Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Hey medeforummers....

 

nou, we gaan online.

Als eerste wil ik bij deze iedereen op dit forum aan wie ik tijdens de bouw steun heb gehad bedanken. ;) Heb een paar keer in de shit gezeten, en mede door jullie kennis en ervaring ben ik de goeie weg op geholpen. :whistling

 

Voor degene die mijn bouwverslag niet gevolgd heeft;

de opzet welke ik gehanteerd heb zijn 5 speciekuipen van 65ltr op een ruimte van 60 diep en bijna 3mtr breed. (per plant ongeveer de ruimte dus van 60cmX60cm). Er zit per kuip 10ltr hydrokorrels in. In de kuipen heb ik geen gaten gemaakt. Het overtollige water wat er eventueel nog op de bodem blijft liggen laat ik d.m.v. pvc pijpjes verdampen.

De luchtbehandling bestaat uit een afzuiger van 1500m³ en een actieve inlaat van 1000m³.

De voorgroeiperiode 18/6 zal bestaan uit 3 weken, waar ik gebruik maar van 2x 600W.

Wanneer ik over ga op de bloeiperiode 12/12 zal ik hier nog een 600 watter aan toevoegen waarmee het totaal op 1800Watt komt. Missschien is dit teveel, misschien ga ik hier een uiterst goeie opbrengst door halen. Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Deze lampen worden aangestuurd door een tijdsklok voor 4x 600W die ik hier heb weten te bemachtigen via shop.wietforum.nl® (Stijlloos, thanks voor de service ;) )

 

De stekjes die ik heb weten te bemachtigen zijn PP-tjes (zoals vele hier). Ik heb nog wel geprobeerd aan een apart soortje te kunnen komen, maar dat word lastig hier in t midden van t land en daarbij is het de eerste keer dat ik "op eigen benen sta" en het misschien niet verstandig is het mezelf te moeilijk te maken.

Ik heb er 8 gehaald, je ziet op de foto's 3 reserve's staan. In de groeiperiode zal blijken welke de 5 gelukkigen voor een mooie zwangerschap gaan worden :bier

De voeding die ik ga gebruiken is de lijn van Canna.

 

Ik zal jullie 1x per week een verslagje brengen van de stand van zaken d.m.v. een foto'tje(s)

Hieronder vast de foto's van vandaag.

 

I'am proud 2 present jou..................... :D

med_gallery_9164_1337_180163.jpg

 

Hier goed te zien; de pvc-pijpjes die tot de bodem komen

med_gallery_9164_1337_69986.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9164_1337_8527.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het witte folie rondom de startblokjes zijn inmiddels verwijderd, en de startblokjes zijn ook wat dieper

als op deze foto de aarde in gestoken

med_gallery_9164_1337_269401.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En de laatste....... bovenaanzicht

med_gallery_9164_1337_69525.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mochten jullie tips en trucs, hints en op of aanmerkingen hebben, graag!! :o

 

B) Groeten defQon Soldier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor nu alleen ff: Succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Hoe ga je ze water geven als ze groot zijn? Kun je daarvoor achterin de kast komen? En misschien is het niet onverstandig om een netje te spannen?

 

Veel succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen...

 

thanks 4 the compliments

Watergeven gaat wel lukken...

deur van het hok zit ter hoogte van de middelste kuip (3e)

Dus ik kan zowel als bij de 1e als de 5e kuip.

Netje spannen doe ik deze week ff.

Ik zit nog te twijfelen of t gewoon een netje van de growshop wordt of een scrognet.

Scroggen lijkt mij niet zo moeilijk als ik dit forum zo eens doorlees.

Maar aangezien het de eerste keer is dat ik iets alleen doe vraag ik me af of het wel verstandig is het me eigen moeilijker te maken dan t al is..... ff twijfelpuntje dus nog.

 

Iemand een idee'tje om me een steuntje in de rug te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Defqon Soldier

 

PP is een heerlijk soortje, twee jaar geleden outdoor gehad. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643
Maar aangezien het de eerste keer is dat ik iets alleen doe vraag ik me af of het wel verstandig is het me eigen moeilijker te maken dan t al is..... ff twijfelpuntje dus nog.

 

alleen? je hebt een heel forum mensen die op je vingers kijken. ;)

komt heus goed. als jij het wil doen,moet je het doen :whistling

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELP HELP HELP,

 

na de 1e nacht 18uur gedraaid te hebben en vanmorgen mijn hokkie open te trekken heb ik afscheid moeten nemen van 2 van mijn zeer geliefde dochters.... Ben bang dat ze overleden zijn.

Na deze conclusie dus gelijk op zoek naar de oorzaak waarbij ik graag jullie hulp en kennis wil inroepen.

