Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

elieass

Elieass Is Going Underground

Recommended Posts

ik kijk normaal nooit naar indoor kweek jes maar de z vind ik wel intresant :rolleyes2:

respect

 

en welkom B)

groeten hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd welkom ook man jij pakt niet graag klein aan!

 

Komt er ook nog een boekenkast voor de ingang?

of een wijnrek B)

 

Zeer netjes!!!

 

@keesthemad; bonnetje van een Duitse tankstation :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeh man B) gewoon een dealtje maken met de plaatselijke aldi eigenaar dat je iedere week een pallet zonnebloemolie af neemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd meuk,

ik zag het echt voor me zo'n simsalabim open u ingang en allerlij geheimen, :rolleyes2:

maar toch wil ik me eerst concentreren op de zaken die er toe doen en dat is het opzetten van een goede kweek. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjee de peeemig, dit is mooi zeg B) :rolleyes2:

 

Je bent lekker bezig, maar nog een hoop werk te doen.., dus ik denk niet dat er volgende week al planten in kunnen...

 

eerst alles netjes inrichten en dan pas aan planten denken.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo pas maar op B)

de beestjes schijnen eetbaar te zijn en zijn erg gevoelig voor hoge temp :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wormenmest bij de boer gehaald. B)

de mest is erg nat dus ik heb'm gestort in een van de bakken om iets in te drogen

med_gallery_13854_3752_372462.jpg

 

in de humus kom je delen tegen die niet vergaan zijn zoals hier een kippenbot :rolleyes2:

med_gallery_13854_3752_461403.jpg

 

 

ik ben beniewd naar waardes van deze grond ph ec ik heb nog geen meters maar ph kan ook wel met een stripje.

de humus ga ik mengen met potaarde,perliet kleikorels en grov zand. in de bakken ga ik dan de grond in lagen aanbrengen en een drainslang 50mm om water te geven. iemand ideeen ze zijn meer dan welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perliet is geen klei he, als je geen seramis bedoeld.

 

Zelf aarde mengen ka ik je niet erg bij helpen,

kweet wel een receptje maar vraag niet waar het vandaan komt,.. ;P

overgrow.com/growfaq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nier hoor, maar volgens mij vergeet je wat B)

 

Hoe denk je dat dat hout er over een maand of 2 eruitziet ? :rolleyes2: , dat is op zeker weggerot...

 

Doe dat nu eerst eens schilderen, met grondverf bv.

 

Daarna vijverfolie erover, tenminste waar de aarde komt, hier ga je echt spijt van krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet een klein beetje ook. Aarde weghalen, verfen, vijverdoek en dan pas aarde. Hiermee ondermijn je de constructie B)...

 

Verder ziet je hok er wel spacend verborgen uit, netjes :rolleyes2:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi artikel bedankt meuk, :)

ik heb vroeger ook wel geexpirimenteerd met bloedmeel e.d. en mischien ga ik dat bu ook weer doen

 

gaat ook gebeuren tara, :)

de bak waar de grond nu in zit heeft nog geen bodem daardoor kan het overtollige vocht uit de aarde trekken. daarna ga ik het mengen en dan in het inmiddels geschilderde en van folie voorziene hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je gaat eerst de aarde in de bak gooien, kijken hoe het staat, en haalt het daarna er weer uit. :) :P :D

 

De verf zal lekker hechten...

 

( en jij zit al aan stekken te denken.... :) )

 

 

Tip; doe de bodem isoleren, blijft het lekker warm.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He :) :)

 

Niks onder je aarde??

OOk nog eens een eigen mengsel. En kaal hout.

 

 

Ik ben een eppo met bouwen dus hoop dat jij een beetje gaat na denken.

Zonde om dit nu zo te bouwen en over een paar weken weg te rotten.

 

 

Dat zand trekt alle vocht uit je aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

caved in at work.

intussen wel wat spullen vergaard afzuiger lamp en meters.

volgende week bouw ik weer verder

 

Ert, dat uitdrogen is juist de bedoeling deze aarde was te nat en moet nog gemengd worden daarna gaat het in een bak bekleed met foli en met geisoleerde bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop dan gelijk een paar zakkies aarde bij de growshop.. je was aardig begonnen maar laat een flink aantal steken vallen, zonde.. het zou namelijk een hele mooie ruimte kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIJ WILLEN FOTOS! :)

 

Graaf ze man :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een kelder is isolatie van de bak alleen niet voldoende om de temperatuur boven 21 graden te houden.

je zult er nog een verwarmingsmat bij onder moeten leggen die via een thermostaat geregeld word.

mooiste zou zijn als je die onder een 10cm hoge zwaar metalen "tafel" zou leggen zodat als ie eens stuk mocht gaan, je hem kunt vervangen zonder eerst de hele bak te moeten leegmaken.

