Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

@mactrunk

Een beetje late reactie,je schrijft over een plek die wat moerassig is maar waar wel brandnetels groeien.De natheid is s zomers helemaal geen probleem en de brandnetels een aanwijzing dat het voldoende vruchtbaar is.

 

Rechtstreeks zonlicht is een garantie voor opbrengst en het ontbreken betekend natuurlijk opbrengstderving.

Heb je wel een korte tijd per dag zon dan valt de schade meestal nog mee.

 

Als je nu de plantgaten gaat klaar maken dan zou ik je aanraden om kleine hoopjes te maken op die plekken en deze dan te bemesten zoals ik je heb geadviseerd.

 

Een week voordat je de planten poot moet je mij even Pm nn.Dan heb ik nog een belangrijk advies.

 

Hoe groter de planten zijn wanneer je ze plant des te beter(slakken),maar ikhad begrepen dat gezien de afstand een probleem is.Stuur me even hit een Add Reply als dat het geval want daar heb ik wel een oplossing voor.

Groeten:Dame Blanche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Op een locatie kan ik niet gaan lopen met aarde en grote planten en mest omdat dit zou opvallen onder wandelaars die je daar tegen komt en het is ook nog ongeveer 1 km lopen over weilanden en paden. Dus daar wil ik plantens in mijn rugtas kunnen doen maximaal 20 en die moeten dus best klein zijn. Andere locaties zijn makkelijker daar kan ik wel doosjes met wat grotere plantjes meenemen. Ik ga trouwens overal 's nachts naartoe dus wellicht is het bij die andere locatie ook te doen met iets grotere planten maar daar ben ik weer bang voor een eventuele boswachter of late boer. De andere locaties kan ik met de auto redelijk dichtbij komen dus daar ben ik ook sneller weg. Ik ga proberen iemand mee te nemen die ik kan vertrouwen die even de auto meteen mee neemt tot ik klaar ben zodat die er niet de hele tijd staat.

 

Goed dat je erover begint trouwens want ik weet helemaal niet hoe groot een plantje minimaal moet zijn voordat ik die in de natuur kan zetten? Ik wil ze wel eerst een week in de achtertuin zetten om ze aan buiten ta laten wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Allereerst wat voor soort wil je planten.Als het gewone rassen zijn dan kan ik je wel advies geven hoe je het probleem met slakken kunt oplossen.Zoals ik het vroeger deed,ook in het donker brengen.Ik wacht op je antwoord.

DB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om de zaden die jij me zou opsturen en de Double Fun. 50/50 zeg maar afhankelijk van hoeveel moeders ik uit de zaden krijg per soort. Ik krijg 10 zaden van Double fun en 10(?) van jou dus ik ga 20 planten laten groeien en daarvan moeders maken en stekken kweken. In totaal hoop ik op 100 tot 150 stekken te komen welke ik buiten hun vrijheid weer terug wil geven! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Nu ik dit lees zal ik je zo snel mogelijk een eetlepel vol sturen.Elke dag telt voor jou.

 

Als ik jou was dan zou ik thuis even een paar mannen opkweken en selecteren en deze kruissen met 1 in de rimboe. Heb je volgend jaar zelf genoeg en blijft de portemonnaie dicht.

 

Kun je Sexen zonder de planten in bloei te zetten?

Groet DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met sexen zonder in de bloei zetten? Dat zegt mij niks nee maar vertel!!! Ik ben wel van plan ook 2 planten te sexen zodat ik volgend jaar genoeg zaad heb. Zowel van jou plant als de Double fun.

 

Ik zit eigenlijk met nog een vraag die ik nergens kan vinden op het forum maar waar ik wel van denk dat het ergens zou moeten staan dus durfde het eerder niet te vragen maar ik moet het nu toch eigenlijk wel weten.

 

Ik ga dus die zaden tot grote planten laten groeien en als ik ze op 12/12 zet dan kan ik op een gegeven moment zien wat het gaat worden. Kan ik dan direct van deze plant stekken halen of moet ik eerst een stek laten groeien van deze plant die dus niet eerst in de bloei is geweest? Ook al is de stek dan natuurlijk wel van een plant die in de bloei was...Ja klinkt onduidelijk maar is het ook voor mij. Ik weet niet precies hoe ik een goede moeder kweek en waneer ik deze in de bloei kan zetten om het geslacht te bepalen en waneer ik kan knippen enz... Is vast eenvoudiger dan ik het mezelf maak maar hoe maak ik dus een goede stekmoeder vanaf zaad? Waneer mag ik die laten bloeien enz...

 

Ben benieuwd naar het antwoord hier worstel ik namelijk al een paar dagen mee terwijl ik alles over stekken hier heb gelezen volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Wat jij zegt om een plant in bloei te zetten 12/12 en dan klonen te nemen mag volstrekt niet.

