Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F2

Recommended Posts

Nou, dat vindt ik nog eens klasse!

Volgens mij zijn er maar weinig kwekers die zo grondig selecteren.

Tijdens het veredelen ook de schimmelbestendigheid en bacterieële weerstand testen :smoke

 

 

:tu

Succes,

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu ach ja, de echte kweker ken niet zonder schimmels :smoke

 

Over schimmels gesproken.... weer een beetje meeldauw gecontateerd op mijn F1. Onder controle. Het is werkelijk alsof het heeft gesneeuwd buiten, enorm hoge infectiedruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh wauw! Dan bent ik een echte kwekert :tu

 

Nr. 5 (m'n laatste plantje) moet eigenlijk nog een weekje, maar dankzij het hardnekkige schimmeltje meeldauw ga ik nu maar hakken.

Ik dacht idd ook dat ik het inmiddels wel onder controle had, maar sommige toppen hebben sinds gister wel heel erg witte plekjes :o

White Widow leuk, maar je moet niet gaan overdrijven.

 

Oogsten dus :smoke

Op die manier krijg ik het vast ook wel onder controle ;)

 

Volgende kweekjes prefentief aanpakken dus, die schimmelzooi!

 

Ik neem aan dat jij het nu met zwavel hebt behandeld?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, silinal. Gelukkig heb ik wél preventief behandeld met Vital, dat vermindert de verspreiding enorm. Het blijven lokale haarden, maar je moet wél uiteraard de hele plant behandelen bij bestrijding. Is een kwestie van goed nakijken en onder controle houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mannen, alweer bekomen van hun knipbeurt, en meer dan dat!

gallery_59_297_39894.jpg

Paar van de re-veggend dames :tu

gallery_59_297_7321.jpg

gallery_59_297_55381.jpg

gallery_59_297_29635.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt toch zeker wel goed he?

 

Beetje vies gezicht die bruine zooi boven in :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die bloemetjes die sterven gewoon af tijdens het reveggen. Zeker in de propagator waar het heel vochtig is: ze worden bruin en je moet erg uitkijken dus voor schimmelinfecties - zoals met vlaggetjes! :tu

 

Ze moeten door de bloei heengroeien, dus waar eerst een bud zat moeten weer blaadjes gaan groeien. Dat zie je goed op de foto's, waar eerst alleen maar een bolletje bud zat groeien nu weer blaadjes.

 

Gelukkig zijn het hele sterke plantjes en zijn ze uitstekend geworteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu Maar ze zijn nat :smoke

 

Duurt wel lang hoor, dat reveggen! Maar de dames zien er wel levenslustig uit.

 

Die kereltjes worden echt bosjesmanen, he :o

Lijkt alleen of de punten van de bladeren licht verkleuren. Komt dat door de 24/0 of onthou je ze ook voeding om ze klein te houden?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het moeilijk in 1 liter potjes. Ze worden uiteraard wel af en toe gesproeid. Reveggen duurt altijd wel lang, vind het nog wel meevallen: stekken geworteld na 12 dagen en groeien door de bloei heen na 3-4 weken.

 

effe wat anders... Whazzzuuuuuuup!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nou ga stemmen, kunt u dan alstublieft ophouden met schreeuwen???

Please............Sir?

 

 

Vaag!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit de originele whazzup serie gezien Koi? :P

 

Affijn, mannen in de propagator, 5 per geselecteerde man. Flink wat nodes zoals je ziet.

gallery_59_297_29331.jpg

gallery_59_297_121170.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nooit de originele whazzup serie gezien Koi?

 

Nope... Ik weet alleen wel hoe ik jou te woord sta als we ooit zouden ontmoeten irl. :P ^_^ :(

 

Wat het eigenlijke topic aangaat: Behalve een prachtige (resistente) F2 maken, kun je wat meer uitleggen over wat je nou precies aan het doen bent (stappenplan)?

 

Wat ik er tot nu toe van heb begrepen:

Je hebt in ieder geval een aantal dames en heren geselecteerd uit een massa planten die op 12/12 stonden.

De heren zijn gewoon meegegaan, van de dames zijn stekken genomen die terug de groei in worden geroepen.

 

Waarom dan nu de gekozen kerels met 5 vermenigvuldigen???

(of worden de mannen te oud en ben je tegen pedofilie :P )

 

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, ze groeien nou toch :P

 

Eigenlijk is dat wel het geval. Ik moet ze toch snoeien, je moet materiaal kwijt anders worden het reuzen. Ik had een beetje last van een stommiteit met het sproeien van compostthee met bacto. Dat had alleen in de bodem gemoeten, en niet over de blaadjes. Da's al de tweede keer dat ik dat doe overigens, bij de F1 testgrow ook al :P Affijn, daar zijn ze dus mooi doorheengegroeid. Ik had eerst wat aangetaste stekken neergezet om te kijken of die nog wel wilden wortelen, en dat ging ook prima met goede verse groei. Omdat ik straks van die man moet gaan stekken om vaders te maken is het ook wel belangrijk dat ie goed wortelt. Daarom nu een aantal mooie stekken neergezet, in verschillende stekpoeder/gells zelfs, en met een Nitrozyme test (product van Growth Technologies). Het is echter veels te kleinschalig om conclusies aan te verbinden, daarom publiceer ik die ook niet. Is puur vingeroefening en als ze erg mooi worden dan heb ik mazzel, hebben we er weer een paar mooie vaders bij ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggende dame - klaar om verpot te worden, ze mag gaam groeien ;)

gallery_59_297_64597.jpg

 

