Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het balkon/terras waar mijn buitenplanten komen te staan, is alleen te zien door mijn directe buren aan 1 kant en ik zie hun niet zo snel snitchen. Bovendien heb ik ten tijden van de buitenkweek geen planten binnen staan. Mochten ze langs komen voor 5 buitenplantjes mogen ze ook nog niet gelijk in mijn huis komen snuffelen dacht ik zo, waar ze mijn hok en apparatuur kunnen vinden.

 

Maar je hebt het niet helemaal goed begrepen. Deze auto gaat gewoon mee tussen de 4 planten die er al staan. De buitenplanten komen er pas begin juni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oké zo nu valt het kwartje...

Tja gelijk in huis snuffelen zullen ze niet direct doen nee maar toch. Ik kan me een member herinneren die een jointje zat te roken in zijn eigen woonkamer en door de geur van de joint opgerold werd. Dit omdat de buren aan het klagen waren geweest over een wietgeur. Ome agent wilde ook toch voor de zekerheid nog even verder in de woning kijken. Dit was nog een medicinale gebruiker ook nog. Uiteraard niet geheel te vergelijken met jou situatie maar toch.

 

Maar waarom kweek je niet gewoon lekker door eigenlijk aankomende zomer? Zonde om stil te leggen toch die handel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om mijn stroomverbruik binnen de perken te houden, omdat buiten kweken ook zijn eigen charme heeft, om de warme zomermaanden te omzeilen en voor de afwisseling. Zo krijg ik aan het eind van de zomer ook echt weer zin in het binnenseizoen ipv uit routine weer een nieuwe kweek. Ook heb ik dan rustig de tijd om wat aanpassingen aan mijn hok te maken.

 

Beetje afhankelijk van het weer wil ik dus wel binnen gaan afbloeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier het zelfde.

En de wintermaanden ook niet.

Gaat veel te veel energie in de verwarming zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem hier gewoon de cv op 20 graden in de herfst/winter.

 

En in de zomer van 21.00 tot 9.00 uur draaien dan is het nog te doen met een goede afzuiger uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me voorstellen dat als je in een ouder (slecht geventileerd) huis woont en je overdag weinig thuis bent, de stookkosten om de temperatuur op 20 te houden op kunnen lopen.

 

Ik heb op zich een aardige overcapaciteit, maar bij een hittegolf is het niet ideaal. Geen heel groot probleem idd, maar dat was ook niet mijn belangrijkste reden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd hier nog een foto zonder hps.

 

gallery_48040_19664_1659825.jpg

 

De plant links onder is die die het roest probleem had.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 36 vanaf ontkiemen, dag 15 onder hps en in deze potten.

 

Wil ze morgen toppen en komend weekend schakelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend getopt en gepositioneerd in wat zo ongeveer de definitieve postitie moet worden. Achteraf gezien had ik dit misschien iets eerder moeten doen, omdat ik ze een beetje in elkaar moest proppen. Als ik het eerder had gedaan waren ze wat meer gaan groeien naar waar uiteindelijk ook ruimte en licht is.

 

gallery_48040_19664_3182860.jpg

 

De lamp komt straks iets hoger te hangen en het wattage gaat naar 750, omdat er nu over een grotere lengte belicht moet worden. Denk dat ik ze vanaf het schakel moment met 2 lampen van schuin opzij ga belichten.

 

Verder een nieuw speeltje in huis gehaald..

gallery_48040_19664_630433.jpg

 

Credits aan vakman voor de keuze van het model. This thing better perform, vak ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een meisje en ze heet Amnesia Auto CBD

 

gallery_48040_19664_1606977.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste mogelijkheid deze week om nog wat foto's te plaatsen met het licht uit, dus bij deze..

 

gallery_48040_19664_1570447.jpg

 

gallery_48040_19664_2090122.jpg

 

gallery_48040_19664_5181171.jpg

Temp omgeving: 22-27C

temp medium: 20-22C

temp blad (bovenop): 27-28C*

Rv: 60-70%

 

*De ir thermometer geeft voor de plekken in het hok zonder straligswarmte 29 a 30C aan, als de 2 andere thermometers 27C aangeven. Ook in mijn woonkamer zit hij enkele graden hoger dan wat de thermostaat zegt. Ga er dus maar vanuit dat ik uit gaan gaan van een graad of 2 lager dan de omgevingstmperatuur.

 

Gister hebben ze 7 liter pp gehad op ec 1.3.

 

Denk dat dit wel goed zal zijn voor 4 a 5 dagen, alleen wees mijn lieftallige vriendin mij er vanochtend op dat we komend weekend een weekendje weg hadden gepland.

