Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fotografe

Paar(verschillende) Buitenplantjes

Recommended Posts

Hoi,laat ik ff de manier zien hoe wij buitenplantjes zetten. (ben t begin vergeten te fotograveren,maar zit nog op de post te wachten om nog wat op te zetten dus fotoos van ontkiemen volgen(hopelijk) nog. :whistling

 

Volgende fotoos zijn genomen bij een kennis van me,laten we m ff mad Fred(mf) noemen voor de makkelijkheid. :whistling

 

Mf heeft gekozen voor 2 maal 2 kruissingen jam pearl & 1 kruissing durban poison.(dus 5 planten) :whistling Bij getoonde mannelijkheid worden de evt mannetjes verwijderd & in t geval van(beschikbare) plaats worden hier(experimenteel) sativaas geplaatst om de(ongewenste) inhaalslag evt te maken. :whistling

 

Kom gister ff kijken hoe t met zijn selectie ging,stonden r goed bij(beetje drooggestaan) dus maar snel overpotten naar 4 literpotten van de week alvorens ze hun 3e(voorlaatste) bestemming krijgen. <_<

 

Foto=RBNSV4HC.jpg

 

De Durban-kruissing:

 

Foto=GQBUMFDA.jpg

 

De Jam Pearl-kruissing 2 maal 2 verschillende kruissingen

 

Foto=YNHAHYIH.jpg

 

Foto=VU3Y3867.jpg

 

Foto=HWWDGOZU.jpg

 

en 1 met rare afwijkingen,latere fotoos volgen nog(batterij was leeg) dacht eerst dat ie ging vertakken in 4 internoden,maar verspringt nu 2 om 2 aan dezelfde kant! :D (heb m maar wirdow genoemd) :smoke

 

Foto=W48RQPF7.jpg

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

Leuke hobby toch :smoke , ik ben benieuwd naar je verslagen. ALvast veel succes.

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

sucses grappige plantjes <_<

wirdow :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi weer ff updatje. :D Berre, is niet soort hobby,maar eerder een verslaving. :whistling

 

Ze (hoop ik) staan in 4 literpotjes aan te sterken,waarbij rekening is gehouden met de(minimale) diepte van de pot ivm de ontwikkeling van de penwortel. :whistling (maar goed dat t ruim is,want mf heeft de potten helaas niet tot de rand gevult!) :smoke

 

Paar fotootjes zijkant:

 

jam pearl cr:

 

Foto=BYT3IL3M.jpg

 

Foto=QP36VFDZ.jpg

 

fotootje van onder de tl:

 

Foto=U64L6R4K.jpg

 

 

& natuurlijk wirdow:

 

Foto=HAZSJG33.jpg

 

heb nog maar ff fotootje genomen van de bovenkant ook want wirdow wordt steeds weirder. :whistling Hij/zij krijgt nu ipv 2 internoden om 2 internoden er 3 op dezelfde kant? :whistling

 

fotootje:

 

Foto=OWENPH8T.jpg

 

Het blijft tuurlijk altijd mooi om te zien hoe de verschillende phenoos zich ontwikkelen & hoe divers ze zijn . :whistling

 

van boven:

 

Foto=ZVL7ZSAR.jpg

 

boven/zijkant:

 

Foto=BWAFKXBO.jpg

 

& de post is ook binnen,dus hopelijk snel fotoos ontkiemen,ze gaan r morgen in. <_< (is apart soortje ,zal de naam s vragen aan de breeder van deze soort,noem m ff "B extra") :whistling

 

Foto=UGP47TCC.jpg

 

tot zover

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie schoonheid.

dat dames zo goed met elkaar overweg kunnen :tu

ga zo door ze zijn mooi gedrongen,word dit jaar echt feest met deze schoonheden. :rofl

 

mazzel topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topknots wrote: ga zo door ze zijn mooi gedrongen,word dit jaar echt feest met deze schoonheden

 

Wou ze eigenlijk t weekend vast naar buiten plaatsen,maar wacht ff op (de evt omslag van) het weer. :tu Scheelt waarschijnlijk ook in de tijd om het geslacht te bepalen,dus dat is dan wel weer positief. :rofl

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien de prikkels van moederdag toch iets te heftig werden hebben we besloten de plantjes(hopend op zoveel mogelijk dames) vandaag maar ff in t zonnetje gezet. :specool

