Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Test: Jardin Du Futur

Recommended Posts

hey dokkie ... gaat lekker daar heah ...

 

tsjaa ik weet wein ig tot niets van kweektonnen ... behalve dat ik het altijd maar een goedkoop inelkaar geflanst zooitje vind ... maar bij deze zijn ze erin geslaagd om om het netjes, functioneel en oerzichtelijk te houden :) die slabs

 

en je bent goed van start gegaan :) .... je hebt trowuens maar 42 centimeter tussen de lampen en de slabs ??? las ik dat goed ???

 

dus met een lange boeier zou je er verstandig aan doen om meteen onder 12/12 te growen ????

 

aan zo ontkom je door dit systeem niet aan stekken ... want lang bloeier meteen onder 12/12 worden als nog makkelijk 60 centimeter dus uit zaad hoef je dit neit te proberen ..????? am i right ????

 

dit is uit pue intresse ik weet er namelijk al zo weinig van ....

 

ookhet aantal stekken dat je gezet heb is me ff voorbij gegaan ik heb je topic van a tot z gelezen ( dat kan nog is als het maar 2 pagina's zijn :D ipv 40 :tu )....

 

je zei ook iets magisch over 2 gram de watt :( als dta echt zo is zo 3/4 kwekend nederland tog al lang een ton gebruiken ???

 

ik ben benieuwd naar je argumenten om 2 op 1 te kunnen kweken .... 1 op 1 zou namelijk al een super mooie scoren zijn als ik het zou gebruiken :D

 

en dan de aanschaf... dit is compleet 3000 euro :D tsjaa ik vidn het nogal wat .... maar ja met een goede garantie 1 op 1 kweken ( of misschien zelfs meer de tijd zal het leren ) is dit zo terug verdient.... en is het nou zou dat je er zelf nog een hok om moet bouwen om het licht dicht te laten zijn ???? ( ectra onkosten erbij dus )....

 

zet de knipmachine maar weer aan want jij hebt een hoop plantjes te knippen strax :o ...

 

suc6 man ik gaat het is op mijn gemakkie volgen ben wel benieuwd naar een kweek in de ton ( wetend dat die in goede handen is ) .... gaan we dit spannends ook nog meemaken in de high life ??? ( lees je stukkies namelijk graag :) ) ....

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nice uit! :(

 

welke tent staat ie in dat er al anti-detectie in zit, is dat een dark room??

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bart420 sja daar zeg je wat, of er antydetectie inzit.. ik ging er wel vanuit dat da thet was wat ik zag aan de binne kant, maar het blijkt mylar te zijn ofzowiets, ik ben dus niet helemaal zeker wat voor'n foly dat e rin d etent zit, ik heb dus extra antiedectie fily om de hele tent heen gespannen....

 

@masteryero heey man alles geod...ja 2gram d ewatt, ik beredeneer dat zo omdat de lamp minstens twee keer zoveel kan bereiken met haar licht, er zititen immers geen kappen op, of dat lukt is nog maar de vraag...mijn doel is zo gezond en potent mogelijk te kweken, hopelijk leverd dat in dit syteem maar op dan 1gram per wat.

Jaman het begin is al gemaakt, Highlife nummer 4 dit jaar begind deze test. thnx man :(

 

@keestemad, heeey kees , bij jouw gaat t ook lekker las ik net,geode plannen man. ik ben benieuwd naar de spaarlamp vertical... :D

 

@beekaa, jow man, alles chillem, das geen deuk, maar de spoiler van 1 van de twee ventilatoren die er al standaard inzitten, dat spoilertje zordt dat de lucht beter verdeeld wordt denk ik..afijn gezien het formaat en de kracht van die standaard vennetjes, heb ik er wel totaal 4 ventilatoren bij geplaatst., thnx man :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad mylar, de diamond soort, die al het licht diffuus refelecteert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dokkie,

 

Even een vraagje.

 

Welke lampen en ballasten gebruik je??

Hoe oud zijn deze??

Lampen kunnen namelijk flink teruglopen.

Ook magnetische ballasten slijten "codensatoren en platen".

Daarom maken die dingen altijd herrie.

Hangen de ballasten in de ruimte of erbuiten dit i.v.m. de temperatuur.

Een magnetische ballast kan je een eitje op bakken en functioneert bijna als een klein kacheltje.

Ben hier wel benieuwd naar want het moet meegenomen worden in het resultaat.

Ik zou de test ook graag een keer een test met di systeem zien in de winter met 2x600 of 2x1000 zonder de glazen buis.

Het verhaal gaat dat dat ook kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x1000 zonder glazen buis ?!

