Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Test: 1x Magus Warlock Feminised (+1 Herijuana En 1 Jackberry)

Recommended Posts

Wat een verhaal dit! Jammer dat het niet is gelopen zoals je wilde, maar het ziet er zo in ieder geval ook nog indrukwekkend uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit Tomas,

Het heeft je niet mee gezeten maar die Warlock zal de pijn wel verzachten :verrygood , wat een reus.

 

Ga zo door :punk:

 

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx mensen :verrygood

 

5 dagen later, en alles begint lekker te bloeien en te geuren...

 

paar budshotjes..

 

Herijuana

gallery_6949_3823_118013.jpg

 

 

Warlock

gallery_6949_3823_20187.jpg

 

Jackberry

gallery_6949_3823_71281.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekkerrrrrr Tomas

Als je ze niet had gescrogt dan had je hoogte problemen gehad meschien :verrygood

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heri's glanzen zo mooi ;) . Is die Warlock van jou gekruist met een heester ofzo? Wat een monster :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, erg he.. dat monster wil maar niet stoppen met groeien.. Da's nou de kracht van een zaadplant :verrygood

En idd, als ik ze niet had gescrogd kwam ik misschien in de problemen qua hoogte en zou ik moeten knakken.. al kan de lamp nog wel een flink stuk omhoog..

 

De tensio's staan allebei op 160 maar ik wacht nog een dagje, ik probeer d'r nog een beetje tegen te houden zo.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat er van die Warlockheester af zal komen :verrygood. Volgende kweek weer met zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, volgende ronde maar weer uit stekken.. In mijn situatie waar ik maar 5 planten wil houden is het eenvoudiger om met stekken te werken, hoe mooi zaadplanten ook zijn.. Dat komt buiten wel weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich lukt het met 5 warlock zaden ook wel Tomas, ookal hou je er maar een over, dat hok komt dan toch wel vol :verrygood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, gelukkig is ze nog wel even doorgegroeid ja.. :verrygood

 

Nog een Warlock foto'tje wat ik vergeten was te plaatsen..

 

gallery_6949_3823_140548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om maar met het 'slechte' nieuws te beginnen... Vorige week ontdekte ik een paar rondspringende beestjes die uit de spelonken van de aardebak omhoog kwamen tijdens het wateren.. Bij nader onderzoek bleken dit springstaarten te zijn.. Ik zag er behoorlijk wat rondkrioelen.. :D

 

Gelukkig zijn deze kleine beestjes niet zo schadelijk als bijvoorbeeld de larven van de varenrouwmug.. Ze leven voornamelijk op afgestorven plantmateriaal.. Voor de geïnteresseerden:

 

Springtails are tiny, wingless, primitive animals commonly placed into the insect order Collembola. They are so unusual that some experts classify them as non-insects. Springtails are one of the most abundant and diverse animal groups on earth with over 6,000 described species and an estimated eight times as many remaining to be identified.

 

The springtails have worldwide distribution and occupy a diverse habitat range that includes soil, algae, old snowbanks, beaches, caves, cisterns, vacant bird nests, tropical rain forest canopies, tidal pools, deserts, the surfaces of freshwater ponds and streams, and even the frozen terrain of Antarctica. However, they are most abundant in warm, moist environments. Economically important species in North Dakota and Minnesota sugarbeet fields are the soil-inhabiting springtails.

 

Soil-inhabiting springtails are usually regarded as beneficial to soil health because they assist with decomposition of soil organic matter and can have a positive impact on soil structure. In addition to decaying organic matter, common food sources are the spores and hyphae of soil-borne fungi, including those of certain strains of the potato and sugarbeet pathogen Rhizoctonia solani Kuhn. Also, they have often been used as indicator species in insecticide persistence and environmental quality studies. However, under optimal environmental conditions, severe springtail infestations can develop and cause significant harm to cultivated plants.

 

bron: http://www.ag.ndsu.edu/pubs/plantsci/rowcrops/e1205w.htm

 

Blijkbaar hebben ze haar naar hun zin in het bodemleven van mijn bakkie.. Maar toch heb ik ze er liever niet in, ze kunnen namelijk ook schade toebrengen aan de haarwortels.

