Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Test: Jardin Du Futur

Recommended Posts

Krijg zin in een :wtf: als ik dit zie.

 

toppie Dokkie

 

PS.Heb je het al zonder glazen buis gekeken naar de temperatuur??

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7021_5392_270148.jpg

 

gallery_7021_5392_766881.jpg

 

gallery_7021_5392_203293.jpg

 

gallery_7021_5392_300944.jpg

 

gallery_7021_5392_855307.jpg

 

gallery_7021_5392_764723.jpg

 

gallery_7021_5392_84765.jpg

 

gallery_7021_5392_711367.jpg

 

gallery_7021_5392_59044.jpg

 

gallery_7021_5392_376950.jpg

 

gallery_7021_5392_205310.jpg

 

De lege ruimte inhet linker deurtje is om ruimte te laten voor de dikke slag van de pomp en het filter, zodra ik het deurtje dichtdoe zouden de plantjes op die plek in de knel komen...wat daar wel zit is ook niet gegroeid en zijn klein gebleven..

 

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit dit zo eens te bekijken dokkie, en ik bewonder je test, maar ik vraag me werkelijk af of je met die aantallen stekken en die lampen gewoon in een tentje geen veel grotere bos planten had gehad. Ik kan het van afstand natuurlijk helemaal niet goed beoordelen en een ronde bak vertekent qua oppervlak, maar wat vind je er zelf van? Wat zegt je gevoel momenteel? :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou Wazzup, :( In vergelijking met een normale setup, bijv. 2 keer 400watt, het kweekoppervlakte is dan ongeveer 1,4Meter bij 90cm, als ik de lampen net zo hoog zo hangen als nu het geval is. Wanneer ik daar 90 stekke opzet, is het best proppen... In dit systeem passen 20 slaps van 15cm bij 100cm, is 3 vierkante meter kweekoppervlakte, omdat de lampen rondom kunne schijnen is er ook overal evenveel en genoeg licht. :wtf:

Terug komend op de test , vind ik het gezien de omstandigheden wel goed gaan. .. In het begin heb ik teveel water gegeven, ondanks dat denk ik wel dat er een leuke oogst uitkomt, ik schat een 1,2 gram of mischien wel 1,4 gram per watt....de volgende ronde zal de watergift wel gelijk goed zitten, waardoor er veel minder of geen uitval maar is.. ik schat 16 plantjes die niet lekker zitten, daarnaast dat magnesium gezeik, wat ook weer voor achterstand zorgde op bepaalde plekken in de kast.. Wat me opvald is de variatie qua groei, de ene groeid als een speer terwijl een andere die daarboven in dezelfde slap zit, weer kleiner blijft,..., al met al, vind ik de buds wel oke der uit zien, ze zwellen, er komen ook steeds weer nieuwe witte haartjes en ze moeten nog tot half aug. :wacko: .

Ik twijfel of ik nog pk 13-14 mee ga geven aankomende week :lol:

Verder zie ik t wel positief in, het systeem is wel oke qua veel verschillende dingen,alleen al de oppervlakte die ze neemt, tis ook maar 150 vierkante meter die je nodig hebt, deze tent van 2meter bij 2 meter, maakt he tnatuurlijk wa tmakeklijkker.. door er een tent omheen t ezetten, is het klimaat ook veel beter te controleren dan wanneer je haar zomaar in een grote kamer zet...ondanks de tent ik kan nog steeds makkelijk bij alle planten als ik wil, zowel de tent als de jardin future hebben ingang aan bijde zijdes

Het druppelsysteem heeft geen problemen laten zien.. de temperatuur valt reuze mee..het enige dat ik doe is de bak vullen met vers water om de drie dagen, daarvoor moet ik dat eerst de boel leegpompen, met een tuinslag naar de doush.. dan gooi ik er weer 40liter water in, maak het aan met voeding, zuur de boel af..C02 pil derin. filter schoon spoelen onder d ekraan, en klaar is dokkie weer.. omdat het water essevoir onder het grow gedeelte van het syteem zit, is er dus ook geen extra ruimte nodig voor een groot voedings-vat. en ook geen externe afvoer, omdat het water in dit systeem circuleerd.

