Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ga uit van voeding op maat als ideale situatie . Meer dan dat neemt een plant toch niet op .

 

ff in het algemeen:

Trouwens de grootste bouwstenen van de plant komen voort uit de fotosynthese reactie, om reactie mogelijk te maken zijn er voedingsstoffen nodig,voornamelijk N , P en K . Maar dit zijn niet de stoffen waar de plant voornamelijk uit bestaat want dat zijn de koolwaterstoffen. Een chemische analyse van plantmateriaal bewijst dit.

 

Een kip kun je vetmesten omdat de energie bron de voeding zelf is . Een plant kun je niet vetmesten !! omdat de energiebron van planten niet uit de voeding komt maar van het licht welke samen met water en CO2 zorgen voor de bouwstenen van de plant ( de suikers ,plantcellen ) .

 

Vaak hebben mensen het idee dat ze met voedingen de plant letterlijk aan het vetmesten zijn zo als je dat bij dieren kunt doen, maar dit is bij planten totaal niet het geval ,vandaar ff dit stukje . Bij planten proberen we alles te doen om de fotosynthese reactie zo veel mogelijk te laten plaatsvinden. Alle toevoegingen staan in dienst van die reactie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het liever als een serie 276-5c27cbd9963a5920fa227c0cbf5a0780.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, Atmo en Sannie geven de mensen info waar ze echt wat van kunnen leren :smoke

 

Inderdaad zijn er heel veel mensen die denken: we kopen een flesje dit en dat , plantje, lampie erboven en ik ga kilo's kweken!!! ik zeg altijd tegen dat soort mensen dat ze beter niet kunnen gaan kweken met zo'n mentaliteit en eerst ook moeten gaan leren wat die voedingsstoffen precies zijn (zelfs ik leer nog dag tot dag over voedingen en mest-combinatie's)....

Toppie mannen, give us some more :verrygood :specool :specool !!!

 

He Atmo, hoe denk jij er nu over (met zaad op 12/12) of je beter indica of sativa kunt nemen? of een ideale combi.... zelf zie ik bij mij dus die NLHaze richting plafond schieten (maar vormt een hele mooie vette top) terwijl m'n indica's erg laag blijven en meer "struikerig" zijn,....zelf denk ik dus dat een plant met 60% sativa en 40% indica een beetje de goede richting is.....of zit ik er nu helemaal naast? (zag trouwens ook dat de sativa's eerder hun geslacht bekenden en nu al veel meer top aan het produceren zijn)

 

Of zou je met een juiste samenstelling voeding misschien de plant kunnen sturen? (lijkt het wel weer op "vetmesten", maar bedoel dus net zoiets als die bloeiboosters, dat je een soort booster hebt om sneller het geslacht te ontdekken, want dat zou wel mooi zijn in de 'zaadexperimenten')

 

Greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie het liever als een serie

 

Ja Zo werkt het ook omdat de fotosynthese reactie net al salle chemische reacties in een vaste verhouding plaatsvinden . Het dikker maken van de sterke schakels heeft geen zin . Kortom altijd op zoek gaan naar de zwakste schakel ,die moet worden versterkt .

 

 

Ik ben nu de grond aan het voortesten door gewoon een paar zaailingen erin te laten starten ( in kleine potjes ) . Deze plantjes gooi ik gewoon weg na een week of 2 . Ze staan onder een 20 watt spaarlamp. Aan de hand van hoe de plantjes eruit zien ga ik de grond wel of niet aanpassen .

 

med_gallery_4254_949_138527.jpg

 

De grond lijkt aardig goed te zijn tot nu toe . De spaarlamp hang ik op hooguit een halve cm afstand van het plantje ,met de nodige ventilatie . LV is vrij laag , 50 % ongeveer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil m'n zo weinig mogelijk ballast stoffen in de grond tijdens de kweek . Ik zag dat iemand op het forum een grond analyse had laten verrichten na een paar kweken . Daar bleek uit dat er een natriumoverschot was ontstaan door het gebruik van leiding water, welke dus natriumzouten bevat . Dergelijke hoge concentraties zijn ballast voorde plant .

