Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenParkiet

Staan Er Al Dames In De Bloei, (zonder Verduisteren)?

Recommended Posts

De mijne (Double Fun) zijn sinds een kleine week beginnen bloeien, oogst ( als dat er van zal komen tenminste) zal dus begin oktober zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degenen waarbij de bloei buiten nu begint (zonder verduisteren dan).

Check aub de link in m'n handtekening ivm m'n lijstje :D

Bij voorbaat bedankt!

 

groetjes Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat het nu nog zo'n 16 uur licht is gaan ze dan niet regenereren na een weekje verduisteren ?

 

Nee , uitgesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thnx,..

zal ik er vandaag ook maar eens mee beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar er wordt tijdens die 16 uur licht wel minder bloeihormoon aangemaakt dan die in dat weekje verduisteren kreeg. Vertraagt dit de bloei? Of zijn die hormonen alleen om de bloei opgang te krijgen en als ze dan eenmaal bloeit kan regeneren pas weer onstaan nadat er groeihormonen worden aangemaakt ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal de bloei in het begin misschien enigsinds vertragen als ze weer een paar uur meer licht krijgen. anderzijds krijgen ze wel weer meer enegie aangeboden wat weer een snellere bloei geeft . Over het geheel zal het dus weinig uitmaken.

 

Duidelijk is dat het nu uitstekend bloei-weer is. Eigenlijk zou alles al in de bloei moeten staan nu . Overigens heeft het zelfs nut om nu nog te gaan verduisteren !! ook al zie je al wat haartjes . Ze zullen dan sneller echt vol in de bloei gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duidelijk is dat het nu uitstekend bloei-weer is. Eigenlijk zou alles al in de bloei moeten staan nu .

 

vraagje hieromtrent:

Wat is of zijn volgens jouw de criteria voor 'uitstekend bloeiweer', en waarom?

 

Grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is de bloei dit jaar later als normaal ik kan me herinneren dat ik afgelopen jaar rond de 10de september begonnen ben met knippen maar als ik de planten nu bekijk tegenover afgelopen jaar dan zal het wel eind september/begon october worden tewijl de planten op dezelfde plaats staan en de dagen ook niet langer of korten zijn geworden in 2007,of zou het na mijn idee daar het bewolkte weer komen zodat de planten niet een echt goed verschil tussen zon en donker merken,het soort moet trouwens Top44 zijn maar dat word me iederjaar vertelt en ieder jaar heb ik andere vormen planten met weer andere eigenschappen het ene jaar lijken ze op een kerstboom dan weer op een ei en dan weer op een zak aardappelen dus soort echtheid trek ik in twijfel.

Is er iemand die al fatsoenlijke bloei heeft met Top44?

Bij mij beginnen er hier en daar wat van die haartjes te komen maar echte topvorming ho maar wel wel veel nieuw schot maar echte bloei zal nog wel een week of 2-3 duren na mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten staan

2x PP (stek)

5x WW (zaailing)

 

De twee stekken bloeien sinds vorige week. De zaailingen vertonen nog weinig tot geen bloeiverschijnselen.

 

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden. De mogelijkheid om ze onder de lamp te trappen heb ik niet aangezien mijn kastje niet zo hoog is.

We zien het wel. Rustig afwachten, om nu nog te gaan verduisteren weet ik niet hoor. Wat zou je er mee winnen, een weekje of zo? Daar komt het nu ook niet meer op aan denk ik. Ik heb voorlopig mijn geld gezet op de stekken, de zaailingen zie ik wel.

 

Groet en voor wie het kan doe ook even een zonnen danske voor mij,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

MS x HK ging ruim twee weken geleden zeer sterke voorbloei vertonen, een weekje geholpen door haar een paar uur minder licht te geven per dag en ze huppelde gedwee na 3 dagen strak door in bloei. Bij mij was het dis vroeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

passion #1.. 5 plantjes uit gefeminiseerd zaad. 1 staat heel duidelijk in de bloei, 2 laten alleen nog voorbloei zien, en 2 staan maar een beetje in de bloei..