Ik heb natuurlijk geen vergelijking met andere vertical grow systemen in eigen ervaring.. maar gezien de moeilijkheden die er waren met bijv, de Ketel van toen en haar klimaat problemen, en het aantal planten wat normaal in die verticals gaat, denk aan pyrek met 358 planten. Sommige ketels wel meer dacht ik..heeft dit systeem wel degelijk ze'n waarde bewezen voor mij.. Ik weet 100% dat ik 2gram per wat kan draaien in deze vertical growtube met maar 80 tot 100plantjes..en in de winter ook met 1200watt inplaats van 800.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat klinkt goed! We gaan het zien :lol:

 

:wtf:

 

ps ben je die meter nou al aan het testen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet 100% dat ik 2gram per wat kan draaien in deze vertical growtube met maar 80 tot 100plantjes..en in de winter ook met 1200watt inplaats van 800.. :lol:

Dat is een stellige uitspraak, ik hoop dat je gelijk krijgt.

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dokkie gaat daar op wat kleine dingen na erguhh goed zie ik :lol: nice ...

 

ik blijf nog altijd zwaar verbaas hoe jij zegt tog de 1,2 te kunnen gaan halen en onder perfecte omstandigheden misschien 2 gram de watt :wtf: dat zou werelds zijn !!!

 

en waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben is:

 

of je al iid de glazen kap van de lampen eraf heb gehad ...

 

hoeveel kuub afzuiging je intotaal nou had staan want volgens mij vergt dit wel iets meer dan 1 kuub per watt ofnie???

 

hoelang ben je intotaal bezig met zo'n systeem een uurtje ???

 

waar ik ook benieuwd naar ben is wat zijn de koste voro nieuwe slabs ??? en waar kan je die bestellen ??? on line ?? of alleen in bepaalde growshops ..??

 

je had het in 1 van je vorige post over 150 vierkante meter dat zal wel 1.50 m2 zijn denk ik ???

 

nou ja 1,2 de watt halen ( 960 gram totaal ) voor een proef das natuurlijk nooit verkeerd

 

veel succes

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW!!! nog ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 3vierkante meter werkelijke kweek oppervlakte onder 800watt. warvan elke plant vrijwel onder de lamp staat. Normaal met een vlak systeem, (horizontaal) staan niet alle planten onder de lamp je ontkomt er niet aan dat er ook dames aan de rand staan, waar dus inprincipe minder licht is..In dit systeem waar de lamp rondom schijnt en de planten ook weer rondom de lichtbron staan, schijnt de lamp dus direct op elke plant evenveel licht.

Ik heb effe een tekeningtje derbij gemaakt..de rode lijnen in het ronde systeem zijn evenlang, maar daarnaast in het horizontale systeem zie je duidelijk dat er ook planten verder van de lichtbron verwijderd staan. Terwijl er dus wel meer dan 2 keer zoveel kweekoppervlakte beschikbaar is in het ronde systeem.

gallery_7021_5392_42116.jpg

 

 

 

 

Als ik zeg, 2gram per watt. ga ik er natuurlijk wel van uit dat alles goed gaat en geen kleine foutjes, .. maar gezien deze test, geeft Jardin Du Future geen klimaat problemen zoals ik normaal verwacht van dit soort growsystemen(ketel) , de kleine afstand tussen de slaps en de cooltube( 40cm) geeft tot nu toe ook geen problemen. Nu haal ik die 2gram per watt niet, wat ik er deze test wel uit oogst is natuurlijk schatten, al met al ziet het er redelijk uit allemaal maar we zullen het pas weten als het gewogen is. :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iid dokie ... zeker weet je pas als je het binnen hebt :wtf:

 

maar goed voor mensen die 'schit' aan het gedoogde hebben is dit wel een mooie systeem natuurlijk :lol:

1 op 1 kweken is als ik je zo mag horen met 2 x 400 veel makkelijker te halen op deze methode(verticaal) dan wanneer je horizontaal kweekt....

