Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk

Recommended Posts

@kobuz: Dat verschil heb ik toch wel. De bovenste toppen hebben een andere trichome kleurverdeling dan de onderste en zullen dus het meest stoned zijn.

 

@esmee: Ik zuig op dit moment goed af en ventileer goed om met name het eerste gedeelte van de droging eventuele schimmel zo weinig moeglijk kans te geven. Vandaar dat ik ook al wat blad heb afgeknipt. Ik heb naast de paar extra lokale plekjes géén schimmel meer geconstateerd. Heb de planten droog geoogst aan het einde van de dag en ze hangen netjes lost te drogen. Het blijft spannend of je nog schimmel krijgt of niet matuurlijk, daar kun je gedurende het drogen niet al te veel van zien. Maar ik denk zelf dat het toch wel op zo'n 2 ons uitkomt: De grote toppen zijn erg dik en zwaar. Heb het expres niet nat gewogen (heeft ook niet zoveel zin met die takken en bladeren). De ontvochtiger staat nu buiten de tent om de lv in de kamer stabiel te houden. Die is al vrij laag. Afgezogen lucht wordt naar buiten afgevoerd. Tja, veel meer kan ik er niet aan doen he! Voorlopig blijven ze wel een week of 2 in hun hok hangen, daarna gaan we eens kijken. Als ze bijna klaar zijn gaan ze in een kartonnen doos of rustig verder te drogen. Ik verwacht niet binnen 3-4 weken wat echt rookbaars te hebben.

 

Anesthesia

 

Met de scrog heb ik andere plannen. Eén van de twee planten gaat pefect, de ander blijft achter in de groei en vertoont (jawel tomas!!) tóch een paar blaadjes tmv. De goede plant (die echt twee keer zo snel groeit en bijna 2/3 van het oppervlak dekt) gaan we bestuiven voor ene zaadteelt. De plant komt na de bestuiving bij onstabiel weer binnen onder de lamp. Sannie heeft een prachtige herijuana man staan. Die is wat opener dan de afghaan/skunk maar minimaal zo sterk. Dit moet dus een super indica worden met zeer bedwelmende eigenschappen maar wel wat opener dan de aghaan. De naam wordt Anesthesia (Engels voor een staat van ongevoeligheid voor pijn of andere sensaties). Zou als het goed is een killer moeten worden! Als het zaad eenmaal is geoogst wil ik met een aantal kwekers daarmee gaan testen. Als er voldoende zaad is en het resultaat van de testkweken is bevredigend komt ie in de breeders sectie bij Sannie.

 

Dus.. Een aantal heftige indica liefhebbers met voldoende kweekervaring en ruimte kunnen zo tegen october/november aan de slag voor een test. Wel met verslag uiteraard he.. ga geen zaad meer strooien zoals vorig jaar, dat was zonde van de inspanning want ik zie er bar weinig kweekjes van terug. Dus aanmelden is kweken :no .

 

Verder: net even geroken in de droogruimte. Nou ja, ik hoef alleen maar effe een flap open te doen en de lucht komt je zwaar tegemoet! Heb een paar topjes op de monitor liggen. Echt een paar kleintjes maar, maar eigenlijk kan dat helemaal niet want de hele kamer is vergeven van de lucht :D

 

Over naar de MS x HK! Straks een paar foto's, topvorming!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vraagje ,

indien je een bud van die grootte (afghaan) na het knippen in een vaas achter glas zou zetten ,

gaat ze dan nog verder bloeien of gaat ze afsterven en zo ook de trichomes afbreken (licht) ?

 

ik schat 135 g samen

 

gr Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

142gram droog. Kijken of ik nog een beetje helderziend ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hoofdstuk 3 - de Mexican Sativa x Hindu Kush (die veel MS laat zien en nog maar weinig HK of ruikt ik toch.. dat typische luchtje...)

 

tweede week bloei. Ging vanzelf bloeien maar heb haar een duwtje gegeven door een dag of 5 om een uur of 7 op stal te zetten.

gallery_5211_1953_721662.jpg

 

Zo bloeit een echte sativa

gallery_5211_1953_434369.jpg

 

gallery_5211_1953_531425.jpg

 

 

Topjes, uit de hand genomen:

gallery_5211_1953_412436.jpg

 

gallery_5211_1953_122921.jpg

 

 

De scrog nu eens van een andere (de gediefde) kant:

gallery_5211_1953_629533.jpg

 

gallery_5211_1953_584147.jpg

 

 

Waar eens de boterbloempjes bloeiden...

gallery_5211_1953_227949.jpg

 

gallery_5211_1953_397276.jpg

 

 

Helemaal bovenin

gallery_5211_1953_806410.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens.... WAT EEN ***WEER! Heb er goed aan gedaan om ze te oogsten. Toch wel weer lekker om die bevestiging te krijgen, ik neem geen risico meer met rot!

 

De scrog vindt dit weer heerlijk en groeit er naar hartelust op los. Nog geen bloeiverschijnselen maar dat is ook helemaal niet zo erg nog! Er hangt nog het een en ander te drogen in de tent...

