Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganjamens

Recovery Haze, Shack#3* S.m.m.,double Fun,ak-47 In De Bak

Recommended Posts

@ atmo,

 

6.0 a 6.5 is de optimale ph voor aardekwekers. zolang het maar tussen die grens zit.

Beter ietsje lager dan hoger.

Aangezien de ph van aarde bijna niet meetbaar is weet men nooit op hoeveel ph net de aarde de ph steeds doet dalen.

 

Hoe beter de zaadjes gaan groeien, hoe beter ze zich voelen dus hoe meer meiden dat is een feit maar of een iets hogere ph dit kan bijsturen ook, dat is niet zeker. In de natuur groeien meiden op de optimale plaatsen, de mannen op de slechtste. Zolang dat maar in het achterhoofd blijft.

 

@ ganjamens, ja natuurlijk kijk ik mee, zaadjes, zaadjes, zaadjes, .... hehehe, kben der helemaal weg van he.

Ik blijf volgen hoor.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens 'esco' , in de grond valt de ph moeilijk te bepalen en de EC al helemaal . Ik denk dat je gerust kunt stellen dat de ph van het water dat je geeft nooit of zelden dezelfde zal zijn als de ph in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ,beetje discussie in je topic! laat de ph op 6.1 ,zit je normaal gesproken altijd wel goed.

 

Wilde toch ff wat vragen,nam net ff een kijkje in het kassie en vond ze er toch wat bleekjes uitzien :smoke

Kunnen zaailingen van nog geen 2 weken al een beetje groeivoeing aan of zal ik beter wachten?

 

kijk maar..:

med_gallery_6374_213_233915.jpg

 

in het echie is het trouwens wel iets erger

 

en hier een sh3/smm

med_gallery_6374_213_251758.jpg

 

 

de recovery haze blijft wel iets mooier,gelukkig maar :verrygood

med_gallery_6374_213_579609.jpg

 

 

beetje voeding? grtz ganja :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor voer maar een beetje bij en gebruik een beetje blad voeding om ze een extra'tje te geven.Als je geen blad voeding hebt kun je ook de organische voeding een keer gebruiken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2 planten links boven op de foto hebben toch wel een probleempje , Het lijkt op overbewatering . Het blad verkleurd alleen aan de randen ,en sommige hebben erg paarse stelen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt ik weet het atmo..,ik word er ook niet echt vrolijk van en vraag me dan ook af wat het kan wezen??

 

Ik bewater ze toch wel voorzichtig,ongeveer 60 ml om de dag en gister voor het eerst wat groeivoeding en een klein beetje bladvoeding.Als ik de potjes wat los en de kluit er uit haal dan is de grond absoluut niet nat.Wel zijn ze al enorm doorgeworteld,rondom overal wortels :)

Die wortels brachten me dan ook bij de gedachte dat de dames (op de 2 achterblijvers na) misschien al reeds meer grond nodig hebben?dat ze wellicht wat blijven hangen en stilstand is achteruitgang lijkt mij :smoke

Klimaat is top,27 graden,50% LV,het licht staat nu op 22/2.

Moet het maar gewoon afwachten,kan er verder eigenlijk niks mee..

 

Heb nog iets waar ik niet helemaal uitkom en dat is het volgende.

Op dit moment staan er nog dames in de bak en die gaan er waarschijnlijk zondag uit,ben eigenlijk van plan om de zaailingen in 11liter potten te zetten en deze in de bak te plaatsen.Vervolgens wil ik de klok nog een week op 18/6 zetten ik heb namelijk geen idee hoe groot ze worden! Heb ook de primeur hier op het forum wat betreft de Recovery Haze volgens mij :verrygood

In plaats van ze direct in de bak te planten lijkt het me beter om eerst de sexe te bepalen,handig of niet?

Als ik ze meteen in de bak zet ben ik weer bang dat als de sexe duidelijk is dat de verdeling in de bak wel is heel ongunstig uit kan vallen..,wat direct weer de volgende vraag bij me oproept; Is deze plant geschikt om te scroggen? zodat je dmv buigen en binden evt toch het opp. van de bak volledig kan benutten.

 

lieve hemel,vragen vragen vragen,toch blijft het leuk.. :smoke

 

grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou net zeggen idd...kleine potjes..zou ze lekker in grotere potten doen. Zal ze goed doen!

