Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Teken Het Hoe En Wat Te Doen

Recommended Posts

Wakki, or you never know it it you.

 

Vorige week na thuiskomst hetzelde gedaan als jij. Meteen na thuiskomst zoeken, 1 teek. Vervolgens constant blijven zoeken. Ik weet nu dat ik moedervlekjes heb op plaatsen waar ik het nooit had verwacht. <_<

 

Twee dagen later word ik plotseling rond half 6 wakker. Beetje onbestemd gevoel, ik kijk op mijn arm, zit er weer zo'n kreng. Klein zwart puntje. Deze had nog maar 1x gebeten, bij de vorige had die 3 plekjes achtergelaten.

En ik doe altijd direct alles in de was, douchen ect. Maar die krengen hebben schijt aan warm water. Vorig jaar 10 minuten heet water op mijn onderbeen zitten spuiten, bleef gewoon zitten. Ik had de volgende dag wel een rode plek op mijn been. Geen lyme, maar lichte verbranding. :rofl

Blijf dus altijd een paar dagen zoeken, niet alleen de dag dat je thuiskomt.

 

Groeten ganjahman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ook weer flink aangevallen door teken

Moest nog 8 diepe gaten graven en vullen met oude kweekgrond

 

Vooral op m'n handen had ik ze lopen

Maar ook op m'n tshirt met lang mouwen liepen ze wel

Zowat niet weg te krijgen die kleine f#ckers

 

Heb vandaag twee verschillende teken gezien 1 hele kleine zwarte paar mm groot

2 grotere een mm of 5 a 6 zwart met een rood achterlijfje

 

Zal ook eens dat spul van de kruidvat proberen

 

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren en eergisteren een nieuwe spot gaan maken. op weg naar huis krioelde het van de teken op mijn armen. heb er eigenlijk nooit last van gehad en was er dus ook niet echt op voorzien. ik denk dat ik wel 50 teken (nog niet vastgebeten) heb weggehaald. thuis gekomen en meteen 2x gedoucht. die zelfde dag heb ik 2 mini-teekjes uitgetrokken. de dag erna nog eens 4. ik word helemaal knetter van die beesten en voel ze nu ook constant lopen...

 

FUCK teken!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem je een keer geen reetje mee, zijn het weer verfuckte teken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn het altijd van die hele kleine teken, dat maakt het best wel moeilijk om ze te zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eigenlijk wel blij dat het geen bloedzuigers zijn van 5cm, oké dan zou je ze makkelijker zien, maar het zou er niet leuker op worden...

 

Bah..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de afgelopen jaren ook veel teken moeten verwijderen. Vorig jaar was al helemaal erg.

 

Maar ik kreeg een tip om me om van die groene vicks verkoudheids zalf te gebruiken. Beetje op mn armen schoenen, broek enz....

 

Weet alleen nog niet zeker of het werkt. Maar als je na gaat dat ik andere jaren rond deze tijd al meer teken heb moeten verwijderen dan dat ik vingers heb en dit jaar tot nu toe geen een.

 

Misschien een idee om een paar van die critters te vangen en dan thuis testen wat ze echt verschrikkelijk vinden.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik gefacineerd zou zijn door de brandbaarheid van die insectenbeestjes, elke keer weer <_< ...

 

Prachtig die stormaanstekers...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To the Editor: The report by Nadelman et al. (July 12 issue)1 suggests that a single dose of doxycycline given within 72 hours after an Ixodes scapularis tick bite is effective in the prevention of early Lyme disease. Should the results of this study alter the current recommendations of the Infectious Diseases Society of America?2

 

 

Suggestie is 1 dosis anti biotica binnen 72 uur na beet is 90% op geen infectie.

 

Koop wat anti biotica voor de zekerheid, heb je ene die je druit moet trekken(buiten de 24uur?) pop een pil, jammie om cxer te zijn.

 

Lyme is vaak niet ff met een kuurtje van drie week weg te krijgen, veel mensen zitten maanden of jaren aan de ab om die rotzooi weg te krijgen, gaat in weefsels zitten.

Zoveel mogelijk maatregelen als nodig nemen, kleding, deet, pyrethrum, en zonodig a.b.

