Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Veldje Zaailingen

Recommended Posts

100_1286.jpg

100_1283.jpg

100_1305.jpg

35 stuks onder 600 watt , na krap 5 weken bloei

 

 

geheeldag25.jpg

 

De proefkast waar ik 400 gram hoop uit te gaan halen , het oppervlakte is slechts 0,5 vierkante meter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn reply is weg?Het is dus een goed idee om op deze manier te kweken,maar ik kan het niet laten om toch even mijn bemerkingen hierop te posten

1)kies een zeer stabiele soort,deze moet zich al bewezen hebben in de indoorteelt

2)ken de verschillen in overheersing tussen indica's en sativa's phenotypen,dit is zeer belangrijk

3)laat zaailingen niet te lang voorgroeien of indien deze overwegende sativa eigenschappen bezit,top,scrog of train je plantjes dan best maar

4)neem er rekening mee dat er grote onderlinge hoogteverschillen kunnen ontstaan

5)net als met stekken zijn er ook veel verschillen in bloeitijden,tussen de 8 en 14 weken

zo zijn er nog wel zaken,zaailingen zijn wel potenter,ziektebestendiger,en kunnen meer verdragen als stekken,ze leveren ook duidenlijk meer op indien je een homogeen veldje kan kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

je reply weg ?? gek

 

Ben het met je eens dat er nogal wat dingen bij komen kijken waar je op moet lekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de eerste 3 foto's zie je dat de wanden zijn bekleedt met spiegelend materiaal . Je kunt dit bij bouwmarkten kopen als bv radiatorfolie . Je hebt er ook grote rollen van die voorzien zijn van een witte laag piepschuim , hiermee wordt normaal gesproken geïsoleerd.

 

Het zal misschien niet meer licht reflecteren dan witte (kalk) wanden, maar daar draait het niet alleen om.

Witte wanden hebben het grote nadeel dat ze hun licht in alle richtingen verspreiden,dus ook naar plaatsen waar je gee nlicht nodig hebt !!! dit licht gaat dus verloren . Met spiegelende wanden wordt het licht van de lamp mooi je tuin in gereflecteerd . Ik beweer dus dat je met spiegelfolie meer licht bij de planten krijgt.

 

Dat is m'n conclusie na vele metingen en testen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu ook atmo style bezig zal laten weten hoe het zit na de oogst

ik trek elke week een foto ga deze ineens posten zodner updates

ze staan er wel goed bij moet ik zeggen net zoals je beschreef in je proef topic

van de 24 houd ik 16 dames over (tot nu toe) staan bijna 3 weken

hoop dat ze net zo lekker worden als deze zien er vet uit hoe hoog zijn ze gemiddeld?? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Atmosphere....dat zit er gewoon fucking (%@$&*(&($)*@*^$*&@%^%*_*(^$^&@#^) uit ..echt nie normaal man AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH ....had k maarh zo'n tuintje ( binnekort hopelijk) ....k heb echwt wel respect voor jou joh ...dat er verdomd fucking goed uit.

 

Vraagje: hoe groot is je hok ..? de mijne WORD 90x90 en 1.75 hoog voor 10 plantjes a la 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk er wel aan dat stekken makkelijker zijn om mee te kweken ,zeker als je net begint.

 

Je hok lijkt mij een prima formaat ! dat hok van mij op de laatste foto is 85 bij 65 en 2 meter hoog en er staan 18 planten in .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto van de tweede serie he, daar zie ik een plant een hele slanke die met zijn pot links onderin staat, hoe groot is die pot? Hij ziet er echt heel klein uit maar toch een mooie dikke top bovenop als je de pot checkt. Geile toppe btw. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag42geheel.jpg

 

Nu beginnen de topjes aan te sluiten tot een geheel

 

Ik heb overigens GA spray gebruikt dit keer . Hierbij is het belangrijk om op het juiste moment je toppen in te spuiten met dit spul anders heeft het waarschijnlijk weinig nut . Het spul beïnvloed de hormoon huiishouding van de plant.

 

Met 100 ml kun je makkelijk 50 planten behandelen, het spul zou voor extremere bloei moeten zorgen, we zullen zien .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zijn gewoon slagwapens na het oogsten. Ben wel benieuwd naar ide GA spray...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2e plant vanaf links (in de voorste rij) draagt ee nstuk of 30 zaden onderin . Ik heb deze aan het begin van de bloei met stuifmeel van een Dubble fun mannetje bevrucht. Dat vrouwtje leek mij toen de beste, en het blijkt een goede keuze, nog steeds .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je ook best concluderen dat dat ghet idee van, als je plant een beetje bevrucht is dat ze dan ineens veel minder dikke toppe maakt, onzin is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo atmo...!

ziet er allemaal pico uit ,maar hoe lang heb je voorgegroei?

veel succes voor 2006

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé atmos hoe doet die GA het?

 

Ik kreeg de spray pas laat ,iets te laat voor sommige planten. Er zitten er wel tussen die er wel op gereageerd hebben denk ik ,ze bloeien duidelijk langer door en hebben meer harsen .

 

Hallo atmo...!

ziet er allemaal pico uit ,maar hoe lang heb je voorgegroei?

veel succes voor 2006

 

Deze zaailingen zijn zo goed als niet voorgegroeit hooguit een paar dagen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt Wow, ziet er erg mooi uit dit. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar wat voor soort is dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...