Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk

Recommended Posts

Zoals ik al in mijn valse start aankondigde: Na plan A, B, C, D etc. zijn we inmiddels aan plan K en verder gaat het écht niet :blink:

 

Dit weekend twee langverwachte Super Silver Haze jongedames binnengehaald van een bijzondere pheno. Aangegeven bloeitijd 9 weken, maar ik ga het wel zien! Ze komen onder 24 uur TL licht vandaan, waren al goed geworteld! Vandaag direct in een grote pot aarde gedaan. Op advies van de kweker een beetje nat, tensiometer er in en nu maar wachten.

 

Grond is van House & Garde, gemengd met een beetje kokos, flink wat wormenmest, beetje kalk en schimmels en afgelopen weekend ingewaterd (beetje wortelstimulator van BAC er bij). Voeding voor deze twee wordt BAC. Heb zo'n beetje het volledige bio assortiment staan.

 

Komend week komen er nog gezellig een paar zusjes bij uit een hele andere hoek van deze wereld. Jawel, we doen ook aan integratie op de kweekvloer. Deze dames gaan met BioNova op mijn vertrouwde manier worden grootgebracht. Ik overweeg nog om van elke soort ééntje BN en de andere BAC te geven voor het testen van het verschil.

 

Hier staan ze met een beetje nevel (lv~ 55-65%, temp 22,5- 26,7C) even bij te komen van de reis onder twee TL-buisjes. Vanavond heb ik ze verpot. Tensio op 30-40, beetje tegen mijn gevoel in maar ik neem het aan van de kweker. Voorlopig krijgen ze niks meer! Uiteraard wat schimmeltjes in het gat erbij gestrooid, een ietsje hoger gepot dan de vorige pot. Niet vol zul je zeggen die pot. Nee, klopt, maar ze gaan over een maand al naar hun uiteindelijke kuipen buiten tus dit is effe een mooie ruime tussenmaat. Als ze een beetje zijn bekomen van het overpotten gaat de HPI er nog een week of 3 op. In juni gaan we ze tenslotte al verduisteren dus ze mogen wel gaan bouwen. Nou groeien deze tegen de klippen op heb ik me laten vertellen dus ik moet ze flink toppen en drukken.

 

Genoeg gelul, de foto's:

 

Ze staan bij te komen. Links nr2, rechts nr4 (de originele nummers)

gallery_5211_1953_108699.jpg

 

 

Alles onder controle met dat hete weer, maar blij dat het wat frisser is nu...

gallery_5211_1953_154930.jpg

 

 

Nr2 nog in zijn eigen potje voor het overpotten

gallery_5211_1953_401645.jpg

Nr2 na het overpotten

gallery_5211_1953_389048.jpg

Nr4 voor..

gallery_5211_1953_234350.jpg

 

 

en na..

gallery_5211_1953_478137.jpg

De dames gezusterlijk naast elkaar.

gallery_5211_1953_153599.jpg

 

 

Nou nog niet spectaculair maar als ik die van fotografe zo zie dan krijg ik toch wel heel erg ruikende visioenen :innocent:

Zelfde pheno na 3 weken 12/12:

gallery_5211_1952_785686.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yessssss :innocent: ,na alle tegenslag eindelijk wat groens te zien!! ik wens je veel succes,laten we hopen op een lange warme zomer... :blink: ,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blokjes steken boven de grond uit Whazzup ... bij de beginners gaan ze dan meestal dood door uitdroging ivm met het slechte inwateren en de lamp.

 

:innocent:

 

Maar ja bij jou komt het wel goed maar je geeft het slechte voorbeeld Guru Whazzup .

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je gebruikt toch je tentje nog voor het voorgroeien! Is al die moeite in elk geval niet voor niks geweest. Ga je ook nog zaad opgroeien, of worden het alleen stekken dit jaar (om de opgelopen achterstand in te halen?)? Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
je blokjes steken boven de grond uit Whazzup ... bij de beginners gaan ze dan meestal dood door uitdroging ivm met het slechte inwateren en de lamp.

 

:innocent:

 

Maar ja bij jou komt het wel goed maar je geeft het slechte voorbeeld Guru Whazzup .