 

De Sativa doet het ook lekker. Dat wordt nog een hele klus overigens. Gelukkig gaan de temperaturen iets omhoog en wordt de regen wat minder op middellange termijn. Er is nog hoop! :whistling

 

Ben trouwens heel erg onder de indruk van de Killer Queen. Zelfs (of volgens sommigen zelfs met name) de zaaddragende toppen zijn echt erg lekker, zoet, heerlijke geur, lekkere smaak die niet snel gaat vervelen denk ik. Toppie! De toppen zien er helaas niet uit maar het werkt wel :smoke

 

Ik heb dus ene stuk of 30 zaadjes van deze plant en nog 5 originele, die gaan zeker een van de volgende kweekjes de grond in maar voorlopig heb ik een vol programma:

 

1. Afghaan drogen (nog twee weken)

2. Scrog bestuiven en afbloeien (De Anesthesia) over +/-3-4 weken, oogst over 9-10 weken (eind october)

3. Amnesia Haze scrog binnen (eerste volledige binnenkweek - tot eind januari)

4. Knights Templar (Motarebel) van zaad eindelijk opkweken! (tot eind april)

 

Nou, dan zitten we al dik in het volgende jaar en is het tijd voor een buitenkkweekje weer denk ik. Gemiddelde tentperiode bij voorgroei onder TL is toch snel zo'n 11 - 13 weken, en dan nog drogen...

 

Gelukkig kun je veel voorbereiden en voorgroeien onder TL. Dat scheelt wel veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk programma whazzup :smoke

 

Heb je nog wel tijd om er van te genieten :whistling ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je nog wel tijd om er van te genieten :smoke ?

 

Wat denk je nu zelf :rofl ?Hij legt toch juist uit hoe goed hij de KQ vind...

 

@Whazzup:zelf heb ik hier,met vreugdetranen in de ogen,de onverwachte geboorte meegemaakt van nog eens 50 zaadjes,de bevruchting van de vrouwelijke KQ met diepgevroren stuifmeel,5 maanden oud,van een broer KQ lukte toch!Aan de bloemen,vol met hars,had ik geen 80 gezonde zaden verwacht,zo zie je maar weer hoe de natuurlijke weg zijn gang gaat! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dan ben ik goed bedeeld met de zaden piefke! :whistling

 

Nu eerst nog een paar heftige uurtjes werken dit weekend en a.s. maandag en dan... Vakantie! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt Atmo! daarom heb ik aan de binnenkant een laag worteldoek zitten :smoke Doe ik sinds vorig jaar toen ik de sativa in mijn eerste witte pot had en wit folie om mijn zwarte potten had gedaan. Nu staan ze allemaal in 45 liter, beetje mijn standaardmaat geworden - is nog een beetje handelbaar :whistling

 

Bij mij ook , heb ze thuis allemaal in dat formaat kuipen en bakken staan. Je kunt er net aardig grote struiken in kweken . Meestal zit er wel een kop extra grond op bij mij, maar het is mogelijk 3,5 ons van die hoeveelhied grond te scoren als je werkelijk de gehele grond blijft benutten. Het is inderdaad net goed te tillen

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja dat zou wel lekker zijn! Helaas zijn de toppen allemaal niet zo dik hoor. Afghaan heeft echt wel zon nodig. Da's een collectieve ramp voor veel buitenkwekers overigens. Nou ja, de twee afghaantjes in scrog gaan uiteindelijk naar binnen als ze gaan bloeien zonder zon buiten. Hou ik ook nog wat plek over om er wat bij te zetten. Zo ziet de scrog e nmomenteel uit. Gisteren natuurlijk nog wat tips van de bonsai master gekregen maar het gaat goed in mijn ogen. Een beetje dringen aan de linkerkant.

 

De voorkant:

gallery_5211_1953_786761.jpg

 

 

De achterkant:

gallery_5211_1953_324574.jpg

 

 

Minmaal 2/3 van de scrog is van één plant, die andere wil niet zo mee maar mag uiteraard wel blijven. Gaan we echter niet (expres) bevruchten.

 

Dan de sativa! Hij stopt erg snel met de hoogte in groeien als hij gaat bloeien maar de top bouwt nog steeds wel. Er wordt nu veel meer energie gestoken in de zijtakken. Hij wordt veel voller en breder. Ideaal voor een scrog trouwens want de takken zijn bezaaid met toppen aan de bovenkant.

gallery_5211_1953_708406.jpg

gallery_5211_1953_416588.jpg

gallery_5211_1953_522472.jpg

 

 

Mooi groen is niet lelijk.

gallery_5211_1953_669159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is nog steeds mooi groei weer. Ondertussen zit ik nog effe na te wiegen op de impact van een jointje God Bud. Niet echt productief maar wel lekker :whistling.

 

Het drogen van de afghaan gaat langzaam maar gestaag. Nu een week onderweg bijna maar nog niet halverwege naar mijn idee. Wel regelmatig de toppen gecontroleerd. Geen rot gelukkig.

