Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F2

Recommended Posts

temperatuur in het herenhokje is perfect! Medium schommelt zo tussen de 24 en 25 graden, temperatuur ook.

 

Ze hebben al een flinke knipbeurt gehad inmiddels want ze groeiden de pan uit!

 

Ook de dames staan nog netjes op 25 graden maar die doen nog niet zoveel, anders dan overleven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames die aan het reveggen zijn hebben inmiddels (op een enkeling na maar dat zal ongetwijfeld nog volgen) prima wortels aangemaakt op de glaswolpluggen. Binnenkort gaan ze op potjes :(

 

Nou moeten ze nog gaan groeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu maar kijken wie de strijd gaat winnen van de dames ;)

 

groeten Power P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@powerp: Ben heel benieuwd :( Zorg dat de vlaggetjes blijven staan ;)

 

De dames. Ztaan nu op een laagje extra perlite, ben nog niet klaar om over te potten

gallery_59_297_77873.jpg

gallery_59_297_10012.jpg

gallery_59_297_65875.jpg

 

The mannen

gallery_59_297_3282.jpg

gallery_59_297_65165.jpg

gallery_59_297_79073.jpg

 

Calcium probleem, waarschijnlijk probleem met de kleine potjes en wat overvoeding.

gallery_59_297_13650.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelen duurde trouwens 12 dagen op een 4x4 steenwol plug. Niet slecht voor reveggende stekken uit de bloei ;). Bovendien was de pH een beetje hoog gedurende de periode dat mijn meter "on tour" was, da's nu gecorrigeerd. Wortels krijgen netjes mycorrhizae op de perlite, zo vroeg mogelijk natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi allemaal hoor!

 

Je zegt dat de plantjes binnenkort weer op 18/6 mogen.

Heb je ze nu tijdens het reveggen op 24 uut licht staan?

 

Succes.

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

Weer een leuk een leerzaam topic!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt. Tevens om ze wat in toom te houden staan ze gewoon onder 24 uur licht.

 

Voor mij ook erg leerzaam Kees - ik werk nooit op steenwol ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren een gezellig samenzijn gehad met een UK420 lid die ik al eens eerder in Amsterdam had ontmoet, Hardcore Toker & aanhang. Gezellig hapje eten, pijpje roken, van de plantjes genieten en vooral veel verhalen over en weer. Voor ik het wist was het laat! Gaat het weer een beetje meneer Dröge?

 

In Engeland is er de kans dat Cannabis op de B-lijst komt, samen met amfetamines etc. Schande! De media gooien er nog steeds iedere keer weer een schepje bovenop met hun "Killer Skunk" verhalen. Een aantal kwekers denkt er al aan om uit te wijken naar Nederland of zelfs Spanje, waar het over het algemeen een stuk gemoedelijker is momenteel. Ik denk dat Spanje zelfs wel eens the place to be zou kunnen worden.

 

Ik heb de heren een beetje Sannies tab gegeven gisteren, dat blijkt erg goed te werken om te stabiliseren, laten we het eens afwachten. Om te kijken wat er in een "worst case" scenario zou gebeuren heb ik een paar stekken met aangetaste blaadjes op pluggen gezet, gewoon om te zien hoe ze het er vanaf gaan brengen en of ze er doorheen groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toom houden? Ik zou verwachten dat er met 24 uur licht meer groei zou zijn dan bij 18/6?

 

Ga je de dames verder ook op glaswol (hydro) kweken, of zet je de plugjes op aarde?

 

btw, tuurlijk is Spanje "the place to be" :o

Aardige mensen, heerlijk eten, prima klimaat, je moet alleen de toeristenzooi en de ETA vermijden.

Ook heel belangrijk is dat ze motorrace gek zijn :) (en mijn vrouw komt er min of meer vandaan :o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur licht is juist een manier om de groei een beetje tegen te houden, hoe gek het ook klinkt. Je "drukt" ze. In het donker gaan ze weer strekken. Daarom krijg je ook van die mooie compacte zaailingen on 24/0.