 

Ik wil niet heel brutaal doen, maar dat vind ik een uiterst ongeloofwaardige uitspraak. Dan mag je de ketel in ieder geval wel buiten zetten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Kees,

 

Ik heb dit ook nog nooit zelf gezien maar in Canada waar dit systeem vandaan komt wordt het gedaan.

Dit is wel voor gevorderden en vergt enige aanpassing van het afzuigsysteem.

Het klimaat in Canada helpt ook mee daarom zou ik het in Nederland alleen in de winter proberen.

Ik heb er geloof ik ergens foto's van en zou deze wel kunnen posten van de week.

Op www.jardindufuture.com kan je er ook wat over vinden.

En beste Kees we moeten het ding testen daar gaat hetnu om.

Ik ben zelf ook heel benieuwd.

 

Cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, zelfs als je er lucht van 0 graden in doet. De warmtestraling van je lamp is zo immens dat binnen 30cm van de lamp alles sowiso verbrand...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien heb je gelijk ik geef alleen info die ik zelf doorkreeg.

De fabrikant staat in contact met Dokkie die zou om meer informatie hierover kunnen vragen.

Ook voor mij klonk dit heftig....

Heb wel serieus mooie foto's gezien.

Maar dat is allemaal mooie praat onder ideale omstandigheden.

Daarom doe je een test.

Bijv. met co2 zou je veel warmer kunnen kweken.

De juiste luchtvochtigheid en worteldruk helpen dan ook erg mee.

Omdat er veel waterminuten gegeven worden heb je veel toevoer van water waardoor een hogere verdamping mogelijk is.

Het voordeel van hydro is dat het beter te sturen is en daardoor hogere opbrengsten gehaald kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:execute

Hi Dokkie,

 

Even een vraagje.

 

Welke lampen en ballasten gebruik je??

Hoe oud zijn deze??

Lampen kunnen namelijk flink teruglopen.

Ook magnetische ballasten slijten "codensatoren en platen".

Daarom maken die dingen altijd herrie.

Hangen de ballasten in de ruimte of erbuiten dit i.v.m. de temperatuur.

Een magnetische ballast kan je een eitje op bakken en functioneert bijna als een klein kacheltje.

Ben hier wel benieuwd naar want het moet meegenomen worden in het resultaat.

Ik zou de test ook graag een keer een test met di systeem zien in de winter met 2x600 of 2x1000 zonder de glazen buis.

Het verhaal gaat dat dat ook kan.

 

 

twee gloednieuwe Elt's- 400Watt. + 2 nieuwe SON T+ pitte

gallery_7021_5392_869516.jpg

 

Ze liggen uiteraard niet in de tent, en ja ik denk dat er in de herfst al makkelijk met 1200Watt gekweekt kan worden in dit ding... temperatuur, is nu heel goed te doen.. maximaal 29graden de afgelopen week.

 

hier effe snel wat fotoo's....straks de rest. :doctor:

11de dag 12/12.

gallery_7021_5392_1158819.jpg

 

gallery_7021_5392_1186602.jpg

 

 

 

grtz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte haartjes!

 

Gaat een mooie ronde worden dokkie!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ziet er mooi uit Dokkie bedankt voor de foto's. :doctor:

Heb ook nog wat info gevonden op de site over drain to waste.

 

install a drain at the bottom of the reservoir, install exterior reservoir connect the eco drip line to exterior reservoir pump, fill exterior reservoir with water add nutrient, grozyme, adjust ph, watering is 1 ½ to 3 minutes every hour, you must verify that plant receive enough water, start your pump went water drop down the slab stop the pump.

 

Leuk voor de mensen die niet houden van recirculeren.

 

cheers

 

J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie hoe groot die plant is geworden in vergelijking met haar zusjes in dezelfde slap

gallery_7021_5392_130864.jpg

 

gallery_7021_5392_481322.jpg

 

Hieronder zie je nog de lichte overvoeding die ze eind eerste week last van hadden.. na de eerste spoel beurt in week 1 heb ik de EC onder 2,0 gehouden daarna ginge ze weer prima

gallery_7021_5392_150896.jpg

 

 

gallery_7021_5392_791104.jpg

De bloei zit er goed in, ik zie bijna geen groei meer. Ik heb de watergift op langzaam druppelen afgesteld, EC 1,9, pH 5,9-6,1.

gallery_7021_5392_16335.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

het begint daar al mooi dicht te groeien :doctor:

groeien de boovenste stekken nog niet tegen het dak ?

ziet er wel een leuke manier uit om te kweken als je niet veel plaats hebt.

is er veel werk aan?

