Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Test: 1x Magus Warlock Feminised (+1 Herijuana En 1 Jackberry)

Recommended Posts

Vaak komt daar toch niet heel erg potent stuifmeel uit?

Laten we in ieder geval hopen van niet...

Wie van de 3 was het manwijf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

danmm das zeker minder gelukkig dat het een test is die warlocks mag nog wel ff naar gekeken worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai Tomas, ik had er al weinig hoop op dat de banaantjes weg zouden blijven nadat je er een paar gevonden en verwijderd had.

Dit is echt het meest ongelukkige testje wat ik ooit gezien heb, van de 4 "female" zaden slechts één vrouwtje over die dan ook nog eens hermafrodiet blijkt te zijn, ik kan mij niet beroerder voorstellen.

Heb je haar helemaal omgehaald of alleen het topje van de foto uit de plant verwijderd?

 

Kan je dat niet in de hand halen door ze met een pincet te blijven verwijderen of zijn het er te veel?

 

Voor zover ik weet is dat al geprobeerd maar bleven ze terug komen, als ik het goed heb begrepen is er zelfs al wat zaad gevormd, misschien wel juist door het verwijderen (door het open scheuren van de petal).

 

die warlocks mag nog wel ff naar gekeken worden

 

Dat er bij de eerste batch wat foutjes tussen zitten is inmiddels wel duidelijk, de oorzaak daarvan ook voor 99%, zeker nu de 2e batch (intern getest) wel volledig vrouwelijk is gebleken.

Deze Hermafrodiet staat daar echter los van, dit kan zoals Silver al aangaf ook voorkomen bij reguliere zaden.

Als ik het goed heb gezien had Whazzup toevallig ook een (geïsoleerd?) banaantje maar verder heb ik er geen enkele andere melding van gekregen, ook heb ik er zelf (nog?) geen gezien.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste nieuws uit het rampenhok....

 

Helaas hebben enkele banaantjes (begon ruim een week geleden) voor wat zaadvorming gezorgd.. Datgene ik eigenlijk vanaf het begin al een beetje huiverig voor was, is uitgekomen..

 

Ik had een aantal malen wat banaantjes gespot en deze telkens verwijderd, toch hebben een aantal hun zaad (lees stuifmeel) geloosd over de bloeiharen en nu zie ik het zaad vormen.. Ook de jackberry is aangerand en is nu ongewenst zwanger. Nog steeds zie ik nieuwe, en ze zijn soms moeilijk zichtbaar..

Bij de Warlock zijn het enkele toppen die flink onder het aanstaand zaad zitten, ook veel lager gelegen fluffy budjes zijn de pineut..

Erg jammer, na deze toch al moeizaam verlopen kweek dacht ik ze alsnog redelijk probleemloos te kunnen afbloeien.. niet dus.

Ook al kunnen ze nog wel even, zoals het er nu naar uit ziet haal ik ze over 10 dagen toch om..

 

Ik ben namelijk ook al bezig met het voorgroeien voor de volgende ronde, en geloof het of niet, maar weer gefeminiseerde Warlocks uit zaad.. Call me crazy, haha.. Ik ga er maar gewoon van uit (en volgens Gerrit is het ook zo) dat ik enorme pech heb gehad deze ronde (mannen) en dat het hierna wel goed zal verlopen (met zaden van de 2de batch) ;)

 

Er zal evengoed wat lekkers vanaf komen :D

 

wat foto's..

 

Eerst jackberry toppen.. (toch iets paarsigs san :P )

 

gallery_6949_3823_139042.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_71075.jpg

 

 

Herijuana:

 

gallery_6949_3823_137215.jpg

 

Dan de warlock:

 

gallery_6949_3823_133033.jpg

 

gallery_6949_3823_91459.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_103568.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_109724.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_45615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ magus: ja sorry niet al te persoonlijk opvatten het blijft inderdaad een test!!!! en wat betreft die cameraflits ( nee had jij niet gezegd ) vind ik sterk of de herma eigenschappen moet bij dat zaad al wel erg na voorkomen :P heb het nog niet gelukkig gehad ( doe het oo pas ) en niet gezien.

