Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Het gaat ook om de compactheid manne, de één kan dan wel meer fluffiegrass oogsten maar de ander kan hem overtreffen met gewicht ,en dat is waar het omgaat .

Ben ook wel nieuwsgierig wie er wint .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gasten,

 

ik heb net met gemengde gevoelens naar mijn weegschaal staan turen.

Aan de ene kant blij, aan de andere kant toch n beetje teleurgesteld.

Het eindresultaat is 8 ons geworden.

 

Blij --> ik heb er denk ik ondanks de tegenslagen toch nog iets uit weten te slepen. Het is geen top opbrengst, maar ja... dat zat er al aan te komen.

 

Teleur gesteld --> Met de achterliggende gedachten dat 1 plant compleet dood was, en 1 plant nog niet de helft heeft opgebracht wat ie op zou moeten brengen (voor degene die mijn verslag gevolgd hebben, dat is die plant waar in de groei die ventilator bovenop tyfde). Deze opbrengst heeft mij dus omgerekend ± 30% minder opgebracht dan het had moeten zijn. Voor de minder snelle rekenaars onder ons, ik had dus minimaal 1,1Kg kunnen pakken deze ronde.

 

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb al meer dan een jaar geen wiet meer gerookt. Morgen moet ik werken, maar morgenavond ga ik om het te vieren toch maar een lekkere dikke feestlantaarn draaien.

Moet toch ff getest worden lijkt me, niet? :wOOt

 

@ Just; nou ben ik heel nieuwsgierig wat jij er vanaf hebt gebracht. Denk dat je meer dan 1kg hebt. Aan je foto's te zien had je namelijk dik meer dan mij. In ieder geval suc6... ik gun t je :nerd

 

En als bewijs uiteraard...................................... ;)

(p.s. het gaat nog in n gewone gripzak hoor mensen, had ff niets anders en was toch nieuwsgierig :lol: )

 

med_gallery_9164_1973_119192.jpg

 

Nou, ik ben zeker benieuwd naar jullie reactie's en zeg nogmaals; allemaal bedankt voor de hulp, steun, toeverlaat..... en niet te vergeten, de gezelligheid die dit topic mij zeker gegeven heeft. :) :smoke :o :rofl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Soldier,

Toch niet verkeerd voor de eerste keer ,sommige mensen oogsten de eerste keer niet eens ,die verklooien de eerste keer helemaal of trekken het er halverwege al uit.

Je had 1800 watt hangen en 800 gr geoogst ,leer proces kost nou eenmaal ,maar volgende ronde wordt beter ondanks de problemen die je nog gaat tegen komen .

 

Enjoy your grass.

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zeker niet verkeerd voor een eerste keer,nu nog wat aanpassingen gaan doorvoeren en je kan met een blij gezicht aan je volgende ronde gaan werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd hoor :nerd

Morgen even posten als je die lantaarn hebt gerookt ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor.. :nerd

 

Laat idd ff weten hoe je eerste homerokertje bevallen is...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch niet slecht voor een eerste keer, toch?

Het had veel slechter gekunt, geloof me :nerd

Je hebt leerrondes en grammenrondes en combinaties van de 2 :) ik draai al 2 jaar leerrondes ;)

Toch een dikke proficat!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 grams, toch nog netjes hoor, maar met 3 lampen van 600 zou je dan niet bij een top oogst ergens rond de 1500 gram kunnen zitten?

 

Wel erg snel droog trouwens, zijn net 2 daagjes voorbij :nerd

 

en nu wil je weten met hoeveel je "gewonnen of verloren" hebt.....

 

Lees het straks maar in mijn topic ;)

 

Ik geef je alvast een hint, het scheelt een haartje....

maar nu hou ik het nog ff spannend.

 

Is pas 1 iemand die het weet !!!!

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahahah....... we zullen zien Just.

Maar zoals ik al zei, ik gun t je van harte.

Jij hebt meer, dat kan gewoon niet anders.

Dan maar een haartje, maar je hebt meer......

Volgens mij weet ik ook wel wie het al weet, hahaha.....

 

Ik zit nu alleen wel te denken aan de opmerking van Buble.

Op het oog heb jij zowiezo meer, maar het heeft ook met compactheid te maken.