 

Geen nieuws verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik heb nog steeds geen idee. Heb al wel een klein "monitor" topje gerookt en het is zacht en zoet. Zegt nog niks, was een klein open topje. De echte moet ik nog knippen maar vrees dat het geen harde bollen zullen worden :whistling. Die extra week en extra zon waren toch echt wel nodig geweest om hem helemaal te laten slagen. Zeker in mijn tuin waar de zon niet continu in staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werd wel weer eens tijd voor een update he.. ik had wat zon nodig voor een plaatje :whistling

 

De scrog is lekker vol. Nog geen bloei, die gaan we dan ook maar even helpen. Sommige toppen heb ik geknakt om een egaler veld over te houden

gallery_5211_1953_587034.jpg

 

Voorkant is ook bijna vol

gallery_5211_1953_141288.jpg

 

 

De sativa:

gallery_5211_1953_609652.jpg

 

Hier zie je goed hoe een sativa groeit en bloeit. De toppen boven op de armen.

gallery_5211_1953_228484.jpg

 

gallery_5211_1953_304095.jpg

 

 

Topje

gallery_5211_1953_693488.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit whazzup

maar dat mag ook wel met de liefde die jij ze geeft :whistling

 

hoelang heb je je MSxHK al verduisterd?

k heb namelijk zelf 2 sativa's staan die maar niet willen bloeien :smoke

 

tis nu wel mooi weer dus die rot zal wel meevallen gelukkig :rofl

 

btw. 164 gram droog die afghanen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he MS begon zelf al met bloeien begin deze maand maar heb haar toen een weekje verduisterd om een zetje te geven. Is dus eigenlijk zo'n beetje tweede week bloei.

 

Hij is vroeger dan vorig jaar maar dat zegt op een enkele plant niet zoveel. Deze komt ook weer binnen te staan om af te bloeien, achter het grote raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
........... De toppen zien er helaas niet uit maar het werkt wel :whistling

........

 

Hehe, dat heb ik meermalen gezegd als we mijn wiet van afgelopen jaar gingen roken.

 

 

Maare, met die Sativa heb je weer een mooi kerstboom :rofl . Mooie scrogg ook, de volgende stap is om buiten de mooiste vormen met wietplanten te krijgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn wat een prachtige sativa man!

succes ermee!

 

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doubleG: Dit was 3 augustus, net tegen de bloei aan, ik tel dus vanaf zeg maar 7 augustus nadat ik een paar dagen had verduisterd.

gallery_5211_1953_974764.jpg

 

 

@kobuz: Maar het oog wil ook wat he! :whistling

 

@elem3nt: tnx. Hopen dat ie zo mooi wordt als vorig jaar.

 

Ben gisteren begonnen met het verduisterenva nde scrog. Verwacht dat ie na het weekend wel in de bloei gaat. Dit weekend redelijk weer dus lekker buiten. Pas als de verwachtinhen erg slecht worden gaan ze naar binnen. Blumats worden dit weekend weer aangelegd voor het geval dat we er effe een paar dagen tussenuit trekken.

 

Begin steeds benieuwder te worden wat de Hindu Kush invloed zal zijn. De vorm van de plant in ieder geval niet. De bladeren zijn wel wat donkerder dan vorig jaar maar dat kan andere oorzaken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond gedragen jullie je een beetje in het topic he want ik ben naar een meeting :specool

 

De scrog gaat zo de schuur in en vannavond er weer uit als het donker is. Verwacht dat ie wel snel gaat bloeien. Zit nu nog een beetje na te genieten van een ppptje. Tnx ert!

gallery_5211_2155_594083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat weer monster met die Whazzup! :specool

 

Dat je er maar heel wat grammen vanaf krijgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

Omdat ik, toen ik het forum leerde kennen,voornamelijk op zoek was naar info over binnen kweken en jij een "buitenman" bent. Was ik natuurlijk je topic al wel tegen gekomen maar had ik nooit de moeite genomen om er aan te beginnen.

 

Maar nadat ik afgelopen zaterdag voor de 2de keer je hand schudde en we weer een gezellige meeting hadden gehad vond ik het wel eens tijd worden om jou "draadje ff door te lezen". Maar GoDDaMn! 55 pagina's das wel veul zeg! Maar afgelopen nacht heb ik voor mezelf het officieel bewijs geleverd dat ik GEEN leven meer heb. Want ipv op diverse uitnodigingen om mee gaan te stappen in te gaan, heb ik een nachtje voor mn 17" lcdtje, jou topic lezend, erop zitten. :blink:

 

 

:wOOt Nu ben ik aan het einde en wilde ik eigenlijk een heel mooi verhaaltje gaan schrijven. Maar terwijl ik de laatste pagina's doorworstelde heb ik een Sensistar/BHO jointje gerookt en die doet precies wat ie moet doen :specool met als gevolg dat ik eigenlijk niet eens meer weet wat je nu hebt staan. :P

 

 

Ik ga ff lekker genieten van mn roesje, als ik weer wat helderder ben dan post ik wel een serieuze reactie...

 

 

:no TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...