Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Op dit moment ben ik met de voorbereidingen bezig voor een kweekje waarbij het de bedoeling is zo groot mogelijke aaneengesloten toppen te kweken . Dit wil iedereen altijd natuurlijk ,maar er zijn heel wat dingen die je kunt doen om ze echt groot te krijgen . Om te beginnen ga ik ze uit zaad optrekken ,dat zal geen verrassing zijn , maar ik ga nog meer anders doen .

 

Of het zo zal gaan zoals ik wil is natuurlijk nog maar de vraag , misschien ga ik op m'n bek

 

De bedoeling is elke vorm van vertraging in de groei en bloei van de planten te vermijden, door oa nooit over te potten nooit te toppen. Ook zal ik de planten zo laag en compact mogelijk proberen te houden door middel van (blauw)licht en temperatuur ,luchtstroom enz.. De stelen moeten echt dik worden want anders kan ik reuze toppen zo wie zo wel vergeten .

 

Verslag komt hier te staan .

Ras : Silver pearl ×santa gekruist met een Santa

en nog een paar van m'n eigen soortje welke ik met Double fun heb gekruist .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk en daar smullen we natuurlijk van :smoke

 

Welk soortje wil je daarvoor gaan pakken?

En wat is groot?..dik/lang/gewicht?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee atmo in the house .................

 

dit is er eentje om te gaan volgen ......

\

\ben gek op reuze toppen ...........

 

de vriendelijke bloei en groei groenten .....Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd atmo! Zoals je misschien weet ben ik ook met zaad bezig die gelijk op 12/12 zijn gezet, maar bij mij zijn er soortjes die toch wel erg lang beginnen te worden ,..dus als het compacter kan....ga je weer volgen :smoke

 

ga van de week weer wat foto's shooten , heb echt maffe verschillen staan , + een haze die volgens mij wel een enorme top aan het vormen is ,.. nahja, zie je van de week wel...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer leuk dat je nog eens een topic gaat starten atmosphere!Dit einddoel heb je voor het grootste deel in eigen hand,het is immers de kweker die zelf kan bepalen hoe men de plant kan sturen in zijn verdere bestaan :verrygood

Succes! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik volgen :verrygood

succes ermee he :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke :verrygood

Zitten ze al in de grond?

 

Nee , nog niet

 

 

Kijk en daar smullen we natuurlijk van :specool

 

Welk soortje wil je daarvoor gaan pakken?

En wat is groot?..dik/lang/gewicht?

 

greetz sannie

 

Vooral ook dik en niet langer dan 70 cm in ieder geval en hopelijk meer dan 1 ons droog per plant .

De soortjes heb ik vermeldt hierboven.

 

Tot welke week blijft het blauwe licht branden?

 

Goede vraag ! Ik denk zolang er groei in de plant zit , en in combinatie met 600 Watt HPS vanaf de eerste of 2e week van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ons droog per plant :verrygood

 

Jij durft wel,dat moet ik je nageven :smoke

 

Hoop natuurlijk ook dat het je lukt maar zou met 90 gram ook tevreden zijn :specool

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een Phillips HPI -T en mogelijk nog wat TL .

 

We weten dat blauw licht compactere planten geeft ,en aangezien de plant ook na omschakeling op 12/12 nog doorgroeit is ook dan nog blauw licht van belang voor het verkrijgen van compacte planten. De behoefte aan blauw licht stopt natuurlijk niet de dag dat je op 12/12 overgaat en HPS gaat gebruiken.

 

Ik ga wel iets voorgroeien .

 

Een liter of 200 aan grond komen ze in te staan . Deze heb ik zelf samengesteld ,dit keer met meer cocos en voor de rest wat gecomposteerde hennep planten ( van de buitenkweek) , kleigrond uit de natuur, potgrond . Dit keer ben ik blijven zoeken naar een mix met een goede cappilaire werking door steeds testjes te doen . "Waarom zo moeilijk doen ?koop toch gewoon grond bij de growshop", hoor ik sommigen al denken . Antwoord: Ik wil grond graag snappen.

 

verder zal de bewatering dit keer meer verdeeld plaatsvinden d.m.v een pvc stelsel van buizen.

Wat er nu eigenlijk nog ontbreekt is een analyse van de grond wat betreft de nutriënten.