 

dus qua opbrengst is het een zeer gunstig .... en tsjaa met 2 x 400 watt of 2 x 600 watt word je neit zo snel gepakt dus de kans dat je pepakt word valt ook wel mee :wacko: ...

 

wat wel jammer is is de prijs van aanschaf ... maar ja die haal je er achteraf ook wel uit...

 

zijn dit soort kweeksysteem niet erg hype onder de commerciele kwekers??? ....

 

of is DIT systeem nog niet heel erg oud

 

greetzzz masteryero

 

ps edite : duidelijk uitleg en aanneembaar :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dokkie

leuk zo een test !!!

ben ook wel benieuwed 2g/w zou top zijn zeg

 

masteryero

dit is niet echt een nieuwsysteem hoor

maar je kan toch ook zelf iet vertikaals maken ????

hier nog een link over vertikaal kweken van alles wat doe het zelf dingen tot eco systeems undefined link

 

staan 3tal erg toffen eco grows in

dokkie succes

mzzllll bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

toffe link bots, alleen jammer dat er geen eco system met cannabis in staat, of heb ik t gemist, t was ook veel om effe snel te lezen.. :) verder wel superveel vertical info... :D

 

Verticaal growen is al zo oud als de weg naar...euh Babylon?, hangende tuinen met de zon als lichtbron. :D

446021-97.jpg

 

Eco System had ik zelf nog niet gezien, wel al die andere vormen en soorten.

 

 

zo effe wat verse plaatjes,, zijtakjes en een achterblijvertje deze keer, ze gaan leuk mee,.43 bloei dagen en nog steeds witte haren. :o

446021-98.jpg

 

446021-99.jpg

 

446021-100.jpg

 

1 van de achterblijvers...

446021-101.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komen mooie planten uit :D

 

Al enig idee hoeveel de opbrengst ongeveer zal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dokkie

graag gedaan hoor die link

maar kijk er maar eens op je gemak naar er staan er zeker 4 tussen met zoeen eco ding :D

maar je nieuwe foto,s zien er goed uit

prettig weekend

bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hum dok,

 

Ben je het wereldwonder de Hanging Gardens aan het namaken hehehe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bots : danmm das een nicely link :o ... in middels een paar uur verder met lezen maar dan heb je ook wat ;) :) ...

 

wat ik helemaal leuk vond is om te zien dat ook daar micro mee gekweekt kan worden :yummy: ...

 

eigenlijk best raar dat bijna iedereen horizontaal kweek en niet verticaal ... iemand enig idee ???

 

ik kwam daar namelijk kwekerijtjes tegen die denk ik ook 4 m2 kosten maar dan maar 2 x 600 watt die de opbrengst kunnne halen van 4 x 600 watt :D :tu....

 

ook berst makkelijk zelf te bouwen en nog zo dat je het met de hand goed kan water ( wat de nodige moeite kost dat wel maar de onnodige fouten verminderd d.m.v pomp installaties en dicht slippende druppelaars ) ...

 

en met de hand betekent ook bio kunnen kweken :lol:

 

@ dokkie

ziet er voor alsnog schitterend uit ... hoelang laat je ze nog staan ... ( i know zolang als moet :D maar hoelang is dat ongeveer ?? )

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeitijd van ''Rays Choise'' is 65 tot 75 dagen. Dus ze moeten nog wel een dag of 18. mischien nog wat langer hoop ik :D ik vin dit vertical growen wel heel leuk nu, heb alweer zin in de volgende ronde... :)

Deze plaatjes had ik nog niet geupload, vanavond weer verse..

 

446340-87.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ray's Choise... In welke shops ligt dat ?