Daarbij weet ik zo 1,2,3 even jou voedingslijn niet te heugen, ik zat op de GS van Plagron.

Uit de test van tokkie (en bevestigingen van andere) bleek dat het droog gewicht hoger lag toch van die GS?

 

Idd kan ik hoger uitkomen als je naar het aantal watt kijkt.

Daar streef ik volgende ronde ook naar :nerd (wie niet?.....)

 

De rest allemaal alvast bedankt voor jullie reactie's. Doet me goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Def, je hebt gewonnen. :nerd

 

Gisteren gewogen toen was het 791 gram, maar nog niet helemaal droog.

Net nog gewogen en ingepakt zat ik op 802 gram - 3 * 30 gram van de zakken.

 

Dus totaal gewicht 712 gram. Je hebt dus duidelijk gewonnen. ;)

 

Het enige waar ik mee heb gewonnen is de gram / watt, maar het gaat toch uiteindelijk om de totaalscore.

 

Zit hem dus duidelijk in de volume van de toppen.

 

Dus mag je mij alles vertellen over je voeding :) welke flessen je allemaal hebt en je voedingsschema, kunnen we allemaal nog wat leren.

 

Maar hoe heb jij dat zo snel droog gekregen?

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 2 dagen is het niet droog tenzij je er ventilators opzet en de lampen aanlaat.. kamper-style :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha Def, je hebt gewonnen. :nerd

Dus totaal gewicht 712 gram. Je hebt dus duidelijk gewonnen. ;)

Het enige waar ik mee heb gewonnen is de gram / watt, maar het gaat toch uiteindelijk om de totaalscore.

 

Zit hem dus duidelijk in de volume van de toppen.

Dus mag je mij alles vertellen over je voeding :) welke flessen je allemaal hebt en je voedingsschema, kunnen we allemaal nog wat leren.

 

Maar hoe heb jij dat zo snel droog gekregen?

 

Just4Fun

Nou, dit had ik echt niet verwacht. Echt niet.

Ok gaan we. Thomas, ik begrijp dat jij zegt kamper-style.

Zie het ook van mijn kant.... waarom zou ik de moeite doen de wiet een betere smaak te geven?

Niet lullig bedoeld, maar denk je nou echt dat deze wiet hier in NL in de shop eindigd? Het is maar een pp-tje.

 

Hoe ik het heb gedroogd? Ik denk niet veel anders dan jou Just.

Je ziet de foto met zelf gemaakt droognet... Ik heb zowiezo de toppen niet compact gehouden maar allemaal kleine topjes van gemaakt. (gewoon de hoofdtop ontleed zeg maar)

Zaterdagavond zijn ze gaan liggen drogen, ik heb wel een ventilator aan gehad, maar niet gericht op de toppen. Er over heen zeg maar.

Vervolgens heb ik de afzuiger op 80% aangezet, en expres de actieve inlaat uitgehouden. (om de LV laag te houden).

En hij is echt goed droog, anders zou ik hier alleen maar mezelf in de zeik nemen.

 

Dan de voeding, en dan ga je denk ik lachen. Ik heb zelf een "cocktail" gebruikt. Verschillende merken.

Heb de wortelstim van Canna (Rhizothonic), de bloeistimulator van H&G (Aarde 1 Compo), een enzym van Bio Nova, en van Plagron de Green Sensation en de Phyt-Amin (P-A alleen in de groei- en 1e week bloei)

 

Ja, niet echt het ideaale schema (zeker niet voor n starter op aarde), maar het liep onverwacht zo. Misschien dat ik t de volgende ronde ook wel doe (of juist niet, misschien een leuke test of t nou echt uitmaakt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou sorry maar ik ga met tomas mee, Zelf op de tokkie-style ;) Is het niet naar 2 dagen droog, zo voelt het misschien wel maar is het niet.

We hebben het zelf ook wel een geprobeerd en naar 4 dagen was het pas echt droog,verkruimel het maar eens...

