Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fotografe

Paar(verschillende) Buitenplantjes

Recommended Posts

Ziet er lekker uit fotografe. Je weet toch zeker dat je niet per ongeluk bleekselderie hebt gezaaid he? :lol:

 

Ik verbaas me nog steeds over die stelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup wrote: Ziet er lekker uit fotografe. Je weet toch zeker dat je niet per ongeluk bleekselderie hebt gezaaid he? :P

 

Ik verbaas me nog steeds over die stelen!

 

Ja ben ook benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze plantjes. :P (vooral dat dubbelbloemige spreekt me wel aan) :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ben je tuurlijk nieuwschierig of ze beetje aanslaan,dus vandaag maar weer ff bakje koffie gaan drinken bij deze(gezellige) mensen. ;)

 

De plantjes die nog moeten verhuizen! :rofl

 

Foto=ZJKXQU4P.jpg

 

De "spontaantgetopte"

 

Foto=JKTX8SVD.jpg

 

Wirdow :D

 

Foto=B6M6UABK.jpg

 

Heb nog ff fotootje proberen te maken van de weirde 1 harige voorbloei van de wirdow. :o

 

Foto=QSOBAHCO.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant met automatische top/fim erin ! haha cool :o

 

veel suc6 fotografe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig gisteren ff met de breeder van deze soort zitten praten & deze had t bij(200) opgezette zaadjes dat er 1 van (al die) zaailingen een afwijking had met 3 blaadjes. :rofl Deze 2(na grondselectie) overgebleven zaailingen zijn dus zekers apart & daarom blijven ze maar op dit adres! :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wieriewierie

hey fotografe

 

hebben wij soms dezelfde breeder

ik heb ook een zaailing met 3 bladeren/takjes op dezelfde hoogte

leuk verslag trouwens

 

Foto=YIJXJMLO.jpg

 

hoihe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieriwierie wrote: hey fotografe

 

hebben wij soms dezelfde breeder

ik heb ook een zaailing met 3 bladeren/takjes op dezelfde hoogte

leuk verslag trouwens

 

Dezelfde breeder lijkt me stug,want weet dat deze soort verder niet in de handel is. :o Ben benieuwd of je ook die dubbele(stam) verschijnselen gaat zien! :rofl

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

updatje:

 

Zijn weer weekje verder & de (weers) verwachtingen zijn goed de aankomende tijd zodat nu(na de setting van de wortels in de volle grond) de groei wel aardig zal aanvangen! :D

 

Deze planten krijgen morgen of overmorgen hun laatste bestemming,er zijn er alleen 2 bij waarbij de voorbloei zich net heeft ingezet(zelfde soort) ,dus die hopen we binnen paar daagjes te kunnen selecteren,waarbij indien man nog wat stuifmeel wordt afgetapt. :o (deze(2 rechtse planten) met sativa invloeden gekweekte plant is (waarschijnlijk?) de lekkerste(voorheen gebleken) & meestal ook goede opbrenger. :o

 

Foto=ASNZVMIP.jpg

 

De spontaangetopte:

 

Foto=WQZJFOTW.jpg

 

bovenkant. :rofl

 

Foto=6FJUOGQQ.jpg

 

& tuurlijk weirdow! :rofl

 

Foto=7XGTWZWV.jpg

 

Bovenkant weirdow:

 

Foto=ZBQBQMQW.jpg

 

Zoals je ziet staan de planten in de volle grond zich te settelen(wordt (nu nog) niet in de hoogte gewerkt. :rofl (maar dat gaat goed komen) ;)

 

De planten in de potten strekken zich(ietwat)teveel & zullen dus snel ook in de volle grond geplaatst moeten worden. :rofl (hier speelt de sativa invloed natuurlijk ook rol in ) :rofl

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die gaan lekker!! Zijn al mooie plantjes hoor :o Ik vroeg me af of dat 3 bladerige ook door gaat in nadat ze zichzelf getopt hebben? Als dat namelijk het geval is, heb je misschien kans (is mijn hersenspinsel) dat er in de uiteindelijke toppen op de zelfde stukje stengel er een internode meer bevind.. Zou mischien kunnen resulteren in een extra harde of dikke top ;) Ik ga dit zeker volgen..

Eigenlijk zou je ze moeten bevruchten met een weird mannetje.. heb je je eigen dubbelstammig soortje :rofl

 

Groet Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantkas wrote:

Ik vroeg me af of dat 3 bladerige ook door gaat in nadat ze zichzelf getopt hebben? Als dat namelijk het geval is, heb je misschien kans (is mijn hersenspinsel) dat er in de uiteindelijke toppen op de zelfde stukje stengel er een internode meer bevind.. Zou mischien kunnen resulteren in een extra harde of dikke top Ik ga dit zeker volgen..

