Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

clio

Odorsok

Recommended Posts

Kennis heeft deze opgehangen in een homebox, bloei 6 week.

ruikt niks, temperatuur is goed.

 

FF Afwachten dan maar of t werkt.

 

Dit filter kan gewoon met de TNT mee, is klein, weegt niks.

Bouwen viel wel mee

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik zal hem graag voor jullie gaan testen:)

 

Heb er een van 450m3 besteld hier op de forum-shop en die kan elk moment binnen komen ;) 1e deel v/d bestelling is al binnen :P

 

Dus zodra ik weer begin met kweken (zo rond de kerst) dan zal ik jullie op hoogte houden :spliff:

 

Grtz,

 

Burning Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice to hear that to brandend zaad, kijk er al naar uit :spliff:

 

wat is je setup(je)?

 

ciaoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga er ook maar een bestellen denk ik voor me nieuwe hokje, voor die paar tientjes hoef ik m niet te laten staan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk BBB! ;) The basterds.

Nu moet ik zeggen dat ik niet onder de indruk was van de vaardigheden van de persoon in het filmpje,ik dacht eerst dat het de man met baard was :spliff: .

Ben wel benieuwd naar ervaringen,het lage gewicht is natuurlijk mooi meegenomen.Maar ik ben vooral geinteresseerd in de claim dat de luchtweerstand minder is dan bij de conventionele koolstoffilters.Als de geurverwijderende werking ook enigszins vergelijkbaar is zou het voor een klein hokje als de mijne ideaal zijn.

 

Grtz. Aad

 

ps Ben benieuwd @Burning seed/@keesthe mad.Ik zie jullie ervaringen met interesse tegemoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nice to hear that to brandend zaad, kijk er al naar uit :specool

 

wat is je setup(je)?

 

ciaoa

 

Mijn setupje :lol: :

 

Homebox xs (60x60x120)

400W Green Power - Cooltube

Afzuiging 500m³ met dimmer

Filter Odorsok 450m³

 

*electra en filter komen buiten de tent

 

Plan: Uitendelijk 4-5 plantjes opkweken uit zaad, namelijk JackBerry uit sannie's collectie :bier In scrog uiteraard :D

 

Nou, ik heb er al helemaal zin in!! Maar eerst nog op wintersport, dus zal zo rond de kerst beginnen met alles opstellen.

 

grtz,

 

Burning Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een 500 kuub afzuiger hebt, waarom neem je dan een 450 kuub filter ? Je kan beter een groter filter hebben, dan zal het een stuk langer duren voor je hem begint te ruiken !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat moet nog blijken..

 

tnx for de info van de setup burning seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om er een te bestellen met een capaciteit van 335 kuub voor m'n hok; http://www.wietforum.nl/Tl-6-18-108-Watt-t34373.html

 

Het lijkt me het beste om hem bovenin m'n hok te hangen en aan te sluiten op een buis met een buisventilator. Ik zat voor de afzuiging te denken aan zoiets:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z...mp;cachedetail=

 

Deze heeft een capaciteit van 180 kuub.

Mijn hok staat in de schuur en het is daar vrij koud (5-10 graden), dus 180 kuub lijkt me genoeg. In de zomer wordt het wel warmer, maar dan hoef ik er niet in te kweken omdat ik dan al druk genoeg heb met de planten die in de tuin staan.

Ik zag in de shop ook een buisventilator van 250 kuub maar die vind ik nogal duur, zeker als ik er ook nog eens een dimmer bij moet gaan kopen.

 

Weet iemand of het wat uitmaakt dat de capaciteit van de odorsok bijna 2 keer zo groot is?

Weet iemand een andere goedkope methode om lucht af te zuigen?