 

Het verloop van de nacht ging als volgt:

- lampen (2x 600W) gingen gisteren aan om 17:00 uur tot vanochtend 11:00 uur

- heb de lampen de 1e nacht op 1,30mtr gehangen. Vandaag wou ik ze dan op 1mtr hangen en morgen op 70 cm.

- De actieve luchtinlaat is met nadruk de 1e nacht ook goed actief geweest ook. Ik denk dat hier ook de oorzaak ligt maar ik weet het niet zeker. Ik had de fancontroller op 20% gezet om op deze manier een zo hoog mogelijke l.v. te behouden. Dit had als gevolg dat de temp. net boven de 29 graden bleef hangen, dus de fancontroller steeds in werking ging op 100% om weer op de 28 graden te komen (op die temp. had ik m ingesteld). Dit gebeurde zeker om de ong. 4 minuten

- De actieve luchtinlaat staat wel min of meer op de 2 dode dames gericht (zie foto)

 

Gelukkig heb ik 3 reserve's staan. Ik zit nu alleen te twijfelen wat ik moet doen.

Ik denk zowiezo de actieve luchtinlaat iets verbuigen zodat ie niet recht op de planten gericht staat???

En wat die 3 reserve's betreft, moet ik die nu al overpotten of eerst goed laten aansterken??

 

Zie de foto's en trek de conclusie na t lezen van mijn verhaal.

Mocht je op of aanmerkingen hebben, graag... mijn laptoppie staat de hele dag aan dus ben snel paraat :whistling

 

(tevens heb ik ook nog een vraag wat mijn tijdsschakelaar betreft, alleen die stel ik in het daarvoor bestemde nieuwe subforum "electra")

 

med_gallery_9164_1337_246844.jpg

 

 

med_gallery_9164_1337_241201.jpg

 

 

med_gallery_9164_1337_117473.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat ziet er triest uit.

 

Maar ik had ook een stekkie wat er nog net wat doder uitzag als deze en bij mij was het toch een LV probleem. Nadat ik een boterhamzakje over het stekkie geplaatst had is het toch weer tot leven gekomen. Het stekkie heeft wel wat achterstand op de rest en omdat ik bijna niet groei haalt hij die achterstand ook niet meer in. Bij jou misschien wel omdat je langer groeit toch?

 

Als je toch maar 5 over wil houden en de 3 reserve's staan er goed bij, dan zou ik ze zeker omwisselen!

 

Succes in ieder geval en een goed idee om die luchtinlaat wat te verbuigen. Weer een potentiele oorzaak uitgesloten :whistling

 

Greetz,

 

BS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoeft echt nog niet dood te zijn hoor ;)

 

Zoals Burning seed ook al zei, een zakje of plastic bekertje er overheen en een grote kans dat ze weer tot leven komen. :whistling

 

is in ieder geval het proberen waard lijkt mij.

 

Veel suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt altijd nog de reserves als het nodig is :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een beetje extra aandacht geven goed water geven (niet teveel natuurlijk) het is namelijk zo ze gaan hangen als ze niet genoeg vocht hebben. en aangezien ze gistren nog mooi stonden ligt het daar aan ik he het nog wel eens met stekken maken dat ze hangen gewoon water geven dat is mijn advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had je stekken beter eerst ff goed kunnen laten wortelen ipv ze gelijk in die grote kuipen te plaatsen.. Misschien als je er een plastic zakje om doet ze nog wel bijtrekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan,op goede hoop dan maar....

Ik ga zowel het advies van het boterhammenzakje als van het water geven maar opvolgen.

Zowiezo was t aarde wel redelijk droog al net, terwijl ik toch nog goed heb gegeven (ook voor 24 uur voor plaatsing)..

Allemaal bedankt, en verdere reactie's zijn nog altijd welkom uiteraard.

Wordt vervolgd :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben even wat in mekaar aan t vogelen zodat die boterhammenzakjes blijven staan

(gebruik gewoon het draad van een geaarde kabel die ik helemaal gestript heb)

Benzinepomp heeft geen rietjes.... :whistling kutpomp.

 

Vraag alleen of ik om de rest ook deze handeling doe met de boterhammenzakjes.

En hoelang moeten deze erom blijven zitten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen doorzichtige plastic bekertjes?

 

Werkt ook prima en is makkelijker werken. :whistling

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja of sate-prikkers. Prik 3 rondom en plaats het zakje erover.

 

Ik sproei de binnenkant van het zakje altijd eerst ff nat zodat er een hoge LV in het zakje is. in de donkerperiode haal ik het zakje eraf en gooi de afzuiger uit. De LV in je hok is dan toch een stuk hoger. En de volgende dag dan de reeks opnieuw totdat het stekkie goed aangeslagen is!

 

succes!

 

BS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...