Handigste is om zodra ze groot genoeg zijn stekjes te snijden en deze meteen op 12/12 te zetten...des te eerder weet je welke man/vrouw zijn en kunnen ze definitief je aardebak in. Eventueel nog de mooiste vrouwen uitkiezen. Als je ze in potten op je aardebak zet lijkt het me handig er iets onder te doen...schotel...of zwart wit plastic...zodat je wortels niet vanuit de gaten in je potten zo je aardebak in groeien...

En elke plant is geschikt om te scroggen..de een wat meer dan de ander...maar over het algemeen gaat het wat makkelijker met sativa's dan met indica's (zijn wat stugger en bossiger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic lang niet gezien, en ik had je nog gewaarschuwd voor die luchtbevochtiger :verrygood

Waarom pot je ze niet allemaal over in grotere potten? Heb het ook gehad, blaadjes werden langzaam geel, na overpotten was het probleem helemaal verholpen.

 

Zullen wat langer doorgroeien deze soortjes lijkt me, dus volgende week in bloei zetten in potten, en dan gelijk bij geslachtbepaling overpotten in de bak lijkt mij een goede optie, aangezien ze toch nog aardig door zullen groeien.

 

Ben erg benieuwd naar het verloop van dit verslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Topic lang niet gezien, en ik had je nog gewaarschuwd voor die luchtbevochtiger :)

dat heb je zeker speedway :verrygood ,maar het is wel gebleken dat in loop van de jaren alle fouten die een beginnend kweker kan maken door mij gemaakt worden.. :smoke

 

Even off topic nu :smoke ,maar nu we toch vol vragen zitten vandaag heb ik er nog wel eentje!

Ga ook van de week weer een buitenprojectje starten,eveneens met zaad en het wordt waarschijnlijk Double Fun.

Nou wil ik natuurlijk zo snel mogelijk de mannen er tussen uit hebben dus ik dacht er aan om de zaden te ontkiemen op 12/12 en als het geslacht duidelijk is ze naar buiten te zetten zodat ze daar weer de groei in zullen gaan.Goed is het natuurlijk niet maar hebben ze buiten niet ruim voldoende de tijd om van de stress die ze er van zullen hebben weer snel te herstellen? zijn er mensen die dit zo ook doen?

 

Even voor laten groeien dan stekken snijden en die op 12/12 zetten zodat je kan gaan selecteren is uiteraard de beste methode maar deze buitenkweek vind niet bij mij in de achtertuin ofzo plaats maar ergens anders en ik kan daar niet elke dag heen wegens tijdgebrek :wOOt ,de eerste manier lijkt me wat makkelijker maar als ze hierdoor te ver gaan achter lopen schiet het ook niet op..

 

Wat is wijsheid?

 

grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook wel eens gedaan ganja...Eerst bloeien en dan groeien... Maar nee...doe ik nooit meer. Duurt namelijk behoorlijk lang voordat ie weer in de groei schiet...en dan nog krijg je lelijke rare en naar mijn idee minder sterke planten. Wat je beter kan doen is je zaailingen op 20/4 of misschien zelfs 22/2 voor laten groeien...en als het redelijke planten zijn naar buiten...doordat ze dan beter minder uren licht per dag krijgen zullen ze voorbloei laten zien...en aan de hand daarvan je mannetjes en vrouwtjes eruit halen.

Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan..heb toen zelfs stekken op 12/12 gezet om te checken..en alles klopte.

Had alleen 1 sativa dominant soortje..en die liet helaas geen voorbloei zien...maar die was ook pas eind november klaar....dus nogal een trage bloeier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mannetjes probleem zie ik niet bij Double fun , omdat de voorbloei zich snel toont ,ver voor dat de planten werkelijk gaan bloeien . Ik zou daar gewoon op wachten want zo lang duurt dat niet . Als ze een week of 6 oud zijn gaan ze hun geslacht mogelijk al tonen ( in de groeiperiode dus!).

Ik zie niet in waarom je andere truucs uit zou moeten halen .

 

:wOOt ik weet het atmo..,ik word er ook niet echt vrolijk van en vraag me dan ook af wat het kan wezen??