 

Foto=XJVR4I3N.jpg

 

 

Zijn gelijk weer overgepot(1 na laatste keer) naar 11 liter,zodat ze nog ff (wortel) ruimte hebben voordat de (hopelijke) vrouwelijke (voor)bloeiverschijnselen die we binnen weekje of 2 verwachten! :tu (dit heeft natuurlijk ook te maken met het (poitieve?)24 uurs regime,waar ze tot nu toe onder hebben verbleven) :P

 

Foto=3DSPJG78.jpg

 

In principe zijn er op deze locatie maar 2 planten nodig(ivm beschikbare ruimte!) ,maar voor de evt overtollige vrouwtjes is al logeeradres gevonden. :rofl

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er top uit fotografe,hoe veel liter potten staan ze nu lijk wel 25 liter.

Zijn een beetje de zelfde potten die ik heb.

zitten er onder in genoeg afwatering gaten?.

is wel belangrijk,geef ze niet te veel water in het begin kijk elke dag naar ze dan leer je ze beter kennen.

echt dan zie je bij het geringste verandering wat ze nodig hebben.

ik ga dit volgen top

groeten topknots :rofl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes! Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien eruit alsof ze onder blauw/wit licht hebben gestaan , klopt dat? zo niet dan hebbe nze in ieder geval veel licht gehad (hoge lichtsterkte)

 

Vanwaar verwacht je al binnen 2 weken de eerste bloeiverschijnselen? Ik kan me wel een reden bedenken maar ik ben benieuwd hoe jij dat ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topknots wrote: ziet er top uit fotografe,hoe veel liter potten staan ze nu lijk wel 25 liter.

Zijn een beetje de zelfde potten die ik heb.

zitten er onder in genoeg afwatering gaten?.

 

 

Zijn toch echt 11literpotten. :P (zijn mooi kort & gedrongen gebleven,iets wat we eigenlijk altijd nastreven,zeker in te begin van de groei) :rofl Afwatering is perfect. ;)

Degene waar de plantjes staan heeft (schat ik) zo een 15 jaar ervaring met (buiten)plantjes,dus over t watergeven ed ,dat gaat helemaal goedkomen. :tu

 

whazzup & mono wrote: ...

 

Bedankt voor de complimenten,zal ze overbrengen. ;)

 

atmosphere wrote: Ze zien eruit alsof ze onder blauw/wit licht hebben gestaan , klopt dat? zo niet dan hebbe nze in ieder geval veel licht gehad (hoge lichtsterkte)

 

De plantjes(&stekjes) worden voorgegroeid onder tl buizen(kleur 33,dus blauw erbij) ;) Persoonlijk hebben we de voorkeur voor philips (iets duurder,maar...) ;) We hebben (meestal)meterkastje voor de 5 plantjes ,waarbovenin 3 tl (TLD 30w/33-640) geplaatst zijn. ;)

 

atmosphere wrote:Vanwaar verwacht je al binnen 2 weken de eerste bloeiverschijnselen? Ik kan me wel een reden bedenken maar ik ben benieuwd hoe jij dat ziet.

 

Daar er bij 24 uursbelichting zich tekenen (meest tussen de 6e&7e internode) vertonen van voorbloei (meest na 6,5 a 7 week) onder tl .Nu verwacht ik dat deze plantjes iets eerder(week 5/5,5) de tekenen gaan vertonen,omdat ze immers van 24 uur komen. :smoke

Deze teruggang in de dag/zonurentijd geeft meest ook wat duidelijkere voorbloei. :specool Heb t al vaak meegemaakt dat de mensen de voorbloei niet als zodanig(konden) herkennen,daarom zal ik proberen hier fotootje van te schieten. ;) (is bij sommige soorten ook vrij lastig te zien als je niet weet waar je op moet letten/waar zoeken,maar scheelt wel hoop tijd & ruimte om de mannen zo vroeg mogelijk te pakken!) ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er in principe nog eerder achterkomen door ze gedurende 3 dagen op 12/12 te zetten,en dan weer terug in de groeilichtcyclus zetten.

Bij deze plant uit zaad had ik dit toegepast:

 

thbuitenmaandbloei2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere wrote: Je kunt er in principe nog eerder achterkomen door ze gedurende 3 dagen op 12/12 te zetten,en dan weer terug in de groeilichtcyclus zetten.

