Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Neej..... 6 jaar geleden er o.a. met paps ingerold.

Toen draaide we een zolder van 700 op slabs.

 

Daarna nog wat grotere dingetjes gedaan, ook op slabs.

Dat was alleen niet van mij.

Ben dus alleen bekend met het fenomeen op slabs kweken.

Dit is de 1e x voor mij op aarde.

 

Voordat ik 2 maanden geleden dit hokje voor mezelf bouwde

was het al wel weer 2 jaar geleden dat ik wat met de wietjes te maken had gehad.

 

Back in buisness zeg maar :nerd :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja een verslaving heet zoiest he Def

 

ik moest je nog bedank van mn plantje dat je der sterkte had gewenst :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mensen,

ik zit met een heel groot probleem.

Ik moet waarschijnlijk voortijdig oogsten.

Er is wat mis gegaan in het hok.

Ik kwam gister op lokatie, lag er een plas water voor het hok.

Ik weet, en kan nog niet zien, wat er is fout gegaan.

Er is 1 plant in ieder geval die wel dood lijkt.

En het is net de plant waar ik niet bij kan in het hok.

Het lijkt erop alsof ik langs de kuip het water heb gegeven.

 

Wat moet ik nu doen?

Wat zijn de gevolgen van voortijdig oogsten?

Ik moest nog 3 weken.

Kan ik deze wiet die er nu aan zit wel gewoon knippen en drogen ondanks en nog geen bruine haartjes zichtbaar zijn?

Heb je dan wel een verkoopbaar/te roken wietje als het gedroogd is?

 

Zit echt zwaar met me handen in het haar.

Ik denk dat ik dus zowiezo vandaag of morgen alles eruit moet halen.

Dat is mijn mening erover.

 

Groeten van een huilende defQon......

(p.s. het is nu 9.45uur, ik kan over een uurtje ofzo ook even wat pics plaatsen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, da's vervelend. Zou toch proberen uit te zoeken wat er verkeerd is gegaan.

Als je maar een beetje denkt dat het te repareren is, dan zou ik zeker nog niet gaan knippen.

In 3 weken gaan ze nog echt veel groter en dikker worden.

Als er een dood is, en de rest kan wel verder, dan zal die ene er uit moeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 liter kuip en dan het water er nog langs gooien? :innocent:

 

show eerst eens wat foto's van het probleem.

 

als je nu zou oogsten heb je een high effect ipv stoned meen ik ergens te hebben gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En das dus het probleem, die ene zit op een plek waar ik niet bijkan (helemaal aan de buitenkant)

Als je mijn verslag gevolgd hebt, het zijn geen plantjes van een cm. of 60, maar rond de 1,20mtr.

Ik ben nog hevig aan het zoeken naar het probleem (en de oplossing uiteraard), maar zie het heel somber in.

Misschien een gat in me kast zagen, en die later weer dicht timmeren ofzo.

Ik moet weten wat er in/bij/om die kuip aan de hand is.... :innocent:

Ga zo nog wel ff naar de GS, kijken wat hun mij kunnen adviseren.

 

(EDIT; Ik ga zo ff naar de GS en een paar foto's maken, wordt z.s.m. vervolgd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def,

 

 

wat kut man... weet niet precies wat er nou aan de hand is bij jou maar ik weet wel dat je beter 1 plant kan laten gaan en de rest laten aandikken de komende 3 weken, dan alles nu oogsten.

 

 

in afwachting van de foto's,

 

groeten en sterkte! sjon :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, als ze alleen maar slap hangt omdat ze geen water meer kreeg, kun je der alsnog water geven..en hopen dat ze zich snel weer richt naar het licht..

 

maareuh als ze nog helemaal geen bruine haartjes heeft moet ze nog wel wat langer dan drie weken..

Ik zal der wel overheen gelezen hebben maar hoelang staan ze nu in de bloei?

