Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Stel nou dat je er wat gebeurd met je planten/aarde.

Ziekte's bijv. Dan heb je kans dat je ook je hele oogst verneukt, terwijl je in gevallen waar je met losse potten werkt gewoon de desbetreffende plant verwijderd uit je hok.

En als je bodemziektes krijgt ben je ook de sjaak.

Dan zou de hele bak leeg moeten.

Zoals blauwezand al aangeeft,gebeurt er iets met een plant,dan verwijder je deze,maar de hamvraag is:Kan je 1 concreet voorbeeld geven wanneer je hele oogst verloren kan gaan aan een ziekte?En ik bedoel dan het verschil waarbij je in een pottenhokje de planten nog zou kunnen redden,en in een bak niet...

 

Bodemziektes zijn altijd het gevolg indien je afwijkt van de spelregeltjes,door kollonie's schimmels en bacterieen uit te gaan zetten zal integendeel je aarde een perfecte biologische ondergrondse harmonie teweegbrengen van een perfecte bodembalans die bovendien biologisch in evenwicht zal zijn,dit zal nog inmens versterkt worden door te gaan telen met biologische voedingen,de buffer gaat steeds groter worden,zelfregulering ten top!

Bovendien door een droge toplaag ga je juist bekende plagen en ziekten gaan uitsluiten!

Denk aan varensrouwmug,uitgesloten,de larven overleven niet in een droge toplaag,vochtschimmels overleven ook niet op een droge ondergrond enz... :blink:

De voordelen wegen zwaar op tegen de nadelen vindt ik persoonlijk,

het is net zoals soca al aangeeft,bij een gebruik van 1 tensiometer per m² sluit je over of onderbewatering uit,je gaat zelfs de achterblijvertjes gaan stimuleren om genoeg wortels te gaan ontwikkelen,dit is de overlevingsdrang van moeder natuur

ieder zijn keuze natuurlijk.

Succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het zeker in overweging nemen Rata...

Zit alleen even met mijn vakantie te klote.

Mijn vriendin heeft maar op 1 bepaalde datum vrij kunnen krijgen van d'r werk.

Ik waardoor ik heel erg kut ga uitkomen met mijn kweek.

Ik kan hierna nog 1x draaien, daarna kan ik de hobby pas weer eind september oppakken.

Sta hierdoor gewoon bijna 6 weken stil waarschijnlijk. Beetje heel erg jammer :innocent:

Maar ja.... het wordt daarentegen wel weer beloond met bijna 2½ week Dominicaanse Republiek :blink:

 

Ok, terug naar de orde van de dag.

Mijn half dooie plant hersteld zich in mijn ogen niet echt, maar verbetering zit er ook cker niet in.

Ben benieuwd, met nog 2½ week voor de boeg, wat hij gaat doen.

Over de laatste 2½ week gesproken; jullie hebben gezien dat dit mijn 1e aarde kweekje is.

 

- Hoe ga ik nu de laatste 2 weken aanpakken zometeen (Daar doel ik dus op de voeding)

- Moet ik zowiezo afbouwen met mijn bloeistimulator, en de laatste week helemaal geen meer?

- En mijn booster wel blijven meegeven?

- ph op 6.2 en de laatste week op 6.0?

- En de laatste 3 dagen helemaal niets meer geven? (ook geen water.)

 

Ik heb middels de zoekfunctie zoveel verschillende verhalen gelezen dat ik bekant door de bomen het bos niet meer zie.

 

Hoop op een nuttig antwoord van jullie, maar daar maak ik me niet meer zo druk om hier :D

Foto's van een update gaan jullie z.s.m. even van mij zien. (Misschien vandaag nog, ligt eraan hoe druk ik t vanmiddag heb......)

 

Tot latersssssssssssssssss, grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def,

 

 

zo heb ik het gedaan.

 

 

succes!

 

sjon :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de laatste keer de laatste 2 weken alleen schoonwater en guano extract gegeven dit is een smaakverbeteraar.me maatjes vonden de wiet super maar ik had wel een onsje minder.neem een grondmonster gaa ermee naar de schop en daar vertellen ze wel hoeveel voeding je ze moet geven ik zelf zou gaan knallen met de voeding,totdat de blaadjes naar binnen gaan krullen dan effe wat minder geven 20%en dan zit je goed veel succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Glazenwasser + Bierkrat..... Thanks, ik denk al een idee te hebben hoe ik het ga aanpakken. Donderdag moet ik gaan omschakelen, dan gaan de laatste 2 weken in. Kan niet wachten.

 

Ok, dan nu weer eens aangekomen bij de beloofde update.

Ik verdien geen schoonheidsprijs, daar was ik al achter. (stukje zelfkennis ontbreekt t me gelukkig niet).

De planten die zich goed stand houden ontwikkelen zich goed.

Mooie, compacte topvorming. Ze plakken al supererg, en ruiken ook hemels.

Daarentegen is de kleur van de bladeren niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb tot nu toe al veel geleerd, en denk ook dankzij deze leering mijn volgende ronde het véél beter te doen.