Bij deze plant uit zaad had ik dit toegepast:

 

Deze manier van stressen kan ik (bijna)niemand aanraden,omdat de planten door de bloeistress zich (vaak) zullen terugbouwen om hierna weer in de groei te geraken. :wOOt (dit scheelt gewoon aantal weken groei &opbrengst!) :lol:

Vaak zie je ook teruggang van het aantal vingers van t blad,wat (g)een goed teken van die stress is. :D

 

Deze methode heb ik overigens wel (bij overwegend indica achtige soorten) gezien die door de stress een soort gesimuleerde 2e internode bloei vertoonden &^ook dichtgroeiden,maar das weer ander verhaal. :P

 

zal wel weer s paar fotootjes gaan schieten,want ben ook wel benieuwd wat de regen gedaan heeft ,wel mooi(groeizaam) inwaterweertje zonder in te wateren. :P

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt,

ik heb hem ook in de bloei gezet en daarna weer op groei

je krijgt dan eerst paar weekjes minder bladvingers! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

updatje:

 

Was wel benieuwd wat de regen(&wind) met onze lievelingetjes had gedaan,dus maar ff wezen buurten. :P

 

de kleur zag er in ieder geval perfect uit vanaf een afstandje. :P

 

Foto=GEWCOWWX.jpg

 

Nu hebben we hier 2 zaailingen van dezelfde soort staan,waarvan er 1 wirdow is:

 

Foto=BBKKBG4R.jpg

 

Het weirde is dat de andere zaailing(van dezelfde kruissing) zichzelf nu spontaan getopt heeft & ook een afwijkend aantal bladeren(in dezelfde internodesprong) gaat laten zien! :wOOt

 

Foto=NILZ4VPY.jpg

 

tevens is deze plant de eerste vrouw die zich gemeld heeft. :lol:

 

Foto=RGLZ3F3S.jpg

 

Nog 2 fotootjes om t verschil te laten zien van de kroon van de spontaan getopte plant in verhouding met de gewone groei van boven:

 

de "gewone"

 

Foto=JXFSAXFI.jpg

 

de "spontaangetopte"

 

Foto=NPIJGWQH.jpg

 

 

Volgende week gaan er 2 plantjes de volle grond in,zowieso de eerst tonende,dus de spontaangetopte(nr1) & waarschijnlijk 1 van(de) andere soort. Dit omdat er daar maar 2 plaatsen zijn & deze mensen tuurlijk ook van beetje afwisseling houden. :D

 

tot zover,

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat zijn stevige plantjes zeg. Wat een stelen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey fotografe,

 

Ziet er mooi uit hoor! Die vreemde lijkt wel een dubbele, deze afwijking heb ik bij paardenbloemen ook vaak gezien. Dat plantje gaat misschien nog intressante toppen geven! :lol:

paardebloemlint2.jpg

Deze paardebloem heeft een lintvormige steel, en een heel brede bloem. Deze "lintvorming" of fasciatie ziet men bij veel planten soms optreden, het is één van de meest algemene groeistoornissen.

 

Groet plantkas

Edited by plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazz up wrote: wow dat zijn stevige plantjes zeg. Wat een stelen! :lol:

 

Vond ik ook al,volgens mij die weirdoos zelfs nog wat dikker,de tijd zal t leren. :wOOt

 

Plantkas wrote: Ziet er mooi uit hoor! Die vreemde lijkt wel een dubbele, deze afwijking heb ik bij paardenbloemen ook vaak gezien. Dat plantje gaat misschien nog intressante toppen geven!

 

Hoop dat je gelijk hebt,zal r paar stekjes van snijden. :wOOt

 

Plantkas wrote: Deze paardebloem heeft een lintvormige steel, en een heel brede bloem. Deze "lintvorming" of fasciatie ziet men bij veel planten soms optreden, het is één van de meest algemene groeistoornissen

 

Kijk & dat wist ik nog niet. :P (ben trouwens ook benieuwd hoe(& of) deze afwijking zich zal laten zien in de stekjes!) :D

 

kusjes fotografe

 

p.s. heb met de breeder van deze soort gesproken & die had ook al eerder afwijkingen in deze zaden bemerkt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was toch wel ff nieuwschierig & beetje bezorgd om t (veels) te natte weer,dus ben maar weer ff gaan kijken. :wOOt (12e dag buiten) :wOOt

