Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganjamens

Recovery Haze, Shack#3* S.m.m.,double Fun,ak-47 In De Bak

Recommended Posts

das idd wel klote B)

Goed dat je niet bij de pakken blijft zitten!

Veel succes met de niewe AK'tjes

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was zeker klote,maar ja.. life goes on B)

 

Vier van de stekken hangen er een beetje triest bij dus die heb ik vast verwend met een boterhammenzakkie over hun kop :)

De kamer waar de kast staat is op het zuiden en het is hier achter volop zon op het moment dus wordt het er behoorlijk warm,net al 31 graden :)

Op het moment hangt er een adjust-a-wing 600W in de kast en dat gaat met het oog op de zomer toch wel pittig warm worden ben ik bang,is het mogelijk om op een gegeven moment de 600W te vervangen door een 400W? Dat het mogelijk is begrijp ik :specool ,maar vinden de dames dit wel prettig? Heeft iemand dit wel eens eerder gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de bloei zou ik dat niet doen, install dan beter een cooltube ofzo

in de groei doe ik dit wel dan schakel ik van 400 nr 250 W in veg hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou gewoon je lamp blijven gebruiken ,als je die 250 lamp pakt zul je zien dat ze niet veel intrnoden gaan maken ,ook iets langzamer gaan groeien ,¨eind van het ritje ben je net zoveel aan stroom kwijt als je de 400 pak *,dan maar ietsie meer warmte maar wel heel belangrijk wat licht op hun bolletje ,,

 

 

 

ik start altijd onder de 400 ,lights,en warmte heb ik genoeg , B)

 

 

 

mvgr thunder :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg hoor,doet me denken aan een maand geleden in mijn hokje B)

tja het is voorbij,en nu terug met frisse moed er tegen aan :specool

trouwens aardig die mini tensio

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt :) :wOOt :no B) ,ehhhh ,wederom een nieuw plan de campagne...

 

Dit wordt wel een heel apart topic zo,maar het is niet anders!

Binnen 3 dagen ben ik al weer helemaal genezen van dat gezeik met stekken die je bij de meeste growshops in handen krijgt! bagger dus!Op het eerste gezicht leek het nog wat maar na een dag waren de meeste blaadjes al helemaal opgekruld en lag de helft K.O. op de grond.

De ak's hebben weer de ultieme kuuroord behandeling gehad de afgelopen dagen maar al die aandacht heeft niet tot het juiste resultaat geleid;stekken die zeker na een dag of 3 goed aanslaan.

Aanslaan is er op 1 na,die ook veruit de meeste wortels had,al helemaal niet bij het lijkt meer op doodgaan :wOOt

med_gallery_6374_213_694262.jpg

 

 

 

De temperatuur hing rond de 28 graden en de LV rond de 65%,toch waren ze niet sterk genoeg om dit te trekken en ik ga niet zitten wachten tot het eindelijk weer beter gaat,dat kost me teveel tijd.Maar laat het nou net half mei geweest zijn,die kunnen dus mooi naar buiten :| daar hebben ze meer tijd om aan te sterken,word het misschien nog wat!

wie zal het zeggen..?

med_gallery_6374_213_711889.jpg

med_gallery_6374_213_457939.jpg

 

Dit is degene die mag blijven

med_gallery_6374_213_188099.jpg

 

Maar wederom niet getreurt! :wOOt ,nadat ik het topic van Atmospfere (high speed growing met zaad) nog eens doorgelezen had heb ik besloten om de bak te vullen met 12 zaailingen waar ik er dus 5 van over wil houden.Na het ontkiemen in pitpot plant ik ze 1 voor 1 direct in de biobak.Ik wil ze alleen wel even op 20/4 hebben zodat ze wel wat groei krijgen om de kast te vullen.

De 600 watt heb ik voorlopig vervangen door een 400 watt is het klimaat toch wat makkelijker in de hand te houden.

Tentje gemaakt van pond zak,90% Lv :lol:

med_gallery_6374_213_382534.jpg

 

 

 

Ik heb ook nog steeds de drie zaailingen die de slachtpartij door de katten overleefd hebben,deze zien er top uit maar laten nog geen geslacht zien,hebben wel veel stress gehad denk ik,kast in kast uit en onregelmatige lichtcyclus door het gezeik met de stekken.Ben dus ook wel bang voor evt een herma :) ,maar dat zullen we spoedig zien.

De pitpotjes zijn gevuld met 5xRecovery Haze,3x Shack#3*S.m.m. en 4x NLX,ik hoop er een paar mooie dames aan over te houden!