 

verder hoop ik dat je snel weer uit de shit bent...wees extra lief voor die andere dames. :innocent: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minders , maar waarom zou je al je planten voortijdig oogsten omdat er 1 geen water gehad heeft? Zou zeker proberen de weken nog vol te maken, is zonde van je wiet anders, zowel kwali- als kwantiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo'n beetje je topic doorgelezen, en heb het idee dat je wel een beetje gauw in paniek raakt. Hoe lang heb je je planten alleen gelaten? Ze gaan heus niet direct dood als ze een dagje wat minder water krijgen. Of kom je maar eens in de week bij je hok ofzo? In zo'n 65 liter bak zit toch wel wat buffer voor een tijdje? Die doodgewaande plant zal je vast nog wel kunnen verrassen, en weer helemaal tot leven komen! In het ergste geval moet je die er uit trekken, maar dan kan je de anderen toch gewoon laten staan??

In elk geval sterkte ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje, en dat als je nog een paar weekjes maar te gaan hebt.

 

Ik zou met een decoupeerzaag en de stofzuiger een gat maken aan die kant van het hok waar je zijn moet en dit straks weer netjes dichtmaken.

 

Zonde om je hele oogst van 1 plant te laten afhangen.

 

Suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gasten.

Nou, ben net terug van de shop.

Zij denken dat het idd water tekort is.

Dit mede omdat er water onder de kast uitliep en ze hebben de foto's gezien.

Deze duidde in hun ogen op uitdroging.

Ik heb de foto's even opgeslagen zodat jullie je mening er ook even over kunnen geven.

 

med_gallery_9164_1973_329769.jpg

 

 

med_gallery_9164_1973_519451.jpg

 

med_gallery_9164_1973_73159.jpg

 

Al met al ga ik strax een gat onder in de kast zagen t.h.v. de kuip om te zien of ik daar het probleem kan vinden om hem vervolgens op te lossen.

Alleen deze plant verwijderen is geen optie omdat ik daar gewoonweg niet bijkom.

Het is of alles eruit, of niets eruit.

 

Zowiezo hoop ik dat al vind ik het probleem, de plant nog in staat is zichzelf te herstellen.

En ja... ik raak idd snel in paniek Gnoe... Wil gewoon dat alles perfect gaat en kan slecht tegen tegenslagen of als ik iets niet weet.

 

Hoop op een reactie waar ik wat mee kan... Alvast bedankt voor jullie steun en toeverlaat :innocent:

Grtzz defQon S. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet mogelijk om de bakken 1 voor 1 uit het hok te halen (desnoods met 2 man) even handmatig water te geven en het probleem proberen op te lossen.

 

Of met een pompje, tuinslang aan een bezemsteel en dan zo water geven. Het is maar voor 3 weekjes, en die 3 weekjes zullen zich wel duidelijk lonen qua opbrengst.

 

Suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of met een pompje, tuinslang aan een bezemsteel en dan zo water geven. Het is maar voor 3 weekjes, en die 3 weekjes zullen zich wel duidelijk lonen qua opbrengst.

 

 

Just4Fun

Hahahahaha..... sta je over me schouder mee te kijken als ik aan t voeden ben ofzo.

Ik geef op deze manier al 3 weken water :blink: We liggen iig op 1 lijn :innocent:

 

Ik ga strax ff naar een maat van me.

Haal ik even een gatenzaag van 120mm op, zaag ik een gat en kom tot een antwoord/oplossing (hoop ik).

Hoop zowiezo nog dat de plant zichzelf hersteld??? Ben er wel een beetje bang voor wellicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe beter richten en minder whiskey :innocent:

 

Lekker water geven! Ik neem aan dat de bak aardig is uitgedroogd. Wellicht een klein drupje vloeimiddel of gewoon een klein druppeltje biologisch afwasmiddel erbij, dat zorgt er voor dat het water goed in de grond wordt opgenomen als de aarde is uitgedroogd. Als dat zo is zou ik het water in twee etappes geven. Anders loopt het er gelijk weer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, het volgende is er aan de hand.

Ik heb een gat in de kast geboord om zo erachter te komen what's happend.

Nou lijkt het antwoord verre van wat gedacht werd.

 

I.p.v. dat de aarde kurkdroog is, is deze zeiknat.

Ik snap hier alleen niet ene flikker van,

want in de middelste kuip (waar ik zicht op heb) staat de tensio gewoon netjes op 120 m/bar.

De kuipen hebben allemaal evenveel water gehad.

 

Kan het zo zijn dat de plant die naar de klote is weigert te drinken ofzo??

