Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

snap ik. Maar omdat je zei "vlgs mij is het andersom".

 

Hoe ik het begrijp komen de kartelrandjes in eerste instantie van de warmte van de plant. Die op zijn beurt ontstaat doordat de plant niet genoeg kan verdampen om de plant te koelen van de omgevingstemperatuur en stralingswarmte. Al dan niet door een probleem.

 

Gaat helemaal nergens over verder, want in essentie zijn we het met elkaar eens. Maar ik ben nou eenmaal irritant met dat soort dingen. Cant help myself :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms lijkt het wel of jullie met elkaar getrouwd zijn :lol: :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gaan een pittige discussie niet uit de weg idd.. :hug:

 

Maar idd cannarie, we bedoelen het zelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door stralingswarmte sluiten de huidmondjes van het blad waardoor het niet goed meer kan verdampen.

Dan krijg je de typische kano.

 

Der zijn meerdere redenen waarom huidmondjes kunnen sluiten.

 

Ik draai op led met 40cm afstand.

Het is nooit warmer dan 26 graden.

 

En ik heb ook een paar kanos.

Ik maak me er niet druk om. Word weer een super oogst

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me er niet druk om.

 

Ik wel, maar weet niet of dat idd terecht is.

Maar imo is een verstoorde verdamping niet goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk heb je het liever niet.

als het maar bij een paar bladeren is er geen reden voor paniek

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik google op kanoblad zie ik iets wat ik nooit met hittestress geassocieerd heb, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Is verder ook niet iets wat ik vaak heb gezien.

 

Als ik aan hittestress denk denk ik aan omhoog kartelend blad. Dit heb ik bijvoorbeeld deze ronde nog gezien op een aantal bladeren toen er nog slechts 1 lamp vrij hoog hing. Ook niet eens op plekken direct onder de lamp. Laat dit dan ook maar voor wat het is, want ja wat doe je er aan.

 

Maar kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is wat betreft oorzaak tussen kanoblad en kartelblad? De eerste puur verdamping en de ander alleen warmte oid?

 

@vakman, Rocker is mijn middel om mezelf een beetje dragelijk te houden voor mijn echte vrouw ;)

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie net trouwens dat ik gequote ben in dat USA wiri topic, maar dat het nu verwijderd is. Beetje kinderachtig wel..

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand had een topic geopend met een tamelijk wazig verhaal over heel goedkoop wiet bestellen uit de VS. De laatste keer dat ik keek werd er al geroepen dat het verwijderd zou moeten worden, omdat het advies gaf over illegale handel. Technisch gezien correct, maar er werd niet direct gelinkt naar waar je moest zijn ofzo. Wat wat mij betreft een interessant aspect was, was de evt concurrentie vanuit de VS voor de NLse wietmarkt.

 

Echter zat ik net even in oude topics van de TS te kijken en dat maakte dat wazige verhaal er niet geloofwaardiger op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo.. dat topic,,

Ja klopt had ik ook gelezen ja,,

En ik had idd ook even Ts zijn voorgaande post bekeken.. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed ingrijpen van de moderator, waarvoor hulde.

 

TS was niet alleen wazig maar vloog ook verbaal behoorlijk uit de bocht.

Sommige mensen zouden echt moeten stoppen met blowen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste is misschien geweest nadat ik voor het laatst had gekeken.

 

Maar ik denk dat dit forum een paar uitzonderingen daargelaten, best een goed zelfregulerend vermogen heeft zonder dat daar direct een moderator aan te pas hoeft te komen.

 

Maargoed, laten we hier niet al te uitgebreid over uitwijden in dit topic ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten aan het eind van de laatste dag van week 3.

 

Dat extra beetje hoogte waar ik zo op had gehoopt is uitgebleven. Het hoogste punt is precies 100cm. Ik maak me er niet meer druk om. We maken er gewoon een paar mooie planten van. Het wattage blijft voorlopig op 2x 690.

