Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F2

Recommended Posts

@ whazzup:

Zo hou je een exacte kopie van die plant iedere keer weer als je hem zaait.

 

Maar is zaad van een herma niet gewoon 100% inteelt waarbij er van alles mis kan gaan?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen problemen mee gezien, bij Topknots zeker niet :verrygood

 

Vrijwel alle planten bestuiven zichzelf. Cannabis is een van de uitzonderingen. Ik zie daar niet zo'n probleem in. Genetisch zou het dezelfde plant moeten worden volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Genetisch zou het dezelfde plant moeten worden volgens mij.

 

Kun je, als dat zo is, het zaad van een herma dan wel of niet een F"x"+1 noemen?

Zo ja, is dat dan niet een makkelijke manier om een ras stabiel te maken? Moeten toch ergens nadelen aan kleven, lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de biologie wordt het gewoon een S1 genoemd. Nogmaals, ik gebruik geen zaad van herma's. I zei niet dat je deze herma's stabiel moet maken, ik zei alleen dat dit helemaal niet zo erg is als het lijkt.

 

 

Inmiddels in de kast...

gallery_59_297_4311.jpg

 

Eén man heeft reeds het veld moeten ruimen:

gallery_59_297_54834.jpg

 

En als je goed kijkt begrijp je waarom:

gallery_59_297_21482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En van de mannen gaan we naar de dames. We kunnen nu al goed de phenokenmerken onderscheiden en op basis daarvan heb ik nu 9 dames geselecteerd, met ook minimaal twee mooie mixed phenos :)

 

De stekken gaan reveggen en we bepalen op basis van het resultaat van mamma welke we gaan overhouden. Deze aanpak met laat stekken scheelt pak hem beet 30 stekken snijden :)

 

Wake up girls!

gallery_59_297_15235.jpg

 

Een selectie:

gallery_59_297_72977.jpg

gallery_59_297_56270.jpg

gallery_59_297_68433.jpg

gallery_59_297_22067.jpg

gallery_59_297_75288.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gisteren volstrekt onverwacht verblijd met een primaklima 2 x 55 watt pl lam. Hij past niet in mijn kastje (oh jee!) maar ik kreeg een lumineus idee: als ie er nit in past waarom dan niet gewoon er op? Het was mijn geniale moment van deze maand dus de rest van de maand kun je me nu afschrijven :)

 

110 watt ipv 200, maar wel:

 

  • véél betere lichtverdeling
  • veel meer ruimte (hoogte!!)
  • pas precies bij het ontwerp van de kast :)
  • lagere temperatuur (de fan draait nu vrijwel volledig geruisloos op zijn minimum met voldoende luchtverplaatsing)
  • veel stiller dus ook.

Dus: het dak gelicht (tegenwoordig zonder schroefjes), de decoupeerzaag erin, wat rubber strip en voila. Lichtdicht hoeft hij niet te zijn, staat in een donkere kamer, maar ook dat kan nog eenvoudig geregeld worden.

 

zo was het:

gallery_5211_4302_16367.jpg

 

en nu:

gallery_5211_4302_35048.jpg

gallery_5211_4302_10417.jpg

gallery_5211_4302_26325.jpg

gallery_5211_4302_14189.jpg

gallery_5211_4302_4915.jpg

gallery_5211_4302_69564.jpg

gallery_5211_4302_56029.jpg

 

Kon gelijk de bodem weer een stuk omhoog doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja eindelijk zoals ik het had willen hebben. Nou ga ik alleen nog de electra helemaal anders doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOOooo wat mooi kastje weer, en bovenop lijkt me zo makkelijk. Extra toegang tot je kleintjes en nog een beter overzicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe en dit zijn dan nog maar de mannen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi kastje zeg! Die dingen moet je op de markt brengen :)

 

Gr. BLeZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Whazzup, 10 x beter he die TL's :)

 

ik vond die spaarlampen gelijk al niks, de lichtverspreiding is gewoon k*t.

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een mooi kastje zeg! Die dingen moet je op de markt brengen :)

:D ik zat er al aan te denken.. Maar ja, iedereen kan het maken. Een primaklima kapje, Ikea kastje en een decoupeerzaag :)

 

Tip: Als je het gaat maken maak dan niet dezelde fout als ik: Aan de binnenkant van de deksel zit een strip van 2,5 cm breed voor de constructie waarmee de deksel op de kast wordt geklemd. Daar moet je dus nét naast zagen. Per ongeluk deed ik dat (vrijwel) goed doordat ik 2,5 cm van de kant bleef maar ik bleef er ook wel eens in haken. Boor vanaf de onderkant op de punten waar de strips bij elkaar komen een gat voor je zaag en teken dan pas de lijnen aan de bovenkant, dan is ie percies pas en zaag je niet in dubbel ijzer.

 

 

hey Whazzup, 10 x beter he die TL's :D

 

ik vond die spaarlampen gelijk al niks, de lichtverspreiding is gewoon k*t.

Ja, die reflectie is wat minder maar ik heb er tot nu toe toch wel goede resultaten mee bereikt. Ik heb nu iets minder licht overigens maar veel beter verspreid, en niet twee keer zo weinig licht voor de helft van de stroom :). Het kapje heb ik van Plant Maar op de Zijlweg in Haarlem (leuke shop overigens, prima advies ook). Kost retail € 80 en er zitten originele Philips PL lampen in (kleur 840 - 4000K, wel de goedkope MASTER PL-L 55W/840/4P - 4800 lm per stuk maar die zijn prima voor ons).

 

Ter vergelijking: Een (lange!!!) Philips MASTER TL5 HO (high output) 54W/840 buisje geeft 4450 Lm, maar wel over ruim een meter lengte. Deze doet dat op de helft van de lengte dus perfect geschikt voor onze voorgroeikastjes.

 

 

Alle PL lampen worden trouwens door een elektronische VSA aangestuurd dus iedere PL armatuur heeft een elektronisch voorschakelapparaat. Kap zit goed en stevig in elkaar, netjes bedraad, goede fittingen, geaard uiteraard en met een verlichte schakelaar. Toppertje tot nu toe in mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai :)

wat een bodybuilders van mannen :)

dit beloofd veel goeds!

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wordt weer wat kouder en het lampje is niet meer voldoende om 25 graden celcius te behouden. Dus de voetenverwarming maar weer eens van stal gehaald. Wordt normaal in de doka gebruikt en is uiterst nauwkeurig. 25 graden weer :tu

gallery_59_297_4434.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dikke ballen maar ook maar een heel klein potje. Beetje extra biominerale voeding gegeven en dat werkt goed (BN Grond Supermix). De compostthee gaf ook even een flinke boost.

 

Inmiddels zie ik alweer de eerste blaadjes met 5 vingers dus ze gaan bijna al weer op 18/6 :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag ik toch bij de dierenwinkel zomaar een mooi siliconen verwarmingskabeltje van 25 watt in de uitverkoop liggen voor €15,00. Genoeg voor bijna een halve m2 maar past ook perfect op een extra plank van mijn Ikea kastje. De heren hebben dus bodemverwarming inmiddels: heb het snoer bevestigd op een extra metalen ligger en die onder de plank van de plantjes gezet. Nu de bodemtemperatuur maar even in de gaten houden want dat snoer kan een halve m2 op 28 graden brengen. Er is echter geen direct contact tussen het snoer en de bodem van de drager van de plantjes dus dat zal wel loslopen denk ik :tu

 

@fh: www.google.nl -> compostthee als je het forum niet leest :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...