Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Je Bent Wel Eens Stoned En Eet Broodjes:

Recommended Posts

mjammie

 

een pita opensnijden kaas erin een flinke kwak aardbijenjam

en dat de tostiijzer in tot de kaas gemolten is

jammie

 

 

cheezer

greetz smokey !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ondekt: boterham met daarop dikke laag pindakaas (met stukjes noot) daarop weer broodje , daarop spekkies (van die roze) dan weer broodje, en dan 30 seconden in de magnetron. ff aflaten koelen en klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een lekker wit bolletje, snee in de rug maken en die vullen met Hollandse Garnalen, beetje cocktail kwaksaus erop en smullen maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gisteren ondekt: boterham met daarop dikke laag pindakaas (met stukjes noot) daarop weer broodje , daarop spekkies (van die roze) dan weer broodje, en dan 30 seconden in de magnetron. ff aflaten koelen en klaar!

Dat lijkt me niet zo smullen :wacko:

 

Coco pops met ijs koude melk daar integendeel wel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tosti ham/kaas uit mn grill

 

B)

gr damian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mustang, damn een broodje met garnalen is idd ook wel een van de lekkerste broodjes.

 

Als ik stoned ben dan maak ik of tosti's tussen onze grill (eentje van de lidl ofzo maar dat ding is idiaal je kan er ook vlees op grillen). Of ik loop naar de snackbar en haal een broodje Donner, met kip en salade en sauzen enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vers wit brood ( nog warm van de bakker ) 2 plakken.

Daarop boter en pindakaas wat je lekker besuikerd. Bovenopelkaar .....goed aandrukken......en smullen maar. HEMELS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger at ik als ik een vreetkick had witbrood met paprika chips er tussen en een snicker erbij......

 

meer hadden ze niet in het jongerencentrum hahhaha

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte dubbele boterham met:

boter, kaas, majo, ham, komkommer, tomaat, [gekookt] ei en misschien nog een slaadje bla :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

plakje brood,

mayo

kaas

augurk

plakje brood

ketchup

mosterd

komkommer

rollade

plakje brood

 

 

deze volgorde, dan goed platdrukken, en doormidden snijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stokbrood, nog ovenwarm!

met daartussen,

laagje kaas naar keuze (al is de ietwat rijpere kaas aan te raden)

dubbel laagje natuurham

Dikke laag (Belgische) Mayonaise.

vers geraspte zoete worteltjes,

verse komkommerschijfjes

laagje verse sla mengeling naar keuze

wat schijfjes hard gekookt en gezouten eitjes

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik net op, is echt superlekker!! En zeker niet moeilijk te maken...

 

Hamburger met satesaus

 

Hamburger

- 100 - 150 gram rundergehakt per hamburger

- nootmuskaat (vers geraspt of uit potje, niet te zuinig ermee zijn)

- sambal

- peper

- zout

- klein klein beetje kerrie (geen idee waarom, maar had ik er ook in gestopt. Niet zoveel van gemerkt, dus kan sowieso geen kwaad :rolleyes: )

- paneermeel (beetje, is er eigelijk alleen voor om een groter vleesje te maken)

 

De kruiden met het gehakt mengen en tot een hamburger maken. Uurtje in de koelkast om de hamburger zijn vorm wat beter te laten houden.

 

Satesaus

- melk

- pindakaas

- ketjap (zoet-zout maakt niet uit, maar als hij zout is niet teveel extra zout erbij doen)

- zeezout

- sambal

 

Mix eerst de melk met de pindakaas, als dit smeuig is de kruidens erbij doen. Word hij iets te dik -> meer melk, te dun -> langer laten staan, wel blijven roeren. Je wilt hem niet vloeibaar; hij moet echt plakken en niet makkelijk tussen je broodje vandaan lopen.

 

De rest

- rode paprika (in reepjes)

- witte bolletjes

 

Nu zijn de onderdelen klaar en kan het beginnen ;)

Je begint met witte bolletjes door te snijden en een knapperige binnenkant te geven door ze in de droge pan te roosteren. Haal de broodjes uit de pan (ook de kruimels, anders gaat het rookalarm straks af). Nu wat olie/boter in de pan en de hamburgers op hoog vuur bakken. Ik laat ze altijd klein beetje rood aan de binnenkant (2-3 mm), maar dat moet je zelf maar kiezen. Satesaus nog even extra warm maken, hamburger op het broodje, saus erop en daarboven op plak je wat paprika reepjes in de saus vast.

