Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

elieass

Elieass Is Going Underground

Recommended Posts

vorige week de knoop doorgehakt, ik ga ondergronds.

onder de vloer ongeveer 7 m3 grond verplaatst en nu begint de ruimte vorm te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net een album aangemaakt en ik moet nog een beetje uitzoeken hoe alles werkt in dit forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dam, al was het niet om de risico's die er aan zaten had ik het ook gedaan... Op deze manier kweken is VET :wacko:. Ik heb altijd al iets gehad met ondergronds... Misschien toch maar de tuin verbouwen volgend jaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant ga er vanuit dat je de kruipruimte bedoeld. Uitspitten is fucking veel werk maar is de mooiste plek die er is. Temperatuur is zomers en swinters gemiddeld 19 graden en luchtvochtigheid is prima te regelen. Hoop op een verslag had ooit het zefde idee maar was te lui en heb toch maar een kamer gereserveerd voor de dames. Succes en als er een verslag komt ik volg hm op de voet. Leuk project

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste plaatjes dan

 

med_gallery_13854_3752_196403.jpg

hier een gat in de keldermuur waarachter de ruimte ligt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt duidelijk die foto je kunt ze op wf in forum zetten en vanaf daar kopieren en plakken. Niet de thumbnail maar eerst de thumbnail aanklikken en dan kopieren. Is ook een sticky over geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een plaatje

med_gallery_13854_3752_347929.jpg

ik zal de voortgang regelmatig uploaden

 

gr, elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx ziet er al goed uit de diepte en heb waardering voor je geduld weet zeker dat een geweldige kweek de dank voor alle moeite is. En symphatiek dat je iedereen de vorderingen laat zien zo te zien schiet het aardig op.Succes en go on....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je je stroom doen ?

 

Betalen ?

Tappen ?

Aggregaat ?

 

Hoeveel lampen wilde je eigenlijk ophangen, komt er ook een droogruimte en aparte BK/GK/MK ? Ga je het geautomatiseerd doen of ga je het iedere dag even een gezond portie liefde geven.

 

Dan nog een vraag voor anderen, als je ondergronds aan het kweken bent, dan heb je naar mijn weten geen last meer van infraroodscanners of nog wel en moet je derhalve nog steeds antidetectiefolie gebruiken ?

 

Groeten, ktm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijzonder interessant!

 

Hoe zit het met grond water? Zo'n soort "kelder" kan toch vollopen lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal deze ook maar even omhoog, want ik was hem stilletjes aan het volgen :D

 

Zelf wil ik ook ooit zoiets doen, maar vraag mij ook af hoe het zit met grondwater?

 

Zijn er nog updates? :D :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort weer wat update's ,ik heb niet zo heel veel tijd te besteden aan deze hobby.

 

wat gronwater betreft: ik zit vrij hoog dus grondwater word geen probleem

 

mijn idee is te beginnen met een kast van 1 m3 en dan de scrog methode te gebruiken een 2e kast van 1m3 met daarin stekken van de eerste planten daarna mischien een 3e kast tot max 4 kasten

de kasten wil ik beluchten met een pasieve inlaat vanuit de ruimte. de ruiimte word belucht met buitenlucht.

deze zal in de winter vrij koud zijn. afzuigen wil ik per kast en afvoeren via een rookkanaal.

 

ik wil de planten in de volle grond zetten en zoals ik in dit forum gelezen heb met drainageslangen in de grond om water te geven.

 

binnenkort zal ik weer wat foto's plaatsen .

 

groetjes elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja grondwater das een goeie. Het wil denk ik niet in elke kruiptruimte maar inderdaad als je hoog zit en gebieden met laag grondwaterpeil wil het wel. Waar ik nou woon staat s'winters blank onder de vloer dus heeft het geen nut om eraan te beginnen. Op de foto's ziet het er droog uit. Ben benieuwd naar de vorderingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer even bezig geweest

med_gallery_13854_3752_6056.jpg

 

bijna alle wandjes staan nu

vanuit de kelder kijk je zo de ruimte in

med_gallery_13854_3752_132110.jpg

 

 

en vanuit de ruimte

de nis rechts is op werkhoogte mischien makkelijk om stekken te plaatsen onder tl of zo

med_gallery_13854_3752_75856.jpg

 

 

 

in deze nis komt straks de buitenlucht de ruimte binnen

med_gallery_13854_3752_185738.jpg

 

volgende week ga ik ga ik een wand met deuren plaatsen en de tussenwandjes

en daarna o.j wat een hoop werk nog.

maar ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zeker een toppertje... zeker een die ik ga volgen :offtopic

En voor iedereen met geld die ZELF een huis bouwt/laat bouwen...

dit moet je maar gelijk in de bouw aanleggen :D

(zeg maar tegen de aannemer dat het een schuilkelder is

en laat hem een geheimhoudingsplicht ondertekenen)

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, mooie ruimte

 

Krijg er helemaal een Indiana Jones gevoel van :offtopic

 

Vraagje, had je nu al toegang tot die ruimte, of heb je gewoon een gat gemaakt en daar beginnen met graven,stutten e.d.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

indicana stoned and the lost garden...

(the making of) :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig Elieass, daar is wat grond verzet zeg!

 

Kun je daar wel van 2 verschillende plekken aan de buitenlucht komen,niet dat de afzuiger naast de inlaat komt onder hetzelfde rooster? Of uitblazen in de spouw?

 

Ga dit zeker volgen!

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vordert mooi en ziet er zeer goed uit. Maar wat heb jij veel gedult echt respect voor. We gaan toch ook nog en verslag zien als de planten er staan?? :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor, op zand wonen :offtopic . Hoeveel lampen ga je ophangen en hoeveel lucht ga je naar binnen brengen? Die twee dots zijn toch niet representatief voor de grootte van je inlaat he?. Lekkere ruimte verder! Geen dragende muren aan het slopen geweest neem ik aan? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie man, ik kan er niets anders over zeggen. Nu moet je nog zorgen dat je compleet ondetecteerbaar bent... Dat trappetje kun je anders ook wel goed camoufleren... En dan een klein aggregaatje er in en je bent niet te vinden... Behalve dan dat het op valt hoeveel slaolie je koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor maximaal 4 lampen zou ik me over stroom geen zorgen maken..

ben erg benieuwd naar het vervolg, ziet er al strak uit :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties

ene mensen we gaan gewoon door he

med_gallery_13854_3752_211955.jpg

 

de wand is geisoleerd en de kasten hebben de vorm gekregen

alleen met de luchttoevoer moet ik iets anders bedenken, maar daar kom ik wel uit.

volgende stap is alles wit kalken en dan wil ik de aardebakken gaan vullen

med_gallery_13854_3752_319750.jpg

 

hierover heb ik een topic gelezen van rattaplan kweken in volle grond heeft mijn voorkeur omdat ik het de meest natuurlijke manier vind. als iemand hierover nog tips heeft ze zijn welkom.

 

in de eerste kast begin ik met een 6oow lamp de lucht ga ik vanuit een kast aanzuigen de ruimte in en dan per kast met passieve inlaat zo hoop ik de temp onder kontrole te houden. mischien kan iemand mij aangeven hoeveel lucht ik dan moet afzuigen.

 

volgende week wil ik de planjes wel eindelijk eens gaan zetten welke zal ik zetten??

stekken of zaad?? ik wil de plantjes toppen en scrogen.

 

tot de volgende update

 

 

 

groetjes elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...