Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F2

Recommended Posts

Net zoals wij, elke dag een stapje dichterbij :D

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Whazzup,

 

Hoe krijg je van die mooie trossen met wortels in die plugjes ?

 

(iets zegt me dat ik dit al gevraagd heb ?)

 

kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micorrhizza? Of Fosfor., Of een paar keer van de hoeven trekken.....?

 

Gr, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoe zit dat met die worteltjes? Wel heel mooi aangeslagen!

Welke stekken zijn dit (ofwel, van wanneer)?

 

Eh....je zocht F2 testers? :D :P :D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit waren de stekken van ik geloof 6 of 7 december. De pluggen zijn ingeweekt met een beetje bacto, BAC wortelstimulator en een beetje Nitrozyme en een tikkeltje kelp. Ik gebruikte Clonex als gel. Twee keer gesproeid met wortelstimulator en een keer met Nitrozyme. Geen enkele stress in de stekken.

 

herstel: 1 december :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig he, zo'n online log :D

 

Goed mixje dus, onthouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja! nog helemaal vergeten.... Het toedienen van trichoderma's in stekpluggen bij wat moeilijker wortelende stekken zou ik erg mee uitkijken. Het kan schimmel tot gevolg hebben op de afgeknipte steeltjes (of de verschrompelende bloemetjes zoals ik had bij de stekken van de bloeiende dames). Ook Bacto heeft Tricoderma, maar slechts een veilige lage hoeveelheid, daar had ik géén problemen mee. Ik heb dit keer géén mycorrhizae in de plug toegevoegd. Dat had ik bij de vrouwen wel gedaan overigens. Volgende keer ga ik het weer op een andere manier doen, direct in een beetje stekgrond mét mycorrhiza. Ik ben benieuwd of dat ten eerste anders aanslaat en ten tweede beter of de stekken daarna beter aanslaan in aarde, dat dan in vergelijking met pitpots en rootriots. Zo blijven we lekker bezig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een foute tentstok bij dus helaas geen bloeitent vandaag. De mannen maar in de veg tent gezet, wordt druk daar!

gallery_59_297_76282.jpg

gallery_59_297_15403.jpg

 

Voor de nieuwe situatie gebruik ik de vochtige, opgewarmde lucht ui te veg-tent om de bloeitent op te warmen. Ik heb een 75 cm 125mm koolstoffilter leeggemaakt en gebruik uitsluitende de buitenmantel als diffuser, werkt prima! Met een regelbare ruck 125 4 standen trek ik het naar de andere ruimte:

gallery_59_297_31218.jpg

gallery_59_297_69361.jpg

Dit is nog effe tijdelijk een filter, de diffuser is langer.

gallery_59_297_30786.jpg

 

Tent mod :D

gallery_59_297_41333.jpg

Schakelaars op de controller:

LB: Fan laag - auto - hoog

RB: Licht uit - auto - aan

Midden: Hoge fan speed 4 - 5 - 6

Onder: Lage fan speed 1 - 2 - 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boooooooooooooob de bouwer,

kunnen wij dat maken?

 

Nou en of..

 

ztilletjes blijf je gevolgd worden hoor.

 

greetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe schakelkast heb ik ook net effe in elkaar geprutst. Bestaat uit een aardlekschakelaar bij binnenkomst omdat ik met een oude stoppenkast zit. Géén hoofdzekering op het bord, dat heeft geen zin want ik heb een 16A groep, maar ik kan de aardlekschakelaar ook als hoofdschakelaar gebruiken met één druk op de (test-)knop). Daarbij een Müller elektronische klok met 4 schakelgroepen (waarvan ik er twee gebruik, één voor het 18/6 hok en één voor het 12/12 hok) en drie 6A trage zekeringen (één voor iedere lamp (max. 400 watt) en één voor de ventilatie/utility-groep (max 1380 watt). Alle apparatuur loopt dus via een aardlekschakelaar en een aparte zekering. Ook de klok zit uiteraard achter de ventilatiegroep zekering. Als de ventilatiegroep er uit vliegt dan gaan de lampen daardoor ook automatisch uit (de relais worden tenslotte ook gevoed door de ventilatiegroep). Alles uiteraard tweepolig geschakeld. Simpel en doeltreffend.

