Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Test: 1x Magus Warlock Feminised (+1 Herijuana En 1 Jackberry)

Recommended Posts

Deze ronde ga ik Warlock feminised zaden uittesten. Deze zijn beschikbaar gesteld door Magus en The Growshop, waarvoor dank.

 

In dit doosje kreeg ik de 5 zaden toegestuurd.

 

gallery_6949_3823_3415.jpg

 

 

Een zakje met daarin de 5 zaden.

 

gallery_6949_3823_728252.jpg

 

 

De zaden zijn ontkiemd in zaai en stekgrond, onder TL met een plastic folie over de potten tot de ontkieming. Alle zaden zijn ontkiemd, echter was er 1 achterblijvertje die pas 3 dagen later ontkiemde, deze heb ik dan ook weggedaan omdat de achterstand simpelweg te groot zou zijn, dan maar ietsje langer voorgroeien met 1 plant minder.

 

Na ruim 2,5 week voorgroei onder 4x18W TL zagen de Warlocks er zo uit:

 

gallery_6949_3823_68791.jpg

 

 

gallery_6949_3823_671368.jpg

 

 

Klaar om overgepot te worden.

Ze komen in mijn bloeikast waar ik een aardebak (~200L) met bodemverwarming in heb geplaatst.

De bodemverwarming heb ik gemaakt door een verwarmingskabel (75W) in spiraalvorm op een frame te leggen. Hieronder bevind zich een laagje zand en piepschuim, en bovenop de kabel ligt ook een laagje zand van ~3cm, hierbovenop komt weer de vijverfolie. De verwarmingskabel is aangesloten op een thermostaat, de temperatuur sensor bevind zich in de aarde zelf.

De aardebak is gevuld met:

 

- Een deel Trefmix (licht bemeste, zeer luchtige potgrond)

- Een deel plagron batmix

- Mycorrhiza schimmels

- Regenwormen

 

Hierna is deze ingewaterd met niet-afgezuurd water met bacto. Een dag later zijn de zaailingen in de bak geplant.

 

gallery_6949_3823_5418.jpg

 

 

gallery_6949_3823_40825.jpg

 

 

gallery_6949_3823_786220.jpg

 

 

Ik verwacht ze nog zo'n 10 a 12 dagen in de groei te houden, tussentijds zullen ze getopt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice going tomas.. Benieuwd wat dit gaat worden zo met die aardebak!

Succes

 

PS.. Misschien nog een wit zeiltje over je aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx jopie

 

ik had er ook graag een zeiltje over gespannen maar heb 't niet in huis.. misschien dat ik alsnog ff naar de GS fiets om een stukkie te halen.. :)

 

De bodemverwarming is nu bijna niet nodig, omdat de aarde genoeg opwarmt met de lamp aan, maar als het bladerdek eenmaal wat voller is zal het hard nodig zijn (lage nachttemperaturen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn nu ben ik echt wel jaloers :) ik maar vragen om een test te doen met hun Warlock...

Veel succes met deze toch wel heel mooie soort!!!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UmleiTung thx :)

 

@tijger ai, waren ze al op? Als ze klaar zijn krijg je een sample. (help me wel herinneren lol)

 

Ik ben ook erg benieuwd naar het soortje.. hier staat wat meer info..

Hoop alleen dat er geen herma's zullen verschijnen, dat spookt toch nog een beetje in m'n hoofd bij gefeminiseerde zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

lekker bakkie :)

jep, zoalang die lamp de aarde beschijnt warmdt die donkere kluit van zelf wel voldoende op, later gaat die kabel handig worden :) , heb je er ook een thermostaat bij?

 

kweek ze, ben benieuwd naar die strijdertjes, dit soortje

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hier gaan we weer met veel plezier mee van genieten :) Ik hoop dat de warlock je hokje uitgroeit Tomas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties :)

 

@tuinkabouter2003: de verwarmingskabel is aangesloten op een thermostaat met display en externe sensor. De sensor zit in de grond en buiten het hok kan ik de bodemtemperatuur aflezen.