 

De "reeds dood verklaarde plant", (of ie nou echt dood is weet ik nog steeds niet) verbeterd zich eigen niet.

Ook vind er geen verslechtering plaats. (Vandaar mijn twijfel, wel of niet dood)

De aarde is inmiddels een stuk droger dan toen ik hem in deze labiele toestand aantrof,

dus ik heb wel het idee dat ie wel vocht opneemt.

Op de laatste foto's is ook goed het verschil te zien tussen deze plant en de gezonde.

 

Ik denk dat ik er tot nu toe weinig aan heb toe te voegen.

Ik ga met goede moed te laatste 2 weken in. Fingers crossed......

 

med_gallery_9164_1973_185253.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_372997.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_277656.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_228634.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_162190.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_41191.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_46751.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_118271.jpg

 

 

Dit waren ze weer voor deze week.

Hoop dat jullie eventueel nog optie's hebben voor me de "dooie" toch weer iets tot leven te kunnen laten komen.

En ander commentaar / complimenten zijn uiteraard ook welkom.

(en onderbouw je commentaar dan ook even, ondanks dat deze ronde niet voor de schoonheidsprijs gaat streef ik toch altijd naar het beste, al jullie hulp is dus welkom)

 

Met de vriendelijke groeten van defQon Soldier weer uiteraard :innocent: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def,

 

 

mss. dat die zombieplant zich onder andere niet zo goed hersteld omdat ie weinig frisse lucht krijgt... just a thought.... :lol:

 

 

succes! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen, echter lijkt het me wel sterk.

Het hok is maar 3mtr breed, en wordt aan er wordt aan 2 kanten lucht in geblazen middels een 1000m³ softbox. (draait nu op 50%).

Ik denk (maar ook ik kan t mis hebben uiteraard) dat ik nu wel optimale luchtcirculatie heb.

Anders zou de plant die aan de andere kant staat het ook moeten hebben namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei. Ziet er zwaar uit die "dooie" dames. rest gaat lekker alhoewel toch redelijk wat geel blad zie ik.

Ik hoop dat dat niet te veel schade gaat opleveren.

 

Suc6, je hebt het nodig zo te zien.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Just.....

Het is dooie dame. Dat is 1 plant. Ga me nou niet de stuipen op t lijf jagen hé :lol:

En dat gele blad van de rest, tja.... wat ik al zei. Veel geleerd van deze ronde.

Volgende ronde gaan we maar ff een paar dingen veranderen. Hier leer ik van.

Denk overvoeding. Zou ook te dicht op de lamp kunnen zijn....

 

Grtzzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knip die halfe dooie er gewoon uit,mischien kan je er nog wat vanaf plukken.Herstellen diet ie toch niet meer :P

 

lekkere dikke toppen :lol: goed gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel willen, maar gaat niet lukken.

Ik kan niet bij die dooie komen.

Das het nadeel van mijn hok.

Ik kan alleen bij de middelste 3 planten, de buitenste 2 (links en rechts) kan ik niet bij.

Het is zeg maar een langwerpig hok van 3,00 bij 0,70 waar de deur in het midden zit.

Helaas pindakaas. Ik hoop alleen dat ie de plant ernaast niet gaat aantasten op 1 of andere manier.

 

De rest ziet er idd wel lekker uit jah. :lol: Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Defqon,

 

Wel vervelend van die ene plant, maar tevens wel een goede les. Hoe ben je van plan voor de volgende kweek, je planten beter bereikbaar te maken?

 

Dan zijn de planten niet alleen beter bereikbaar voor dit soort drastische ingrepen, maar tevens om de plant te inspecteren en dieven.

 

Ik ben benieuwd naar je ideeen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik t ga doen weet ik nog niet.

Zit te tobben tussen 2 manieren.

De aardebak van rataplan, of bijv. 45 plantjes in bakjes van 20x20 en dan van onderaf water geven.

De aardebak van rataplan lijkt mij overigens wel het meeste werk maar wel de beste.

De optie met de 45 plantjes van onderaf voeden ben ik namelijk bij voorbaat al niet zo gek op.

Ik ben bang in dit geval voor de laatste 2 weken, waarbij je de kans op toprot door de hoge luchtvochtigheid aanzienlijk verhoogd.

 

Verder heb ik nog het probleem dat ik zo stom ben om mijn vakantie naar de Dominicaanse een beetje knullig te boeken.

Ik ga 1e week september. Dat houd dus in dat ik na deze ronde nog maar 1x kan draaien. (tel maar na)

 

Om dan weer terug te komen om rataplan zijn bak. Stel dat ik die bak na deze ronde in mekaar knutsel,

en ik draai 1x. Dan duurt 'na die kweek zo'n 6 tot 8 weken alvorens hij weer opnieuw wordt volgezet.

Dan staat de aarde veel te lang droog in die bak.

 

Om een lang verhaal kort te maken. Ik weet t echt nog niet.