 

Nee hoor, ze gaan gewoon op aarde, eh... ik moet zeggen turf substraat :o

 

Maar ze hebben nu waterwortels in die steenwol en kunnen dus best nog op een beetje perlite door. Vrijdag ga ik ze potten. Tussen het spare-ribs marineren door.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 uur licht is juist een manier om de groei een beetje tegen te houden, hoe gek het ook klinkt. Je "drukt" ze. In het donker gaan ze weer strekken. Daarom krijg je ook van die mooie compacte zaailingen on 24/0.

 

Ik heb laatst een kweek gedaan met zaailingen direct op 12/12 en deze hadden geen enkele neiging tot strekken terwijl ze toch 12 uur donker krijgen.

Ik ben ook niet de enigste welke die ervaring heeft.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stekjes dat in je bakje staan, daar hangen toch al topjes aan :o

is dit dan geen probleem om deze te laten verder groeien :o

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, da's leuk. Twee maestro's die misschien wel een andere opvatting hebben :o

 

Kan het zo zijn dat het strekken met name direct gevolg is van te weinig licht tijdens de lichtperiode, en dat de verhouding van licht / donker niet zo veel uit maakt voor het strekken........?

Het strekken lijkt mij tenslotte een poging van het plantje om richting het licht te gaan, en zo meer te krijgen. In het donker... waar strek je, als plantje, dan zoal naar toe??

 

 

whazzup, in dit artikel vond ik een verklaring voor jouw 24/0 planten "onderdrukken" :) .

 

Een simpel, maar wel leuk verslagje over strekken vond ik dit wel. Niet erg wetenschappelijk, maar wel een aardig verhaaltje erbij. Haalt mijn idee van dat strekken wel wat onderuit, maar ja :o

 

Nog meer off-topic: is er wel eens geexpirimenteerd met 20- of 16 uurs regimes? bv groeien op 15/5 en bloeien op 10/10?

 

Koi.

 

Hoe gaat het eigenlijk met de plantjes??

Turfsubstraat? Geen wit veen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Wazzie!

 

Mooi topic weer, een interessante les veredelen.. Ik ben zelf ook weer aan het experimenteren met het maken van zaden :o Best leuk om mannen uit te zoeken en vrouwen te selecteren.. Een vraagje met betrekking tot de 200W spaarlamp, wat houd jij aan als minimale/optimale afstand tussen lamp en planten?

 

Gr PK

 

Ps, volgende maand weer eens een nieuwe oogst proef meeting?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb laatst een kweek gedaan met zaailingen direct op 12/12 en deze hadden geen enkele neiging tot strekken terwijl ze toch 12 uur donker krijgen.

Ik ben ook niet de enigste welke die ervaring heeft.

Tja, goeie. Nou is 12 uur wel anders dan 18 uur natuurlijk en je forceert ze gelijk in de bloei en dan blijven ze uiteindelijk klein, maar ik heb toch de indruk dat onder 24/0 de planten veel korter blijven dan onder 18/6. Zo heb ik die Amnesia Haze stekken ook ruim 5 maanden (!) in bedwang gehouden onder 2 x 18 watt TL. Als je zaailingen onder 24/0 zet blijven ze in mijn ervaring ook korter dan onder 18/6. Als ik zaailingen uit 24/0 naar 18/6 zet krijgen ze altijd een groeistuip.

 

Neem de proef maar eens op de som: eentje onder 24 uur aan, eentje 18 uur aan en eentje 12 uur aan. Ik vermoed dat de 18/6 de 24/0 snel zal inhalen, dat de 12/12 eerst redelijk gelijk op zal gaan met de 18/6 en dan niet verder groeit, terwijl de 24/0 volgens mij het kortst zal blijven. Wie het weet mag het zeggen :o

 

Je ziet onder TL dat planten gaan strekken als er te ver vanaf staan (dus te weinig licht krijgen). Vlak onder de TL blijven ze mooi klein. Koi: Je ziet in dat artikel de tuinkers ook erger strekken in het donker. Als je time-lapse videos kijkt van planten valt me altijd op dat de meeste groei in de donkere periode lijkt te komen. Dat zou dus mijn theorie bevestigen.