 

615910_LB_03_FB.EPS.jpg

 

De Warlocks groeien lekker door, ik heb na het inwateren geen water meer gegeven, de tensio's geven 70-80 aan.. De wortels kunnen nu optimaal gebruik maken van de beschikbare ruimte.

 

Ik heb een foutje gemaakt door te sproeien (spruzit, tegen trips) zo'n 10 minuten voor de lamp aanging, achteraf had ik natuurlijk beter kunnen spuiten als het licht uitging, een aantal bladeren hebben wat brandplekjes opgelopen.. Geen ramp, ze maken in rap tempo nieuw blad aan..

 

gallery_6949_3823_96248.jpg

 

 

 

De onderste internodes komen nu ook goed mee, over een dag of 3 wil ik ze gaan toppen.

 

gallery_6949_3823_30769.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sucses Tomas :)

 

Dit gaat weer een mooi verslag worden.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit thomas! Je loopt denk ik een weekje of zo voor op me, ik volg :)

 

Als je topt, zou je ze dan niet juist nog effe een weekje extra geven? Hoe lang groei je nu in toaal voor? Volgens mij adviseert Gerrit 5-6 weken uit mijn hoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk inderdaad om de vergelijking tussen jullie te hebben Whazzup en

Tomas, succes ermee alletwee :)

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er goed uit thomas! Je loopt denk ik een weekje of zo voor op me, ik volg :)

 

Als je topt, zou je ze dan niet juist nog effe een weekje extra geven? Hoe lang groei je nu in toaal voor? Volgens mij adviseert Gerrit 5-6 weken uit mijn hoofd.

 

Terwijl ik een paar dagen later ontkiemd heb.. Ik heb ze echter op 24 uur gehouden onder TL, blijkbaar gaat de groei dan toch een stuk sneller.. Nu krijgen ze nog 21 uur licht (600W HPS) en bouw dit een beetje af, ik wil ze niet laten stressen door de klok ineens om te schakelen als ze nog niet in de bloei mogen schieten..

 

na het toppen laat ik ze ook nog wel even doorgroeien hoor.. zo'n 5 tot 10 dagen, liever iets langer dan een halfleeg hok. Ik ken het soort niet en zaadplanten gedragen zich toch wat anders dan stekken..

Ik ben wel van plan er nog een netje boven te bevestigen, zodat uitlopers hier en daar wat gestuurd kunnen worden.

Jammer dat Gerrit zijn gezicht nog niet heeft laten zien in de test topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 24 uur licht scheelt zeker. Bij mij zijn ze al vrij snel onder 18/6 HPS gegaan samen met de AH.

 

Gerrit volgt het hoor, kort geleden nog met hem gesproken. Alleen niet zoveel tijd om te posten, is ook niet zoveel op aan te merken tomas :)

 

ik zie bij jou trouwens ook twee phenos, klopt dat? links achter wat breder blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn nummer 5 kwam bijna 3 dagen na nummer 2 en die is aardig bijgetrokken inmiddels overigens. Toch een beetje te snel weggedaan misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijke zaailinge tomas :nerd

Succes deze ronde

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tomas,

 

Sorry voor het gebrek aan commentaar, maar ik had zoals Whazzup al melde weinig tijd dus heb mij beperkt tot het slechts zo nu en dan lezen van de threads.

 

Ze zien er goed uit, ik ben niet echt bekend met de mix die je gebruikt, maar luchtig is zeker iets wat de warlock bevalt.

 

Je zou in plaats van toppen kunnen overwegen om in een iets later stadium de top slechts om te buigen, de Warlock heeft van nature al een behoorlijke groei in de breedte dus komt het evengoed wel vol.

Behalve als je stekken/moeders wilt nemen, dan is de hoofdscheut natuurlijk de mooiste.