 

terecht vidn ik me opmerking wel dat er nog ff na gekeken moet worden, want zoals je al aangaf in tomas of whazzup topic was je ze neit van plan om ze goedkoop te verkopen. iets wat regulier zaad vaak wel weer is ( uitzonderingen daargelaten want sommige durven er wat voor te vragen !!!pffoe ).

 

maar nogmaals de planten are locking good :D van wat ik er gezien heb :D

 

 

this gewoon ff balen zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Tomas,

 

Echt niet normaal hoeveel pech je hebt deze ronde.

Maar hoe ruikt de Warlock? Die van Whazzup stinkt namelijk zo erg dat ruiken we hier in Eindhoven. Het is een zoetigfrisse geur. Doet ons denken aan meloen.

 

Nou ja, on with the boldness of the attack. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

 

Veel succes.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas, kop op, je nieuwe Warlocks zullen het vast beter doen! En ASGrow, die Warlocks ruiken inderdaad erg sterk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige plant man! zien er al lekker uit haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht zuur/zoetigfris is wel een goede omschrijving.. Meloen was ik nog niet opgekomen, maar ik kan me er wel in vinden.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh het zit je wel erg tegen he tomas. Ik heb slechts één banaantje kunnen vinden imn de twee die ik over had. Tot die tijd helemaal niets nog, dus je hebt volgens mij echt exemplarische problemen gehad.

 

Stoer dat je weer doorgaat met de tweede batch en terecht zou ik zeggen, want je hebt gezien wat er voor mooie planten uit kunnen komen. Ga je volgende keer nou ook weer toppen? Dan kun je er beter één of twee neerzetten! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo whaz

 

Nee, ik ga ze ditmaal niet toppen, wel buigen.. 4 of 5 planten weer, wel iets minder voorgroei ;)

 

Dat deze ene zo groot is geworden is denk ik grotendeels te danken aan de aardebak, ze had immers meer dan genoeg wortelruimte, en heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt.

Ook had ik iets langer dan normaal fishmix meegegeven, mogelijk dat dat ook heeft bijgedragen.

 

Dit weekend ga ik knippen, zal dan nog een paar foto'tjes plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je toch wel wat lekkers te roken over houdt geloof ik graag :P. Mooie toppen geeft die warlock wel zeg, je kan goed zien dat het dezelfde is als bij Whazzup ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

ach ja, volgende keer beter, je hebt nog een troostprijs he ;)

Die volgende maal zal vet verlopen denk ik, je hebt al ervaring met t soortje :D komt wel goed :D

goed knippen alvast

 

mazzel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ magus: ja sorry niet al te persoonlijk opvatten het blijft inderdaad een test!!!! en wat betreft die cameraflits ( nee had jij niet gezegd ) vind ik sterk of de herma eigenschappen moet bij dat zaad al wel erg na voorkomen :P heb het nog niet gelukkig gehad ( doe het oo pas ) en niet gezien.

 

terecht vidn ik me opmerking wel dat er nog ff na gekeken moet worden, want zoals je al aangaf in tomas of whazzup topic was je ze neit van plan om ze goedkoop te verkopen. iets wat regulier zaad vaak wel weer is ( uitzonderingen daargelaten want sommige durven er wat voor te vragen !!!pffoe ).

 

maar nogmaals de planten are locking good :D van wat ik er gezien heb :D

this gewoon ff balen zo ;)

 

Geen punt Masteryero, als ik wat kribbig/zuur over kom is dat meer omdat ik een beetje met de situatie van Tomas in mijn maag zit, je opmerking is op zich niet onterecht.

 

Ik wilde alleen aangeven dat het oorspronkelijke probleem van de eerste batch (mannetjes) onderkend is en dat de 2e batch hier op is getest en goed bevonden (59 planten getest waarvan allen vrouwelijk), kort gezegd, er is al naar gekeken.

 

Het hermafrodietje is iets anders en kan ook bij reguliere zaden voorkomen, tot op heden heb ik in ieder geval nog geen reden om aan te nemen dat de kans hier op groter is dan gebruikelijk.