 

Wat voor genen zitten er in ? Ik vind het tot nu toe een beetje maffe plantjes, maar ik vind scrogplanten meestal ook lelijk haha! Dus het kan ook gewoon de groeiwijze zijn.

 

Maar desondanks! Ik denk dat je bewezen hebt dat kweekketels best leuk kunnen zijn! Nu nog even het level van kick-ass-heid afwachten middels de yield!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote van de breeder zelf,

 

----------------------

 

Ray’s Choice Kiwiseeds ,

 

1987 was the year that set Kiwiseeds on it's path to success. It was that year that Ray, a very good friend of mine, and an extremely fine grower with a wealth of breeding knowledge, came back from California with handful of gigantic cannabis seeds. These turned out to be as far as we know the very first indica plants grown in our part of the world, and it changed our lives for good. Within the 1st season we had bred our own hybrids using our strong home-grown sticky sativas and crossing them with the Afghani indica genetics bought back by Ray. These first F1 hybrids were fantastic! Ray's choice is a 85%/15% sativa/indica cross (because Ray always liked a little indica in his sativa) It's a strong grower, forming magnificant colas. It's sweet and fruity and oozing resin that turns sticky when dry. Finishing times are fairly good for the quality/quantity content. Choice Ray! Thanks mate!

 

Type - indoor/outdoor

Genetics - Sativa 85% / Indica 15%

Flowering - 65-75 days

Height - 1-1.5 metres

Yield - 500-550gm per m2

High - up high

 

-----------------------------unquote

 

gezien de fotoos van toppen op de kiwiseeds site van deze soort, staan ze er helemaal niet verkeerd bij hier.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

85% Sativa en dan afbloeien in 10 weken... Klopt dat ?

 

Maar goed! We zullen het zien man!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnxx dokkie ... dat weten we dan ook weer :D

 

@kees:

 

tsjaa 10 weken voor een 85% sativa ... waarom niet ??? niet alle trichomen zullen dan zwaar amberkleurig zijn ofso maar denk wel dat het mogelijk is een mooie sativa in 10 weken te kunnen afbloeien ....

 

al zie je vaker dat het 12 weken duurt ...

 

 

en dan nog iets kees die link die bots heeft geplaatst is echt vet !!! ik weet niet hoeveel verticale growers daar wel niet zijn ik kan je iig deze aanraden om is te bekijken ... hij heeft in zijn topic 4 rondes ofso en das gruwelijk om te zien D: ...

 

hier de linkie

 

http://www.hg420.com/showthread.php?t=1256...age=1&pp=10

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bots : ken je link niet openen ... :D

 

@ dokkie.... hoe staan ze er inmiddels bij ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dag 55 in de bloei ziet het er allemaal prima uit, bijna klaar kun je wel zeggen, zo op t eerste gezicht zien ze er vol rijp uit, maar de trichomen zijn nog cristal claer, en mogen op ze minst milky zijn voor ik wil oogsten, daarbij geloof ik ook wel dat ze nog verder kunne zwellen en meer massa maken....

 

Ze krijgen al een dikke week geen voeding meer, alleen schoonwater en een beetje enzymen, pH is 5,8.

De temperatuur is wat hoger deze dagen, maar boven de 31graden komt t niet. lv is 43% max, en 28%min..laatste meting..

 

gallery_7021_5392_323243.jpg

 

gallery_7021_5392_946161.jpg

 

gallery_7021_5392_1091778.jpg

 

gallery_7021_5392_348771.jpg

 

gallery_7021_5392_786361.jpg

 

ik bekijk t nu van dag tot dag. ;)

 

gallery_7021_5392_12242.jpg

 

 

 

Op twee a drie slaps na, gaat alles naar wens. :smoke

Update 1 dezer dagen;)

 

 

 

btw: Foto's uit de poost hierboven zijn door technische reden niet meer zichtbaar in die poost, ze wel gewoon te zien in de gallery....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...