Maar in dat geval lijkt het mij raadzaam om nog zeker een week te wachten.

 

Ten slotte, ik deel je vrees voor hermafrodieten, maar rationeel bekeken heb ik geen reden om aan te nemen dat de kans hierop groter is dan het geval is bij mijn reguliere zaden.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je even langskomt Gerrit, en bedankt voor de tips. Helaas (?) heb ik ze allemaal al getopt, en de snelst groeiende pheno (linksachterin) heb ik tevens wat gebogen om zo de onderste scheuten wat extra licht te geven. Ze groeien in ieder geval als kool, en op wat lichte verbrandingsplekjes (mijn fout) zien ze er prachtig uit. Ze blijven mooi compact en de stammetjes worden ook erg snel dikker nu.

 

Ik heb op icmag een thread gevonden waar een aantal phenotypes worden belicht, maar vind het nog moeilijk om te zeggen welke ik er tussen heb zitten, de toekomst zal dat ongetwijfeld gaan uitwijzen.

 

Binnenkort weer wat foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tomas,

 

Met dat helaas valt het wel mee, het is niet dat ze slecht op het toppen reageren.

Het is alleen dat ik zelf liever de hoofdtop behoud mits ik die niet als stek nodig heb.

Die paar brandplekjes zijn met 2 weken hoegenaamd verdwenen/onzichtbaar dus dat zal ook niets afdoen aan de plant.

 

De phenos die belicht worden op IC mag zijn natuurlijk van de reguliere zaden maar ik verwacht niet veel verschil met de Female line.

Er zijn op UK420 enkele female Warlock verslagen die iets voorlopen op jou en Whazzup maar ook nog niet volledig bloeien.

Voorlopig is het afwachten dus.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inmiddels ruim 4 weken geleden dat de Warlocks zijn ontkiemd en ze groeien nog lekker door. Ik twijfel nog wanneer ik ze zal omzetten naar 12/12.. Zat te denken aan nog een dag of 4.. Alleen ga ik er dan wel van uit dat alle planten vrouwelijk zijn, but you never know..

 

Foto net na het watergeven.. Omdat de bovenste laag nogal was uitgedroogd heb ik yucca meegegeven voor een betere uitvloeiing, en wat reflecterende folie geplaatst.

 

gallery_6949_3823_53679.jpg

 

 

De plant rechtsachter is niet getopt, lijkt me ook leuk om te zien hoe deze zich gedraagt t.o.v. zijn soortgenoten. De planten voorin zijn gefimd, en hebben 4 a 6 nieuwe groeischeuten. Hierdoor heb ik wel het idee dat ze ietwat achterstand hebben opgelopen t.o.v. de anderen, wat ook logisch is.

 

gallery_6949_3823_56417.jpg

 

 

Ik was eerst van plan er een netje boven te hangen, maar denk dat ik dat idee maar laat varen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker tomas.. plantjes zien er mooi uit.

 

Denk dat over 4 dagen op 12/12 wel een goed idee is.. zullen nog wel aardige planten worden. Zker als je er geen netje boven hangt

 

benieuwd wat dit gaat worden

 

succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

slecht nieuws..

 

Ik ben de laatste dagen druk aan het speuren naar voorbloei, en die begint zich nu eindelijk te tonen.. echter lijken de verschijnselen die ik waarneem verdacht veel op in de maak zijnde mannelijke bloemen.. :spliff:

 

Een plant is vrijwel zeker een man, de rest is nog niet 100% duidelijk, maar pistils zie ik in ieder geval niet.. Ik hoop dat het in de komende dagen duidelijk wordt.

Nogal teleurstellend dus, maar wellicht zit ik er naast, ik hoop het.

 

Overigens was op het uk420 forum ook al iemand die dit zaad uittestte en vervolgens enkel mannen kreeg.. nu zagen die plantjes van hem er vanaf het begin al niet uit maar toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...