 

Ik bewater ze toch wel voorzichtig,ongeveer 60 ml om de dag en gister voor het eerst wat groeivoeding en een klein beetje bladvoeding.Als ik de potjes wat los en de kluit er uit haal dan is de grond absoluut niet nat.Wel zijn ze al enorm doorgeworteld,rondom overal wortels :)

Die wortels brachten me dan ook bij de gedachte dat de dames (op de 2 achterblijvers na) misschien al reeds meer grond nodig hebben?dat ze wellicht wat blijven hangen en stilstand is achteruitgang lijkt mij :smoke

Klimaat is top,27 graden,50% LV,het licht staat nu op 22/2.

Moet het maar gewoon afwachten,kan er verder eigenlijk niks mee..

 

Heb nog iets waar ik niet helemaal uitkom en dat is het volgende.

Op dit moment staan er nog dames in de bak en die gaan er waarschijnlijk zondag uit,ben eigenlijk van plan om de zaailingen in 11liter potten te zetten en deze in de bak te plaatsen.Vervolgens wil ik de klok nog een week op 18/6 zetten ik heb namelijk geen idee hoe groot ze worden! Heb ook de primeur hier op het forum wat betreft de Recovery Haze volgens mij :verrygood

In plaats van ze direct in de bak te planten lijkt het me beter om eerst de sexe te bepalen,handig of niet?

Als ik ze meteen in de bak zet ben ik weer bang dat als de sexe duidelijk is dat de verdeling in de bak wel is heel ongunstig uit kan vallen..,wat direct weer de volgende vraag bij me oproept; Is deze plant geschikt om te scroggen? zodat je dmv buigen en binden evt toch het opp. van de bak volledig kan benutten.

 

lieve hemel,vragen vragen vragen,toch blijft het leuk.. :smoke

 

grtz ganja

 

In m'n huideige hok heb ik geen potten gebruikt ,geen voorgroei periode, en alle zaden rechtstreeks in dezelfde bak gezet . Dit heeft geen problemen met de verdeling opgeleverd. In jou geval zit je al met vrij grote planten als de mannen zichtbaar worden dus dan wordt het lastiger denk ik .

Zelfs zonder groeiperiode kunnen je planten de meter nog halen , en een haze al helemaal !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1 m2 gaat afbloeien kun je 9x15 liter potten kwijt en dan als de mannen zich tonen er gewoon uithalen en dan de rest van je planten rangschikken.Wees niet bang om een beetje groei aan je planten te geven.Zeker als je ze gaat overpotten is het handig de planten nog even zich te laten settelen voor ze in de bloei te gooien.

Zoals je nu hoort kan het op meerdere manieren,het is aan jou welke je prefereert.Het mooie is dat je aan beide een goeie kruze hebt.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze dan weer nu direct gaan overpotten op bv 3 tot 6 liter potjes,dan binnen 14 dagen een topstek nemen van elke zaailing,deze in een waterbakje plaatsen,en na 6 tot 12 dagen weet je dan de sexe,dan direct in je bak,doordat ze dan getopt zijn en sativa zullen ze nog breed en hoog gaan opgroeien met meerdere hoofdtoppen,er is keuze genoeg dus... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan bedankt mensen :verrygood daar heb ik wat aan!!

 

De zaailingen kan ik in principe dus al in de kast gaan zetten waar het licht nu op 12/12 staat.Alleen staan ze er dus niet echt top bij,ze willen waarschijnlijk meer grond om lekker door te wortelen.

Daarom kan ik ze misschien beter onder de tl's laten staan,het zal er onder hps en in die kleine potjes niet beter op worden..

Of toch morgen erbij zetten in iets grotere potten die ik nog net kwijt kan in het hokkie,maar ja dan blijf je overpotten ook niet echt bevordelijk,niet?

 

sjezus :wOOt ,ff eentje rollen hoor.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze lekker onder tl houden ganja. Onder hps op 12/12 kan natuurlijk wel.. Maar dan is het wel verstandig om ze de volle bak aarde te geven, in een kleine pot zullen ze niet groot genoeg worden lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke iedereen weer bedankt voor het meedenken!! ;)

 

Nou de kogel is door de kerk ze staan in de kast onder Hps.

