwaalde stip hebben. De planten die het al hadden krijgen nu meer en grotere stippen. :D

 

@Doc

Ik vond 0,58 gr/W ook wel erg weinig. Voor wat ik momenteel kan delen is dat de plantjes onder 2100K (bloeilamp) inductie zich tijdens de groei beter ontwikkelen dan onder de HPS. Ik zal in mijn volgende kweek de inductielamp wat uitgebreider testen. Ik stap hierna waarschijnlijk over op inductie (vooral omwille van mijn medebewoners). Het plan is om dan 2 inductielampen in het grote hok te zetten op hydro en waarschijnlijk PP in de hoop zoveel mogelijk opbrengst te krijgen en te kijken hoe goed ze het kunnen doen in de bloei. Maar voor deze kweek ga ik nog even proberen om gefeminiseerde zaden te krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonjour!

 

Met alle plantjes gaat het fantastisch. Het lijkt erop dat de HPS plantjes hun achterstand op de inductie inhalen. Ze zullen qua lengte zo ongeveer tegen de 30 cm aan zitten. Als ik wil scroggen, moet ik ze dan nu ongeveer toppen?

 

Is het verschil in opbrengst trouwens heel veel groter in scrog?

 

De stekbak toont nog steeds geen geslacht.. Zucht, hopelijk lukt mijn fem zadenkweekje, dan heb ik niet meer van dat gezeik.

 

HPS

gallery_16788_6729_91729.jpg

gallery_16788_6729_7272.jpg

 

Inductie:

gallery_16788_6729_45378.jpg

 

D'accord. Ik zie wel hoe het met de stekbak zal gaan, maar ik heb er niet veel hoop op dat er iets in gaat gebeuren. Also, geen scrog maar gewoon een normaal kweekje. Hoe ik het met de fem zaden doe moet ik nog even uitvogelen, maar het gebeurt wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Cannabaceae. En ik weet dat het irritant is en niet echt stimulerent werkt als niemand reageert maar het is toch een onwijs intresant topic!

Ik volg je stilletjes :tu Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mensen! :tu

 

Mijn hoop op de stekbak is vervlogen. Ik heb de planten eindelijk maar gewoon op 12/12 gezet want het begint aardig te woekeren en ze groeien nog 3 weken door in de bloeifase. Als iemand hier heel veel commentaar op heeft dan heeft hij/zij nog tot 20.00 uur om me op andere gedachten te brengen. De planten die nu in het inductiehok staan, te zijn mannetje of vrouwtje, zullen worden behandeld met STS of zoals we in het Nederlands zouden kunnen zeggen: ZTS (ZilverThioSulfaat). Dat we maar weten waar het voor staat zodat we niet in verwarring raken.

 

Ik zal ze vanavond na 7 uur behandelen. Hierbij laat ik 1 flinke tak onbespoten en wellicht zal deze het eigenlijke geslacht onthullen. Maar ik laat niks aan het toeval over dus ik heb nog 3 stekken genomen en deze in stekpluggen gezet zodat ik stekken krijg die over een daadwerkelijk medium beschikken en hierdoor misschien wel besluiten om te gaan bloeien.

 

Dit zijn alle spullen die me handig leken (2 maatbekers, zilvernitraat, natriumthiosulfaat, gedemineraliseerd water, buret met pipeteerhulp, trechter, erlenmeyer, maatbekertje, 2 roerspateltjes, weegschaal e.d., 2 schoteltjes. De pen hoort niet op de foto te staan. Buiten de foto gebruik ik een rekenmachine, een andere pen en een schrift om te rekenen):

gallery_16788_6729_19730.jpg

 

Op deze foto heb ik 5,2 gram Natriumthiosulfaat (links) en 1,4 gram zilvernitraat afgewogen. De natriumthiosulfaat wordt opgelost in de 320 mL water (ook links) en het zilvernitraat in de 80 mL water erachter. In het eigenlijke recept was alles 2x zo klein. Ik heb dit gekozen omdat het nauwkeuriger uitkomt.

