Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Buitenplanten hebben ook duiznden liters grond beschikbaar ! en dus genoeg voeding . Bij binnenteelt in potten met bv maar 10 liter grond ga je zeker een tekort aan voeding krijgen omdat de biologische meststoffen niet aan de voedselvraag kunnen voldoen.

In een grote bak aarde binnen kom je een heel eind , maar ook dan nog zullen vroegtijdige tekorten ontstaan.

 

 

En 1000 x meer en langer licht :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plafondplaat van het hok met de passieve inlaat gaten , zoals je ziet lopen de gaten taps.

 

med_gallery_4254_232_485886.jpg

 

 

 

Over de gaten heen komt een koolstoffilterdoek , 2 op elkaar om precies te zijn. Er gaat wel lucht doorheen maar geen licht . Het is een alternatief voor een doolhof .

 

gallery_4254_232_166475.jpg

 

Je kunt in veel gevallen je luchtinlaat gewoon vanaf boven laten komen , eerst had ik daar m'n twijfels over , Whazzup ook trouwens (remember Whazzup toen we het hier over hadden in de auto?)

Ik ben het gaan uittesten met rook , en de rook ging vanaf boven gelijk richting de planten en niet naar de afzuiger die ook bovenin zit. Voordeel is dat de lucht eerst een langere weg aflegt voor het bij je planten komt en daardoor al meer op temperatuur is en beter vermengt met de lucht in het hok .

 

Gaten onderin zijn wellicht overbodig op deze manier .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat best prijzig. Wel makkelijker dan een labyrinth, en filtert gelijk je lucht op stof en insecten enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft dat doek niet een beetje weerstand met het doorlaten van lucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaah ben ook heel benieuwd hoe t gaat.. :verrygood

 

Dat doek zal niet zo duur zijn joh rond de 10 euries schat ik..

denk dat je ook filters die op de uitlaat van stofzuigers zitten kan gebruiken.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow , excuus voor de vertraging . Sommige dingen lopen nu eenmaal wel eens anders dan je had gehoopt.

 

 

Dat koolfilter doek heb ik uit het onderdelenhuis voor huishoudelijke apparaten . Deze is een universele ,dus niet bedoeld voor één specifiek merk ,en daardoor goedkoper . Het is vooral bedoeld voor frituur pannen .

 

Het geeft natuurlijk wel meer luchtweerstand ,maar dat probleem los je op door er een groter oppervlakte van te pakken . Ik heb nu heel wat gaten in het hok gemaakt met een dubbele laag van dat spul er steeds voor . Doolhof is met dit spul niet nodig , door 2 lagen gaat geen licht meer maar wel lucht .

 

De inlaat is passief voor de duidelijkheid . Met actieve inlaat wordt het erg lastig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem me niet kwalijk als de Gebroeders Eveleens bv niet meer in kleine hoeveelheden aan particulieren levert, maar de ooit gewaardeerde Potgrond # 6 is hetzelfde als potgrond # 5 voor geraniums van Jongkind Grond maar dan verrijkt met klei. Scheelt een hoop gezeef. ;)

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grond is waarschijnlijk kiem vrij gemaakt d.m.v. verhitting . Ik haal klei met bodemleven van buiten . Het waarom lijkt me duidelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk ga ik het concept wat ik eerst in gedachte had met maar 5 planten toch niet aanhouden, want dan moet ik lang gaan voorgroeien en wordt de kweek minder efficiënt . Wel wil ik de planten minimaal 60 cm hebben dus ik overweeg grondverwarming en misschien 1 week groei om alle planten boven di e60 cm te krijgen .

 

Waarom wil ik dat ? vanwege m'n spiegelende wanden waardoor er ook dieper in het gewas nog voldoende licht valt .

 

Het wordt weer 1 grote bak aarde ,bijna helemaal verse . Ik ga daarin rechtstreeks veel zaden inzaaien ,dus ik begin niet in kleine potten maar plant ze gelijk op hun definitieve plaats zodat overpotten niet nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He atmosphere, die atmo2 is dat die double fun toevallig die je had staan? en waarmee is die gekruist ?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee Atmo

 

Welk soortje ga je gebruiken?

Zijn die taps toe lopende gaten zijn om een betere luchtspreiding te krijgen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n gatenzaag is niet zo groot dus besloot ik er een taps gat van te maken waarbij ik de koolstofdoek aan de kant met de grootste diameter heb geplakt . Dit om de luchtstroom naar binnen toe te versnellen . Deze gaten zitten in het plafond en niet onderin dit keer . De koudere lucht die daar binnenkomt moet helemaal naar beneden toe zakken . Dit gaat deels vanzelf omdat koude lucht zakt.

 

Op deze manier hebben de planten geen last van tocht omdat de luchtstroom eerst mengt voor het de planten raakt.

 

He atmosphere, die atmo2 is dat die double fun toevallig die je had staan? en waarmee is die gekruist ?

 

Priest

 

De atmo 2 is de tweede generatie van een onbekend ras dat ik jaren geleden tegen het lijf liep .

De blue top is een kruising van Df en atmo2 .

 

Waarschijnlijk zet ik meer dan 1 ras in het hok . Sant aMaria × silver Pearl zal er in ieder geval ook bij zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dat toevallig ook de zaden die ik in het hok heb staan, die kruising tussen de DF en de onbekende soort?

 

Enig idee al wanneer je ze de grond in wil hebben, het hok is bijna klaar?

 

Wordt toch wel een beetje nieuwsgierig onderhand.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmo, je zaait ze nu gelijk in, hoe ga je ze belichten? weer met tl of met hps?

voorgroeien 1week 18/6 en dan 12/12 ?

ps. was van de week "n dag bij cees, heel leerzaam. Gr. opa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn dat toevallig ook de zaden die ik in het hok heb staan, die kruising tussen de DF en de onbekende soort?

 

Enig idee al wanneer je ze de grond in wil hebben, het hok is bijna klaar?

 

Wordt toch wel een beetje nieuwsgierig onderhand.

 

Succes.

 

Ja dat zijn die zaden.

 

Ik weet het , het schiet niet op eind volgende week hoop ik van start te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je zult al wel weten hoe ze er uit gaan zien, maar het wordt zeker wel de moeite waard denk ik.

Het is zeker een mooie sterke plant die groeit als een sativa, maar meer lijkt op een indica. En heeft een ongeloofelijke groei kracht.

 

De ppp die een voorsprong had van bijna een week met de zelfde behandeling,omstandigheden is maar half zo groot en heeft veel meer last gehad van de ph problemen.

De topvorming komt ook veel beter op gang.

 

Een klein voorproefje, je kan ze altijd nog verwijderen.

med_gallery_6404_1071_189038.jpg

 

med_gallery_6404_1071_248806.jpg

 

 

En ja je bent niet de enige die wel eens achter ligt op schema :no

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooie planten :no suc6 verder ;)

 

Groeten Apollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...