 

Ik ga dit zo veel mogelijk proberen te voorkomen door de verdamping van water aan het grondoppervlak te minimaliseren. De watergift beperkt houden ,daar gaat het dan om . Over een hele kweek scheelt dat liters water en dus minder natrium .

 

Voor zover ik begrepen heb is een natriumoverschot ook niet tegen te gaan met bacteriën en schimmels/bodemleven.

In de natuur bestaat dit probleem niet omdat regenwater geen natriumzouten bevat . Daarom overweeg ik regenwater te gaan mengen met kraanwater om het natriumgehalte terug te dringen.

 

Ook ga ik gebruik maken van ballast vrije voeding - guano extract ( vloeibaar dus) en zo weinig mogelijk andere voeding gebruiken . want alles dat je te veel geeft aan voeding blijft tot het einde van de kweek in je grond zitten met verzilting of verzuring tot gevolg .

Sommigen kweken met zo veel voeding op aarde dat de EC van de grond aan het einde van een kweek toxische waardes heeft bereikt. Toxisch = giftig ! Een vette opbrengst kun je dan wel op je buik schrijven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmo

Ik gebruik al langere tijd dit organische product vanwege dezelfde reden.Tevens wordt de chloor welke je vergeten bent ook aangepakt.

Ik hergebruik mn aarde tot wel 5 keer en waardeer het hierna op dmv mengen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt de chloride Sannie (Cl-) ?

 

Chloor en chloride zijn 2 verschillende dingen.

 

Zie ook in het lijstje "vrij chloor" en "totaal chloor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het lijstje gezien

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@atmo

Ik gebruik al langere tijd dit organische product vanwege dezelfde reden.Tevens wordt de chloor welke je vergeten bent ook aangepakt.

Ik hergebruik mn aarde tot wel 5 keer en waardeer het hierna op dmv mengen.

 

greetz sannie

 

Met natriumzouten doelde ik vooral op de natrium met chloor verbinding - natriumchloride ( NaCl) ,dit is simpelweg keukenzout .

 

Ik wil graag weten hoe dit dan precies onschadelijk gemaakt wordt en door welke stof het wordt gebonden, en welke nieuwe verbinding er ontstaat bij gebruik van dat product .

 

 

Mooie tabel trouwens en laat goed zien dat natrium in een relatief grote hoeveelheid aanwezig is in kraanwater ( in verbinding met chloor grotendeels ) De tabel geeft een overzicht van de in kraanwater aanwezige elementen . Deze zitten in werkelijkheid in gebonden vorm in het water .

 

Met bepaalde bacteriën verleng je de gebruiksduur van de grond , daar was ik mij al van bewust . Dan kun je vele kweken je grond behouden . Al met al is dit pittige materie waar ik graag zoveel mogelijk kennis over wil opdoen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grond blijkt in ieder geval niet slecht te zijn , dus ik ga die grond gewoon gebruiken

Zo ,

Ik ben bezig met verbeteringen aan het hokje , de luchtinlaat komt langs boven dit keer . Het blijkt namelijk inderdaad zo te zijn dat de lucht dan goed wordt verspreid en goed mengt met de lucht in de kast, wanneer de onderdruk niet te groot is .

Ik gebruik van die zwarte lappen filterdoek over de gaten heen die wel lucht maar geen licht binnen laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met natriumzouten doelde ik vooral op de natrium met chloor verbinding - natriumchloride ( NaCl) ,dit is simpelweg keukenzout .

 

Ik wil graag weten hoe dit dan precies onschadelijk gemaakt wordt en door welke stof het wordt gebonden, en welke nieuwe verbinding er ontstaat bij gebruik van dat product .

Mooie tabel trouwens en laat goed zien dat natrium in een relatief grote hoeveelheid aanwezig is in kraanwater ( in verbinding met chloor grotendeels ) De tabel geeft een overzicht van de in kraanwater aanwezige elementen . Deze zitten in werkelijkheid in gebonden vorm in het water .

 

Voor zover ik weet is na+ niet makkelijk te binden en uit water te halen (d.m.v. een neerslag reactie), Na+ is vrijwel het best oplosbare ion (voor zover ik weet).