 

Omdat enkele bladeren onderop wat licht werden ben ik afgelopen donderdag van ec 2.0 naar ec 2.2 gegaan en heb de dosis CaMg verhoogd van 2ml/l naar 3 ml/l. Hoe hoog ik precies ga eindigen wat betreft ec moet ik nog even aankijken.

 

Ik ben donderdag terug gegaan van 9 naar 8 liter water per keer en moet nog even aankijken of ze morgen weer dorst hebben of overmorgen. De vorige ronde gingen ze rond dit punt weer aanzienlijk minder drinken namelijk. Tis nu wel weer wat warmer in het hok ivm het weer. Rond de 28C.

 

Wat opvalt is dat de voorste plant de eerste paar uur na het water geven steeds de indruk wekt dat ze te nat staat. Na een paar uur is daar niks meer van te zien. Ik ga de volgende beurt deze plant maar een litertje minder geven. Denk dat deze wat minder drinkt dan de rest.

 

gallery_48040_19664_3068476.jpg

 

gallery_48040_19664_2920370.jpg

 

En dan de verassing van de week...

gallery_48040_19664_201395.jpg

 

De Amnesia Auto CBD heeft er toch nog zin in gekregen! Ze is nu 4 weken oud. Normaal gesproken verwacht ik dan al lang en breed bloeiverschijnselen, maar gezien de grote die ze nu heeft mag dat nog wel even duren. Iemand een idee wat ik kan verwachten wat betreft bloei met een algehele trage start? Komt deze dan ook later? vooralsnog lijkt het er wel op.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit cannarie, ze hebben mooie dikke stammen.

 

Ben benieuwd wat dat kleintje nog gaat doen :P

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een idee wat ik kan verwachten wat betreft bloei met een algehele trage start? Komt deze dan ook later?

 

Het plantje bloeit als ze er aan toe is..

Ik denk dat ze in deze fase gewoon nog geen bloeihormonen kan aanmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb in het verleden wel vaker miezerige autoflowertjes gehad buiten, maar hoop dat dat dan meer een kwestie van genetica was en dat deze vooropig nog wel even blijft groeien idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf vandaag is het week 5.

 

Ik hoopte na nu niet de zelfde fout als vorige ronde te maken, de ec iets lager te kunnen houden. Maar na een ec van 2.2 gedurende een week of 2 begint er nu toch ook wat geel door het gewas naar boven te komen. Ben gister naar ec 2.3 gegaan en zal ook wel weer richting 2.5 uitkomen. Gelukkig is de vergeling nog lang niet zo erg als de vorige ronde rond deze tijd.

 

Wat opvalt is dat waar de planten de vorige ronde deze periode echt veel minder gingen drinken, ze nu alleen maar dorstiger worden. ze drinken nu ca 3 ltr per dag.

 

Door in de loop van de week wat met de stand van de lampen te stoeien heb ik het vermogen naar 2x 720W kunnen brengen. De toppen in het midden geven me de indruk dat ze op dit moment niet veel meer kunnen hebben. De toppen zijn duidelijk een stukje dikker dan vorige ronde, maar dat moet natuurlijk ook op een kleiner oppervlak. Maar dat voorspelt mooie plaatjes over een paar weken :)

 

Hier kun je de vergeling mooi zien.

20180416_090152.jpg.d6cb0a651a60cb94a3f2f9ad3d3f62a5.jpg

 

Omdat ik toch een beetje zenuwachtig werd dat ik genoeg luchtbeweging had, maar een oud fannetje langs de stammen laten blazen gister

20180416_090222.jpg.d00ac7943e278858eefa73ace8a2ac9b.jpg

 

20180416_090137.jpg.c8e23bce48407f4554111e7c2ad922be.jpg

 

20180416_090128.jpg.d7148f60e91237934ae1dd0a121c60cd.jpg

 

 

 

20180415_205920.jpg.3fdb7eddd7166b2834480b7be9e6ae82.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me nooit niet zoveel zorgen om wat vergeling onderin.