Ik ga gewoon door in dit topic,dan blijft de ellende een beetje overzichtelijk :specool

 

grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend dat het allemaal zo moet lopen.. :specool

 

Maargoed, nu met je zaden heb je alles weer zelf in de hand... B)

Succes weer...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou succes dan maar weer B)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben die stekken niet te lang in de masai gezeten?Volgens mij moet de plug masai opgezogen hebben

alvast succes enne,niet meer veranderen nu he B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik voorop stellen: alles is mogelijk.. B)

Maar ik heb er bij elke stek scherp opgelet dat de plug de masai niet aanraakte!

 

dit gaat hem worden! :specool ,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de zomer in zicht lijkt me 400 watt inderdaad een verstandige keuze. Werkte die mini tensiometer overigens B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor net van een kennis van me die op dezelfde dag bij dezelfde GS ak's heeft gehaald,dat hij op diverse pluggen wit dons zag zitten, iets van schimmel waarschijnlijk?,:specool

 

Ook hij heeft veel uitvallers ,de witte dons is mij overigens niet opgevallen

 

Werkte die mini tensiometer overigens :)

 

Ik had de indruk van wel ja,na de eerste keer bewateren stond hij op 40mbar,2 dagen later op 90.Er zat dus zeker wel beweging in de meter,helaas kan ik niet echt zeggen of hij op langere termijn goede resultaten zal geven,hij zat er immers ook maar 2 dagen in B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties iedereen! :smoke

 

Tijd voor een update! beetje laat maar er moet soms ook af en toe ook echt gewerkt worden weetjewel.. :o

 

Om te beginnen is gebleken dat de Recovery Haze zaden uit Sannie's shop echt top zijn,alle 5 binnen 2 dagen ontkiemt en allemaal binnen een tijdsbestek van 3 uur :smoke

De shack3xs.m.m. was iets onregelmatiger;eentje na 3dagen,1 na 4 en eentje na 6 dagen.De eerste voelt zich nog steeds perfect en staat fier recht over eind in de bak,de tweede heb ik in de bak geplaatst maar weigerde zich verder te ontwikkelen dus die is er inmiddels al weer uit :verrygood .De derde komt heel traag op gang maar er zit vooruitgang in!

De NLX zaden heb ik gekregen van een vriend van me die me al vertelde dat ze vrij oud waren maar hij had er mooie oogsten mee behaalt.Na een dag of 4 ontkiemde de eerste en die heb ik direct in de bak geplant maar verder gebeurde er niets helaas,deze dan ook maar weer uit de bak gehaald.Bij de andere 3 gebeurde jammer genoeg helemaal niets daar moest ik dus weer iets anders voor bedenken!

Oftewel snel nieuwe zaden regelen! het is Double Fun geworden.Ik kreeg 12 zaden waar er 2 de biobak van in gaan en 10 naar buiten,double fun is zowel geschikt voor binnen als voor buiten een goede keus dus denk ik.

De 2 zaden voor in de bak heb ik in pitpot ontkiemt en de rest tussen natte watten.Daarmee kwam direct het voordeel van pitpot naar voren want die 2 stonden binnen 3 dagen al recht overeind in het tentje! :D

De zaden tussen de watten zitten daar nu 4 dagen en beginnen langzaam open te barsten,de pitpotjes gaan direct de bak in en de rest gaat eerst een week of 2 onder tl om wat aan te sterken voor ze buiten mogen spelen.

En dan de ak-47...,daarvan liggen er van de 12 inmiddels 6 in de kliko.Daar weer van staan er 5 buiten die heeeel langzaam een beetje bijkomen en ik heb de beste dus binnen gehouden en inmiddels in de biobak gezet.Dat heeft haar geen windeieren gelegd want ze groeit inmiddels als een dolle! komt goed dus :bier

 

Vanavond gaan de double fun ook de bak in dus de eindstand is als volgt;

5x recovery haze,2x sh3/smm,2x double fun en 1x ak-47 een bont gezelschap dus!

 

Ze krijgen zeker nog een week 18 uur licht op hun koppie omdat ik de kast helemaal gevuld wil hebben en de mannen moeten nog verwijderd worden natuurlijk!

 

Nog een paar fotootjes!

Overzicht van de bak met de DF nog in het tentje

med_gallery_6374_213_449913.jpg

 

 

 

de eerste ''dubbel plezier''..

med_gallery_6374_213_83816.jpg

 

en een haasje..

med_gallery_6374_213_535574.jpg

 

 

 

de beste SH#3xs.m.m.

med_gallery_6374_213_780513.jpg

 

 

 

en last but not least de overgebleven Ak-47(getopt overigens),check mn post van 19 mei dan zie je hoe rap dat gaat!

med_gallery_6374_213_427905.jpg

 

Ok dat was het weer! grtz ganja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie :bier

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo maar weer!

