Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Teken Het Hoe En Wat Te Doen

Recommended Posts

he bedankt voor die link ph

intresante site

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik die in het bericht daarboven ook geplaatst. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het geprobeerd met mijn laarzen en ik voel mij nu iig een klein beetje veiliger omdat ik ze nu goed kan zien aankomen en vertragen, ik had er zeker wel 30 in een klein uurtje maar er is er maar 1 op mijn broek terecht gekomen. een klein succesje :(

ik heb geen vaseline kunnen gebruiken dus heb ik maar boter mee genomen, in eerste instantie hield de boter de teken goed tegen en draaien ze letterlijk weer om en liepen naar beneden of vielen zelfs van mijn laarzen af. toen ik eenmaal aan het werk was is de boter grotendeels gesmolten en vies geworden waardoor het niet meer goed werkte, maar die witte laarzen helpen ook al heel veel.

 

hebben jullie misschien nog goede ideeën waar ik mijn laarzen mee kan behandelen waardoor teken niet meer via mijn laarzen omhoog kunnen lopen?

ik wil echt een goede oplossing hebben anders zijn bepaalde spots niet meer mogelijk voor mij als het echt warm gaat worden :tu :wave:

 

suggesties..

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

(geen foto's, want het uploaden naar mijn album lukt niet?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een soort zelf gefabriceerd kniebandje met teentjes knoflook er aan ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb je meteen geen last meer van die vampiers

 

Volgens mij heb ik die in het bericht daarboven ook geplaatst. :lol:

 

 

nou jij bedankt dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende x ga ik voor een regenbroek vastgetaped aan laarzen, met een stuk of 3 banden ducktape. hopelijk is het effectief en blijven die fokkers plakken :lol:

voor opvallend heid ben ik niet bang omdat ik het dan op de spot kan aantrekken/uittrekken.

 

ik ben erg paranoia geworden sinds mijn laatste excursie .... nadat ik mijn 2e laars had aangetrokken zaten er al 4 teken op mijn andere laars, en dan heb ik dus nog niet gelopen op de spot

maar alleen bij aankomst stilgestaan op 1 plek om mijn schoenen te verwisselen :lol: :P

 

ik mis de luxe van de winter, toen er (bijna) geen teken waren

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het niet werken om dubbelzijdige tape op je laarsen te plakken, van die breedbandige tape die ze gebruiken voor vloerbedekkingen? Teringsterk, om het midden van je laarsen, volgens mij moet dat wel een obstakel vormen voor die beesten..

 

van dit soort bedoel ik:

 

http://www.event-flooring-services.com/new...elzijdige-tape/

 

volgens mij wel te koop bij de meeste bouwmarkten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Professionele kleding is met iets geïmpregneerd.

Zal misschien zoiets als Deet zijn ?

Ze krijgen er wel rode schoentjes van zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze geimpegneerde kleding gebruiken ook boswerkers en boswachters....en moi... :lol:

kheb er eerder melding van gemaakt in dit topic...tis te verkrijgen bij outdoor shops...

 

even goed gebruik ik zware deet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is voor mij een grote doorbraak :lol:

Wanneer je laarzen vasttaped aan een regenbroek, en je bent op je benen voor de helft in getaped met ducktape met de plakrand naar buiten.

In 3 uur tijd zou ik normaal ontelbaar veel teken hebben maar het enigste resultaat was vastgeplakte teken ;)

Soms zijn ze erg groot en dan kun je ze beter eventjes aanstippen met een takje ofzo dat ze goed vastgeplakt zitten.

Er was er 1 die op mijn regenbroek boven de tape zat, maar ik vermoed dat deze niet via mijn schoenen op mijn broek kwam.

 

Uiteraard moet je oppassen voor vervuiling met name zand, maar om de tijd kun je gewoon een nieuw stukje tape erbij plakken. Voor mijn armen gebruik ik een plastic jasje wat vastgetapd zit aan mijn polsen, deze kosten bijna niks en kun je daarna weggooien. Een haarnetje is optioneel maar maakt het wel af.

