Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

1 Kilo Uit Klerenkast Project $ Dus 1 Gram P/watt !

Recommended Posts

:whistling cool idee, less is more.. :P

 

11 weken groei in scrog, waarin wekelijks alles getopt wordt moet het doen lukken, denk ik..

TAW, ik volg deze topic met plezier... :no

 

Vergeet niet dat ouderdom met gebreken komt ! en dat veelvuldig toppen vertraging opleverd.

 

Wanneer we de factor tijd meerekenen moeten we dus al 2 keer zoveel wiet van die plant trekken

om net zo rendabel te zijn als een snelle kweek met meer planten . De lampen op 18 uur houden zo lang is trouwens ook niet goedkoop. Alle tijd dat de lampen branden en er geen toppen worden geproduceerd ( groei dus) brengt je niets op, het kost alleen maar .

 

Mijn vraag : wat is het voordeel van één plant met zo lange groei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo,

 

Met zo'n lange groeiperiode staat productie niet meer voorop het is een hobby gebeuren.

Voor mijn project maakt de groeiperiode ook niet uit. Die gram per watt moet er af komen daar gaat het om.

De kiloplant houdt menig poker zo lekker bezig, ik wil geen kiloplant maar een kilohokje op 1m2.

 

Dus een financieel voordeel is er niet als je 12 weken voorgroeit, het resultaat is er wel !!

 

Zou er wel is eentje willen zien eerlijk gezegd.

 

Hoe dan ook volgende week gaan we beginnen met het aansluiten van de hardware en het preparen van de klonen.

 

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken tot nu toe en weltrusten.

 

Groet

 

Jack the Trimmer .... a.k.a The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja er leiden meerdere wegen naar Rome. Of je nu heel uniforme zaailingen neemt of goed opbrengende stekken, volgens mij komt het zodra je je hele kweek geoptimaliseerd hebt toch aan op voorkeur.

 

Ik zou het knap vinden als je met Afghaantjes een kilo haalt op nog geen m², maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Ik denk alleen dat je het dan niet meer over een kweekhok maar over een klimaatkamer hebt en alle stukjes op hun plek moeten vallen. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

 

Veel succes met je streven en ik geef je een goede kans met die massieve loodzware Afghaanbuds. Go TAW! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zekers....effe de Highlife voorang geven en ik poost het daarna op WF..

Het begin is al gemaakt, de kilo plant is een Santa in 1m² scrog..

Ze is nu nog klein (40cm ofzow),maar dat zal snel veranderen..

 

@TAW,,,ben je ook van plan om ze te buigen en binden, of laat je ze los groeien?

 

:whistling

 

Mooi artikel in de Highlife. Klinkt als een bizar goed wietje :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zekers wel,is hij ook bij een gs te krijgen of zaad :no

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die enkele plant voor 1 kilo ben ik toch kritisch en wil ik het volgende opmerken .

 

Op grond kweken geeft al vaak problemen met verzuring en verzilting op het laatst , dus wanneer je de kweek 2 keer zo lang maakt zal je grond sterk in kwaliteit achteruit gaan .

 

Voor een kilo wiet uit je hok zul je denk ik lange aaneengesloten toppen moeten kweken hetgeen met veelvuldig getopte stekken zeer lastig of niet mogelijk is. Stekken hebben nu eenmaal meer de neiging om alleen bovenin korte toppen te maken ,zeker als je veel hebt getopt en al stekken op leeftijd hebt ( kunnen wel eens een jaar oud of nog ouder zijn afhangkelijk van je stekkenboer ) .

 

Ik wil niemand ontmoedigen , maar wil de nadelen toch ff noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Atmo,

 

Ik heb al veel kritiek gehad over 6ons planten ,maar das me ook gelukt, de duur van een kweekperiode is bij mij gemiddeld 3,5mnd. ze staan dan in 20liter potten..

Om zo'n super plant te kweken ga ik uit van een 90 kuip, inderdaad er is grote kans op verzuring, ik zal dus ook heel voorzichtig moeten zijn en een perfecte aarde mix moeten samenstellen..

Misshien moet ik er ook wel een derde lamp bij hangen om de uit eindelijke plant voledig te verlichten.

 

Maar zoals TAW al zei, het is meer passie dan productie..

 

 

Het blijft natuurlijk een experiment en als ze maar 8ons geeft ben ik ook blij, en dan probeer ik het gewoon overnieuw..

 

Ik droom hier al van sinds een jaar of 8, ik las in die tijd over een kweker ''Ozzie'' from down under,

Die kilo planten (als ik het me goed herinner,white Rino)kweekt onder drie lampen, kon toen jammer genoeg nergens uit opmaken hoeveel watt in totaal.

Deze planten stonden in 90 liter kuipen, ( niet in aarde)automatisch bevloeid en werden ook meermaals getopt..

Ze zagen eruit als brede struiken, Ozzie stond ernaast op de foto, maar was een kop groter dan de plant.

Plant inclusief 90liter pot was dus geen 2 meter hoog.