Ik verpot mijn plantjes altijd een beetje hoger in de pot. Wortels moeten naar beneden! Deze stekken zijn overigens al goed geworteld hoor, ze stonden niet alleen op blokjes maar in een potje aarde (zie de tweede en derde foto), en dat scheelt. Er was al voldoende wortelontwikkeling in het potje, de worteltjes kwamen het potje al uit. Grond is ook echt goed ingewaterd (een beetje te nat zelfs naar mijn gevoel maar op aanraden van de kweker) dus die worteltjes komen volgens mij niets te kort. Nu moeten ze eerst effe goed aanslaan en dan gaat de grote lamp er voorzichtig op om alvast te wennen voor buiten.

 

Dus je gebruikt toch je tentje nog voor het voorgroeien! Is al die moeite in elk geval niet voor niks geweest. Ga je ook nog zaad opgroeien, of worden het alleen stekken dit jaar (om de opgelopen achterstand in te halen?)? Succes ermee!

Tja, met een paar TL's er in moet het maar. Ik heb tenslotte nog steeds geen nieuwe tent. Maar ga daar niet meer op zitten wachten. Ik wilde zaaien en voorselecteren, stekken maken voor buiten, dat is dus niet gelukt dit jaar. Wat dat betreft een kater, maar met een paar mooie stekken en het vooruitzicht van een paar potente dames. Dus een kater, ja nog steeds, maar dat wordt heel erg verzacht door het vooruitzicht op wat gaat komen :D. Worden weer een paar monstertjes in de tuin :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit whazzup , hier is het nog warm achter 21 graden (buiten broeikast open lucht :innocent: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan niet wachten om straks naar buiten te gaan maar deze schatjes moeten nog even aan het licht gaan wennen en aansterken voor ze naar buiten gaan. Heb je Santa Maria nog even gerookt met Fotografe (eerlijk zullen we alles delen :blink:). Oordeel: :innocent: .

 

De cam gaat overigens van plek veranderen waarschijnlijk i.v.m. de veranderde opstelling op het terras. Zal hem komende week weer eens effe tunen. Al meer dan 1,5 jaar 24/7 on-line inmiddels... The soap continues.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk begonnen :innocent:

succes ermee, mooie stekken ik ben jaloers..

 

stekblokjes hadden iets dieper gekund?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey whazzy, eindelijk gestart... :innocent:

 

Succes man, maar dat komt wel goed daar twijfel ik niet aan.... :blink:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee whazz

 

ziet er lekker uit man :innocent:

 

welke datum hou jij aan als je de dames buiten laat spelen ?

 

de vriendelijke buiten speel groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, reacties :)

 

@tomas: De stekken stonden al in potjes aarde (eerste foto's) en waren al geworteld. Zoals ik al zei, als ik ze overpot zet ik ze altijd ietsje hoger in de aarde. Straks bij het overpotten vanuit deze pot komt de kluit weer een beetje hoger te zitten. Ik verpot ze dit keer maar 2 keer. Eigenlijk had ik het maar één keer willen doen dit jaar (direct in de grote kuipen) maar dat was nog bij plan F :blink:

 

tnx paffie en patpot, maar lach nog niet te snel, je weet tenslotte nooit wat er nog allemaal kan gebeuren :D

 

@harry: ze gaan er bij mij na 15 mei pas in, dus nog een paar weken voorgroeien / aanpassen binnen. Eerste aantal lichturen voorzichtig terugbrengen en de intensiteit omhoog (HPI), tegen de tijd dat ze op 16/8 staan en de lamp er vlak op kan kunnen ze naar buiten. Da's het plan althans :innocent:

 

nog niks verder te melden, vanavond effe een lamp aansluiten en proefdraaien, gelukkig is het wat koeler geworden, mijn kamer is een behoorlijk warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

av-6106.jpg

Zit jij nou ook al in badkuipen te rotzooien mono? :innocent: Je doet het beter dan fotografe wat dat betreft - daar zit alleen maar aarde in de kuip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die foto :innocent:

romantisch.

 

mooie stekjes!

 

dat steenwol is inderdaad niet erg meer nu

maar ik snap zijn punt heel goed.

nu dan wel niet van toepassing maar heb heel wat elende mee gemaakt

met steenwol op aarde.

zeker als ze nog niet goed doorworteld waren.

 

je maakt de steenwol nat en 10 minuutjes daarna zijn ze al weer kurk droog.

dus voor de andere die mee lezen denk er wel even om dan voorkom je een hoop elende.