Beste is om de 15min op spot jezelf controleren en die bastards verwijderen, mijn ervaring hoe meer teken op de plek, hoe beter de plek vaak veel wild aanwezig ook dus weinig padvinders enzo.

 

 

Guerilla fever,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze tot nu toe zogoed als altijd van me af kunnen halen binnen de 24u, meestal zonder dat ze zich hebben vastgebeten.

Het is alleen moeilijk om ze te vinden als ze nog zo klein zijn...

 

Ik probeer altijd binnen de 24u dat ik naar mijn spot ben gegaan te gaan douchen om me volledig te controleren en natuurlijk gewoon fris te douchen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ik gefacineerd zou zijn door de brandbaarheid van die insectenbeestjes, elke keer weer :lol: ...

 

ik steek ze ook in de tick fik fuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb sowieso altijd wel 1 of 2 op me als ik ff heen ben geweest en het ergste is je voelt ze niet als ze over je arm heenlopen

 

maare truien ed helpen weinig want ze kunnen je op dat moment niet bijten maar zo gauw als je even later je jas weer aantrekt zitten ze aan de binnenkant van je jas en ben je wel de malle henkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk de plaats waar ik gebeten ben altijd met een benzienestift/permanent marker. Gewoon een grote cirkel er om heen. Bij/na het douchen kijk ik bijna vanzelf naar die plekken en check op irritatie (niet altijd in een cirkel, ook wel eens gewoon een rooie plek). Na een week of twee is de markering weg en is de tijd voor controle ook voorbij. Overigens heb ik begrepen dat de teek pas in z'n tweede stadium besmettelijk kan worden, omdat ie zelf bij de eerste beet de bacterie op moet nemen om dan bij de tweede eer iemand te kunnen besmetten. Dus die hele kleintjes (zo groot als kleine bldluis/spint) zouden niet besmettelijk zijn. Wellicht kan iemand dat bevestigen (of ontkennen natuurlijk) dat scheelt een hoop beten controleren want van die kleintjes zijn er het meeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het afgelopen jaar voor het eerst een van me leven er een gezien(live)

Nadat ik door het struikgewas bij mn spot was gekomen en een blow ging rollen (achteraf me reding) zag ik hm kruipen over mijn spijkerbroek :o

Ik loop toch echt wel al een tijdje door deze omgeving en het was niet bij me opgekomen dat ik met deze bloedzuigers te maken zou krijgen. :wacko:

 

Nu zag ik gister op de tv dat het toch wel ernstig is met deze beesten.

10000 beeten per jaar ................. :D

 

Ik let deze zomer extra op!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen wees er weer bewust van dat deze parasieten weer actief zijn.

Moet ze weer elke dag uit de pels van m'n katten halen.

Controleer jezelf dus goed na het bezoeken/zoeken van je spot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep Chassie, de nymphen (kleinste stadium met nog 6 poten) krijgen de bacterie van vooral muizen en niet als ei mee via de moeder.

 

De bacterie komt ook niet gelijk je lichaam binnen als een teek aan je vastzit. Ze zitten in de maag van de teek en worden actief als er bloed binnen komt en pas dan migreren ze naar de speekselklieren om met het speeksel (oa antistollingsstoffen) dat de teek inspuit in je lijf te komen. Hoe eerder je m uit je haalt hoe minder kans op Lyme. Markeren van beten met een stift is een aanrader.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week had ik teek ontdekt, een dag na dat ik naar mijn Guerillaspot was gegaan. Ik heb hem verwijderd met een pincet en ik voel en zie nog geen directe symptomen.

 

Paar dagen geleden was ik weer naar de spot geweest, eenmaal thuis deed ik me shirt omhoog, om te kijken naar die oude beetplek. En toevallig liep er eentje net langs die oude beetplek. Opgepakt en afgemaakt. Direct mijn hele lichaam gecontroleerd, en niks verder gevonden.

Vandaag toen ik gedouched had, heeft er 1tje toch nog weer gebeten ;) En natuurlijk weer op de onprettigste plek ooit, de balzak. En nu maar afwachten of deze geen Lyme heeft.

 

Ik had trouwens nog gelezen dat teken ook nog andere ziekten kunnen hebben, weet iemand daaar iets meer van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je buiten in de "natuur" hebt gelopen is het verstandig altijd te checken of je teken op je lijf hebt zitten.