Ging vanmiddag ff kijken en het was er vergeleken met gister niet bepaald beter op geworden :lol:

Toch maar overpotten dan,en dan zit er niets anders op dan ze in de kast te zetten want ik heb geen plaats in de tl-kast voor 10 grotere potten.

Ook in de ''grote'' kast heb ik maar een klein stukje om te staan, en daar moesten de potten dus neer gezet worden aangezien ik vanavond bemerkte dat de SS in de biobak (linkie hieronder) toch nog wel wat langer moet blijven staan,ik zie overal weer nieuwe witte bosjes haar verschijnen op de toppen :)

Vanaf vandaag staan ze dus ook officieel in de bloei terwijl,net wat sannie zegt, ik ze toch liever nog wat had laten groeien,hoop dan maar dat ze als een echt Haze nog behoorlijk de lucht in zal schieten..

Het licht in het tl-kastje stond overijgens op 22/12,het lag niet echt in de planning om nu al over te gaan potten dus dat zal wel ff wennen zijn van 22 direct naar 12 uur licht.

Het is wel duidelijk; ik weet in ieder geval de volgende keer al een hoop dingen die ik anders moet doen :nerd

 

De potten die ik gebruikt heb zijn 6 stuks van 16x16x16cm en nog 4 ronde van soortgelijke grote,de 5 Rh's staan in de vierkante potten.Kon geen grotere potten nemen want daar heb ik simpelweg geen ruimte voor ;) .Ik heb ze in kratjes gezet op een oud nachtkastje,ze zijn wel mooi gedrongen en dat wil ik graag zo houden dus;veel licht van dichtbij ;)

Ze hebben alllemaal 300 ml water met bacto gehad,schimmels zitten door de aarde.

Of ik ze vanuit deze potten de bak in ga zetten,wacht ik nog even af dat zien we volgende week wel!

 

THE PICS..

een RHtje na 15 dagen wortelen :wOOt

med_gallery_6374_213_180923.jpg

 

 

de shack3*s.m.m. kan der ook wat van

med_gallery_6374_213_245011.jpg

 

 

je zou der bijna sentimenteel van worden :rofl

med_gallery_6374_213_587128.jpg

 

op hoop van zegen! grtz ganja :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

das duidelijk ja :)

 

Even snel wat foto's hoe ze erbij staan,gaat best goed ze zijn duidelijk aan het groeien! ze trekken sowieso behoorlijk bij,gaat goed komen!

 

een rhaasje..

med_gallery_6374_213_699223.jpg

 

helaas vallen de shack#3xs.m.m. een beetje tegen,die zien er nog steeds wat minder uit,uit voorzorg vast wat PP-stekken in de tl-kast gezet :o ,de toppies van de plantjes stonden zeker een meter van de lamp en ze zijn daardoor iets aan het strekken gegaan,ik heb ze inmiddels al wat hoger gezet.

 

Links zie je het strekken goed en rechts 1 van de wat mindere shack#3xs.m.m.

med_gallery_6374_213_618848.jpg

 

 

 

 

 

Er zijn er ook 2 die wat misvormde blaadjes hebben,enig idee?

med_gallery_6374_213_400483.jpg

 

 

 

 

 

the whole gang :nerd

 

med_gallery_6374_213_46029.jpg

 

 

Het is wel wennen moet ik zeggen,had gehoopt dat ze er iets vitaler uit zouden zien na alle aandacht die ik ze geef..Maar ik besef ook wel dat dit eigenlijk de eerste keer is dat ik met zaad bezig ben,niet echt ervaring mee dus ;)

 

maarrrrrrrrr zo als ik al zei,ook dit gaat vast goed komen! grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt ervaring dat speelt geen rol,

je doet dat goed man.

 

Die toppen in de achtergrond zijn ook vet.

 

Die bladkrulling is toch weer van een te hoge vochtigheid.

 

Doe zo verder, prima topic.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt esco :nerd

 

met hoge vochtigheid bedoel je te veel water gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:| AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGG :specool :wOOt :wOOt

 

Het over grote deel van de zaailingen is helaas niet meer...,we hebben hier op het forum vaker gezien dat de door ons zo vertroetelde en gekoesterde dames in een onbewaakt ogenblik zo maar vermoord worden door F*KKING HUISdieren!!! :) :)

''Al het werk'' voor niets,nou ja bijna voor niets er zijn er nog 6 over waarvan 3 onaangeroerd,de ander 3 zijn dusdanig verminkt dat ik ze maar snel ergens anders heb onder gebracht waar ze de juiste verzorging krijgen die ik ze op dit moment niet kan bieden..