 

Superlekker, zeker door de nootmuskaat en het zeezout (je bijt soms op een stukkie, vind ik chill). De paprika maakt het net weer fris, maar toch zoet :rolleyes:. Ikzelf ben nooit echt zuinig met de sambal (heb toch literfles van de toko), maar maak het zo pittig als je zelf lekker vind.

 

Smakelijk :rolleyes:

Grtz,

Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witte dubbele boterham met:

boter, kaas, majo, ham, komkommer, tomaat, [gekookt] ei en misschien nog een slaadje bla ;)

 

Was het niet een BLAADJE SLA? :D

beetje teveel geblowt? :D

 

ontopic:

 

stap 1. Boterhammen in het tosti ijzer of gewoon zo, ligt eraan waar ik zin in heb.

 

2. Boterham,

dun laagje tartaar OF dun laagje pikante BBQ saus,

Plak jonge kaas.

 

3. andere boterham in het midden een goede kwak tartaar, beetje uitsmeren, maar niet te ver.

 

4. de visburger die je een kwartier geleden in de oven had moeten steken er nu pas insteken omdat je te stoned bent

 

5. 15 minuten wachten

 

6. visburger op de boterham met de kaas, tartaarboterham er bovenop, doorsnijden, en daarna omdraaien om het brood niet te wak te laten worden van de warmte.

 

7. Eindelijk is ie klaar en mag je hem opeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ranzege broodjes zoals salami met hagelslag

kaas met mosterd

pindakaas met hagelslag

groet rebel

Share this post


Link to post
Share on other sites

flinter dun gesneden kip filet

beetje lichtjes bakken in een wok

vervolgens wat time bascilicum erin.

wat plakjes champions as je dat lekker vind.

beetje zout erbij.

op het laatst klein beetje honing.

 

alles tussen een pitta broodje

en klaar

 

ik heb het ook wel is zo gedaan en dan iets korter gebakken en in een half afgebakken pitta broodje gedaan en toen f in een brood oventje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mMMmmmm Karpertje dat klinkt wel héél lekker.. kip en pittabroodjes.. kan bijna niet misgaan ;)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

* Afbakbroodje met een knacki-worstje en gesmolten leerdammer en wat mosterd.. lekkeeuuurr

 

en als dessert..

 

ontbijtkoekjes van LU met stukjes chocolade (petit dejeuner) met een chocomelkje van de aldi.. dodelijk lekker als je stoned bent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAMN DIT IS LEKKER ;)

 

boterham

tartaar

dunne sliertjes BBQsaus extra hot

schijfjes gekookt ei, beetje zout

dun laagje honing

boterham

vietnamese loempiasaus

kaas, 2 plakken jonge

dun laagje boter

 

hmm.. :D

 

edit: damn dacht ik dat ik net mn eerste helft van het broodje ophad, bleek het al de 2e helft te zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

boterham, kaas, wortelpuree, boterham, dunne laag tartaar, kaas, visburger, dikke kwak tartaar, boterham :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

izza bij mij altijd een probleempje,...

heb nooit zin om te zmeren.

Ik vind kletskoppen drom zwaar in 't voordeel.

 

Bij het lezen van al deze broodjez bekruipt mij echter wel het gevoel dat ik iets miszzz :wave:

Mischien toch maar leren zmeren? :)

 

eet zmakelijk allen tezaam,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft ook niet per se te smeren, je kan er van sommige dingen ook gewoon een kwak opdoen, en dingen als een omelet ofzo is ook gewoon 1 stuk. Kan je ook nog een hele zooi groenten doordoen.. Zelf vind k paprika, tomaat en/of champignons wel lekker. Of met rivierkreeft of scampi's ofzo. Scampi's met look en kruidden en dan roomsausje van het bakkvet maken en tussen een stokbroodje is ook heerlijk :wave:

 

tis maar goed dak net nog een vreetkick achter de rug heb, anders zat ik nou ook al weer met het water in mn mond.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...