Een paar mannelijke stekken heb ik toch opgepot. Deze afghaan pheno is wel erg mooi. Wortelt 2-5 dagen eerder dan de andere meer heri phenos.

gallery_59_297_96991.jpg

gallery_59_297_20444.jpg

 

Pappa afghaan pheno

gallery_59_297_126621.jpg

gallery_59_297_30278.jpg

 

Een meer heri pheno, die ook veel gevoeliger is voor voeding. De afghaan pheno lust alles!

gallery_59_297_36761.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een overblijfsel van een beetje zwavel. Ik had een meeldauwinfectie bij het maken van de Anesthesia F1 v2 in de tent. Je ontkomt er bijna niet aan dat dat overslaat, en ik kreeg dus op mijn stekjes een paar plekjes. Die heb ik met een lichte zwaveloplossing behandeld, zekere voor het onzekere nemen. Deze mannen stonden ernaast en hebben ook wat meegekregen. Dat laat nog wel eens wat plekjes achter. Gelukkig is dat nu allemaal onder controle. Die oude tent met cooltubes gaat er uit. In plaats daarvoor een nieuwe Secrest Jardin DR120 en een DR80 als voorgroeiruimte. De 200 watt spaarlamp komt in de voorgroeiruimte, er komt een wing met 600 watt op mijn lumatek in de afbloeiruimte.

 

Dan staat er dus mijn ikea voorgroeikastje (eigenlijk speciaal voor stekken die aanslaan in aarde en zaden), een 80 cm voorgroeitentje met spaarlamp (in de toekomst een 250 watt hpi) en een afbloeiruimte met 500 watt.. tja, wat zullen we daar eens in gaan hangen ;) - Wordt waarschijnlijk een test met een full spectrum of SunPulse lampen. Omdat ik maar één tent heb en met zaailingen werk kan ik de test met de SunPulse helaas niet uitvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb twee problemen met TL:

 

1. een beetje onhandelbaar in een 80 cm kastje (moet ik er minimaal 15 18 watt/60 cm naast elkaar hangen)

2. met een enkele 250 watt lamp ben ik wat flexibeler met het type lamp etc, en bovendien komt er een elektronische vsa aan

 

Voordeel is wel wat minder warmte en een goede lichtverdeling (als je tenminste tld reflex gebruikt of dure TL reflectoren), maar met een wing krijg ik dat ook wel voor elkaar. In mijn ikea kastje heb ik PL lampen en die bevallen mij tot nu toe erg goed. Veel licht op een kleine oppervlakte in een handige kap. Ik denk dat ik uiteindelijk met HPI zelfs goedkoper uit ben als ik die reflectortjes er ook bij optel, zeker als ik armaturen met goede evsa's moet aanschaffen.

 

Alternatief is natuurlijk T5 (24 watt per buis, nog steeds 10 buizen en armaturen!) maar ik heb toch wat meer vertrouwen in HPI wat betreft de intensiteit. Het staat me ook toe om wat meer in verschillende hoogtes te kweken.

 

Kortom, ik denk dat ik met HPI goedkoper en beter af ben. Berekening:

 

10 x T5 24 watt kwalitatief armatuur + HO lamp + reflector ~ € 30 per stuk x 10 = € 300!

 

250 watt lumatek + lamp + originele adjustawing ~ € 250, met diamond nog zelfs wat goedkoper.

 

Nog goedkoper: een 160 watt PL kap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel herkenbaar zo een plant die aan het reveggen is ;)

Ik ben er zelf net doorheen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
whazzup, had je ook het PDFje gelezen?

Kleine quote uit het stukje wat direct verklaart wat er bij 24/0 gebeurt:

 

gallery_18008_5884_25114.jpg

 

Koi.

Volgends ed rosenthal

heeft een cannabis plant als 1 van de weinigen geen rustiperiode nodg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Ed gelijk zou hebben, heeft ie dan ook een verklaring waarom whazzup's kerels onder 24/0 niet gewoon lekker doorgroeien?

 

whazzup, hoelang mogen ze gaan groeien? Hoe hoog voordat je naar bloei gaat?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze nu expres een beetje komen, als pappa of mamma zou ik ze wat korter houden, maar ik knip ze regelmatig terug voor mijn stek-experimenten. De snelheid waarmee ze wortelen is tenslotte ook belangrijk bij de selectie. Heb overigens nog steeds het gevoel dat je ze wat drukt onder 24/0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het binnenkort wel gewoon uitproberen: drie groepen stekken van de zelfde moeder onder 12/12, 18/6 en 24/0. Timelapse recorder erbij en de praktijk zal spreken :D

 

Doe je ook expirimenten met verschillende manieren van wortelen, of gebruik je een beproefde metode?

 

btw, vannavond of morgen gaan er hier ook wat (Anesthesia) zaden de pitpots in. ;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met wortelen na de pitpots of pluggen bedoel je? Nou nee, gewoon beetje aarde met wat organische voeding er in, schimmeltjes en bacto. Voeg wel extra Trichoderma toe. En een beetje wortelstimulator van BAC in dit geval.

 

Succes met de Anesthesia's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...