Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Teken Het Hoe En Wat Te Doen

Recommended Posts

ik gebruik al jaren de deet 40% spray tegen teken en tot op heden werkt het redelijk goed.

het probleem zit hem erin dat je altijd plekken hebt die je niet goed in hebt gespoten waardoor het niet 100% werkt.

ik wil DEET nu graag gaan combineren met geïmpregneerde werkkleding en ik vroeg mij af welke ik daarvan nodig heb?

ik begrijp dat het slim is om zoveel mogelijk kleding stukken aan te doen maar ze geven die dingen niet weg in de winkel..

voor de complete anti teken outfit vragen ze maar liefst 580 euro (broek, sokken, pet, fleece, shirt en jack)

 

kleding http://www.jachthuis...-1647340/heren/

veldonderzoek kleding vs DEET http://www.rovince.n...werkkleding.pdf

 

ik geloof wel dat het the way to go is maar heb ik dit daadwerkelijk allemaal nodig?

wie heeft er ervaring met de geïmpregneerde werkkleding en hoe goed zijn ze?

ook ben ik erg bang dat deze kleding zeer snel kapot gaat tijdens mijn werkzaamheden..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

sinds ik laag struikgewas mijt heb ik er geen meer op mijn lijf gezien ,dit jaar nog niet een ,en ik zit elke dag in de bossen ,ik struin alles af ,je weet nooit wat je vind :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe er alles aan om deze ziekte te voorkomen............kan je leven in een hel veranderen en ik praat uit ervaring! :td

Als er een groot risico is op een bepaalde plek..........wegblijven dan :excl: :excl: :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Doe er alles aan om deze ziekte te voorkomen............kan je leven in een hel veranderen en ik praat uit ervaring! :td

Als er een groot risico is op een bepaalde plek..........wegblijven dan :excl: :excl: :excl:

Ik heb je raad aangenomen ,op mijn mooie spot waar makkelijk 50 tot honderd planten kunnen staan ,ik kom er niet meer ,omdat er elke keer teken op mijn huid zaten ,ik heb dat van jouw gehoord ,en dat was het mijn niet waard .

Die ziekte is echt echt zoals ik het begreep van je ,ik ben er voorzichtiger van geworden .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. voorzichtigheid is echt geboden.

 

Het ironische is. Dat ik al jaren actief was op guerilla.. en die keer dat ik lyme op liep (grote kring in knie-oksel) was vanwege mijn werk toen ik een kip moest vangen (in de bosjes) die ontsnapt was.

Toen heb ik er niet aan gedacht om te checken..

 

Ongeluk zit in een heel klein hoekje.

 

Weken lang aan die antibiotica 3 keer per dag. (= hell !)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knoflooktabletten eten kan ook helpen om ze op afstand te houden.

 

Gister had ik ook 2 teken. Nu eet ik eerst knoflook en spray ik, bij thuiskomst douchen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Knoflooktabletten eten kan ook helpen om ze op afstand te houden.

 

Gister had ik ook 2 teken. Nu eet ik eerst knoflook en spray ik, bij thuiskomst douchen.

 

Wuif dit niet weg jongeman ,die lyme ziekte is erg ,vraag het anders gorilla maar eens ,die heeft het erg zat opgelopen ,en met knoflooktabletten ze op afstand houden ,dat weet ik ook niet .gewoon goed uitkijken ,en meteen als je uit het bos of spot komt ,je eigen uitkleden ,na kijken ,en verwijderen die klootzakken .

Laat ze geen dag zitten want dan zitten ze vast ,sinds ik dit doe heb ik er wel 10 van mijn lijf afghehaald ,maar die zaten niet vast ,liepen gewoon over mijn lijf ,ik heb al AB van de vorigekeer ,wel zelf gekocht omdat mijn klote dokter het niet nodig vond .

Ik wil zeggen kijk er goed mee uit .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, elke keer wanneer ik daar geweest ben controleer ik op teken thuis, soms zitten ze vast en soms lopen ze rond op de huid. Meestal heb ik ze binnen de eerste paar uurtjes er dus uit gehaald. Ik blijf er wel komen en neem het risico, ben nu 5 keer gebeten ofzo. Tot nu toe geen rode ringen oid.

 

Maar ze staan al op de spot en nu moet ik ze ook verzorgen zo nu en dan. Neem meestal wel de korte route als de omstandigheden het toe laten, de lange route levert veel schrammen en teken op. Mijn kleren trek ik thuis uit en leg ze op het balkon, daarna douchen en soms een teek eruit trekken.Kan op lyme is per tekenbeet iets van 1% als ik 100 keer gebeten word zal het wel een stuk groter worden.

 

Maar ik moet doorgaan op die spot, veel sprayen met deet van te voren dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en een tip. Als je een kort ''verzorging bezoekje'' hebt. Doe dan een trainingsbroek onder je normale broek, of regenbroek over je normale broek. Wel super heet..maar is maar voor even.

Ook strakke elastiekjes onder je elleboog werkt ook redelijk tegen het doorlopen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je kleren niet goed verwerkt kun je een aantal dagen in je eigen huis ook nog teken oplopen.