 

Ik begrijp dat je totaal het spoor bijster bent daarom zal ik het even helemaal uitleggen zodat je inzicht in het hele gebeuren krijgt.

 

Een plant groeit bij de lengte van de dagen met 18 uur (dag)licht en dan natuurlijk een nacht van 6 uur.Kortweg uitgedrukt met 18/6 (zomer) Je kunt ook 24 uur licht geven dan blijven ze ook in de groei.

 

In de natuur is het zo dat als de dagen korter worden de(herfst/Winter nadert de planten "weten"dat hun einde in zicht is.Dan komt de hormoonhuishouding in werking.De plant kan alleen maar overleven door zaadvorming.Dus komt het signaal bloemen aanmaken(mannen en vrouwen)Als dat signaal via hormonen gestart is dan is het zeer moeilijk te stoppen.Je kunt de dagen weer 18/6 of 24/0 maken maar dat gaat met veel rare verschijnselen gepaard.

 

Conclusie een plant die je nog wilt gebruiken nooit laten bloeien.Doordat de hormonen al öpgewekt zijn is het ook moeilijk om klonen hiervan te maken.

 

Toch wil je de sex weten voordat je ze in de bloei zet om de mannen te verwijderen.De enige methode is stekjes van elke plant nemen en die in een ruimte te plaatsen met 12/12.Wel moet je goed weten dat stek 1 bij plant 1 hoort enz.

 

Er zijn misschien nog meer vragen "kom maar op"

Groeten van DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehe :verrygood

 

neem een stek van de moeder plant en zet die direct in de bloei zie je het zelfde maar zonder je mama on nodig te stressen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo lees is het inderdaad heel duidelijk een eenvoudig! Ligt ook wel voor de hand eigenlijk. Dit scheelt me wel een hoop werk ik was namelijk al bang dat ik 2 keer planten groot moest gaan brengen maar zo kom ik er zeker wel uit! Ik moet alleen even een apart stekkenbakje/hokje met TL maken merk ik nu maar dat is geen probleem.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Nog even een extra tip:Stel dat je 50 zaadplantjes hebt,deze laat je groei tot een hoogte van 10-15 cm.

nu ga je ze koppen door het hart weg te halen uit de enigste hoofdtop.

 

Na enige tijd zullen er 2 nieuwe toppen ontstaan,die laat je groeien tot ze zo lang zijn dat je 2 stekjes per plant kan nemen.

 

Nu ga je alle planten een nummer geven.Daarna neem je 50 steenwolpluggen(kloonpluggen) en neemt 50 bierflesjes.De bierflessen goed schoon maken en vullen met water tot de rand,deze ook nummeren en zo ook de pluggen.

 

Vervolgens neem je van plant 1 twee stekken,waarvan 1 in fles1 en de ander in plug 1(met stekpoeder enz)

Nu krijg je 2 x 50 stekjes.De stekjes in de pluggen in je klonenruimte met 24 uur tl licht,om te wortelen.

de stekken in de flessen doe je in een kist met spaarlamp erboven en 12/12 licht.

 

Na 2weken heb je 50 bewortelde klonen waarvan je weet door die in de flessen wat de mannen en vrouwen zijn.Nu heb je als alles goed is gedaan in totaal uit 50 zaad planten ook 50 vrouwelijke planten.

Op deze wijze deed ik het altijd.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.Gegroet van DB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik drink geen bier helaas! :verrygood

 

Bedankt voor je reply. Ik ga een klein stekkenkasje kopen zoals op het topic over stekken van Rataplan. Neemt weinig ruimte in ook. Maar als ik het goed begrijp gaan ze dus binnen 2 weken al hun sexe laten zien!

 

Moet een stek niet eerst een beetje bijgroeien op 18 uur licht om te wortelen en aan te sterken of is 12/12 voldoende daarvoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Je hebt het niet goed gelezen,de planten waarmee je de sexe bepaalt hoeven geen wortel te hebben wel om de 5 dagen vers water.In plaats van flesjes kun je ook bekers nemen.Maar je kunt bij de supermarkt ook 2 kratten met lege flesjes lenen om ze tegen statiegeld na afloop weer terug te brengen.

 

Lees alles nog maar eens aandachtig door.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Had je nog beloofd om een methode waardoor je de tijd kan overbruggen tussen een nog te kleine plant om in de vollegrond te zetten totdat ze groot genopeg zijn om aanvallen van slakken het hoofd te bieden.De slakken zullen blijven komen maar bij een bepaalde grootte dan is de aanwas groter dan de vraatzucht van de s.

 

Je vertelde dat het niet mogelijk is om grote planten op je lokatie te brengen,daarom deze oplossing die ikzelf ook altijd gebruikte

 

Je moet daarvoor bij een groothandel in kwekersartikelen zijn z.g. kwekersbakken of kisten.Er kunnen 24 potjes van 10 x10 in.Uiteraard moet je de potjes ook aanschaffen.Zoveel als je planten hebt.Hier kun je thuis de plantjes zetten.De maten van de k zijn 40 x 60 cm.Per kist moet je 4 of 8 bakstenen en 2 plankjes van 50 cm lengte hebben.Dit laatste kun je nu al op het plaatsdelict brengen.