En wat moet ik nu doen? Gewoon niets meer geven en kijken of hij het zelf opneemt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitten wel gaten onderin je kuip toch he? Wel verrassend overigens! Droger maken gaat niet zo goed, dus gewoon effe niks meer geven en een kurk in je glory hole :innocent:

 

de ene plant gebruikt wat meer dan de ander.

 

Ik duim met je mee!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt logisch def, ik schrok zelf vorige ronde ook toen ik m'n blumats aan ging sluiten; er stonden 2 planten droger dan verwacht en 2 planten natter... tis idd. absoluut niet zo dat ze allemaal even veel drinken; ik denk dat een blumat systeem voor volgende ronde jou veel ellende zou besparen! :innocent:

 

 

hoi! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat wordt een tijdje droog staan voor die dame dan.

Ik stond er echt van te kijken.

Maargoed, ik hoop dat ze t aarde leeg slurpt en zich hersteld (een goeie opbrenger gaat t niet meer worden iig)

Ik houd t ff goed in de gaten idd.

 

Blumatsysteempje moet ik ook ff goed voor gaan informeren.

Zit alleen met het feit dat ik niet goed een watervat kwijt kan.

 

Ik zat eerder zelf te denken aan "de aardebak van Rataplan(t)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rest ziet er wel mooi uit :innocent: heb zoiets ook wel eens gehad dat er eentje kloote ging.zou wat enzijmen meegeven als ze weer wat drooger staat.verder succes en hoeveel water geef je ze eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zat eerder zelf te denken aan "de aardebak van Rataplan(t)"

geen slecht idee :blink: ,steeds meer en meer mensen komen me persoonlijk vertellen,en via mail dat de ellende nu eidelijk voorbij is,het uitgewerkte idee oorspronkelijk van Cees blijkt een schot in de roos zijn geweest,een grote aardemassa kan je goed laten zelfreguleren,heeft een grote buffer,en kan je nauwlettend bewateren met tensiometers,nooit te veel of te weinig,bovendien is je aarde indien op een verantwoorde biologische manier gebruikt,steeds weer herbruikbaar,sterker nog,het bodemleven zal de aarde steeds in optimale condities houden!

Succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn een nachtje verder.

Niet echt veel verbetering, gelukkig volgens mij iig geen verslechtering.

Aarde nog wel nat....

 

@Bierkrat

Om de kuipen op 120m/bar te houden krijgen ze tussen de 4 en 5 ltr per dag.

 

@Rataplan.

Gisteren ook ff met de jongens van de growshop gebabbeld over jouw aardebak.

Idee vonden hun ook wel ok... ze dachten op 1 front wel hetzelde als ik.

Stel nou dat je er wat gebeurd met je planten/aarde.

Ziekte's bijv. Dan heb je kans dat je ook je hele oogst verneukt, terwijl je in gevallen waar je met losse potten werkt gewoon de desbetreffende plant verwijderd uit je hok.

 

En als je bodemziektes krijgt ben je ook de sjaak.

Dan zou de hele bak leeg moeten.

 

Al met al zouden dit voor mij geen argumenten zijn om dit idee links te laten liggen.

Ik ga de aardebak zeker in overweging nemen.

 

Ik ga jullie op de hoogte houden over de ontwikkeling in mijn hok en de verneukte plant.

Allemaal bedankt alvast.... grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt inderdaad de pot en plant verwijderen als deze ziek is, maar je kunt natuurlijk

ook de plant afknippen uit de aardebak.

 

Daarnaast heb je in een aardebak meer ruimte voor bodemleven en ik denk juist dat je

daardoor minder kans op grondziektes hebt.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die reden is nu wel achterhaald denk ik. Je bewijst zelf al, dat je niet zomaar een plant uit je hok haalt.

In een aardebak heb je nog steeds dat de een meer kan drinken dan de ander, alleen heb je een veel grotere buffer. Maar je hebt sowieso meer dan 1 tensio nodig om de verschillen in de bak in de smiezen te houden.

 

Kan wel een weekje duren voor die waterplant wat droger wordt. Hopen maar dat er geen schimmeltjes of beestjes op af komen.

 

fingers crossed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...