De Cl- is niet in verbinding met Na+, maar zou wel een zout met elkaar vormen als je het water zou indampen. Na+ en Cl- kunnen elkaar eigenlijk niet echt uitstaan en stoten elkaar zo snel mogelijk af in water. En dan heb je in feite opgeloste keukenzout.

Zie de Na+ in het tabel:

1017-150002.gif

 

Wil je niet met Na+ werken zou ik aan regenwater gaan denken, dit gebeurt ook in de glastuinbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He atmo kben met je eens dat je de EC niet als hoofdmiddel gebruikt om de plant kort te houden.

Maar waarom ga je niet met een lage etmaal temperatuur zitten.

Vooral overdag, geef de plant meer straling dan temperatuur en je bouwt kracht op (Hoogte van de etmaaltemp en stralingsbehoefte is rasafhanklijk).

 

Ikzelf heb op een gemiddeld etmaal van (18/19) (bijna) zelfs te compacte planten en ze zijn supersterk(zowat te sterk beetje ver gegaan :P ) (21d/17n). En met wat koudere nachten wek je vooral generativiteit in de hand dikke super toppen dus.

 

Khoop dat je de 100gram de plant gaat halen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je regenwater vermengen met leidingwater of heb je niet genoeg regenwater buiten krijgen ze toch ook regenwater en je ziet het verschil veel groener

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik al jaren paardenmest in combinatie met koeienmest.

aangevuld met aveve korrels .

onzin al die samengestelde supplementen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt het persoonlijk prima als je het daarmee doet hoor, maar ik vind wel dat je een iets andere toon kunt aanslaan als het gaat over cannabis voeding. Dat je het onzin vindt weten we nu wel, dat het onzin is zou ik dan wel even onderbouwd willen zien. En bovendien enigszins off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij grote kweekpartijen is het niet rendabel genoeg(kosten/baat analyse).

Om samengestelde voeding te gebruiken.

Wannneer men weet welke voedingsstoffen de plant nodig heeft kan men gemakkelijk

dit goedkoper aanschaffen .

Voor de kleinere verbruiker misschien minder interresant(begrijpelijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bemest biologisch dus . Noem eens wat van die supplementen die onzin zijn a.u.b. ?

 

He atmo kben met je eens dat je de EC niet als hoofdmiddel gebruikt om de plant kort te houden.

Maar waarom ga je niet met een lage etmaal temperatuur zitten.

Vooral overdag, geef de plant meer straling dan temperatuur en je bouwt kracht op (Hoogte van de etmaaltemp en stralingsbehoefte is rasafhanklijk).

 

Ikzelf heb op een gemiddeld etmaal van (18/19) (bijna) zelfs te compacte planten en ze zijn supersterk(zowat te sterk beetje ver gegaan :P ) (21d/17n). En met wat koudere nachten wek je vooral generativiteit in de hand dikke super toppen dus.

 

Khoop dat je de 100gram de plant gaat halen! :showoff:

 

Ik ga de temperatuur ook zo laag houden als mogelijk , en dat is niet zo heel laag omdat m'n luchtaanvoer warm is . Zoals je zegt ,koude geeft super mooie planten . Maar als het te koud wordt gaat de snelheid er te veel uit , dus ik probeer een middenweg te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bemest biologisch dus . Noem eens wat van die supplementen die onzin zijn a.u.b. ?

Ik ga de temperatuur ook zo laag houden als mogelijk , en dat is niet zo heel laag omdat m'n luchtaanvoer warm is . Zoals je zegt ,koude geeft super mooie planten . Maar als het te koud wordt gaat de snelheid er te veel uit , dus ik probeer een middenweg te vinden.

 

 

Wel mijn mening is dat er uit winstbejag 101 soorten voeding bestaan .

De dosering door de fabrikant is meestal te hoog .

Waar geld te verdienen is zijn er altijd profiteurs van de onwetende consument.

Ik zeg niet dat deze voedingaditieven slecht zijn.

Er zijn gewoon goedkopere alternatieven .

Met even goeie resultaten.

maar dit is maar mijn bescheiden mening .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...