 

Ik heb bij Biocontrole 10.000 Hypoaspis besteld, dit zijn roofmijten die voornamelijk op de bodem leven, en zich voeden met tripslarven, springstaarten, varenrouwmuglarven en andere op en in de bodem levende beestjes. Perfect dus :verrygood

 

gallery_6949_3823_36180.jpg

 

 

 

 

Hierr wat meer info over deze roofmijten, best interessant..

 

Anyways, ik heb er vandaag ongeveer een kwart van de verpakking uitgezet, deze mijten zijn een poosje houdbaar dus ik zal de rest de komende tijd ook in de bak los laten.

 

Met de planten gaat het uitstekend, het Het Monster lijkt dan eindelijk uitgegroeid te zijn (nu de toppen nog).. Ze heeft de herijuana flink overwoekerd, deze groeide niet zo ver meer door als ik gehoopt had. Maar deze ging na het planten dan ook direct op 12/12.. Naja, over open plekken heb ik niet echt te klagen :specool

 

De jackberry gaat ook goed, maakt mooie lange haren aan en bloeit erg snel. Nog niet zo uitbundig in de aanmaak van kristallen zoals de herijuana, maar die staat er tenslotte om bekend..

 

Genoeg geluld, foto's willen jullie zien..

 

gallery_6949_3823_71922.jpg

 

Links de warlock, rechts onderin herijuana, rechts bovenin jackberry

 

gallery_6949_3823_79845.jpg

Warlock topvorming

 

gallery_6949_3823_83731.jpg

Warlock

 

gallery_6949_3823_86639.jpg

 

Warlock

 

gallery_6949_3823_86939.jpg

 

Jackberry

 

gallery_6949_3823_90526.jpg

 

 

 

tot zover..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou voor zo een rampenplan te zijn geweest ziet het er prachtig uit, je net toch nog zo vol gekregen is super :verrygood Ik duim mee dat de groene goden de rest van de run je beter gezind zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis maar goed dat je er een paar homo,s bij had anders hadje kunnen uit breiden

 

Lekker groen he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Damm, met die warlock wil je t niet aan de stok hebben! Wat een wijf :specool

 

Beetje ongewoon zicht maar dit hokje zit toch nog wel redelijk vol, en je hebt wat variatie aan stach, lekker toch :verrygood

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk dat het maar drie plantjes zijn op de foto, super! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je topic op het puntje van mijn stoel zitten lezen.

 

je hebt zo te zien een goede oplossing gevonden :verrygood

 

netje is goed vol...

 

en die warlock blinkt egt uit met zijn kristallen

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke reacties :verrygood

 

@Silver, nee ik heb geen stek genomen.. Ergens wel een beetje spijt van, haha..

 

Ik hoop trouwens dat ik die springstaarten uitgeroeid krijg, anders zal ik m'n bak moeten leegmaken :D

En dat is nou net 1 van de redenen dat ik een aardebak ben gaan gebruiken, een actief bodemleven creëren en slechts de bovenste laag te hoeven opwaarderen.. :

Share this post


Link to post
Share on other sites

sodemieter! Volgende keer een hokje met één warlock maar dan? Als die toppen nou een beetje mooi worden is dat wel een heel goede aanbeveling om er ook eens mee te gaan scroggen. Mooi! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niet ergens nog een onderontwikkelt takkie?

Regenereren duurt lang maar kan zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig Tomas,

 

Het lijkt wel alsof ze zich verantwoordelijk voelt voor de ongewenste broertjes en het verlies probeert te compenseren, ik ben blij dat er toch ook wat positiefs uit komt.

Een stek nemen kan nog prima hoor, de Warlock is een van mijn makkelijkste planten om te regenereren/behouden, ik durf te wedden dat een stek die je nu neemt alweer actief groeit tegen de tijd dat de moeder is geoogst.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Gerrit :D

 

Het is een hele mooie plant geworden, ze voelt zich duidelijk goed thuis, ondanks het gemis van haar familieleden.. :verrygood

Misschien dat ik 1 dezer dagen dan toch nog een paar stekken neem, zal eens kijken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwijl... Staat er prachtig bij Tomas en geweldige pica's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...