 

Als de plantjes in de potjes staan dan kun je ze per auto s morgens bij zons opgang brengen.

Ter plaatse zet je 4 of 8 in een rechthoekige opstelling van de kisten.2 aan 2 leg je planjes over de stenen en dan strooi je wat zout over de plankjes en zet de kisten met planten hierop.Met deze opstelling komt er geen slak bij de dames.

 

Als de planten een stuk grote zijn kun je zonder gevaar in de volle grond zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk! De stekken ga ik echter wel meteen goed stekken omdat ik de vrouwtjes dan weer kan hergebruiken voor stekken en of buiten de deur plaatsen. En daarbij steek ik er meteen iets van op over hoe de stekken goed te maken en die kennis kan ik weer goed gebruiken voor de 100 andere stekken die ik moet maken.

 

Ik heb trouwens mijn double fun zaden ontvangen! + nog 13 NLX zaden gratis erbij! :verrygood

Dus lijkt erop dat ik 3 soorten buiten ga zetten! :P

 

Ik heb ze bij Alien besteld en ik heb vandaag ook mijn potjes besteld. 8 cent per stuk voor potjes van 7x7 bij Leafman! Dat is geen geld! Bij het tuincentrum moest ik 2 euro voor 10 potjes betalen die ook nog veel slechter waren! Ik moet nog wel grotere potten bestellen voor de moeders maar ik weet nog niet welke maat dus dat komt wel tegen de tijd dat ik ze nodig heb. Nu nog de PH meter van Ebay ontvangen en dan ben ik bijna klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Voor grotere potten ga ik bij verschillende growshops langs die hebben vaak gebruikte potten staan.

Groet DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dat we nu moeten beginnen met dit ritueel zodat het tijdens het verpoten lekker voedingsrijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kingmokum Wat moet ik tegen een volle postvak doen? In die dingen ben ik nog een groentje,HELP

 

Alvast bedankt enne de zaden gaan maandag naar je toe.

DB

 

@ Hans Worst

Wat bedoel je eigenlijk met die vraag over"nu beginnen met ritueel"

 

Of was het voor een ander op dit Topic,groetn DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Kingmokum Wat moet ik tegen een volle postvak doen? In die dingen ben ik nog een groentje,HELP

 

Alvast bedankt enne de zaden gaan maandag naar je toe.

DB

 

 

De berichten die je gelezen hebt en niet meer nodig hebt een vinkje achter plaatsen, vervolgends op verwijder klikken onderaan de berichten....

 

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kingmokum

Bedankt t is alijd simpel maar ik heb meer verstand van ..............!

Gr DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Hans Worst

Wat bedoel je eigenlijk met die vraag over"nu beginnen met ritueel"

 

Nee, alles wat je zegt, moet dat nu of enkele weken voor het verpoten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hans Worst

Hoe eerder je met de kippem. korrels begint hoe meer hebben grondbacterien+wormen het omgevormd voor de opname door de planten.

 

In tegenstelling tot de Z.g vloeibare voeding die je in de growshop koopt is deze voeding niet direct opneembaar.Bacterien zetten de stoffen zodanig om dat je steeds een dagelijkse natuurlijke dosering krijgt daarom is het gedurende 2jaar werkzaam.

 

Vloeibare voeding en/of kunstmest is eigenlijk werkzaam voor 1dag en bij guerilla kweek is vloeibare voeding geven zinloos als je niet dagelijks er komt.Dan kun je nog beter kunstmest geven omdat daar steeds een beetje oplost als er regen komt.(mischien wel een week!!!)

 

Hoelanger het in de grond zit hoemeer de ideale PH wordt benaderd en daar hoef jij niks aan te doen,dat doen de beestjes samen voorjou (plant)

Je zet als het ware een biologigisch proces in werking en het vind vanzelf zijn weg.

Gr.D.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic DB. Ben een beetje te moe om alles aandachtig te lezen maar ik kan hier wat van gaan opsteken.

 

Ik hoop overigens binnenkort iets meer te weten over de lowryder zaden. Mijn zaadkweek lukt niet meer maar ik kan er mischien een boel kopen in 1 keer. Kost wat, heb je ook wat. Kan ik mijn belofte ook inlossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Slappezeever

Ik vind het fijn dat je voor de gratis zaden iets terug wilt doen maar als dat te duur is dan hoeft het niet.

 

Wel zou ik het waarderen als je zelf wat zaad wint van mijn Nieuwe Dame Blanche zoals beschreven door mij in de topic van Silver:Rondje Zaad Direct Op 12/12

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan dat topic niet vinden, ook niet met de zoek functie... linky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...