gallery_16788_6729_15923.jpg

 

Ziehier het resultaat. De zilvernitraatoplossing verkleurt en wordt een soort van witachtig groen. Na circa 15-30 seconden roeren is het wel opgelost. Met de natriumthiosulfaatoplossing gebeurt niet veel bijzonders. Het duurt alleen wel vrij lang voordat het is opgelost.

gallery_16788_6729_6668.jpg

 

Nu dient de zilvernitraatoplossing bij de natriumthiosulfaat oplossing te worden gegoten (en niet andersom) terwijl goed wordt geroerd. Het resultaat is een licht groen/wittige oplossing. Dit is nu een concentraat van de basisoplossing.

gallery_16788_6729_32915.jpg

 

De 200 mL aan concentraat dient te worden verdund tot 2 L (2000 mL). Bij gebrek aan gedemineraliseerd water heb ik het concentraat verdeeld over 2 flessen, elk 200 mL. Een fles bleef concentraat (links) terwijl de andere verdund werd tot 1 L basisoplossing (midden). De basisoplossing wordt gemengd met water op een verhouding (basisoplossing)1:9(water). Ja, het wordt inderdaad heel sterk verdund. Ikzelf nam 60 mL basisoplossing met 540 mL water. Zo krijgen we de werkzame oplossing! (rechts)

gallery_16788_6729_48791.jpg

 

Nadat een plant het laatste licht van de groeifase heeft ontvangen gaan we deze lekker besprayen met de werkzame oplossing om haar de volgende ochtend te doen ontwaken onder 12/12.

 

Deze behandeling is zo'n 2 weken lang effectief. Hierna herstelt het etheenmetabolisme van de plant zich en wil ze weer vrouwelijk worden (het hormoon etheen zorgt ervoor dat de plant vrouwelijk wordt. De productie van dit hormoon is afhankelijk van koper. Koper wordt uitgesloten door zilver. Hierover heb ik enkele teksten gepost in het topic 'het maken van feminized zaden'. Er komt verder niemand meer dus het is makkelijk te vinden op het einde). Het etheenmetabolisme moet dus weer worden geremd waardoor we de plant 2 weken na de eerste behandeling opnieuw behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed hoor. Al die verhoudingen zegt mij persoonlijk niet zoveel maar ben toch onwijs nieuwsgierig !

Hoop dat het goed gaat :tu

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht misschien om inductielampen te nemen voor mijn kweek maar ik zie nu toch wel weinig voordelen ? Als je er vier moet hangen op een m². Dan kom ja aan 800watt.. Dat is zelfs meer stroomkosten dan een 600watt HPS die 120 op 120 kan verlichten... En gezien de afstanden zou een inductielamp enkel voordelig zijn in scrog of enorme sog (40 lage mini vrouwtjes) niet? En SCROG is voor een beginner zoals ik zeker niet iets wat je zomaar flikt :tu . Ik zie wel het vordeel nooit je lamp te hoeven vervangen en de klimaatstoestanden. Maar wegen die dan zo zwaar op tegen de HPS? En dus zou een inductielamp slechts 0,25m² effectief belichten? Hmm ik zie er de voordelen moeilijk van in. Of misschien met 40 indicaz een sog opbouwen direct op 12/12? En dan nog blijkt de 1gr de watt zeer moeilijk. Hoewel dit onlogisch klinkt. Aangezien ze een enorme hoeveelheid meer lumen krijgen in vergelijking met de HPS. De cijfers lijken voordelig maar de praktijk bewijst anders? Een verklaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik ook wat schrok van de opbrengsten met inductie en inderdaad de opmerking dat je 2-3 lampen per vierkante meter nodig hebt. Maar ik wil zelf nog ondervinden wat voor opbrengst te behalen valt met de lampen.