 

Wat betreft oogstfeest plantkas: lust jij zaadjes in je joint want meer valt er hier niet te halen hoor :o. Ik had die 200 watt er op een centimeter of 5 vanaf staan overigens, maar wel met flink wat ventilatie want dat ding wordt aardig warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup, had je ook het PDFje gelezen?

Kleine quote uit het stukje wat direct verklaart wat er bij 24/0 gebeurt:

 

gallery_18008_5884_25114.jpg

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, interressant! Ik kan het echter niet goed duiden, ben helaas geen bioloog :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, goeie. Nou is 12 uur wel anders dan 18 uur natuurlijk en je forceert ze gelijk in de bloei en dan blijven ze uiteindelijk klein,

 

Als een zaailing direct op 12/12 gezet wordt zal deze zeker 3 weken de tijd nemen om te groeien zonder daad werkelijk in bloei te zijn,op het moment van bloeien zullen de planten wel gaan strekken.

Als je de plant een groter kuip geeft zal die nog langer de tijd nemen om te groeien.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is waar, maar ik vraag me af of ze nu sneller groeien of niet in vergelijking met 18/6 en 24/0. Ik verwacht dat een zaailing onder 24/0 het kortst blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het over een paar weken proberen (als de grote om is). Net een nieuw hok aan het maken, waar ik hoop dit soort expirimentjes makkelijk uit te kunnen voeren.

Volstaat 1 hokje (70 x 70 x 100) met 6x 18W TL's in drieen delen en de drie delen op drie verschillende belichtingschema's?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk helaas dat er veel meer factoren een rol spelen, zoals de gebruikte lamp etc. Een 12/12 kweker zal onder hps beginnen, een 18/6 kweker onder HPI en een 24/0 kweker onder tl om het maar eens grof weer te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, voorlopig denk ik nog wat tijd van leven te hebben, dus één voor één de diverse dingen testen en een mooi logje bijhouden lijkt mij wel wat. Komen de resultaten vanzelf bovendrijven :o

 

Hoe gaat het inmiddels met de dames en heren?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat met de dames wel redelijk. Had een stomme fout gemaakt door de vlaggetjes er in te laten staan. Die gaan, net als bamboe stokjes, schimmelen. En als je dan in een progagator zit met 90% rlv en de stek stopt emt bloeien, waardoor de haartjes verwelken dan begrijp je wat er dan gebeurt.. kortom, een aantal stekken kreeg er problemen mee in de oude bloei, dus die heb ik schoon moeten maken. Ze zijn goed geworteld dus ze komen er wel weer bovenop. Afgelopen week de vlaggetjes al vervangen door plastic labels.

 

Van de mannen, die volgens mij uiteindelijk een bacteriële infectie hadden (ook een stommiteit, compostthee met bacto ipv compostthee alleen gesproeid, vergeten dat ik er de dag ervoor bacto had bijgedaan als proefje), heb ik een aantal stekken op blokjes gezet. Speciaal degene genomen met veel aangetaste blaadjes, om te zien of dat gevolgen zou hebben voor de stekken en nieuwe groei. Gelukkig niks aan de hand, nieuwe blaadjes zijn zowel aan de stekken als aan de vaders prima. Ik ga toch weer terugsnoeien en dit keer ook wat wortelmassa wegsnijden en ze op wat nieuwe aarde zetten.

 

Ze hebben een keer bladvoeding gehad en wat organische voedingstab stukjes, die in dit soort gevallen vaak een hele goede herstellende werking hebben. Begin vandaag, na een week geen voeding, ook weer voorzichtig met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...