Die mat leg je dan ook best nog eens op aluminium beplakte schuimplaten. De bodem van de bak zou 1 mm dik plaat ijzer moeten zijn voor goede geleiding naar het medium.

 

ok je zit op een hoog punt maar bij flinke regenval kan het via de zijkanten er toch inlopen (cappilaire kracht). Er zijn bielspompen in de handel die op 12 volt werken. Die sluit je aan op een vlotterschakelaar (ontworpen om boten leeg te pompen) en plaatst het in een gat in de vloer.

Waar je het water naar toe wilt pompen laat ik nu even niet mijn probleem zijn, maar wel dat ik voor een 230 volt dompelpomp nooit zou gaan. (ben eens via een aquarium half geelectrocuteerd geweest en moest de hele bak van de tafel trekken om me te bevrijden ! ) niet nodig dus om uit te leggen waarom het in een kelder beter is om voor 12 volt op bodemhoogte te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: maak het hok eerst perfect af, zorg voor goede klimaat controle, luchtafvoer- en toevoer en lichtdichtheid. Ga daarna pas planten, dan heb je daar veel meer profijt aan, kan je ondertussen je aarde goed levend maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het in princiepe met rcT eens, maar praktisch gezien moet je natuurlijk wel ergens gewoon beginnen.

Zo'n kerder vraagt nog om behoorlijk wat fijntunen in het verloop v/d winter en om daar op te moeten wachten zou onzin zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

das nog best wel veel werk man maar je hebt veel geduld dus dat komt wel goed nu je zo`n mooie kelder hebt moet je er ook het beste uithalen toch mijn advies luister naar de oude rotten in het vak hier op wiet forum zorg dat het klinkt als een klok man :)

ik blijf je volgen mooie topic

 

Groeten Crazybull :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ga ik ook zeer zeker volgen :nerd

ook ik sluit mij bij de andere aan, respect dat je er zoveel werk in steekt, maar let wel op de punten die de mensen hier geven, het is immers zonde als je na de 1ste ronde al problemen gaat krijgen.

 

keep it up :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle goede tips zij natuurlijk van harte welkom

heeft mischien imand ervaring met kweken in de kelder, ik kan wel advies gebruiken bij het ventilatie systeem zelf zit ik te denken om de vrij koude lucht boven de lamp binnen te brengen (passief) en van onder aanzuigen de bedoeling is dat de lucht wat word opgewarmd en dat je geen warmte aan de grond onttrekt.

 

de kasten zijn inmiddels geschilderd, en isolatie licht op de bodem. vogende keer foto's

 

gr Elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je met van onder aanzuigen: de luchtuitlaat op een laag punt plaatsen?

Dat is nml hoe ik het begrijp dat je het bedoelt want iets anders kan ik er niet echt van maken.

In dat geval wil ik je dat sterk afraden.

Bovenin zal het dan nml te warm worden.

De lucht inlaat boven de lampen maken is een goed plan,maar je lucht uitlaat zal ook ergens op een hoog punt moeten zijn.

Het probleem in een kelder is het enorme temperatuurs verschil tussen hoog en laag. koude zakt langs de wanden continu naar beneden en van onder word er ook alleen maar koude afgegeven. (mengt zich met de net wat hogere binnen temperatuur en trekt dus ook continu "koud op")

Isoleren met tempex (die blauwe geperste piepschuim bedoel ik) of isolatie schuim (Urethaan) is een goede oplossing. Kun of wil je niet isoleren, zul je aan vloer verwarming moeten denken.

De ellende is dat je die koude en warme lagen anders op geen enkele manier kunt mengen. Dalende koude lucht en stijgende warme lucht zijn STERKERE krachten dan je zou vermoeden.

Ga je met straalkachels op bodem niveau werken, krijg je een te lage rlv waartegen je weer moet bevochtigen en vanwege de inefficientie de temp bovenin weer onnodig veel te warm laat zijn waartegen je weer harder moet blazen.( k zeg niet dat het niet wil, maar t'is behelpen)

 

Ik vind een kelder zelf de mooiste plek ter wereld om te kweken, maar je moet wel goed isoleren en tenminste de bak van onder bijverwarmd hebben (natuurlijk ook die bak goed met tempex bekleden aan de zijkanten.

 

Zie ook dat je ergens enigszins voorverwarmde lucht wegtrekt. Entweder via de woning erboven of anders met een olie gevuld electrisch verwarmings element die je voor de aanzuigopening naar je hok zet. (moet je van een bekabelde thermostaat voorzien die je verderop in het hok plaatst.

De eigen thermostaat van zo n kacheltje meet alleen zn eigen temp en registreert niet wat er in het hok verderop gebeurt.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...