 

Het voordeel is wat mij betreft samen te vatten in het feit dat er weinig warmte wordt geproduceerd waardoor:

 

- het klimaat goed te regelen is

- je niet zo vaak water hoeft te geven

- je weinig afstand hoeft te houden tot de plant waardoor je in hele kleine ruimtes kunt kweken

- je niet ontdekt wordt aan ir-straling

- het brandveilig is

 

Waarvan de laatste 2 ervoor zorgen dat ouders of zeikerige huisgenoten weinig commentaar hebben.

 

Voor iemand die het spannend lijkt om heel sneaky wat planten in een klein kastje te kweken lijkt deze lamp me een hele goede keus. Probleem met dit soort mensen is dat ze de lamp veel te duur vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een vraagje over dat feminiseren:

 

Wat ik begrijp in een paar woorden:

 

Vrouwtje opkweken, behandelen met STS voordat je deze in de bloei zet , 2 weken later weer behandelen met STS en dan uit laten bloeien?

 

of moet het vrouwtje nog bevrucht worden door een ander vrouwtje?

 

De verhouding die je gebruikt is 100% goed!! Maar waarom heb je meteen 2L aangemaakt? is dit mengsel stabiel genoeg om een aantal jaar te bewaren denk je? want denk dat je voor 5 planten nog geen 200ml gebruikt of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vrouwtje dat behandeld is met STS zal stuifmeel gaan maken. Met dit stuifmeel zal een ander vrouwtje moeten worden bevrucht.

 

Twee liter is inderdaad veel te veel. Ik heb 2 liter gemaakt zodat ik de stoffen relatief nauwkeurig kon afwegen. Een onnauwkeurigheid van 0,1 gram (door slechte meetapparatuur) heeft op 0,7 gram aanzienlijk meer invloed dan op 1,4 gram. Mijn meetapparatuur is echter nauwkeurig genoeg om deze fout niet te maken maar ik ben nogal perfectionistisch.

 

Ik denk niet dat het mengsel stabiel genoeg is om het jaren te bewaren. Je kunt het wel nog gebruiken voor de tweede behandeling in week 2.

 

Ik heb zo'n 100 mL gebruikt per plant. De planten waren na behandeling flink nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben heel erg beniewd of het je gaat lukken! hoe wil je het bevruchten precies gaan doen? en hoe weet je of het vrouwtje klaar is om bevrucht te worden?

 

het mooie aan deze techniek lijkt me dat je leuke soorten lang kan bewaren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vrouwtje dat behandelt is met STS wordt gewoon een mannetje. Dus de verdere bevruchting verloopt ook zoals je het normaal gesproken zou willen doen. Zolang beide partijen bloemetjes hebben zijn ze klaar voor bevruchting :)

 

Normaal gesproken ben ik het type dat gewoon een vrouwtje tussen de mannetjes zet en ervan uit ga dat ze wel bevrucht wordt. Probleem is echter dat ik van de 'mannetjes' niet weet of ze XX of XY zijn. Ik heb immers geen geslacht kunnen vinden van de met STS behandelde planten. Hierom ga ik van elke plant het stuifmeel met een kwastje op een bepaalde top van het vrouwtje aanbrengen. Zo hebben de verschillende toppen of gefeminiseerd zaad of regulier zaad. Van de met STS behandelde planten heb ik stekken staan welke ik in bloei ga zetten. Op deze manier probeer ik erachter te komen wat gefeminiseerd en wat regulier is.

 

Het schijnt helaas dat een soort die voor de tweede keer is gefeminiseerd erg gevoelig is om herma te worden.

 

In het HPS hok beginnen er er al haartjes te ontstaan.

Wat ik trouwens raar vind, ze zeggen altijd dat mannetjes eerder bloeien dan vrouwtjes. Maar bij mij is het tot nu toe altijd zo geweest dat de vrouwtjes eerder bloemen gingen vormen dan de mannetjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan eindelijk weer een spannende en onthullende update!

