Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Je Bent Wel Eens Stoned En Eet Broodjes:

Recommended Posts

amandelspijs,

 

Amandelspijs of spijs is een mengsel van amandelen en suiker en wordt gebruikt in gevulde speculaas, boterletters et cetera. De amandelen variëren in kwaliteit afhankelijk van het herkomstgebied. Amandelen uit het Middellandse Zeegebied, zoals Spanje, zijn kwalitatief het beste, terwijl die uit Californië van een mindere kwaliteit zijn. De Californische amandelen smaken enigszins bitter.

 

De amandelen zonder vlies worden eerst grof vermalen en daarna wordt er suiker aan toegevoegd. Ook worden er soms nog citroensap, conserveermiddelen, water of andere ingrediënten aan toegevoegd.

 

Amandelspijs is een dure grondstof om toe te passen. In de gevulde koeken en ander goedkoop gebak, bijvoorbeeld de banketstaaf en de banketletter, wordt daarom in plaats van amandelspijs dikwijls zogenaamde banketbakkersspijs gebruikt, waarin de amandelen zijn vervangen door gemalen abrikozenpitten en witte bonen. Dit levert een aanzienlijk plakkeriger product op. Bij de ingrediënten moeten dan peulvruchten worden vermeld, maar soms wordt dit nagelaten.

 

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amandelspijs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, loadrunner, te grappig ;).

 

Kees bakt bagels... Als het lukt komt er een hoe bakt kees bagel report... Ofwel, een soort kweekverslag maar dan met bagels, die dingen zijn nog apart om te maken... Kost je 2 dagen ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volges mij heet dat bij ons gewoon marsepein ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het is echt iets wezelijks anders. Het zit in gevulde koeken, banketstaven, paasbrood/kerstbrood of kennen jullie belgen dat ook allemaal niet ? Marsepijn is van die zoete meuk die je met sinterklaas eet right ;) ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, maf om te maken, maar wel lekker... Volgende keer gaat het wel een stuk lekkerder en mooier worden, want ik heb volgens mij wel een aantal dingen fout of onhandig gedaan ;).

 

Kees.

 

12 kersverse zelfgebakken bagels ;).

med_gallery_9137_4028_216061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
volges mij heet dat bij ons gewoon marsepein :D

 

Is ook zo, alleen is marsepein beschermt(BE) qua samenstelling en amandelspijs NIET. In NL word veel meer amandelspijs gebruikt net omdat het stuk goedkoper kan gemaakt worden dan marsepein. ;)

 

Is gewoon trouwens 50% gemalen amandelen en 50% suiker aangelengd met water. Al de rest dat bijgevoegd word is om de slechte kwaliteit te maskeren.

 

Ohh wat lust ik dit graag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ff verder op de broodjes

hij is niet zo bijzonder maar wel erg lekker

 

neem een halve stok of een pistolet

doe er een beetje boter op

dan een blaadje sla en wat komkommer

grill of bak ondertussen 4 stokken sate

als het klaar is haal vlees van de stokjes {niet vergeten}

doe ze op je broodje sate saus er over

en genieten maar..........

 

en dan weer een lekker stikkie als toetje ;)

 

bon appetit mm

 

 

spijs en marsepijn is zeker ook lekker vooral die marsepijn broodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 zelfgebakken pistolets.

 

Belegd met:

 

(2x)Eiersalade*

(2x)Kruidenboter**

 

Het geheel noncheland gearrengeerd (op gay'e manier uitspreken) en met een brutaal vleugje gedrogde kruiden afgedekt.

 

*Men neme 10 verse eieren welke voor gedurende 7.5 minuten kokende hittes aan zijn ontbloot. Gepeld neemt men de eieren en prakt ze lekker fijn met een vork. Hierbij gaat een zelfde volume mayonese hierbij, Calveé is door mij het geschiktst bevonden. Hier is natuurlijk wiet aan toe te voegen, maar dat heb ik niet gedaan (helaas..). Verder gaat er om het af te maken nog een fijngehakt bosuitje, theelepeltje zout, een klein handje bieslook en een snufje peper overheen.

 

**Men neme een pakje "Echte Roomboter, gezouten." Dit maakt men soepel dmv geduld of een magnetron. En hier prakt men 2-x aantal teentjes knoflook door.(x= het aantal dagen dat je geen sociale interacties meer wilt hebben) Daarna gaat er naar eigen behoefte bieslook, zout, peper, basilicum, oregano, marjolijn en tijm. Als men hete knoflookboter wil maken is er de mogenlijkheid om rode peper toe te voegen, neem dan wel verse, dat is lekkerder.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mist nog een plakje ham bij die eiersalade :lol:

enne mayonaise > fritessaus, zeker zelfgemaakte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt een bagel,

je snijdt hem doormidden je smeert er smeerkaas op en een spiegel ei er boven op,

je doet er gebakken spek bovenop een ebetje crispy ajuin (die van een bicky burger) je doet het bovenste deel van de bagel er op, je duwt zodat het ei open gaat en smakken maar!

 

(zo at ik ze in dunkin' donuts in new york :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

apparte combo,

ik hou zelf wel van een banana chocolatapasta tosti, kan ik je ten zeerste aanraden...