Ik voel mij serieus veilig tussen 100en teken :D

 

Probeer het uit, voor mij is het een geweldige oplossing. Alleen is er 1 nadeel, bij het uitkleden/omkleden naar mijn normale kleding liep ik al weer 2 teken op waarvan 1 op mijn schoen en de ander zat al vrolijk een gat in mijn been te graven :)

 

Greetz,

Lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow wat een gedoe dan zeg om keer bij je planten tekunnen komen

helemaal parra

haha ik zie me zelf al zo door het bos hyke met 20 kilo in de rug

ik ben zoveel in het bos met tochten maken en bivakeren

ik woon tegen het bos wandel er elke dag met de hond

ik spray niet eens deet

gewoon controleren is meer als genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet als je er na 2 uur een stuk of 50 hebt opgelopen, die wil je echt niet allemaal terug gaan zoeken

ik zet mijn geld in op preventie en daarna uiteraard ook nog een volledige check up

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter voorzichtig zijn en alle voorbereidingen treffen....Als je die kringen op je lichaam ziet ga je spijt hebben dat je niet wat extra moeite gedaan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat wel slim is ja,

ik vind het aan één kant wel opzienbarend dat ik in mijn hele leven nog geen één teek heb opgelopen..

terwijl ik vroeger heel erg veel in bossen en natuurgebieden kwam.. (tegenwoordig minder en ik doe ook geen guerilla :lol: )

Mijn hond daarentegen had er wel af en toe last van maar nadat tekendruppels kreeg niet meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een teek is het probleem niet :tu ....

maar ze hebben nu een veeeeeeeeeeeeeeel groter % met de lime bemetting als vroeger :wave: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb der in de ardennen tijden een weekje kamperen een tergrote van een volgezogen ert onder me oksel gevonden sochtends niet lekker maar gelukig niks aan de hand

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik ook vorig jaar :tu ....

 

onbehandelt... zijn de gevolgen niet best... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nu op mijn werk achter de receptie. :lol:

 

Ik zie opeens iets op mijn hand kijk ik goed is het een teek, niet verwacht die hier tegen te komen...

 

Die beestjes zijn echt sneaky laatst ook al 2 in de rand van mijn pet, ik denk dat het wel klopt wat sommige mensen hier beweren dat het er steeds meer worden ik kom ze in iedergeval steeds vaker tegen en niet alleen als ik mij even uitleef in het bos. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was laatst in het bos en daar pakte ik een eikeltje op, uit dit eikeltje liepen gelijk 100en kleine mini teekjes. Had blijk baar een nestje te pakken, fucking beesten zaten over me hele hand, maar ik heb ze gelukkig allemaal weg gekregen. Het aantal teken op de plekken bij mij is ook echt hoog, ik word er een beetje gek van eigenlijk, rot beesten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja elk nadeel heeft zijn voordeel. Er zou ook veel meer gewaarschuwd moeten worden in het algemeen tegen deze klere beestjes .. Ze vormen wel degelijk een gevaar voor de volksgezondheid.

Dat zou direct ook weer een hoop mensen afschrikken om van paden af te wijken b.v.b. En dus dan weer gunstig voor ons Guerilla's.

Maar ze krijgen te weinig aandacht denk ik. Daar zit het probleem.

 

Veel knoflook eten helpt volgens mij ook wel degelijk! :D

Ik eet bijna dagelijks knoflook door mijn eten.. en heb dit jaar nog niet 1 gehad. Mijn maatje continu.. ''Och alweer 1'' elke keer na een partij bosjes. Zou toch wel toevallig zijn dat ze anders hem steeds wel moeten hebben en mij niet.

 

 

Maar even @ Monti.

Da's dan wel weer misschien nuttige informatie wat jij daar brengt. Ik weet niet of teken een beetje een vaste 'broedplaats' hebben? Maar anders weet je alweer een stuk meer..!

Ik zal ook even kijken als ik eikels tegenkom. :lol: Gelijk 100 dan ben je zuur.. :D Poe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pak nu alleen nog teken wanneer ik mijn beschermende kleding uit heb gedaan en weer ben omgekleed in mijn normale broek en schoenen.

het zijn er dan in het korte momentje tussen de 1 en 3, maar soms zijn het er ineens 4 of meer en dan zijn ze plotseling allemaal op dezelfde plek op je schoen.

ik geloof dus ook wel in dat verhaal van een broedplaats of iig plekjes waar ze "gezellig samen chillen"

 

gelukkig hoef ik mij (bijna) geen zorgen meer te maken als ik mijn bescherming aan heb :bier ze vallen bij mij allemaal weer terug op de grond

 

greetz,

lufthegrenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpie

Het was later in het jaar, iets van september geloof ik. Ik weet niet of dat iets uitmaakt, maar als we dan toch over teken praten en broedplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister merkte ik ook dat er in het bos tussen de dorre bladeren veel teken zitten, echt honderden. Ik weet niet of dit alleen op die specifieke plek is of dat dat overal zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net bij de dokter een teek laten verwijderen....schijtbeest, may he rot in hell :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...