Of het wordt rataplans bak, maar dan pas in begin oktober (en dus nog 1 kweekje op deze manier)

Of het wordt van onderaf wateren en dan pas ik het hok al over 2 weken aan.

 

Zo, nu eerst een bord spinazie met een bal naar binnen buffelen :lol: Ciao, grtz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey def..

 

ik zou idd gewoon aardebakken maken en die automatiseren....

dus je hebt dan een aardebak met een drainage pijp in de pijp maak je een

tuinslang die vast zit aan een voedingsbak van 120L dan hoef je

alleen elke week je vat te vullen en je timers veranderen (elke week iets meer voeding)

 

dan kan je ook gewoon doorkweken als je in de dominicaanse zit....

 

zo'n systeem kost je max. 250eurotjes (voedingsbak meegerekent)

dat heb je er zo weer uit..

 

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff Een klein vraagje.

Dor het gewicht van mijn toppen zijn er hier en daar wat opmgeflikkerd.

Bij sommige heb ik de mogelijkheid met wat bind en klemwerk ze weer rechtop de krijgen.

Echter zijn er een paar in het hok waar ik niet bij kom, en dus tegen andere toppen aan rust.

Ze liggen best ver om sommige.

 

Maakt dit uit? En kan ik deze gewoon lekker laten liggen, ze groeien toch wel verder???????

Of moet ik toch probereren zo snel mogelijk op 1 of andere manier de toppen de lucht weer in te krijgen?

 

Weet niet of er kans is op toprot o.i.d. nou ze tegen mekaar aanhangen, of dat ze eventueel geremd worden in de groei???

 

Grtzzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nooit toprot behalve als groote toppen tegen elkaar aan gaan liggen dan kan op de plek waar ze elkaar raaken toprot ontstaan dus uitmekaar trekken die handel.zou zelf eerst effe het gewicht afwachten en als het genoeg is gewoon verder gaan met je 5 planten ik heb pas blauwepetten binnen gehad en heb ze nog steeds staan :lol: wel erg veel stress enz maar ik heb ze nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb net al een truukje badacht om ze uit elkaar te trekken.

Gebruik gewoon een stukje metaaldraad met een lus aan t einde, dan haal ik ze terug, touwtje erom en klaar.

Maaruuuuuh.... blauwpetten??? Hoe kom je daarbij dan? Ik heb het niet over stoppen of blauwpetten gehad.

Ik denk dat je ff verkeerd heb zitten lezen..... biertje teveel op bierkrat? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 5 planten heb je minder last van blauwe mannetjes :P dan vinden ze je geen crimineel maar gewoon een blowertje.had gelezen dat je er meer wilde neerzetten vandaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je tevree met dit resultaat mag zijn. Mooie toppen geworden. Ken er meerdere die hun eerste kweek aan de spint en toprot kapot zagen gaan.Laatste twee weken alleen aangezuurd water en een paar dagen voor het oogsten niks meer geven. Succes gast :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staan ze er nu bij defcon???

en je buiten plantjes gaan ze goed?

 

ben benieuwd....

 

ik hoor het wel weer, greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee defcon,

 

Wij willen een updeet... :verrygood geile foto's !!!!

 

gaat die nog goed, of heb je er al de schaar in gezet?

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, alles gaat lekker.

Planten zien er niet uit om over naar huis te schrijven, maar met de toppen gaat het gestaagd.

Wat de update betreft zit ik ff met een probleem.

Er is iets mis met me pc.

Hij herkent mijn usb-poort niet meer op 1 of andere manier, waardoor ik geen foto's meer kan uploaden.

Iets met stuurprogramma ofzo, moet het ff uitvissen.

 

Ik houd jullie z.s.m. op de hoogte, excuses..... grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff nog eens komen kijken wat er juist aan de hand was. als je bladeren geel worden is er wel meer aan de hand dan een lamp die erboven hangt. je hebt zojuistde nadelen ondervonden die ik de vorige ronde ook had.

je moet ten alle tijden gemakkelijk aan je potten kunnen wegen of je krijgt problemen.

volgende keer beter he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Defqon S, staan ze nog, of heb je de combine al uit de stal gehaald om je veldje te oogsten? :verrygood

 

Ik zal nu nog een weekje moeten, dus lijkt me dat jij ook daar ergens zit???

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ moaner... denk dat het een combi van is... Zowel lamp als overvoeding. Idd een les voor de volgende x.

 

@ Just.... Ik krijg godverdomme die driver op 1 of andere manier niet geïnstaleerd van mijn usb-poorten. Weet niet wat er aan de hand is. Heeft volgens mij met een windows-update te maken ik die gehad heb. Met als gevolg dat ik geen pics kan showen momenteel, want ik kan mijn tel. niet aansluiten nu. In ieder geval moet ik ook nog een weekje ja. Ik was van plan volgend weekend de schaar erin te zetten. Mocht ik eruit komen met die kkpc dan horen jullie het z.s.m.

 

Grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...