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad de bovenste rij groeide al bijna door het dak, wat niet zo best is, want daar is geen licht.met was gaas was dat ook weer opgelost. nee zeker niet veel werk, me smakenkabinet vraagt meer aandacht. :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie dagjes verder en, It's all good in the JARDIN DU FUTUR.... :lol:

Op het filter schoonmaken om de twee dagen na, is er weinig werk aan dit systeem ,,ik wil ook echt erbij zeggen dat met het verlopen van deze test, ik zelf er steeds positiever ove rben.. het blijkt inderdaad best mee te vallen met de temperatuur...en het cyrculeer systeem werkt ook naar behoren,, de druppelaars hebben nog niet geweigerd, en ik hoef ze ook niet elke dag overnieuw in te stellen( kraantje draaien). Ergens heb ik t iedee dat het wat te nat staat, hier en daar hoor ik dit ook van mijn kweek collegas die de fotoos hebben bekenen, hierbij zal ik dus ook de watergift gaan beperken, 24/76 de pomp aan is dus niet meer, meer hierover in de volgende update. De Ec hou ik net onder 2.0 en pH zit nu op 5,8...temperatuur laats gemeten was 29,7graden max tegenover 25 graden minimaal...een temp fluctiatie van maar 4,7 graden was me nog nooit gelukt....ook dit is een voordeel wat mee werkt aan een goede oogst....

 

geniet van de fotoos..dit zijn de verse....BTW de JARDIN de FUTURE video is al in de maak,,bij het afsluiten van deze test zal ik de video publiceren als bewegend beeld verslag naast deze test...

 

groetjes eneuh, smookze dudes.... :smoke

 

 

gallery_7021_5392_645889.jpg

 

gallery_7021_5392_777072.jpg

 

gallery_7021_5392_927081.jpg

 

gallery_7021_5392_6797.jpg

 

gallery_7021_5392_515115.jpg

 

gallery_7021_5392_432204.jpg

 

gallery_7021_5392_974368.jpg

 

gallery_7021_5392_1051467.jpg

 

 

wordt vervolgd..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat klinkt een partij goed!

 

Ga je voor de kilo ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe in dit stadium,maar liever geen voorspellingen.. ;)

Op een Magnesium tekort en wat pomp problems is alles best oke.. de temperatuur is prima.. afgelopen nachten was het wel extreem warm weer, en de temp kwam bij 32 graden, maar normaal blijft ze mooi rond de 28-29 graden..

 

gallery_7021_5392_1102229.jpg

magnesium tekort heb ik aan gevuld met bitterzout.. maar omdat daarvand e EC enorm stijgt geef ik dat dus niet elke dag..ook heb ik een potje C02 tabs (zit ook magnesium in)gekocht en geef die elke dag mee.

 

Jammer genoeg is het echt teveel water geweest in de erste weken. Ik gaf op advies van eosystem 24/7 water en zou na 3drie weken overschakelijken op 30min pe ruur druppelen..

gallery_7021_5392_859817.jpg

Nu blijkt natuurlijk dat dit veels te nat heeft gestaan.. ik daarom de watergift beperkt tot 1 kwartier per uur, en de druppelaars bijna dicht gedraaid.

er zitten natuurlijk ook een paar kleintjes tussen die gewoon niet mee wilde doen.. mjaa wiet komt der altijd wel an he,,

gallery_7021_5392_1008112.jpg

 

Op gegeven moment kwam ik effe kijken, en werd verrast met een afschuwlijk lawaai, wat natuurlijk uit me ecosystem kwam. De pomp was stuk.. Ze ratelde enorm, en dit is natuurlijk met het oog op pak kans niet aanvaardbaar. Jammer genoeg gebuerde dit op zonda gochtend, ik moest dus zondag en maandag ochtend met d ehand watergeven, gewoon met een heel klein gietertje heb ik de slaps bevloeid, een paar keer per dag...

Maandag ging ik terug met de pomp naar de growshop, '' groeipaleis'' en kreg zonder problemen meteen een nieuwe pomp mee, nog een betere ook. deze draaid nu super stil..

 

Elke week krijge ze een spoel beurt, de EC heb ik nu veellager, zo rond de 1,3. pH is 5,9.....vanaf volgende week (week 5 van de bloei, eerste dag 12/12 was 5 jun.) ga ik ook PK 13-14 geven....bovenin zie ik dat de haartjes al wat bruinig beginne te worden, terwijl onderin het systeem alles nog spierwit is?