De toppen zagen eruit als super dikke ballen, zeker geen lange colla's...

 

Nu wil het zelf proberen, ben naar dit punt toegewerkt in de afgelopen paar jaar en heb steeds minder planten neer gezet, op dit moment kweek ik om en om, nu nog 2 per keer, maar straks hoop ik , 1 per keer.

 

IK zet haar in ieder geval volgende week in de kuip en zie het vanaf daar wel weer verder..

 

Het plan van TAW is voor mij zeer interresant om te volgen, omdat we bijna dezelfde oppervlakte gaan gebruiken om die kilo af te halen..welliswaar met een ander aantal planten.

Misschien beslis ik nog wel om de tent wat groter te maken, al zou veel groter niet gaan lukken vanwege ruimte gebrek op me zolder.

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen jammer dat je afhanglelijk bent van de genetica die je stekken boer je levert. Als je de mogelijkheid hebt zou ik gaan voor het zelf stekken en selecteren . Of zorg dat je er zeker van bent dat je geen stek gebruikt van jaren oud , want dan heb je bij voorbaat al weinig kans van slagen .

 

Mogelijk is het natuurlijk zeker wel !

Je kunt alles erop aanpassen immers .

 

Wat ik daar zelf over denk :

 

-Om te beginnen zo veel mogelijk grond gebruiken , met daarin het liefst 25% kleigrond . Dit gaat verzuring namelijk tegen ,zeer effectief . Ook voorkomt het uitspoeling van je grond en is het een buffer voor voedingsstoffen en vocht .

 

-Onderhoudt de grond met behulp van het creëren van bodemleven .

 

-Minimaliseer het gebruik van chemische mest anders zit je op het eind met heel veel ballast in je grond . Organisch bemesten is juist bij dit project extra van belang .

 

-Zorg voor een optimale waterhuishouding (gaat altijd op natuurlijk)

 

-Veel licht dat goed verdeeld is

 

Zelf heb ik wel eens 3 ons planten gekweekt welke in 40 a 50 liter grond stonden en buiten hadden voorgegroeit . 1 plant had daarbij maar 0,5 M² ruimte . Dus op 2 M² moet een kilo zeker lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok allemaal bedankt voor de input,

 

Wat in het begin allemaal zooo simpel leek houdt me nu meer bezig dan goed is voor mijn gezondheid.

Het goede antwoord is nu niet te geven, dat hangt af van te veel factoren.

 

Nu kreeg ik weer een aanbod voor 6x200 watt spaarlampen, wat in een kast minder warmteproduceert dan 2x600watt met cooltubes.

De spaarlampen kunnen meer per watt in wiet afleveren ... zegt de elektrofreak. ( hijoputa ik heb net cooltubes gekocht !)

Ik zou een aantal zaadjes kunnen bietsen en de Atmo raketten kunnen proberen.

Of ik neem een paar stekken van een plant waarvan mij is verzekert dat ie het kan.

Op de vraag of we gaan scroggen of fimmen .... nee in eerste poging doen we alles ABC .. KISS.

Dat proberen en tunen met scroggen en volle bak of potten dat kan ook niet in een keer perfect zijn.

Van onder wateren ? Drippen , ik denk gewoon met de hand of met de Refaco ( beregeningsccmputer).

 

Een aantal dingen zijn zeker:

 

1 poging:

 

BioBizz

Nematoden

The Big V

Mycos

Bacto

All-Mix Bio Bizz

Hydrokorrels

Drainagepijp 50mm

 

Over de rest moet ik echt nog even nadenken.

Maar over 30 dagen moet het draaien.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak gewoon wat je gewend bent , en dat zijn stekken neem ik aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die luxe hebt is de selectie van een jonge, groeikrachtige moeder wel fijn. Nog mooier is het natuurlijk om een eigen moedertje te selecteren, dan ben je ook compleet vrij in de keuze van je soort, en dat lijkt me ook een hele belangrijke factor tot succes. Sommige planten lenen zich beter voor scrog dan andere denk, al was het alleen maar om de opbrengst, budvorm en in hoeverre een plant makkelijk te buigen is.

 

Voor één plant geloof ik overigens meer in een pot grond dan een bak grond. Ten eerste dieper en ten tweede is er door de vorm en diepte denk minder kans op snelle verzuring rond de plant. Die kun je ook eenvoudig op een grote schotel zetten of in een bak. Ook nog makkelijker met het onder de plant kijken en verzorgen.

 

Interessant project TAW. Je kunt er aan het eind natuurlijk een pondje loodpoeder in strooien - lekker wit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Kg is een mooi streven, maar op dat oppervlakte gaat dat echt niet lukken met conventionele methoden. De enige mogelijk om 1 kg + daarvan af te halen binnen een overzienbare periode ( 8 , max 9 weken) is een vertikale opstelling verdeeld over 2 wanden. In vrije hoek hang je de lampen 4*400 watt met de benodigde reflectoren in 90 graden :P

 

Tis maar een idee. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch klinkt de spaarlamp optie ook leuk, de theorie is er vrij simpel over, of het in de praktijk ook zo zou zijn is natuurlijk de vraag.

