Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

1 Kilo Uit Klerenkast Project $ Dus 1 Gram P/watt !

Recommended Posts

heb dit alles een beetje doorgelezen en ik wil even zeggen dat je met deze middelen ik wil je niet ontmoedigen hoor) je kilo zeker niet zal halen. zal wel een gokje wagen en hoop voor je dat je hier per plantje 25 gr vanaf haalt. als je geluk hebt voor de hele boel 350 gr.

 

 

LOL, die heeft vertrouwen in je zeg! 350 gram! hahahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom ?

Je haalt toch alleen maar ellende over je heen door zoiets te roepen in een anders topic.

Ik weet niet wat jou niveau is in de branche dus ik zal je het voordeel van de twijfel geven.

 

 

Lijkt me een goed idee. Volgens mij heeft Waarom er best verstand van, als ik zijn andere posts lees. Het is alleen niet zo handig om hier zo te antwoorden zonder daar enige reden toe te geven, vandaar dus ook de minder genuanceerde reacties. Ik zou zeggen: Waarom, keep on posting en dan komt wederzijds respect vanzelf wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stelt Waarom zich niet eerst netjes voor, een beetje achtergrond en dan zal ie zien dat er aanzienlijk minder opmerkingen naar zijn hoofd komen.

 

Hoe dan ook die kilo gaat er gewoon komen al is het in 10 pogingen ....

 

Hebben jullie haast bouw dan je eigen kleerkast !

 

Hehe

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom! is de vraag van het leven...

Ja Waarom! en ik kan er niet meer tegen....

Waarom!

 

mmm, kwam ineens een stukje nostalgie naar boven, laatste topicvervuiling van mij :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

taw neem je tijd :bier doe wat nodig is :( en pluk er straks een kilootje vanaf :specool mocht het niet de 1 ste keer lukken jammer dan :no 2 de keer beter. ;)

 

 

aan de support zal het niet liggen :smoke

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.. mij is het nog nooit gelukt.. ik neem aan Waarom ook niet... dat wil niet zeggen dat het niet kan..

Bij posi hangen drie 600's vertikaal, das 1m2 inderdaad, maar wel bijna 2,5 meter hoog. Men claimt ruim een kilo.. met 4 planten.

Ik heb ook wel vertikaal onderbelicht,met grote planten, dat hielp een hoop per meter, maar kost ook een hoop per meter. Met twee 600's horizontaal denk je toch gauw aan een sea o green met 50 plantjes. 20 gram per plant op zon oppervlakte is heroisch! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb dit alles een beetje doorgelezen en ik wil even zeggen dat je met deze middelen ik wil je niet ontmoedigen hoor) je kilo zeker niet zal halen. zal wel een gokje wagen en hoop voor je dat je hier per plantje 25 gr vanaf haalt. als je geluk hebt voor de hele boel 350 gr.

 

Gebasseerd op je eigen belabberde oogsten?

 

500gr per 600 Watt is prima te doen iig!

Taw, ik ga het ook proberen :specool

120 x 120, 1200 Watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit word zeker weer een leerzaam topic,Peek ;)

 

Alleen jij kan dit verzinnen.....

 

Als ik een gok mag wagen........ het lukt je in de 2e poging :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet hé jongens hij gaat met spaarlampen kweken... Speciale 2100k spaarlampen. Het voordeel wat TAW heeft is warmte :smoke Hij heeft straks op 1m2 0,0 warmte die van z'n lampen afkomt... Natuurlijk er zitten ook wat nadelen aan o.a. maken van kappen enz, maar als die kappen en fittingen er eenmaal opzitten...

 

Dit is trouwens niet echt een expiriment om zelf thuis te proberen hoor :specool 6 lampies á 124,95 nieuwprijs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OEW :bier !

dat had ik over het hoofd gezien..

ik heb daar ook aan gedacht..maar dan met gewone spaarlampen van bouwmarkt.

1 600 watt geeft 98.000 Lumen,

spaarlamp van 18 watt-->100 watt geeft iets meer dan 1000 lumen, laten we uitgaan van

1000 lumen.

dus er zouden dan 98 spaarlampen van 18 watt-->100 watt nodig zijn om dit te compenseren..

dus ook 98 fittingen enz..

en van 98 komt ook behoolrlijk wat warmte af..