 

Nu zou het zomaar kunnen dat ze het wel redden t/m zondagavond, maar denk dat ik ze vrijdagavond nog maar een litertje of 2 pp geef voor de zekerheid. Zou ze het iefst eerst goed droog laten trekken, maarja is effe niet anders.

 

Ook mijn planning om het weekend te schakelen en de 2e lamp in te schakelen is dus van de baan. Dit zal dus pas vanaf maandag gaan. Ben hier ook weer niet zo rouwig om, omdat ze nu pas iets meer dan 50cm hoog zijn en wil ze toch zeker wel eerst boven de 60cm hebben

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 liter per plant?

Hoe groot zijn je potten dan?

 

Veel plezier met je weekendje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets van 120 liter dacht ik, maar je kan beter kijken naar wat er in zit.

 

Dat is 50 liter kokos, 50 liter all-mix en de kluit uit een 7 liter pot = 107 liter

 

Veel plezier met je weekendje.

 

Dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit, ga maar lekker een weekendje weg, komt vast goed ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 45. De klok is vanaf vandaag om!

 

gallery_48040_19664_2124243.jpg

 

De 2e lamp is tevens opgehangen en allebei draaien ze nu op 500W.

 

De planten zijn nu 60 tot 72 cm hoog. Ik verwacht dat ze uiteindelijk ongeveer 150cm zullen worden. Naarmate de omvang van de planten verandert zal de stand van de lampen mee veranderen. De planten zijn veel breder geworden dan ik had verwacht en respectievelijk minder lang. Ik hoop dus dat ik een beetje uitkom. Ik hoop dat ze nu vooral centraal omhoog gaan schieten.

 

Ook zal uiteraard het wattage omhoog gaan, maar daarvoor moeten de planten iets meer hoogte hebben. Anders ben ik bang dat het midden van het gewas overbelicht wordt.

 

Ik heb nu al steeds vrij veel blad gehad met kartelranden. Hoe dit komt geen idee, want de temperaturen komen niet boven de 27C en de rv is steeds rond de 60%.

 

 

En dat dit..

gallery_48040_19664_134335.jpg

 

Deze chick zit nu op dag 8 en blijft dus veel te klein. Afgezien van dat het afgelopen weekend vrij koud geweest is door het weer en omdat ik er niet was, denk ik dat het vnl met de waterhuishouding te maken heeft.

 

Ik heb nog nooit eerder op 100% kokos gekweekt, maar bij het zaaien heb ik vrij veel water (20%) in het medium gedaan, omdat het na 10 en zelfs na 15% gewoon nog te droog aanvoelde. Ook als ik nu met mijn vinger in de pot ga lijkt het mij eerder te droog dan te nat.

 

Iemand een idee?

 

Deze plant doet in principe toch voor spek en bonen mee, dus het kan me allemaal niet zo veel schelen. Maar liever dat ik nu van deze fouten leer dan wanneer ik evt ooit in het groot op 100% kokos ga.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee. Had wel overwogen deze aan te schaffen voor de grote potten maar deze ca 19 liter pot kan ik gewoon tillen.

 

En ja hij is gewoon zwaar, dus echt droog kan hij niet staan. Maar het stomme is dat wanneer ik met mijn hand door de kokos ga,zelfs als ik wat dieper ga, het gewoon als droge poeder aanvoelt.

 

Wellicht had ik beter toch gewoon in een klein potje kunnen ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja kokos,,,

Dan werkt een tensio ook niet echt

En kan ik je ook verder niet helpen..

Heb geen ervaring met kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gehoord dat je bij kokos beter niet een te grote sprong in potmaat kan maken omdat het dan ongelijkmatig opdroogt. Ik kan me zo voorstellen dat je dat bij ontkiemen in 19 liter kokos, je dit probleem nog erger hebt.

 

Maar ik dacht een autoflower kun je liever ook niet verpotten dus vandaar.

 

Dit plantje ziet er iig vandaag al weer zieliger uit dan gister :) Misschien vanavond eens proberen een half litertje over de toplaag te sprayen als laatste redmiddel. kijken wat dat doet

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat dat een wat andere structuur heeft.

daardoor is de tensio niet goed in staat om de zuigspanning te meten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik had begrepen van misterx is dat het bij hem misschien wel minder secuur werkt, maar het wel een goede indicatie geeft. Blijkbaar kan het dus wel. Ik zie alleen het nut er niet zo van in bij een pot die je gewoon op kan pakken

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...