 

Had gister alweer een tekenbeet terwijl ik niet op mijn spot geweest was, daarnaast zie ik een hele lichte blawe vage vlek om 1 beet heen van 10 dagen oud, geen ring oid, het kleurvrschil is echt heel licht.

 

Misschien dus lyme enanti biotica halen. Teken zijn echt te moeilijk te voorkomen.

Weet niet of ik de spot nu moet opgeven, als ik zie dat sommige mensen helemaal naar de tering gaan van lyme is het wel een hoog risico om zulke spots te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je er nog over na moet denken............:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, dat risico is het absoluut niet waard hoor!

als je echt een enorm mooi plekje hebt en het is de moeite waard dan zou ik anti teken kleren kopen.

kost een flinke bom duiten maar dan ben je wel van het gezeik af..

 

werkt nagenoeg perfect!

niet gaan aanmodderen met DEET want dat is je reinste geldverspilling!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan op lyme is per tekenbeet iets van 1% als ik 100 keer gebeten word zal het wel een stuk groter worden.

 

hoeveel is 100 x 1 volgens jou?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 x 1 is 100, maar wiskundig gezien is het dan nog niet 100% volgens mij, ik denk dat het rekensommetje zo niet werkt.

 

Wanneer je binnen 24 uur de teek verwijderd is de kans ongeveer 1% maar wanneer dit weer gebeurt is de kan opnieuw 1% maar niet automatisch 2% over beide keren.

 

Met een dobbelsteen is de kans 1 op 6 dat je 6 gooit, als je 6 keer hebt gegooid is de kans dus groot dat je de 6 geooid hebt, maar het is niet gegarandeerd 100% kans

Share this post


Link to post
Share on other sites

anti tekenkleding is wel een goed idee, voor tussen de 200 en 250 euro ben je helemaal klaar.

 

Heb nu volgens mij een teek vast in mijn rug zitten, kan er met geen mogelijkhed bij, met alle mogelijke instrumenten al geprobeerd, uiteindelijk er maar absinth op gesmeerd om te desinfecteren

.

Kopje zit nog vast in de rug,hoop dat deze dan toevallig geen infecties had want ik kan hem vandaag er niet meer uit krijgen.

 

Gelukkig is de huis op de rug vrij dik, ik hoop dat er niks in de bloedbaan komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het rekensommetje zo niet werkt.

 

Klopt hoor wat je zegt..

Ik was je een beetje aan het dollen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statistisch gezien klopt daar idd geen reet van. ;)

uiteindelijk er maar absinth op gesmeerd om te desinfecteren

 

Gelukkig is de huis op de rug vrij dik, ik hoop dat er niks in de bloedbaan komt.

Iets erop smeren is nooit een goed plan, op plekken waar je zelf niet goed bij kan is hulp onvermijdelijk.

De teken 'pluggen' direct in je bloedbaan, waar ze ook zitten...

 

 

De tekentangen zie je helaas nog steeds overal liggen en aanbevolen worden. :thumbsdown:

Ik raad die ten sterkste af en beveel deze alternatieven aan :

http://www.otom.com/hoe-een-teek-verwijderen

http://www.enetorpet.nl/

https://www.dierapotheker.nl/product/3896/Kat/Vlooien-en-teken/Tick-Key-Tekenverwijderaar-1-stuk

De laatste heb ik zelf niet gebruikt, maar werkt op eenzelfde soort principe, dus vele malen beter dan die met de onhandige, onpraktische grijpers(knijpers zou betere benaming zijn ,aangezien je daarmee met een beetje pech de teek zo leegknijpt in je bloedbaan.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bekje zat er nog in zag ik niet het kopje, heb met een scheermesje het weggehaald die ik verlengt heb. Heb er wel absint op gesmeerd nadat de teek voor een groot deel weg was. Alleen dat bekje kreeg ik er maar met geen mogelijkheid uit.

 

Ik heb ergens gelezen dat de kans op besmetting het kleinst is binnen de eerste 24 uur omdat de teek die tijd nodig zou hebben om door de huid heen te komen,maar dat zal idd wel niet kloppen die reden die 24 uur klopt wel redelijk, maar 24 uur nodig hebben om door de huid heen te komen zal wel niet kloppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad is de tijdsduur van belang, maar dit heeft meer te maken met hoe snel de ziekteverwekker in de speekselklieren van de teek terecht komt, die hebben een soort van reactivatieperiode bij elke maaltijd van de teek nodig verschillend per ziekteverwekker.

Daarna kunnen ze pas weer door de teek in jou soort van worden 'gekwijld'.

Door de huid heen komen en aan hun maaltijd beginnen kunnen ze al na 10 minuten echter. :)

Hoewel virussen hun slag wat sneller lijken te kunnen slaan, als de teek binnen 24 uur word verwijderd is de kans op besmetting van Lyme(bacterie) en een hoop andere vervelende mogelijke ziekteverwekkers zeker stukken minder,

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen seizoen ('15) n stuk of veertig van me afgeplukt,

zitten in n wietzakje aan t medicijnenkastje met n magneet,

don't ask why. Maar volgens mij nog nergens last van.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...