Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

clio

Odorsok

Recommended Posts

@tony montana, Vul maar eens een filter met een paar kilo bbq houtskool, krijg je ook een heel ander resultaat, ook al zitten er kilo's materiaal in...

 

Gewicht zegt niets ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@tony montana, Vul maar eens een filter met een paar kilo bbq houtskool, krijg je ook een heel ander resultaat, ook al zitten er kilo's materiaal in...

 

Gewicht zegt niets ;).

 

Kees.

 

Uiteindelijk bepaald de hoeveelheid actieve kool hoe de werking is lijkt mij.Ik zou het geweldig vinden als het werkt maar wacht toch nog even af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actieve kool is niets anders dan houtskool waarin onder hoge druk poriën gemaakt zijn. De wijze waarop deze poriën gemaakt zijn (ergo de druk, tijdsduur en temperatuur van het process) bepaald welke stoffen meer blijven hangen.

 

Bij norit bijvoorbeeld blijft methanol goed hangen, dit kan dan ook prima gebruikt worden om spiritus te ont-methanollen (drinkbaar maken...) toch wel weten wat je doet voor jet het doet.

 

Een andere soort koolstof (wellicht een stuk duurder) is misschien weer heel geschikt om aromaten op te vangen (de stoffen die zo rieken). Deze zitten wellicht in de odorsokken. In de coventionele zit standaard "actieve kool" en dit hoeft misschien niet onder te doen voor een odorsok maar is op gewicht wellicht minder effectief. De prijs er van is dan wel weer een stuk lager. Daarom zit er een stuk minder in je sokje...

 

Kees.

 

PS. De structuur doet er ook toe, dus de meshwaarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even off topic, waarom geen wietje creerén die niet meer ruikt, wel smaakt, maar niet meer ruikt?

 

 

 

hoe gaat het met de odorsok stoned again?

 

of is mijn eigen sok die ik aan heb nog meer geur ''bestrijdend''?

 

ciao ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, laatste oogstje heeft te drogen gehangen, geen problemen qua stank.

 

Nieuwe ronde gestart, tot nu toe gaat het goed, alhoewel ik het idee heb dat Odorsokken minder zuigen,

Het is dat het nu zo koud is buiten, maar ik heb t idee dat me kistje harder zuigt, net of t sokje verstopt zit.....

 

Gelukkig is het in een test tentje, maar ik wacht het nog even af.

 

latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

verstopt? da's nie goe háh ;)

 

keertje uitwassen zou misschien wel kunnen helpen?

dacht juist dat ze minder weerstand zouden bieden..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg het al een tijdje ;) maar lijkt me een perfect filtertje voor een droogtent of stekkenhok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk t ook, voor de wat grotere onder ons, nee

 

Maar hou jullie op de hoogte.

 

Zal wel volgend jaar worden, klinkt leuk ;)

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnekort ga ik een odorsok bestellen en testen..

mijn huidige filter is versleten en mijn nieuwsgierigheid heeft toch gewonnen...

aangezien ik maar een klein kastje heb durf ik het best aan...

 

ik zal hier nog wel posten wat ik ervan vind.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik ook ineens aan moest denken en wat ik geloof ik nog nergens ben tegengekomen is het volgende.

 

Wat is het verschil tussen een koolstoffilter en een odorsok in de geluidsdemping?

 

Ik vermoed dat de odorsok wat dat betreft meer geluid doorlaat en die factor vind ik persoonlijk ook wel belangrijk.

Mocht iemand het weten,please let us know!

 

Grtz. & Thanx,Aad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aad,

 

Als je zuigt door het filter heen zal het voor je geluid niet uitmaken. Als je door het filter blaast zal de odorsok idd meer geluid door laten naar mijn inschatting, omdat het minder massa heeft ergo minder demping. Maar de meesten hangen de filter in het hok en de afzuiger er buiten en het geluid komt van de afzuiger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees,ben ik niet met je eens.Ik zuig inderdaad af door mijn koolstoffilter en ik heb mijn ruck ingepakt in geluidsisolatiematten.Tevens heb ik net een gewone luchtslang vervangen door een geisoleerde en het edit beetje ;) geluid wat overblijft is zeker van de afzuiger...,dit komt echter door het koolstoffilter naar buiten :wOOt .

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
het meeste geluid wat overblijft is zeker van de afzuiger Grtz. Aad

 

koolstoffilters maken toch geen geluid? ;) :wOOt

 

denkzelf ook dat de sok meer geluid doorlaat omdat het simpelweg minder materiaal heeft om geluid tegen te houden.

 

geluid dempertje ertussen..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou deze sok ook graag willen uittesten,

maar ik zit met het probleem dat stel het niet (goed) werkt en het gaat wel rieken,

ik niet de ruimte meer in me hokkie heb de sok nog om te wisselen voor een gewoon filter.

Dus een erg hoog risicofactor in deze.

 

Ik denk dat ik nog een paar testjes van jullie zijde afwacht alvorens ik de gok neem.

Dus ik zou zeggen, deel jullie ervaringen :wOOt

 

Goed uiteinde alvast ;)

 

Grtz defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Die kleinste odorsok, hoe groot is die ? Die wil ik wellicht in een drooghokkie hangen dat ik wil gaan maken, nou eigenlijk meer een droogkist... Maar dan wil ik wel mijn ontwerp daar op aanpassen, anders ga ik gewoon voor een standaard mini koolstoffilter...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aad, ik zuig ook door mijn filters (4250m3) maar heb geen last van geluid. Waar bij mij het meeste geluid ontstaat: is prescies de overgang van de flens naar de geisoleerde slang, aan de uitblaaszijde heb ik een demper, en daar hoor je ook nagenoeg niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het geluid bij de flens vele malen luider is,zeker aangezien bij mij de ruck(330m3 :nerd ) rechtstreeks op mijn koolstoffilter is aangesloten,daarom heb ik daar wat geluidsisolatiematten om heen zitten :punk: .Dit is denk ik het kleinste koolstoffilter dat er is voor een 125mm aansluiting :verrygood .De koolstoffilter fungeert prima als geluidsdemper,maar ook door de kleine afmeting(volgende ronde word die vervangen door een wat grotere) laat die toch echt wat geluid door(minimaal,maar ik heb een goed gehoor :punk: ) en aangezien de ruck aan de kant van een muur van mijn portiek hangt,waar regelmatig mensen langslopen,wil ik enige geluidsdetectie volledig uitsluiten.Ik heb een sterk vermoeden dat de odorsok wat meer geluid doorlaat dus in mijn geval houdt ik het daarom maar bij het koolstoffilter.Mocht iemand al een odorsok in gebruik hebben en het hier niet mee eens zijn hoor ik het graag!

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al wat meer bekend over de werking van de Odorsok bij de wat grotere hokken?

Minimaal 4 of 5 lampen bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou t niet aandurven in een groter hokje.

 

Wij gaan de Odor uit het testtentje halen en weer een normaaal filter ophangen,

 

Mijn inziens werkt het allemaal net niet.

 

Succes

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoned again, leef je uit, en vertel je verhaal/bevindingen over de odorsok.

Zou graag wat meer info horen, positief en negatief :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...