 

broodje kaas eiersalade is ook goed te doen,

 

kokosbrood met vruchtenhagel, jummmmm

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broodje chips, liefst lays sensations thai sweet chilli, ideaal te combineren met wat chorizo. Proberen zeker waard.

Hilarisch topic

 

Groeten

Chrisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de zondag ochtend een kropje wiet over de kaas van je tostie heen gooien

wil best werken extra lang in het tostie ijzer en spacen maar !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snij altijd een paar afbakstokbroden door midden. Dan beleg ik ze allereerst met kaas. Daarna met ham of salami of iets in die trand. Dan uien of knoflook ofzo, wat ik zo snel mogelijk kan vinden in ieder geval. En veel italiaanse en pizza kruiden. Af en toe wat kruidenboter of iets dergelijks erbij.

Daarna in de oven voor een kwartiertje. Eruit, en smullen maar :smoke!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eens broodsoepsalade gemaakt? dan maak je een "soepje" van een blik gepelde tomaten en knoflook.

 

-knoflook aanfruiten, en met de staafmixer in het blik gepelde tomaten, die toevoegen en een beetje verwarmen.

 

-dan een zakje gemengde salade van de supermarkt in een kom

 

-daaroverheen, een pistoletje in stukjes, of ander brood in stukjes breken( 4 plakken brood)

 

-beetje olijfolie erover(4 eetlepels), peper en zout erover

 

-de warme tomatensaus erover.

 

-eten met chinese stokjes.

 

 

klinkt vreemd, mar is me toch lekkker

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lekker 3 verdiepings broodje.

 

Broodje , mayo kaas hesp sla ; broodje , (mayo) kaas hesp tomaat ajuin ; Broodje

 

et voila :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk zo op de zaterdag lekker chill muziek luisteren en brownies bakken. :( het zijn geen spacebrownies helaas. :smoke dit recept heb ik gebruikt:

 

- 150 gr. pure chocolade in stukjes (pure hagelslag :o)

- 150 gr. roomboter

- 125 gr. suiker

- 125 gr. licht bruine basterdsuiker (witte basterdsuiker)

- 1 zakje vanillesuiker

- 150 gr. zelfrijzend bakmeel

- ½ theelepel zout

- 4 eieren

- bakpapier om de bakvorm te bekleden (gewoon de bakvorm met boter insmeren)

 

- oven: 175 °C

- bakvorm

 

verwarm de oven voor op 175 °C.

smelt de chocolade stukjes met de roomboter in een pannetje op een heel laag vuur (vlamverdeler).

haal het pannetje van het vuur en roer de suiker, basterdsuiker en vanillesuiker erdoor.

roer er ook het zelfrijzende bakmeel, zout en de eieren doorheen.

bekleed de bakvorm met bakpapier.

 

schep het beslag in de vorm en laat het in ca. 35 minuten gaar worden in de oven. de brownies zijn gaar als je er met een satèprikker in prikt en deze er schoon uitkomt.

Laat het een half uurtje afkoelen en snijd de brownies in blokjes.

 

gallery_6512_3204_1063282.jpg

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

variatie:

 

200 gram boter en 50 gram wietboter :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat net nog met een knorrende maag en moest aan dit topic denken en dacht ik maak mezelf een

goed broodje. wat ik dan ook direct gaan doen ben ;) .

even gekeken wat er nog in de frigo zat en daar is deze combinatie uitgekomen:

een boterham beleggen met tomaat beetje peper en zout daarop een plakje smaakvolle abdijkaas

dan maio op de kaas daarop gesneden witloof en nog een schelleke gerookte hesp dit bedekken met nog

een boterham daarop nog wat uitjes en kleine krokante augurkjes dan nog een schelleke hesp en daarop ketchup en daarop nogg een boterhammmmmmmmmm :verrygood echt heel lekker

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag al lekker in de middag de olie er bijgepakt, hé suf :verrygood gewoon eten die handel... Was nog een beetje dat ik eerder niet uit het schaaltje gekregen had, nou t meeste is er wel uit.

 

maar goed, honger.

 

Ik heb gemaakt:

 

2Tosti's jonge kaas

2tosti's oude kaas

1tosti('s) yoghurt/kruiden dessing, geraspte kaas, was verrasend lekker...

 

Met wat biologische Calvé mayonese en een beetje ketchup van Heinz, natuurlijk in glazen fles, deze is lekkerder. (VEEL van beide).

 

Geserveerd met een Lambrusco, hehe had nog 2 flessen staan, nu nog één.

 

med_gallery_9137_4028_52886.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

broodje dat je ook zeker een x moet proberen:

 

benodigdheden:

2 boterhammen

boter

peper/zout

mayo/ketchup

ham

kaas

picallilie

gele aromat

augurk

 

 

 

2 sneetjes brood *liefst wit*

smeer boter op de boterhammen

op de 1 een plakje ham

smeer een klein beetje mayo het plakje ham

vervolgens een beetje ketchup

snij dan de augurk in kleine stukjes

en strooi dit over de mayo/ketchup

snufje peper en zout

dan een klein beetje GELE aromat

vervolgens doe je er een plakje kaas op

en een klein beetje picalillie

dan de andere boterham er op

 

en vervolgens ga je dit receptje vaaaaak herhalen

 

greetz skunky

Share this post


Link to post
Share on other sites

verkade biscuitjes, met kaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...