Ik denk dat nagenoeg iedereen dat wel heeft..

 

Heeft te maken met het gegeven, dat dat blad minder tot geen licht krijgt

en bovendien haalt de plant daar mobile voedingsstoffen uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zei bongAlong onlangs dat dit niet gebeurt bij blad dat geen licht krijgt.

 

Weet niet of dat waar is hoor, want ik dacht dat ook altijd. Maar daar dacht ik dan meer aan bij dat blad dat eerst slap gaat hangen en dan afsterft. Dit lijkt mij echt meer op een tekort.

 

Maak me ook geen zorgen hoor. Het is lang niet zo erg als vorige ronde in dit stadium en ik kom ook niet bepaald blad tekort ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm.. dat zie ik nou niet direct als een bron van kennis..

 

Het komt voor bij alle planten, dat de binnenste, de onderste en de oudste bladeren,

eerder beginnen met afsterven..

Nogmaals, dat heeft ook te maken met het vermogen van planten,

om voedingsstoffen.. (de mobile... P @ K net name) te transporteren, naar delen van de plant,

die daar behoefte aan hebben.

Naar de toppen, om te bloeien..

 

Het is naar mijn mening dus een normaal lopend natuurlijk proces..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook niet dat dat niet waar is hoor. Ik ben dan ook wel benieuwd wat zijn onderbouwing is (lees je mee, Bong?). Ik kan mijn bevinding ook niet beter onderbouwen dan met "ik denk het te zien gebeuren".

 

Maar mijn vorige ronde was het eerste gele blad inderdaad oud, laag blad. Maar op plekken waar de takken opzij getrokken waren en het oude lage blad gewoon in het licht hing, werd het ook geel.

 

Ik zie ook altijd onderop het gewas (in de schaduw) hangende bladeren die later knisperig bruin worden. Dit kan in mijn beleving dus wel heel goed door een gebrek aan licht komen. Maar dat is dus niet de vergeling die je op de foto ziet.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk nu nog eens naar je foto's.

En lees jou eerste reactie in dezen terug..

 

Maar na een ec van 2.2 gedurende een week of 2 begint er nu toch ook wat geel door het gewas naar boven te komen. Ben gister naar ec 2.3 gegaan en zal ook wel weer richting 2.5 uitkomen.

 

Dan denk ik, dat je zelfs naar te hoog gaat in je EC..

Met name stikstof hebben ze ruim voldoende,

Dus daar licht het echt niet aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er gezond uit hoor, mooi groen. Die paar lichte bladeren krijg ik ook altijd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OR, klinkt hoog natuurlijk, die ec. Maar deze plant heeft veel nodig. Daarnaast drinken ze bij mij in deze grote potten ongeveer de helft van wanneer ik meerdere kleinere planten heb staan. Dat zou toch ook gecompenseerd moeten worden in je voedingsgift lijkt mij. Tot slot heeft het kraanwater hier ook een vrij hoge ec van 0,7. De eerste 0,7 zit dus niet zo veel in. Ook in mijn vorige ronde ben ik tot ec 2.5 gegaan zonder verbrandingsverschijnselen. De ergste vergeling kwam toen toen ik wat omlaag ging in ec.

 

Je hebt wel een punt dat de rest van het blad best donker is, waarmee je een N tekort uit zou kunnen sluiten. Maarja wat dat dan? meer CaMg? Zit echt al ontzettend hoog hoog hierin. Aptus adviseert 1 beurt p wk 5 ml/l. Maar of je nou elke dag of elke 5 dagen water geeft, maakt dan nogal een verschil. Ik geef elke waterbeurt 3ml/l vanaf week 3. Daarvoor 2 ml/l.

 

@420, Is niet zo erg idd, maar vorige ronde begon het ook zo en toen ging het ineens hard

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...