 

(geen goede wortels, dan aarde zeik nat de eerste dagen en steenwol afdekken met aarde)

 

maar goed! succes WHaZZuP

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon het toch niet laten. Lamp er in en schakelbord er aan (werkte allemaal in één keer, inclusief de vertraging), en gaan met die banaan. De HPI groeilamp hangt nu nog redelijk hoog, temperatuur bij de plantjes is nu met lamp aan 's nachts zo'n 23 graden, lv met de rits dicht zo'n 50-60%. Morgen gaat de lamp voor het eerst een uurtje uit. Iedere dag een half uurtje donker erbij, iedere 2 a 3 dagen de lampen een schakeltje lager als ze het toelaten. Affijn, foto's spreken voor zich. De vernevelaar stond net weer aan, temperatuur daalde nog ietsje.

gallery_5211_1953_10904.jpg

gallery_5211_1953_565384.jpg

 

gallery_5211_1953_18851.jpg

 

gallery_5211_1953_676856.jpg

 

(ja en er zit al een wit dakje op mijn temperatuur / vochtigheidssensor inmiddels :innocent:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd (tuurlijk omdat ik ws dezelfde heb gekregen!)wat deze buiten gaat doen! :D (staan bij de juiste buitenkweker voor het beste resultaat,dus eigenlijk zeer benieuwd!) :innocent:

 

Zal ff topic van opa opzoeken want dat was wel heel lekker jointje bij een wijntje! :)

 

kusjes fotografe

 

p.s. zie dat je m weer hebt upgedate,netjes allemaal hoor! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeeel fijn :innocent:

 

Mooi soortje ook heb em gerookt op Ilovetechno :),duur trouwens in de shop dus hoop dat het mag slagen.

aan je opzet zal het niet liggen.

 

eigenlijk heb je nu dus hetzelfde als in je vorige verslag ongeveer :blink: ofniet?

 

greetzz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal ff topic van opa opzoeken want dat was wel heel lekker jointje bij een wijntje! :D

 

die jij lekker bij je wijntje heb gebruikt was wel santa uit frankrijk :blink: ik was er zelfs ook trots op maar heb veel geleerd van het forum en van sannie hoop nog veel te leren :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
eigenlijk heb je nu dus hetzelfde als in je vorige verslag ongeveer :blink: ofniet?

eh, nou, silver haze is wel wat anders dan mexican sativa, Hindu Kush of powerplant hoor :innocent:

 

En ach, er kan nog zoveel gebeuren jongens. De bliksem kan wel inslaan, ik kan me vergissen in de voeding en de ph-, de katten kunnen ze opeten, of erger, sprinkhanen! Een plaag van het een of ander, een boze buurman, het kan allemaal. :D

 

Komend weekend mijn andere vluchtelingen ophalen. Toch stiekum nog een zaadje de grond in stoppen? Gewoon, effe voor de gein?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat me overigens net wat te bedenken: Wist je dat je een Philips HPI lamp alleen horizontaal mag gebruiken? Er mag volgens mij maar een afwijking van een graad of 20 zijn. Voor hen die (nog) niet weten wat een HPI lamp is: Een groeilamp met hoofdzakelijk net blauwe spectrum licht. Zie http://growguide.wietforum.nl/licht en in de bouwdoos staat er ook nog een topic over: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=22473

 

//edit stiekum twee zaadjes in de potten verstopt. ssst! Niemand zeggen! MSxHK

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit stiekum twee zaadjes in de potten verstopt. ssst! Niemand zeggen! MSxHK

 

 

ik ook die van jou in 1 potje als proef :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Sommigen zitten uren voor de teevee. Maar bij jou zie ik een stoel staan naast je tent, het is nog net geen lazy-boy.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, Het doctor Whazzup heeft de witte jas aangetrokken Dr_Evil.gif. Hier de status van de patientjes:

Temp afgelopen etmaal: tussen de 21,2 en 23,6 bij een buitentemp van max 15 graden

LV gemiddeld: ongeveer 55-60%

Grondvochtigheid: 40 mbar

Afstand lamp - top: 75 cm

Fans: afzuiger 25% / cooltube 35%

licht: 24/0

gallery_5211_1953_208144.jpg

 

 

Vanavond even een kleine douche

 

Alles gut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...