Eigenlijk zou je ze moeten bevruchten met een weird mannetje.. heb je je eigen dubbelstammig soortje

 

Wat ik tot nu toe kan zien is dat de wirdow in ieder geval doorgaat met meerdere vertakkingen,de spontaangetopte heeft inmiddels 3 hoofdtoppen. :D

Zal het in de gaten houden & van de week nog ff wat fotootjes schieten van de vertakkingen. :P

Er worden zowieso van beidde plantjes stekjes gemaakt,die later(bij gebleken kwaliteit/kwantiteit)evt bevrucht kunnen worden. B) Heb zelf nog (klein) aantal van deze zaadjes liggen & hoorde van de breeder dat hij er nog zat heeft! :blink: Of de afwijking invloed heeft op de(uiteindelijke) kwaliteit/kwantiteit zal de toekomst uitwijzen. :D

 

Ik had zelf ook hersenspinsel,dat de thc ook verdubbeld. :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein updatje: vandaag maar ff gaan kijken/eerste voedingsbeurtje gegeven! :blink:

 

Spontaangetopte:

 

Foto=JQAT7TFY.jpg

 

 

Wirdow:

 

Foto=H3DO4VJP.jpg

 

Bovenkant spontaangetopte:

 

Foto=G4GEIVWF.jpg

 

Bovenkant wirdow:

 

Foto=J4Q43IGE.jpg

 

& ff gekeken naar de vertakkingen. :P

 

Spontaangetopte gaat net als(zaad) plant verder,dus 2 vertakkingen aan weerskanten van de internodesprong met het rare dubbelestamverschijnsel wat zich gewoon lijkt door te zetten in de verdere opbouw! :D

 

Wirdow verspringt nog steeds met rare sprongen ,soms 2 & soms 3 aan dezelfde kant,is zichzelf ook nog steeds aan het verbreden door toppen te splitsen! :o

 

Fotootje,zal volgende week wat duidelijkere proberen te maken,dacht dat deze wel duidelijk was. :D (op fototoestel gezien dan!) :j (dit is 1 zijtakje wirdow) B)

 

Foto=PPTOICNW.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groentje27 wrote: Maar waar zijn de andere planten gebleven??

 

 

Deze zijn 60 km verhuisd! :blink:

 

Tegen/van het weekend worden hier gaten voor gegraven/ruimte voor vrij gemaakt ed,maak wel paar fotootjes :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

volg deze plantjes graag fotografe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

He fotografe!! Lache dat je ook zo'n vage plant heb!! Ik heb er namelijk zelf ook zoeen, maar dat is een stek van een zeer gezonde moeder! Weet iemand hoe dit kan komen?? Deze stoornis ligt dus duidelijk niet aan de genen van de plant, klonen hebben immer precies dezelfde gene als de moeder. Of heb ik misschien teveel stekpoeder gebruikt bij het snijden, zodat de complete hormoonhuishouding naar de tyfus is in de plant? Is er iemand die hier meer over weet, als je hierdoor misschien meer opbrengst kan krijgen :D:D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasciatie

Toestand waarbij de top van een stengel een groot aantal naast elkaar gelegen groeipunten ontwikkelt die in één vlak zijn vergroeid en een platte, vaak krullende of spiraalvormige stengel geven. Door stekken of enten kan de afwijking in stand worden gehouden; soms is hij erfelijk. Planten die de afwijking vertonen, worden cristaatvormen genoemd

 

Wikkipedia:

Van een cristaat is sprake wanneer de groeipunt van een plant zich verbreed heeft.

 

Het gevolg van cristaatvorming is een plant die op een onnatuurlijke manier groeit. Over de oorzaak van cristaatvorming is men het niet eens; het kan door chemicaliën veroorzaakt worden, maar er lijkt ook een erfelijke factor in het spel. Cristaatvorming komt niet alleen voor in stengels, het is ook bekend bij bloemen; met name bij de paardenbloem kan regelmatig een cristaat gevonden worden.

 

Onderzoeken aan de RUG:

Een analoog proces van fasciatie zoals veroorzaakt door de verbinding p-fluorophenylalanine (PFA).