 

gallery_7021_5392_592421.jpg

 

gallery_7021_5392_589480.jpg

 

gallery_7021_5392_1004848.jpg

 

gallery_7021_5392_20945.jpg

 

gallery_7021_5392_1981.jpg

 

gallery_7021_5392_591282.jpg

 

gallery_7021_5392_246797.jpg

 

gallery_7021_5392_151407.jpg

 

gallery_7021_5392_483996.jpg

 

gallery_7021_5392_133631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dokkie,

 

Ziet er toch wel leuk uit.

Heb gisteren kontakt gehad met Eric.

Hij gaf de suggestie om toch zonder de glazen buis te werken.....

Ben zelf erg benieuwd naar het eindresultaat.

 

Keep up the good work!!!!

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om je weer een keer bezig te zien Dokkie ;) :D

Had die onderste (bodem)HPS niet beter een beetje hoger kunnen zitten?

Zonder cooltube zal de temp hoog oplopen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc, sja zonder glas, ik wil t wel proberen, maar ik denk echt dat het dan net te heet gaat worden, ik vind dat de top vorming redelijk gaat, zonder vergelijking te kunne maken, ik heb deze soort nooit eerder gekweekt, ''Rays Choice''.

Ik zal het gl;as er eens uit halen, dat is makkelijk zat, ik hoef e rniet voor te verbouwen, als de lampen uit staan, kan ik de tube met een makelijke beweging zo eruit halen. en er weer inzetten mocht ik dat willen.. na een uur zien we wel wat de temperatuur dan is zonder glas..btw, hoeveel % licht zou dat glas eigenlijk tegenhouden..

 

 

@Silver, High man, alles chillem silver.. ;) ja scherp van je, die onderste lamp had inder daad wat hoger gemogen, zo ook de bovenste for that metter.. de planten groeie omhoog, ik heb ze met gaas tegen moeten houden en naar onder geforseerd. anders groeien ze voorbij het licht bereik.. in principe zou de gehele tube met lampen, ongeveer 30/40cm omhoog moeten, tenopzichte van de slaps..

 

 

maar het moet ook allemaal nog gefine tuned worden, de bovenste rij leeg laten is ook een optie, zo kan de hierna bovenste rij wel naar boven groeien , ik heb zelf al fantasieien van 20 planten, 1 per slapbeetje voorgroei, euh een 1,5 weekie ofzow. de plant onderin de slap planten he, zodat ze omhoog kan groeien... ghehe.. njaaa we zien, wel....er zijn zat mogelijk heden met dit systeem.. en tot nu toe hebben er zich geen grote problemen voor gedaan.

 

 

ltrs.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dokkie,

 

Ze worden langszaamaan dikker... Komt heus wel goed.

 

Ik meen me te herinneren dat het bij cooltubes zo'n 12-14% tegen hield..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dokkie,

 

Ziet er lekker uit daar, sucses man :)

Wel vreemd idd dat er lokaal meer bruine haartjes ontstaan in ieder geval iets wat je niet vaak ziet.

Zeker niet bij redelijk tot zeer gelijke temp/lv en verdere omstandigheden, ik heb dit nog niet gezien

alleen een keer in een hokje waar zogenaamde hotspots waren ivm slechte ventilatie.

Maar dit kan ik me niet voorstellen aangezien je voldoende ventilatie aan boord hebt ;) :D

Maar leuke test verders, jammer dat het watergeven nog wat finetuning vergt maar dit zal bij jouw geen probleem opleveren.

Ik denk idd wel dat je een redelijk tot zeer ervaren kweker moet zijn om met zo'n systeem de boel draaiende te houden.

Maar ja dat is het punt van de test natuurlijk finetunen zodat een ieder leuk kan draaien met een klein vloeroppervlak tot zijn beschikking

Test ze

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dokk..

Ik krijg het niet gevonden,... wat is de LV in die Carrousel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer. :wtf:

Alles gaat redelijk, lv 38%min tot 46% max, temp is heel relaxed max. 28 graden en minimaal 23 graden.

Het gele blad , door het mg tekort, is deels weer wat groener geworden, maar groten deels geel gebleven, ik heb t niet weggehaald. Door wat bitterzout toetevoegen 1,5 week gelee, is het niet erger geworden. pH is 6 in de bak, en ik geef 5,8, EC houw ik nu op 1,5.

 

''effe koffie drinken, zo weer verder tikken''

 

gallery_7021_5392_863645.jpg

 

 

gallery_7021_5392_616734.jpg

 

Hier zie je van boven nog wat geel blad door het mg tekort, en links een paar uitvallers die natuurlijk ook keihard haar best doen.

gallery_7021_5392_848808.jpg

 

En alles vanaf de andere kant gezien.

gallery_7021_5392_974972.jpg

 

Helemaal onderin een zijtakje...

gallery_7021_5392_212818.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...