 

Ik had al wat met pc-fans geprobeerd en was van plan om onderin lucht af te zuigen i.p.v. bovenin, maar dat zie ik niet meer zitten vanwege de beperkte capaciteit en de onmogelijkheid om daar een odorsok op aan te sluiten. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sweatleaf,

 

Over de over cappaciteit van een filter hoef je je geen zorgen te maken, integendeel zelfs;

Je filter moet altijd groter zijn dan je afzuiger.

 

Over dat goedkoop ventileren...

Mss moet je wat investeren in groene energie?? :bier

schone-energie-van-zon-en-wind.jpg

 

Gr en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, thanx. :D Ik denk dat ik maar een keer bij de gamma ga kijken of ze daar iets hebben. Die odorsok ga ik sowieso uitproberen, maar eerst ga ik de ventilatie installeren.

 

Als ik het geld had dan zou ik best wat willen investeren in zonnepanelen, maar ik ben maar een arme student, dus dat gaat hem helaas niet worden. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn hok staat in de schuur en het is daar vrij koud (5-10 graden), dus 180 kuub lijkt me genoeg. In de zomer wordt het wel warmer, maar dan hoef ik er niet in te kweken omdat ik dan al druk genoeg heb met de planten die in de tuin staan.

Ik zag in de shop ook een buisventilator van 250 kuub maar die vind ik nogal duur, zeker als ik er ook nog eens een dimmer bij moet gaan kopen.

Als het daar 5-10 graden wordt is het voor de planten slecht mogelijk om onverwarmd de nacht door te komen... Je zou dan dus een kachel (veel watts) of grondverwarming(minder watts) moeten installeren.

 

De buisventilatoren in growshops zijn gemaakt om 24/7 te draaien, ik vrees dat die van conrad dat niet is.

 

Weet iemand of het wat uitmaakt dat de capaciteit van de odorsok bijna 2 keer zo groot is?

Maakt volgens mij niet zo veel uit, behalve dan dat het oppervlak van het filter groter is dan nodig en je dus minder onderdruk op het filter hebt staan. Tevens doe je er waarschijnlijk wat langer mee.

 

Ik had al wat met pc-fans geprobeerd en was van plan om onderin lucht af te zuigen i.p.v. bovenin, maar dat zie ik niet meer zitten vanwege de beperkte capaciteit en de onmogelijkheid om daar een odorsok op aan te sluiten. :bier

Bij de gamma heb je buisinschuifventilatoren van bijvoorbeeld 100 m3/h. Ik zou ze niet constant willen hebben draaien maar ze hebben wel wat potentie. Zo heb ik er één van 100m3/h onder m'n lamp doorblazen.

537802_BB_00_FB.EPS.jpg

(je kan hem als koppelstuk tussen 2 buizen gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een 500 kuub afzuiger hebt, waarom neem je dan een 450 kuub filter ? Je kan beter een groter filter hebben, dan zal het een stuk langer duren voor je hem begint te ruiken !

 

Kees.

 

Hey, daar heb je opzich gelijk in, maar toch leek me dit voldoende voor de kleine Homebox XS. Ik denk ook dat de 500m³ afzuiger best veel overcapiciteit heeft, waardoor ik hem niet max. hoef te laten draaien, vandaar die dimmer.

 

Ik gebruik deze afzuiger omdat ik die nog heb van mn vorige hok. Voor de rest alles nieuw gekocht. Heb nog een compleet nieuw 600W setje liggen, maar dat leek me een beetje overkill in dat kleine tentje :bier

 

En met een beetje groene vingers moet ik het met een 400W wel gaan redden om in mijn eigen behoefte te kunnen voorzien :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de tent al in bezit?

Zo niet: kan je niet beter voor die nieuwe maat gaan; Small heet 'ie volgens mij.

Die is 80×80×160, perfect voor een 400 watter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ik heb hem al besteld ja, moet nog nageleverd worden.

 

Ik wist van de Homebox S, maar heb toch voor de XS gekozen, want die past mooi in mijn afgeschuinde gangkast:) Hier moet het wel mee lukken denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het daar 5-10 graden wordt is het voor de planten slecht mogelijk om onverwarmd de nacht door te komen... Je zou dan dus een kachel (veel watts) of grondverwarming(minder watts) moeten installeren.