 

sinds eergister opgemerkt overigens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 14e zijn mijn planten in de bloei gegaan, wel de eerste paar in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of een hermafrodiet echt bestaad in de wiet wereld?

Want ik kan bij een plant van mij er maar niet uit komen heeft oksel haar en een paar knoppen (bloementjes)

En wat kan ik hier het beste mee doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraagje hieromtrent:

Wat is of zijn volgens jouw de criteria voor 'uitstekend bloeiweer', en waarom?

 

Grtz Jim

 

De dag dat ik dat schreef was het uitstekend bloei weer , zonnig en boven de 20 graden . Optimaal is het natuurlijk niet maar als we naar de jaar gemiddelden kijken van Nederland is dat soort weer het beste voor de bloei van het jaar .

 

Nu is er nog intensief zonlicht buiten en de planten kunnen nu allemaal zonder verduisteren verder bloeien, (tenzij ze nog niet in de bloei stonden natuurlijk) , de temperaturen zijn nu hoog genoeg om de plant met voldoende snelheid te laten ontwikkelen . In oktober als de overgrote meerderheid van alle rassen nog moet bloeien zijn de omstandigheden vaak slecht ,weinig intens licht , weinig verdamping,lage temperaturen , kortom onnatuurlijke omstandigheden voor Cannabis. Onze geliefde plant kan zich hier in Nederland dan ook niet zelfstandig voortplanten langer dan een jaar of 10 . Vergelijk het met palmbomen kweken op bv Terschelling ", dat gaat ook erg lastig .

 

 

Weet iemand of een hermafrodiet echt bestaad in de wiet wereld?

Want ik kan bij een plant van mij er maar niet uit komen heeft oksel haar en een paar knoppen (bloementjes)

En wat kan ik hier het beste mee doen

 

Ja dat weten we , die bestaan. Als je even "herma" in de zoekfunctie had ingevuld was je daar al lang achter geweest .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn durban poison gaat deze week zijn eerste week bloei in dus week 42 ongeveer klaar.

 

De white widow vertoond alleen nog wat lichte bloei het zet nog niet door.

 

Bij de GS zeiden ze dat ik hem ff 2 dagen volledig in het donker moest zetten en dat dan de bloei er wel in schoot.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werkt niet!

 

Heb poosje terug van iemand gehoord, 3 dagen donker, niets!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd ,maar waarom zouden ze het anders zeggen :whistling

 

Ga het toch met 1 plant proberen.

 

we zien wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook al wel eens geprobeerd en zelfs een verslag van geweest, maar ik geloof niet op dit forum. Planten hadden 3 dagen in een afgesloten ruimte moeten staan en waren volledig verwelkt. Maar kwamen wel weer bij en ook direct in de bloei. Daar moet wel bij worden aangetekend dat deze kweker veel herma's had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht deze week nog af als de bloei niet door zet ga ik het misschien proberen.

 

Of ik zet er 2 binnen bij de 4 stekken onder de lamp, dan staat de plant niet onder de lamp maar heeft wel 12/12.

 

Ik ga aan het einde van deze week wel wat proberen als de bloei niet door zet.

 

later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipv een week af te wachten kun je nu ook gewoon gaan verduisteren, dan week je zeker dat ze over een week bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten turben Mixje tussen binnen en buiten wiet Beginen ook al met bloeien Ze maken nu nog alleen maar kleine topjes aan :whistling

 

Gegroet WBoer

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup ze gaan vanavond naar binnen.

 

En als ze dan bloeien kunnen ze mooi weer buiten staan, tenminste ik heb gelezen dat de dagen al kort genoeg zijn ,en dat ze buiten dan blijven bloeien.

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat werkt niet!

 

Heb poosje terug van iemand gehoord, 3 dagen donker, niets!

 

Het hangt af van wanneer je dat doet , nu werkt het wel omdat de planten al bezig zijn met de transformatie naar bloei. Het is alleen wat overdreven om 2 dagen continu donker te geven een paar uur langer donker is voldoende .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...