 

aanzicht:

 

Foto=SKABWKLA.jpg

 

Plant nr 1 "de spontaangetopte"

 

Foto=8XRFYPRQ.jpg

 

Plant nr 2 waarschijnlijk een mannetje.(ben met dit natte weer maar ff niet op mijn knieën gaan zitten) :P

 

Foto=M6R6OJPS.jpg

 

Plant nr 3 (door de sativa invloeden zie je al dat deze & nr 4 gaan strekken) :wOOt

 

Foto=IZIBWDCA.jpg

 

Plant nr 4

 

Foto=8YEVQEGX.jpg

 

& dan tuurlijk wirdow. :wOOt Krijgt idd soort lintvormige steel,die lijkt het wel te bestaan uit 2(onafhankelijke?) toevoerkanalen (zeg maar of r 2 in elkaar zijn gegroeid) :P (nu heb ik al veel diversiteiten in de groei van onze geliefde plant gezien,maar deze was ik nog niet tegengekomen) :lol:

 

Foto=7MRNWFJK.jpg

 

Met oog op t weer van de komende week zullen de (bewezen) dames morgen of overmorgen plekje in de volle grond krijgen. :D

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wazige plant, ik snap er niks van. Ik heb wel een keer gehad dat er twee stelen uit een zaadje kwamen, maar dit is nog veel vreemder. Ben ook erg benieuwd hoe de steks van die plant er uit komen te zien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berre wrote: Toppie fotografe :lol:

Mooi verslag en plantjes.

:P

 

Thank you. :wOOt

 

 

Cypress Hill wrote: Wazige plant, ik snap er niks van. Ik heb wel een keer gehad dat er twee stelen uit een zaadje kwamen, maar dit is nog veel vreemder. Ben ook erg benieuwd hoe de steks van die plant er uit komen te zien.

 

Ben ook zeer benieuwd naar de stekjes,voor zover ik t kan zien gaat het raar vertakken gewoon door! :P

 

kusjes fotografe

 

p.s. maak zo weer updatje,want staan in de volle grond. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend vroeg gegaan om eens ff te kijken wat voor grond zich eigenlijk onder het terras bevind. :D (hier is nl altijd in(specie) kuipen gekweekt,maar na bestudering van de(oude) kaarten (plattegronden) moet er op deze plek riviertje hebben gelopen,dus maar s ff kijken wat voor grond we tevoorschijntoveren :wOOt (mocht het ongeschikt zijn moeten we nog stukje afgraven & aarde halen dus vandaar maar in de ochtend zodat ze lekker vanavond ingeregent worden) :lol:

 

Volgens mij hebben we dit keer mazzel. :P (de grond onder het terras bestaat vanaf ong 15 cm uit een "losse" kleilaag. :P Hier fotootje van t gat(gelichte tegel) met daarin 10 liter wormenmest met de oorspronkelijke klei vermengd voor de eerste fosforbehoefte. :wOOt

 

Foto=NINNJ6AW.jpg

 

Normaalgesproken worden de planten niet verplaatst,maar nu ff gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ff nieuw fotootje te schieten van de steeds vreemder wordende wirdow. :wOOt Er is hier voorbloei gesignaleerd in het midden van de stam? :D & om t nog iets vreemder te maken het is slechts 1 haar! ;) Heb geprobeerd fotootje te maken: (het haartje zit rechstboven) ;)

 

Foto=B3UGWMIN.jpg

 

Lijkt wel alsof de spontaangetopte ook 2 kanalen begint te krijgen! :D

 

Foto=FIA3B7MV.jpg

 

Aangezien er maar ruimte is voor 2 planten is besloten toch deze 2 weirdoos op deze plek te behouden (hadden ook als eerste vrouwelijke kenmerken) de andere zullen volgende week(bij gebleken vrouwelijke voorbloei) uitgezet worden tussen de appelboompjes. :wOOt

 

Wirdow in de volle grond:

 

Foto=KVZJHM6N.jpg

 

Spontaangetopte in de volle grond:

 

Foto=3XV4CY7O.jpg

 

Fotootje om te laten zien dat ze de ruimte hebben. :wOOt (let ff niet op de zooi dat moet nog opgeruimd worden.) ;)

 

Foto=CLGXVHNW.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...