 

Heb wel bijzondere zekeringen gebruikt die je ook bij elektromotoren tegenkomt. Deze zijn zéér traag maar ze zitten er natuurlijk met name in voor kortsluitbeveiliging. Straks foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah jongens nou echt niet overdrijven hoor! Heb al wel mooiere kastjes gezien in de schakelbordenparade, dit is alleen maar een paar zekeringen, een klokje en twee relais :D. Tja, een mooi kastje helpt wel.

 

Overigens interessant detail: zie je dat de relais ná de zekeringen zitten? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjiek kastje hoor! Met aardrailtje en al. Nog een paar wartels er up en klaar is whazzup :D

Nu nog een nieuw tentstokje, en bloeien maar :P

 

 

Maarre....een aardlek als hoofdschakelaar...... :D

 

Tussen () De arm met het flapje dat midden in de tent hangt--> temp sensor in de schaduw???

 

Groetjes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een apparaat uitgerust met snoer en stekker en dubbel geschakeld dus een hoofdschakelaar vond ik niet nodig. Een aardlekschakelaar des te meer :D En toen zat ik ook aan de breedte van mijn kastje met die dikke ABB automaten. ABB adviseert zelfs om eens per maand het knopje in te drukken als test - ik hoop dat minder te hoeven doen :D.

 

Yep. Die arm met dat witte flapje, daar hangt de sensor onder op tophoogte, zowel lv als temp.

 

Sjiek kastje hoor! Met aardrailtje en al. Nog een paar wartels er up en klaar is whazzup :P

ja verdikke ik kon mijn wartelboren setje niet vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja verdikke ik kon mijn wartelboren setje niet vinden!

 

:D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lach maar! Ga echt niet lopen klooien met een houtboor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :P :D

 

Ik heb wel lol ;)

 

Volgens mij heiligt het doel de middelen, zolang het enigsinds veilig blijft.....

 

Gewoon hakken met die speedboor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul wil ik ook

had ik niet eens een aanvraag gedaan :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze nou al gevonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maar inmiddels wel wat foto's gemaakt tijdens het overpotten :P

 

het hele zooitje: links de 9 mannen stekjes in hun 1 liter potjes en de 9 back-up stekken van de dames in de propagator, links voor de originele mannen die ik nog even hou tot de stekken goed zijn aangeslagen, rechtvoor de geselecteerde nr 2 man voor de F2, en een nr 1 en nr 2 back-up (getopt), daar achter de dames 5, 8 en 9.

gallery_59_297_110633.jpg

 

De back-up heren

gallery_59_297_59544.jpg

 

Back-up dames

gallery_59_297_91544.jpg

 

Alles in de veg tent gepropt met de Diamond plug & play en Sylvania Grolux op de Lumatek

gallery_59_297_24097.jpg

gallery_59_297_34002.jpg

gallery_59_297_75051.jpg

 

Het substraat. Beetje van mij en een beetje van maggi :rofl. De dames staan in Special Mix, de mannen in mijn eigen substraat. Schone handen na het overpotten. Goed spul dus. Probeer het met je substraat, zelfs vochting moet je geen troep op je handen overhouden, da's inferieur zwartveen of gecomposteerde grond.

gallery_59_297_49011.jpg

gallery_59_297_11352.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje van mij en een beetje van maggi

 

Het zal niet :rofl

Dat bruine aan je handen, is dat maggie?

 

Ik moet toegeven, mooi schoon grondje. Schoner dan mijn Canna prof. Of droger.....

Maar even voor de statistieken; wat is er mis met compost (als toevoeging)??

Compost van gras of spinazie of zo lijkt me heel aardig organisch voor de groei, toch?

 

Plantjes staan er als een mooi oerwoudje bij.

Ga je naar 12/12 als de stekken zijn aangeslagen?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik ga naar 12/12 als mijn laatste tentstok er is :P

 

Er is niks mis met compost. Alleen als je nieuwe grond koopt dan verwacht je toch ook nieuwe grond te krijgen toch? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...