 

De buisventilatoren in growshops zijn gemaakt om 24/7 te draaien, ik vrees dat die van conrad dat niet is.

Maakt volgens mij niet zo veel uit, behalve dan dat het oppervlak van het filter groter is dan nodig en je dus minder onderdruk op het filter hebt staan. Tevens doe je er waarschijnlijk wat langer mee.

Bij de gamma heb je buisinschuifventilatoren van bijvoorbeeld 100 m3/h. Ik zou ze niet constant willen hebben draaien maar ze hebben wel wat potentie. Zo heb ik er één van 100m3/h onder m'n lamp doorblazen.

(je kan hem als koppelstuk tussen 2 buizen gebruiken)

 

Zou je zo'n ventilator van de gamma of die van conrad op een tijdklok kunnen aansluiten om hem niet constant te laten draaien, of is het vermogen te groot?

Dan zou ik hem bijvoorbeeld 's nachts 1 kwartier op een uur laten draaien en overdag 3 kwartier op een uur.

 

Voor verwarming wil ik zo'n keramische ventilatorkachel gaan halen en ik heb ook nog een 400 W HPS lamp liggen, maar die gebruik ik liever alleen aan het einde van de bloeifase. Die lamp zal iig overdag genoeg warmte afgeven. Grondverwarming lijkt me eventueel ook wel een strak plan...daar heb ik genoeg plek voor onder m'n hok. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben dus ook van plan zo'n odorsokje te kopen....de 335m3 versie voor een 100x70x130 hokje met 400 watt..

Hoe de odorsok wordt aangeprezen bevalt me in ieder geval...als de dingen die ze beweren waar zijn is dit een heel lekker alternatief voor de normale duurdere koolstoffilters, zeker omdat dit sokje gewoon te wassen is als die vol zit..

 

zodra mn kast klaar is en de plantjes gaan geuren kan ik er een (hopelijk positief) oordeel over vellen

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeker omdat dit sokje gewoon te wassen is als die vol zit..

 

Yo, dit heb ik al eens gevraagd, het is een vertaalfout. Als de filter gevuld zit dan flikker je hem gewoon weg. Het wassen is als er stofdeeltjes in zitten en het filter dus verstopt is.

 

Dat is wel een duidelijk voordeel boven gewone filters.

 

 

Over het algemeen zijn kwekers starre mensen, wat een kweker niet kent dat koopt ie niet. Nieuwe techniek duurt dus altijd even voordat het door komt, tot tevredenheid van de GS en de producent, scheelt ze weer investeren...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das minder dus...maar als zo'n sok verder even lang gaat als zn gewone broer dan scheelt het tog bij de 300m3 versie de helft in de prijs...Wat nog altijd mooi is :bier...twintig euro om een nieuw product te testen vind ik nog te doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels hangt die Odor een dikke anderhalve week in t hok, dames gaan nu om.

nog steeds geen problemen of stank, als dit doorgaat zo ziet het er goed uit voor de sok.

 

hou jullie op de hoogte, we gaan de slet te drogen hangen in hettentje, dus we zullen het wel gaan ruiken( of niet)

 

Laterzzzz

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo, dit heb ik al eens gevraagd, het is een vertaalfout. Als de filter gevuld zit dan flikker je hem gewoon weg. Het wassen is als er stofdeeltjes in zitten en het filter dus verstopt is.

 

Dat is wel een duidelijk voordeel boven gewone filters.

Over het algemeen zijn kwekers starre mensen, wat een kweker niet kent dat koopt ie niet. Nieuwe techniek duurt dus altijd even voordat het door komt, tot tevredenheid van de GS en de producent, scheelt ze weer investeren...

 

Kees.

 

Maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n dun filtertje net zo goed kan werken als tig kilo koolstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...