 

De verkoop is in ieder geval gestart en ik verwacht dat de zaden binnen een paar weken bij de meeste dealers verkrijgbaar zijn.

 

De prijs van zaden is niet altijd direct gerelateerd aan de kwaliteit maar heeft ook veel te maken met exclusiviteit, zo zal een op grote schaal geproduceerd product vaak veel minder kosten dan een op kleine schaal geproduceerd product, dit hoeft niet te betekenen dat het goedkopere product ook minder is in kwaliteit.

De kans dat "iedereen en zijn broer" het goedkope product ook heeft is echter wel groter, voor sommige mensen is dit van belang, anderen interesseert het geen moer, het is uiteindelijk de klant die bepaalt of hij/zij naar zijn/haar gevoel waar voor het geld heeft gekregen.

De prijs die ik voor mijn zaden vraag is simpelweg de prijs die ik nodig heb om de productie op deze schaal en op dit niveau rendabel/interessant te houden (bedenk dat ik niet rechtstreeks aan particulieren verkoop en er dus gemiddeld slechts ca. 40% van dat bedrag bij mij terecht komt).

 

Je kunt uitstekende planten kweken uit de goedkoopste zaden, maar de kans dat je dezelfde resultaten boekt wanneer je diezelfde (in naam) zaden 5 of meer jaren later opnieuw aanschaft is klein, dit durf ik met mijn product wel te garanderen (mits de omstandigheden ook overeenkomen natuurlijk).

Ook is er een groot verschil tussen zaadproducenten en zaadhandelaren.

Zo zijn de strafrechtelijke risico's voor een handelaar vrijwel nihil, daarentegen weet een handelaar nooit helemaal zeker wat hij/zij verkoopt, je kunt aan een zaadje niet zien "wat er in zit" dus is het risico van een slechte batch die in de verkoop terecht komt wat groter.

Tot zover mijn "verdediging" voor de relatief prijzige zaden.

 

@Tomas,

 

Respect dat je de moed en het vertrouwen hebt om het nogmaals te proberen, zoals ik al had gezegd sluit ik dit keer de kans op mannetjes uit, maar ja een hermafrodietje kan altijd nog.

Niet dat ik daar vanuit ga hoor, het lijkt me dat je jou portie pech nu toch wel gehad hebt (understatement).

 

Ik deel je mening dat het formaat van je huidige Warlock voor een groot deel te danken is aan de grote bak.

Ook het gebrek aan concurrentie heeft hier aan bijgedragen aangezien ze een tijdje alle ruimte voor zichzelf heeft gehad, normaal had ze met haar "zussen" moeten wedijveren.

Maar je hebt nu in ieder geval een gevoel van de vorm en mate van strek in de bloei dus ik heb er vertrouwen in dat je de bloei van de volgende redelijk optimaal kunt timen.

 

Ik duim voor je dat de hoeveelheid zaad in je toppen mee valt en dat de paar zaden die er zijn rijp zijn, vooral kleine onrijpe zaadjes willen nog wel eens onopgemerkt blijven en dat doet de smaak zeker geen goed.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk en dit is hoe het op een forum kan gaan,problemen zijn er om opgelost te worden ;)

Respect voor beide heren hier :P

 

mag ik vragen gerrit wat de zaden zullen gaan kosten?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk Sannie,

 

De (advies)prijs voor een doosje met 5 female zaden is exact gelijk aan dat van een doosje met 10 reguliere zaden.

 

Biddy Early €35,--

Biddy's Sister € 35,--

Warlock € 50,--

Exile, Double Dutch, & Motavation € 70,--

 

De Biddy Early & Biddy's Sister zijn echter (nog) niet als female verkrijgbaar, en de kans dat de Biddy's Sister op korte termijn als female beschikbaar komt is klein.

De Biddy Early hopelijk in (eind) 2009 maar dat is nog niet zeker.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vandaag begonnen met knippen... Voor de Warlocks iets te vroeg, de grootste toppen krijgen ook nog tot zondag.. Maar de jackberry is al vrijwel helemaal geknipt.. morgen de heri en nog een deel van de warlock..