 

In het HPS hok heb ik tot nu toe 7 mannetjes gevonden en 10 zijn sowieso vrouwelijk.

 

Dit is nu mijn hok met vrouwtjes waar ik me nu lekker in kan voortbewegen zonder planten te mollen:

gallery_16788_6729_78597.jpg

 

gallery_16788_6729_119298.jpg

 

En dit zijn de mannetjes..

gallery_16788_6729_49717.jpg

 

En dan nu de langverwachte uitslag van het inductiehok..

 

De planten zijn.. alle 3.. stuk voor stuk.. zonder uitzondering.. vrouwelijk!

 

Dus er zijn 2 mogelijkheden: 1. STS werkt niet (met deze verhoudingen), 2. STS maakt planten vrouwelijk. Persoonlijk ga ik voor deze eerste. Als we ervan uitgaan dat elke plant 100mL kreeg dan kreeg deze 2,4 x 10^19 (24.000.000.000.000.000.000 / 24 triljoen) deeltjes zilver op het blad. Dan is het nog de vraag hoeveel van deze deeltjes de plant opneemt met deze methode.

 

Als mensen dit experiment voort willen zetten dan zou ik de volgende dingen proberen (vooral punt 3. Punt 1 lijkt me ook nuttig):

1. Gebruik een sterkere oplossing

2. Gebruik een andere methode van toediening

3. Ga vanaf het begin van de groei de plant behandelen met STS

 

Dus de rest van het verslag zal zich vooral toespitsen op de resultaten van de inductielamp. Opmerkingen over feminiseren kunnen natuurlijk altijd.

 

De plant direct onder de inductielamp heeft tot nu toe de meeste en grootste haartjes van alle planten (inclusief de planten onder HPS)! De plant erachter bloeit net iets beter dan de gemiddelde planten in het HPS hok en de plant ervoor bloeit net iets beter dan de planten in het HPS hok die pas net geslacht vertonen. Deze plant is dan ook niet zo gezond. Ze hangt slap. Ik denk te weinig water. Met zo'n inductielamp hoef je niet zo vaak water te geven en dan vergeet je ze weleens. Daarbij komt dat ze in een verloren hoekje staan waar je ook heel moeilijk bij komt zodat je ze extra snel vergeet en het verschrikkelijk lastig water geeft. De omstandigheden van de Inductieplanten zijn dus sowieso niet beter dan die van de HPS planten.

 

Dit is de ongezonde inductieplant:

gallery_16788_6729_82632.jpg

 

En dit is een weinig toevoegende foto van het inductiehok:

gallery_16788_6729_43928.jpg

 

Bij de groei viel het op dat de inductieplanten een goede voorsprong namen op de HPS planten. Echter, na een paar weken begonnen de planten onder HPS de achterstand op te halen. De groeigrafiek van de Inductie zal dus een afnemend stijgende hyperbool zijn geweest en de groeigrafiek van de HPS zal een toenemend stijgende hyperbool zijn geweest. Ik verwacht dat het met de bloei net zo zal gaan. Maar we zullen zien. Ik verwacht dat het nog een spannende strijd zal worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zonde voor je dat het zo tegen zit met het feminiseren ... ik keek/kijk graag altidj ff mee :o

 

erg jammer want ik hoopte is een goed rsultaat te zien over dat feminiseren ...de mensne die het heir wel kunnen doe er hier geen verslag van wat ik erg jammer vind B) :D

 

 

succes nog met de inductie

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah zonde man. Maar wel leuk dat je het geprobeert hebt ! B)

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van het feminiseren, de verhouding van het zilvernitraat/Na-thiosulfaat is zowiezo goed, misschien dat je het percentage STS in het water wel hoger moet maken?

 

Ik denk dat ik ook eens een poging ga wagen, maar dan met een sterkere oplossing.

 

Er zijn toch vast wel mensen die het al eerder hebben gedaan? (maar die willer er vast niks over kwijt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...