98 x €5,- per lamp = :specool $$

 

ik denk even mee he :smoke

 

GO TAW ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 lampen van 600w boven 1m² zal je denk ik meer opbrengst geven dan 1 lamp, maar zal het zoveel verschillen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja licht is gewicht :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watts en geen warmte ...

 

Ik heb er de hele ganze dag aangewerkt, ik heb eerst een kap constructie bedacht en toen heb ik 6 lichtgewichthamersalg kappen gescoord voor 15 euro met fitting !!

 

Nadeel is dat de ophangbeugel erg doorbuigt door het gewicht van de lamp.

Daar moet even aan gewerkt worden.

Wat ook een nadeel is, is de afstand tussen de muur en de licht afgifte die afstand is behoorlijk ongeveer 15-20 cm ...

en het gewicht te samen is ook veel daarom 50 euries aan katrollen en touw gescoord.

 

:specool

 

Moet nu snel verder ...

 

Stekken komen eraan ...

 

Bak wordt als laaste gedaan ..

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd want ik krijg morgen 4x 120watt spaarlampen binnen.

Hoe zwaar zijn je lampen dan TAW?

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effectieve vermogen van de spaarlamp ligt op 150 watt na 5 minuten branden.

Dus je vermogen komt op 900 watt.

 

Een spaarlamp heeft een laag diepte-bereik.

Met een opstelling met 20 jack herrers zul je het moeten hebben van main colas,waar de sl niet de kracht heeft om deze te belichten :specool

 

Je zou kunnen overdenken om een scrogg-veldje te maken.

 

Vergis je nog niet in de warmte welke evengoed van 6 van deze lampen af gaat komen.

Ik heb meerdere grows gedaan met sl en aanverwante lampen,het is mogelijk.........maar alleen als je je kweekstijl aanpast aan de te gebruiken verlichting.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Helemaal met Sannie eens. Mijn inductiekweken zijn er het voorbeeld van. Ik heb in mijn moederkast twee SL's hangen op 80 x 120cm waarbij de buitenste 15cm van die 120 niet produktief is. Heb er een buisfan in hangen en passieve aanzuig van zolder en het was in de zomer koeler dan buiten met de ventilator op 50%!

 

We hebben de kappen moeten versterken met een metalen beugel erboven op, vanwege het doorbuigen. En de fittingen hebben een extra stevige beugel gekregen. Want het zijn zware lampen om horizontaal te hangen.

 

De enige manier met SL is je veld met buds gelijkmatig te houden, want je stralingsdiepte is echt effectief maar 30cm tops. Dat betekend dat je vlak boven je bloeiende buds zal moeten hangen en er absoluut geen hoogteverschil kan zijn tussen de buds. En dus lijkt de enige logische optie SCROG. En om nu goed je plant te benutten, dwz alle lagere buds ook een kans te geven zal je je net echt op 30cm hoogt moeten hangen.

 

Mijn vorige kweek met Sage 'n SOur heb ik de planten op 55cm gescrogd en daardoor hebben de lagere buds helemaal geen licht gehad, dat heeft mijn oogst echt behoorlijk benadeeld. Hou de planten laag en leg alles op het net. SL's er op 10cm boven en het net zo vol mogelijk. Ik zeg: 9 planten op 1m2 en weven maar! :specool

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Miss_J,

 

We moeten maar is snel meeten want ik droom van andere zaken dan de werkelijkheid denk ik.

Ieder fout die al gemaakt is moet ik voorkomen, de scrogg is nu duidelijk, daar zou ik eventueel ook Afghaantjes voor kunnen nemen want die willen maar 1 ding.

 

AUTOSCROGG MODE

 

Slecht extreem slecht news ... er is al 1 lamp kapot gevallen.

 

kost me 150 euries .... zat net zo lekker in budget en nu plop !

 

:specool

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja bho he ;), dan laat ik ook vanalles vallen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk projectje, ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken, maar leveren zaadplanten niet beter op dan stekken.

Beter om uit zaad te beginnen.

 

SUCCES NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van die mooie stekken er is nog niemand geweest die een leuke oogst van spaarlampen heeft gehaald ;) maar mischien is u de eerste :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...