 

Rhodococcus fascians is een Gram-positieve fytopathogene bacterie die in staat is een zeer brede waaier van plantentaxa te infecteren. De effecten op de algemene morfologie van de plant zijn zeer uitgesproken en uiten zich voornamelijk in de stengel: afwijkende bladvorm, de vergroeiïng van stengels (fasciatie) en vooral de vorming van talrijke extra stengel- en bladprimordia tot de zogenaamde "leafy gall structures" :blink: :P

 

Veel meer dat dit kon ik niet vinden, maar ik ben een stapje verder.. Wikipedia zegt dat ze niet weten waardoor het veroorzaakt word, volgens een onderzoek aan de rijksuniversiteit van groningen word het veroorzaakt door de bacterie Rhodococcus fascians. Ook kan deze afwijking kunstmatig worden veroorzaakt door chemicalien bloot te stellen aan de plant. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmmmm... toch kan het niet erfelijk zijn, hoe kan dan de moederplant gezond zijn, maar een stek met identieke genetica wel deze afwijking vertonen? Ik zal het binnenkort maar aan een van mn profs vragen, ik studeer namelijk plantenwetenschappen in wageningen :blink: :D !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup wrote: volg deze plantjes graag fotografe :D

 

ik ook! :blink:

 

Jippiejajay wrote: Ik heb er namelijk zelf ook zoeen

 

fotootje? B)

 

Plantkas wrote: .....

 

weer bedankt voor de aanvullende info! :P

 

kusjes fotografe

 

p.s. als ze het in wageningen niet weten weten ze t volgens mij nergens! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet even reageren op jippiejajay.

een gezonde moeder kan ook een mongooltje krijgen.

daar wil ik mee zeggen dat de genen worden door gegeven van plant op plant.

Maar niet iedereen hoeft het te krijgen.

om terug te komen op het mongooltje,het zou zelfs een paar generatie,s terug kunnen zijn ontstaan.

zo ook bij deze plant.

gezonde moeder plant met ziek stekje.

ook al is het een kloon van de moederplant.

neem dit andwoord dan even mee voor je profs.

ben benieuwd of dit hout snijd.

natuur is wonderlijk en soms niet te begrijpen.

 

trouwens ga zo door fotografe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
He fotografe!! Lache dat je ook zo'n vage plant heb!! Ik heb er namelijk zelf ook zoeen, maar dat is een stek van een zeer gezonde moeder! Weet iemand hoe dit kan komen?? Deze stoornis ligt dus duidelijk niet aan de genen van de plant, klonen hebben immer precies dezelfde gene als de moeder. Of heb ik misschien teveel stekpoeder gebruikt bij het snijden, zodat de complete hormoonhuishouding naar de tyfus is in de plant? Is er iemand die hier meer over weet, als je hierdoor misschien meer opbrengst kan krijgen :D:D!!!

 

 

Van Cannabis weten we dat ook de omstandigheden waarin de plant opgroeit mede bepalend zijn voor bv het geslacht . Bewijs: Door middel van het stressen van een plant kunnen we een herma maken , terwijl diezelfde plant zonder stress gewoon alleen vrouwelijke bloemen had aangemaakt .

 

Wellicht geld dit ook voor andere eigenschappen van de plant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb (weer) nog ff met de breeder gesproken,maar had ook(1) afwijking in andere(met dezelfde gekruiste vader) plant die ook aan het begin van "verdeling"staat. :D

 

Dit betekent dat de vader waarschijnlijk de boosdoener is & het goede(gehoorde) nieuws is dat van die generatie ook nog zaad aanwezig is. :blink: (zal nog maar s tuintje erbij gaan zoeken voor volgend jaar!) :P

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere wrote: Niet elk zaad daarvan zal die eigenschap hebben ,dat is zeker .

 

We zullen zien,bij deze 2(mijn enige 2) zijn er in ieder geval rare kenmerken! :smoke

 

Updatje:

 

Dacht bij mezelf beetje regen vandaag,kunnen ze mooi (op natuurlijke manier) inwateren. :D Dus eerst ff geprobeerd het grondwater te bereiken,tjeetje wat zat dat diep.(& is het zwaar om in de klei te graven) :(

 

Foto=MDF6LZUG.jpg

 

Enfin,na het vullen/ inwateren van de drainagebuizen/gaten de planten geplaatst. :bier

 

Nr 1: (twijfelgeval herma) Heeft vrouwelijke voorbloei. :D

 

Foto=NT44MUVW.jpg

 

Nr 2:

 

Foto=YOEKMBRV.jpg

 

Nr 3:

 

Foto=DXGQDC6K.jpg

 

En het stekje. :wOOt (shekje?) :smoke

 

Foto=H6CB8VVK.jpg

 

& overzichtje:

 

Foto=AUKIXOFT.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein updatje:

 

Aangezien de regen in deze regio beetje rustig was maar weer ff water(incl voeding) gaan geven bij de wirdow & haar zusje. :bier

 

Wirdow:

 

Foto=6IKDUSHQ.jpg

 

Bovenkant wirdow:

 

Foto=MHGRKXSO.jpg

 

Haar ietwat grotere zusje de spontaantgetopte gaat ook lekker door. :D

 

Foto=YMHLWZVZ.jpg

 

bovenkant:

 

Foto=PRNAZSRW.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...