 

De ph van de grond is nu 6,6 a 6,7 vrij hoog door toevoeging van klei . dit werkte vorige keren ook erg goed . Op deze grond kan ik gewoon ph 6 in de watergift aan blijven houden zonder dat er verzuring optreedt. Hoe weet ik dat ? doordat ik de grond na een kweek altijd nameet . Klei gaat in reactie met water dat te zuur is en neutraliseerd het grotendeels ( tot ph 6,2 )

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ons droog per plant :verrygood

 

Jij durft wel,dat moet ik je nageven :smoke

 

Hoop natuurlijk ook dat het je lukt maar zou met 90 gram ook tevreden zijn :specool

 

gr. Tokkie

 

Het aantal planten blijft beperkt ,dus dan is die 100 per plant al een stuk logischer, maar nog steeds erg veel inderdaad . Ik leg de lat bewust hoog om mezelf te motiveren het voor elkaar te krijgen met het risico dat ik het niet waar kan maken . Dan ga ik dus in het openbaar op m'n bek , jammer voor mij .

 

Mijn overtuiging is dat het kweken op vele punten nog een stuk beter kan . Zo goed als moeder natuur op haar best zijn we nog lang niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dit gaan we zeker volgen, de lat ligt idd wel hoog ja 100g de plant :smoke

 

Ik hoop dat het je lukt, en mocht het minder worden ga je nog steeds niet op je bek vindt ik.

De meeste kwekers zouden al blij zijn met de helft.

 

Ben wel heel erg benieuwd of het werkt met het licht, dit is puur om de internodus dichter op elkaar

te krijgen?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het atmo wel lukt, 100gr ...met zijn kunnen en knowhow....

 

Vooral dat met dat blauwe licht erbij, ben benieuwd naar de resultaten ervan,..bij mij zijn de whiteskunk en sensiskunk vrij breed en hoog...

 

En nog een vraagje Atmo, jij begint de bloeiperiode te tellen vanaf de eerste haartjes he? Probeer hier al in te schatten hoeveel weken ieder soortje nog moet, maar is knap lastig heb ik gemerkt :verrygood

 

Grow on en we blijven je volgen ! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt meer de Indica achtige types zijn soms wel goed te herkennen, dat worden de kortbloeiers. Ik kijk vooral naar de mate van ontwikkeling dat die zo veel mogelijk hetzelfde is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo,

 

Heb je alvast een paar tips om zaailingen kort te houden? :smoke

Ze zijn bij mij de 17e de grond in gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soorten die je nu gaat kweken, die zijn neem ik aan dan stabiel met mogelijk één pheno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn geen echt stabiele soorten , maar dat zie ik niet als een probleem . Door selectie kun je de verschillen ook beperken. Bovendien speelt verschil in hoogte veel minder een rol als met stekken , een duidelijk verschil . Zaailingen geven over een lang stuk van de plant goede buds ,en nie talleen bovenin. Dit heeft vast te maken met de mobiliteit van bepaalde stoffen in de plant ,zaailingen hebben over het algemeen betere transport wegen denk ik .

 

Nog een verschil tussen zaailingen, stekken is de leeftijd . Zaailingen met korte of geen voorgroei zijn altijd een stuk jonger dan stekken .

 

@ Silver:

Zaailingen kort houden door : - Veel licht liefst blauw/wit eventueel in combinatie met HPS

- lucht temperatuur laag houden

- grond temperatuur laag houden ( niet onder de 18 )

- zo kort mogelijke groeiperiode.

- Een kort ras te kiezen ( zoveel mogelijk indica)

- Wat ik ook vaak hoor is een hoge EC aanhouden , maar daar zet ik zelf de nodige vraagtekens bij . Een te hoge EC vertraagt de groei op een negatieve manier dat wil je ook niet . Iemand een goede onderbouwing voor het kort houden van je planten d.m.v. een hoge EC ??

 

Als je al deze faktoren zou toepassen krijg je echt een super laag plantje, te laag waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel suc6 atmo, ga dit zeker volgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een goede onderbouwing voor het kort houden van je planten d.m.v. een hoge EC ??

 

Water laat je plant strekken.

Voeding is om te bouwen.

 

FF heel plat gezegd :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...