 

12 dagen verder inmiddels en dat is goed te zien! de groei zit er in ieder geval goed in :)

Verder maak ik me toch een beetje zorgen :D ,laten we maar beginnen met de foto's...

 

Eerst maar is een overzichtje,

med_gallery_6374_213_672135.jpg

 

 

 

 

Ziet er op zich niet heel beroerd uit natuurlijk maar bij nadere inspectie vallen me toch een aantal dingen op!

Om te beginnen dit blad van de ak-47stek,

med_gallery_6374_213_502622.jpg

 

 

 

 

niet echt fris groen zeg maar,beetje vaal,verder natuurlijk die omgekeerde bladpunt ;) ,en ook nog de naar boven gekartelde bladrandjes! best veel voor 1 blad...kom ik later nog op terug

 

de randjes zie ik meer terug in de plant

med_gallery_6374_213_260809.jpg

 

 

 

 

maar helaas ook bij de zaailingen..

med_gallery_6374_213_89747.jpg

 

Ik heb trouwens de recovery haze en de freebees 1x getopt,de ak-47 zelfs 2x om hem een beetje in toom te houden!

De volgende foto is een rhaasje en wel de eerste die ontkiemde toch blijft ''het'' het meest achter van allemaal,ook lijkt dit verdomd veel op TMV :D ,en dat bij een zaailing?! TMV ook alweer in de ak-stek ontdekt,hoe kan het ook anders :verrygood

 

Dit is een RH die al veel verder is en ook al getopt dus,alleen vind ik ze zo ontzettend groen!

med_gallery_6374_213_364312.jpg

 

 

 

 

Geldt ook voor de Shack3#S.M.M.

med_gallery_6374_213_432865.jpg

 

 

 

 

De double fun gaat wel lekker maar die is alleen een weekje jonger en dat is te zien,

med_gallery_6374_213_238343.jpg

 

 

 

Er zullen mensen zijn die denken wat zeik je nou met je TE groen,maar ik ben bang dat de biobak toch bordevol voedingsstoffen zit,misschien zelfs een beetje te vol wat de jonge plantjes misschien niet zo waarderen..

Ik heb de bovenste laag grond vervangen o.a met allmix en ook wat korrels van DCM voor in de groente tuin het bevat extra kalium,iets te veel van het goede wellicht.

Vorige week was het nog niet zo opvallend en ook niet zo warm buiten,toen heb ik ze ook al wat BAC groeivoeding gegeven weliswaar maar klein beetje maar toch.

Nu was ik al een aantal dagen niet bij de plantjes geweest en heb ik voor dat ik de foto's ging nemen een emmertje voeding aangemaakt met wederom wat groeivoeding maar ik denk dat ik er gezien de huidige staat van de plantjes toch nog maar even van af zie.. wat denken jullie er van als je de foto's zo ziet? ben benieuwd :whistling

 

grtz ganja :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan ieder geval in voldoende voeding,geef ze een paar dagen alleen water en kijk of ze dit kunnen waarderen.Hoe is de temperatuur van je aarde?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk daar had ik nog niet aan gedacht :verrygood

 

De temperatuur in de kast is deze week niet onder de 24 graden geweest in de nacht.

De grondthermometer geeft dus zo'n 20 cm onder het oppervlak zeker 25 graden aan en dat is toch wel wat aan de warme kant vrees ik!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de grondtemperatuur hetzelfde is als de temp. in je hok,

dan maakt dit niks uit, mits je niet boven de 25 graden gaat...

 

Ik zie bij jou dat, hoe kleiner de plantjes zijn, hoeveel minder ze last hebben van die opkrullende

bladranden.

 

Hangt de lamp niet te laag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Des te kleiner het plantje des te meer wordt de aarde eromheen opgewarmd door het licht wat erop schijnt. :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het is aannemelijk dat de enkele compleet gedraaide vingers,zie het ook bij 1 zaailing nu :specool ,komen door een te hoge temperatuur van het medium?

Zijn er misschien ook tekorten of overschotten die dit symptoom kunnen veroorzaken?,ik heb het nooit eerder gezien en zie hier op het forum ook niet iets wat er op lijkt helaas..grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het toch stil in de ''indoortopics''...,hoe zou dat nou komen? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als de ph kan de temperatuur van je medium zorgen voor een niet goede opname van bepaalde elementen,waardoor er tekorten/overschotten kunnen plaatsvinden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...