 

Ik persoonlijk zou gaan scroggen en fimmen :P

 

Denk overigens vooral nog even goed na over je luchtcirculatie op zo'n kleine ruimte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pak gewoon wat je gewend bent , en dat zijn stekken neem ik aan .

 

Voor het zeker weten zal ik 1 keer met zaden op 12/12 gaan en 1 keer op stekken van de Jack Nr1.

Wat voor zaden het worden weet ik niet ..

Om het verschil in groei en bloei goed te te kunnen onderscheiden zullen meerdere pogingen vereist zijn.

 

In het ergste geval moet ik misschien wel 4 rondjes draaien voordat de kilo bereikt wordt.

 

Eerlijk gezegd heb ik me nooit bezig gehouden met experimenteren en oogsten verhogen, mijn idee was altijd dat als ik gewoon doe wat mijn ABC zegt ik er minimaal van kan eten ..

Eerlijk gezegd ga ik terug de tijd naar mijn allereerste kast .. ik was net 18 en had Thaizaadjes uit de wiet geplukt, klei uit de tuin gegraven een dubbele bodem gemaakt en 4 schildpadmastrubatie lampen !!

 

Ergens heb ik dus fotos van de allereerste projecten die ik heel graag zou willen posten maar ik heb geen scanner.

 

Respect win je niet met opscheppen, wel met proberen en laten zien dat je ook fouten maakt en begonnen bent met niks.

Zodra ik een scanner heb zal ik jullie echt alles laten zien ..

 

Tot dan is het even geduld aub ...

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met de Oldschool foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wachten met smart af :lol:

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit alles een beetje doorgelezen en ik wil even zeggen dat je met deze middelen ik wil je niet ontmoedigen hoor) je kilo zeker niet zal halen. zal wel een gokje wagen en hoop voor je dat je hier per plantje 25 gr vanaf haalt. als je geluk hebt voor de hele boel 350 gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet ontmoedigen door niet nader verklaarde meningen. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil je niet ontmoedigen

 

 

TAW ontmoedig je niet zo snel hoor.

 

Zoek maar eens een beetje op het forum en zie wat hij al voor mekaar heeft gekregen.

Daarna ff terug komen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb dit alles een beetje doorgelezen en ik wil even zeggen dat je met deze middelen ik wil je niet ontmoedigen hoor) je kilo zeker niet zal halen. zal wel een gokje wagen en hoop voor je dat je hier per plantje 25 gr vanaf haalt. als je geluk hebt voor de hele boel 350 gr.

 

;)

 

Maarja wat wil je met 3 posts.. en vrijwel geen kennis (dat maak ik uit je posts op :specool )

 

OP NAAR DIE KG TAW !

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel mij dan maar wat er niet goed is aan mijn posts,

dan kan ik misschien iets van jou leren.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb dit alles een beetje doorgelezen en ik wil even zeggen dat je met deze middelen ik wil je niet ontmoedigen hoor) je kilo zeker niet zal halen. zal wel een gokje wagen en hoop voor je dat je hier per plantje 25 gr vanaf haalt. als je geluk hebt voor de hele boel 350 gr.

 

Waarom ?

Je haalt toch alleen maar ellende over je heen door zoiets te roepen in een anders topic.

Ik weet niet wat jou niveau is in de branche dus ik zal je het voordeel van de twijfel geven.

 

Het project ligt nu ff op zijn gat door allerlei andere zaken die misschien wel ff kunnen wachten.

 

Hoe dan ook ik verwacht 20 superstekken voor het einde van de maand.

De lampen zijn nu binnen we schakelen dus over naar 6x200 TL Spaarlamp.

Helaas zijn ze niet compleet wat de bouw ernstig gaatr vertragen, zonder fittingen en kappen wordt het niks.

 

Dus waatrom zou het niet lukken ?

Volgens mijn begeleiders hier op het forum met duizenden posts maak ik wel degelijk een kans.

Alles hangt af techniek en connecties Waarom ....

 

Ik kan het helaas niet garanderen maar als het me lukt dan ben ik wel de man !!

 

:bier

 

Er zijn meerdere ogen gericht op deze topic dus reken er maar op dat de Warrior zijn uiterste best gaat doen.

 

Tot nu toe mag iedereen nog blaten en doen wat ie wil over de kilokast.

 

Groet

 

TAW

 

:specool

 

 

 

 

 

 

 

Ps: De moedertjes staan nu al flink te beuken in de kleerkast hetgeen betekent dat als ik de klok op 12 uur zet er nu al zekers weten 750 gram vanaf komt.

 

En dat is met 2x600watt zonder tubes zonder uitlaat alleen een inlaat dat de uitlaat van mijn klonenkamer is.

 

Geen reet aangedaan dus ...

 

Hee Waarom ... dat had je niet gedacht he....de temp is nu al stabiel en goed genoeg om te bloeien.

 

;)

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...