Ze zijn dol op warme plekjes zoals je knieholtes, je liezen (kruis) en je oksels.

 

Met veldwerk/veldonderzoek vanuit m'n opleiding (10 jaar geleden al) was dit een standaard routine die we met elkaar uitvoerden om te checken of iedereen teken vrij was.

 

Heeft zo'n kreng je gebeten, haal 'm dan heel voorzichtig weg met een speciale teken tang of een teken pincet.

 

e036038.jpg

Een handige Medi-Kit om in huis te hebben tegen de effecten van bijtende beestjes.

 

Op www.stopdeteek.nl zijn nog meer handige tips te vinden om vooral NIET gebeten te worden door deze nare beestjes!

 

;) Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gatverrrrrrrrrrrdamme

 

net m'n 2e teek ooit, probeer ik hem weg te halen met een pincet, knapt dat hoofd in tweëen, moest ik dat kreng eruit snijden.. waarschijnlijk vrolijk van m'n kat af komen huppelen toen die op m'n bed lag te pitten, fijnnn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ander goed alternatief,wat ik zelf gebruik, is de :

O'Tom-Tick Twister

 

De tangetjes uit de apotheek etc. zijn waardeloos,als je het knopje waarmee je de grijpers /pincers opent niet heel stevig omhoog trekt tijdens het proberen om de teek eruit te krijgen(en die zitten goed vast,geloof me),glijdt die geheid over de teek.

Gelijk met een beetje pech zijn maaginhoud naar binnen knijpend. <_<

Edit : geldt ook voor pincetten

Kleine reminder voor de tekenverwijderaars. :smoke

Het is een heel goed jaar voor de teken,ze tieren helaas welig op het moment.

 

Grtz. Aad

 

Ps brrrrr Blowmonkey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg echt de kriebels van die beesten, strenge winters lijken ze zich ook geen zak meer van aan te trekken blijkbaar, kat had eind februari al een paar teken te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb had er 1 maand geleden eentje. Een week later weer 1 (weer naar mijn spot geweest).

En alsof dat niet erg genoeg was, 2 weken later vier! Toen ben ik naar de dokter gegaan, die deed er vrij nuchter over.

Hij zag geen kopjes zitten en geen kringen. Als ik later nog ergens last van kreeg of ik kreeg in de 3 weken (ongeveer) daarna koorts moest ik nog een bezoekje brengen. In van die foldertjes staat ook; ga pas naar de dokter als je ergens last van krijgt of een kring ziet.

Sindsdien als ik iets voel kriebelen of ik voel iets op mijn huid, kijk ik tegelijk of het geen teek is, echt vervelend dat gevoel. Maar ik heb het er voor over <_<.

Zolang ik niet ziek word natuurlijk.

 

Gr Linkin Park

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja 't hoort erbij...

 

Wij gebruiken sinds gisteren de anti- teek- spray:

gallery_19927_8338_16634.jpg

 

Ik heb er nog niet 1 gehad dit jaar (gelukkig) maar mijn maat zit al op +- 10 :smoke

Terwijl we precies hetzelfde pad lopen en alles... heel vaag :huh:

Maarja gister dus deze spray gebruikt, en allebei niks .. <_<

Dus het zal wel goed zijn.

 

We hebben uren en uren lang spots lopen zoeken door de ergste bush bush

Dus heb wel vertrouwen in het spul :D

 

Tuurlijk altijd blijven checken !! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho ho ho, die rode kring komt niet altijd hoor !!! Het kan ook een rode plek worden, soms zelfs heel vaag, afhankelijk van de activiteit van je afweer systeem.

 

Een goed middeltje zijn DEET lotions,, maar dan niet de "standaard" spray van een procent of 10. In de goede buitensport winkels, apothekers, sommige drogisterijen en de ANWB kun je lotions/sprays vinden met 30-50 procent DEET . Die werken ook tegen teken. Tip voor de vakantie: De lotions in het buitenland zijn vaak veel zwakker !

 

Kijk ook eens Hier

 

De pahahaaaden op de laaahaaahaanen in.

 

Chassie.

 

Tip2: Ga je naar je spot? neem vriendin en een dekentje mee dan is in ieder geval de discussie :huh: opgelost wat je op zo'n stil plekje doet :D ;) :lol: <_< :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...