 

Tenzij je alles in stukjes van 2a3 cm hebt geknipt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

...snel wegbrengen dan! ;)

 

 

 

hee laters :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spock; hert is wel goed kort geknipt idd.... zoals ik al zei, ik begrijp jullie punt. Kan ik me ook volledig inleven.............. als ik t zelf zou oproken ;)

 

@ Glazenwasser; Is al gebeurd :)

 

Ook laters :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx,

 

neej vanavond ga ik er ff 1 smoke.

Heb al een jaar geen wiet meer gerookt

Rook alleen nog heel af en toe als ik zondagochtend van een feest kom een hasj-jointje.

Hij zal dus zowiezo wel aanslaan als een bom denk ik.

Heb er stiekem nu al trek in :nerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch mooi man 8 ons van 5 plantjes B) me maatje heeft ook pas maar 9ons gehaald van 1800 watt het weer was gewoon te warm voor ze kleine kasje.volgende ronde gewoon 10 stekken haalen en in kleine potjes zetten 10 dagen laten staan en de beste 5 in de kuipen pleuren.als het effe kan zwaarbemeste plagron aar de erin.in de groei alleen vismix of biogroei niet te veel,en als ze 80 cm zijn kunnen ze de bloei in.niet toppen maar pletten om ze op de zelfde hoogte te houden.zorg dat je de planten in iedergeval een voor een uit je hok kan haalen zodat je in de laatste weken stokken onder je zijtakken kan zetten.en geef ze niet te veel water ik zelf met 5plantjes onder 1200watt geef niet meer dan 3 liter per plant per dag,dit is als ze al groot zij en al langer in de bloei staan.neem naa 2 weken bloei een grond monster zodat je weet of je al voeding moet gaan geven.succes met de volgende ronde :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep niet slecht hoor... dat U er maar van mag genieten!

en hoe gaan je nieuwe plantjes?

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks M.

Nieuwe plantjes staan ondanks het magere weer nog op het balkon.

Ze lijken weinig last te hebben van de geringe temperatuur en weinig zon.

Ze gaan goed de lucht in al en zijn ook al redelijk geworteld.

Wel vind ik dat ze niet veel zijtakken aanmaken, maar voornamelijk de hoogte in gaan.

Ik was van plan ze binnen nu en 3 tot 4 dagen in me hok te zetten.

Moet even kijken hoe het uitkomt. Moet ook nog steeds afval afvoeren enzo dus.

En haast heb ik ook niet meer. Tenzij me pa in mijn vakantie me hok kan onderhouden.

Anders kan ik tot september nog maar 1x draaien. Dus ff papa lief aankijken.

Mag hij zijn oude kunsten ff voor me vertonen als ik in september lekker lig te zonnen op de dominicaanse B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen,

 

even een kleine rectificatie (op verzoek van Just :specool )

Mijn eindgewicht was 800gr., toen ik het weg bracht beetje op mijn flikker gehad.

Jullie raden het al, het was nog iets te nat.

Ik heb gehandeld op advies van een bekende van me. Dus dacht dat ik t goed had gedaan.

Uiteindelijk is mijn eindgewicht 710gr. geworden.

 

Dus om een lang verhaal kort te maken,

Just4Fun en ik hebben eigenlijk exact gelijk gespeeld.

En dan zeg ik op mijn beurt, dan heb ik in de verlenging verloren, want Just draaide met een 600 w'er minder. B)

 

Bij deze dus recht gezet, eerlijkheid duurt t langst.

 

Groeten defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, zie dit verslag nu pas, erg leuk & uiteindelijk oprecht B)

 

Met 3x600 kun je toch met gemaak 1 a 1.4 kg oogsten :)

 

Volgende ronde beter :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eerlijk van je dat je het nog even rechtzet, zeker na de hele discussie.

 

De toppen lijken idd na geforceerd drogen droog aan te voelen en zelfs de takjes knakken, toch als je het 1 of 2 dagen laat liggen zonder geforceerd drogen voelt het alweer minder droog aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer sportief B) Van jouw moesten er meer zijn.

 

Maar bedenk kwaliteit boven kwantiteit, duurt iets langer maar levert uiteindelijk meer op.

 

maar we gaan gewoon lekker door en ik hoop ten zeerste dat je volgende ronde toch minimaal de 1,2 kg gaat halen.

 

Wat ga je nog aanpassen aan bijvoorbeeld je hokje? of is verder alles naar wens?

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...