 

Maandag is de vorige ronde naar de kapper geweest dus gister de nodige aanpassingen gedaan aan mn hok(op de foto onder zie je die 2 buizen achterin die aangesloten zijn op de luchttoevoer zo heb ik een mooie verdeling van de verse lucht ;) ) waardoor de zaailingen ff moesten overnachten in de badkamer.Voortdurend heb ik iedereen gemeld dat de deur dicht moest blijven,maar ja katten doen toch waar ze zin hebben :no ,deur toch open gegaan en vervolgens zijn ze met zn tweeen heerlijk gaan dineren...

Een pluspunt is dat ze al de hele dag aan het kotsen zijn,God straft onmiddelijk zullen we maar zeggen he :lol:

 

Maar goed niet te lang blijven mokken,dat hok moet snel weer vol!

Vanmiddag direct stekken gehaald,het is AK-47 geworden nooit eerder gehad maar hoor er wel goede verhalen over en ken hem nog wel uit de shop in de tijd dat ik daar nog kwam.Stekken zagen er best goed uit,zag alleen iets lopen wat op spint leek heb ze dus maar direct in een bad masai gehangen.

med_gallery_6374_213_36081.jpg

 

 

Ook heb ik de drie niet aangevreten zaailingen (2 RH's+1SH*SMM) er weer bij gezet.De stekken gaan voorlopig even op 18/6,daarom zal ik de zaailingen daarvan 6 uur moeten verduisteren want die staan al 6 dagen op 12/12.

Het zijn trouwens 12 stekken waarvan de 5 mooiste de bak in gaan en rest gaat later naar buiten,bij mn schoonouders op het balkon,hebben ze ook wat ;)

med_gallery_6374_213_203912.jpg

 

Gister heb ik de biobak ook opnieuw aangevuld,eerst de bovenste 10 cm verwijderd en daarna vol gestort met; 2.5 zak allmix,1 zak viviumus voor groente en 1 zak cocosaarde.Daaronder uiteraard de schimmels weer door gemengd.

Ook een paar monsters genomen van de grond,4 in totaal en 1 mix.Allen kwamen uit op een PH van 5.7 beetje laag dus,maar het demi water wat ik gebrukte had een een ph waarde van 5.7 vaag dus,maar goed ik ga de bak later inwatern met ph 6.2 dan zit ik vast wel goed.

Leuk detail was dat mn kat( B) ) al weer gauw een worm uit het bakje waar een grondmonster in zat te pakken had, voor mij een teken dat het wel goed zit onder in de bak wat betreft bodemleven.. :wOOt

De stekken staan in 2 liter potten gevuld met bijna dezelfde mix als die in de bak zit,alleen is een groot gedeelte van allmix vervangen door zaai-en stekgrond.Ik had ook nog een blumatje liggen en merkte dat ik de kop van de tensiometer gewoon op de blumat kon draaien,ik dacht laat ik deze nou is in zo een 2-liter potje stoppen kijken of het werkt!

een minitensiootje..

med_gallery_6374_213_801837.jpg

 

Ik heb de stekken bewaterd met een 200 ml water met een klein beetje wortelstimulator en een schepje bacto.De tensio staat hierdoor nu op 30 mbar,maar de lamp hangt al weer op 60 cm dus dat komt wel goed.

 

Zo proberen we van een kutdag toch maar weer wat te maken..,maarre Sannie mag ik nu nog wel in je hoekie blijven :wOOt ,zal extra lief zijn voor de overgebleven zaailingen.

 

Good night,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa, kut man van die plantjes.

had ik ook een keer met klein binnenkweekje. 3 katten alles veruïneerd. maar wel leuk om ze de dag erna alles te zien uitkotsen.

voor de rest zien ze er nu nog wel redelijk uit.

 

die AK-47 is hele relaxte wiet. wordt er goed stoned van door hoge indica dus dat wordt genieten.

 

veel suc6 met kweekje, en houd ons op de hoogte

 

grzz overstegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...