 

overzichtsfoto:

 

gallery_6949_3823_94601.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_10190.jpg

 

 

 

De warlock kleurt mooi paars door de koude nachten nu.. Bodemtemperatuur is nog wel steeds 21c+.

 

gallery_6949_3823_168226.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_85808.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_166523.jpg

 

 

 

Hierboven de herijuana.. (ik rook er nu 1 van DLS - wel andere pheno - .. erg lekker :lol: )

 

De jackberry dan.. erg snelle bloeier.. en toch compact toppen, en een heerlijke zoete geur.

 

gallery_6949_3823_68200.jpg

 

 

 

gallery_6949_3823_84844.jpg

 

gallery_6949_3823_18211.jpg

 

 

 

En tot slot nog een warlock..

 

gallery_6949_3823_130656.jpg

 

 

 

Enkele walock hoofdtoppen zoals bovenstaande kunnen nog wel een paar weken, ze hebben een keer iets te dicht bij te lamp gestaan waardoor ze wat vertraging hebben opgelopen.. Maar omdat er nieuwe zaailingen klaarstaan en de rest van de plant wel rijp is laat ik ze niet staan..

 

De zaadvorming lijkt mee te vallen, nog niet echt ver ontwikkeld, af en toe wel een klein hard puntje maar het is te overzien.

 

Ik zal later nog wat foto's uploaden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel mooie knotsen Tomas, na het drogen zal je wel een beter idee hebben over de hoeveelheid zaad.

Die Jackberry is zeker snel, die is er toch pas na 2 weken bloei of zelfs later bij gezet?

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vette duim voor je doorzettingsvermogen tomas :lol:

Veel tegenslag, maar toch nog tot een deftig einde brengen :lol:

Herma sucks, maar we hebben er allemaal wel es last van...de een soms wat meer dan de ander :(

 

Succes met je volgende ronde Warlocks!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx tijger

 

@Magus De jackberry en herijuana zijn er bijgezet toen de klok al zo'n anderhalve week op 12/12 stond.. Is inderdaad heel snel, wetende dat er een jack herer in zit is dat een hele mooie kruising..

 

Inmiddels is alles geknipt.. De opbrengst is laag, maar dat kon ook haast niet anders.. Ook had ik de Warlock graag volledig laten afbloeien.. Maar dan zou de zaadvorming kunnen doorzetten en dat leek me geen goed idee.. ben wel benieuwd of het effect nu meer high is als de wel lang afgebloeide warlock van whazzup.. :lol:

 

Foto's....

 

gallery_6949_3823_88943.jpg

 

 

gallery_6949_3823_61398.jpg

 

 

gallery_6949_3823_10087.jpg

 

gallery_6949_3823_17028.jpg

 

Deze was geknakt toen ie iets te hoog werd..

 

gallery_6949_3823_102696.jpg

 

 

Herijuana blaadje..

 

gallery_6949_3823_24952.jpg

 

 

De nieuwe generatie staat al te trappelen onder de TL's om de bak in te mogen..

 

gallery_6949_3823_15299.jpg

 

 

gallery_6949_3823_134905.jpg

 

 

 

Van het knipafval zal nog een lekker olie'tje getrokken worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Tomas, de 3 zaden van Warlock uit batch 2 zijn bij mij allen vrouwen en Gerrit had al ergens anders ermee getest en daar was 59 uit 59 vrouwlijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes aan kant weer Thomas! Binnenkort kunnen we wel eens gaan vergelijken. Ik heb toch binnenkort een afspraak met Gerrit staan voor een hapje en een drankje en een rokertje, we zouden aansluitend wel ergens kunnen afspreken om de verschillende warlocks eens door te proeven. Denk dat ASgrow daar ook wel voor in is :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@robdh thx, dat geeft zeker vertrouwen.. als de herma's achterwege blijven heb ik een mooie ronde in het verschiet :lol:

 

@whazzup goed idee, een soort Warlock meeting :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...