Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik hou niet zo van potten oppakken.

Zeker niet de smartpots die ik wel heb gebruikt.

Voor je het weet, heb je wortels beschadigd,.

 

Of ik ben gewoon te lomp.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou niet zo van potten oppakken.

Zeker niet de smartpots die ik wel heb gebruikt.

Voor je het weet, heb je wortels beschadigd,.

 

Of ik ben gewoon te lomp.. :whistle:

Met mijn smart pots van 20 liter en kleiner heb ik nooit problemen gehad tijdens het tillen. Gewoon bovenaan de randjes pakken. Bij de potten van 40 liter en groter moet het wortelstelsel eerst een beetje ontwikkeld zijn. Dan kun je ze ook rustig optillen hoor.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik op cocos deed, waterde ik het flink in, om daarna een week te laten staan, om inderdaad het vocht goed verdeeld te krijgen

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ook vanaf ontkiemen al?

 

Naar mijn idee gaat het hier juist fout namelijk.

 

Omdat dat kleine dingetje nog geen drol drinkt, duurt het een eeuwigheid dat het water uit de pot leeg is en dat leidt lijkt mij nou juist tot die ongelijke verdeling

 

Zal nog eens een testplant op 100% kokos zetten na gewoon ontkiemen in een kleine pot

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste week 12/12 zit er nu net op.

 

De planten zijn nu tot 85cm hoog en de eerste bloei is zichtbaar. Toevallig liet ik vandaag aan een medelid zien dat mijn planten vorige ronde een week na het schakelen al duidelijke calyx ontwikkeling in de oksels hadden, maar die zie ik nu nog niet. Qua bloei lijkt het wel gelijk te lopen. Geen idee hoe dit komt en of me dit iets uit zou moeten maken.

 

De laatste 5 dagen hebben de planten nodig gehad om 8 liter op te drinken. zojuist weer 8 liter gegeven, nu op ec 1.8.

 

 

Ik heb de afgelopen dagen een beetje zitten twijfelen om op het laatste moment toch de opstelling weer te veranderen. Dus om af te stappen van het 4 op een rij concept. Niet omdat ik er niet meer in geloof, maar omdat de planten veel breder zijn geworden dan ik had verwacht. Ik had veer meer de hoogte centraal in de plant verwacht.

 

Ik laat het toch maar gewoon zo staan. Ik hoop dat door de strek van de komende weken en later door gewicht in de toppen aan de zijkant deze vorm er alsnog een beetje in komt. Evt kan ik het een volgende keer beter met een andere soort proberen.

 

 

Verder moet ik nog toegeven dat tijdens mijn vorige verslag in de discussie om de grondtemperatuur (natte bol etc), de leden die mij ervan probeerde te overtuigen dat het medium wel eens te koud kon staan gelijk lijken te hebben gehad. Geloofde ik toen helemaal niks van.

 

Nu ik de temperatuur van het medium meet, zie ik dat die als de lampen uit staan wel eens terug loopt tot 17,5 graden terwijl de omgevingstemperatuur niet lager komt dan 20C. Als de lampen aan staan gaat dit weer naar de 21C. Denk wel weer dat dit in de meeste binnentuinen dan het geval zal zijn.

 

Dus OR, LC en Huff (en wie ik verder nog vergeet) bij deze :)

 

 

De fotos...

gallery_48040_19664_274923.jpg

 

gallery_48040_19664_1032695.jpg

 

gallery_48040_19664_693317.jpg

 

gallery_48040_19664_2518212.jpg

 

En dan hebben we nog het zielige autoflowertje.

gallery_48040_19664_154798.jpg

 

Daar heb ik eigenlijk niet meer naar omgekeken tot vandaag. En hij is eigenlijk ook nog precies even groot als een week geleden. :) De toplaag leek nu echt helemaal uitgedroogd terwijl;e pot nog zwaar was, dus heb er nu voor het eerst ca 0,5 ltr water op gesproeid. zal ik er nog wat van oogsten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het er zo slecht nog niet bij staan hoor cannarie..

Gewoon even los van de opstelling..

 

Dan komen daar voldoende toppen in hoor..

En de plantjes lijken het nu toch echt naar hun zin te hebben..

:tu

____________________________________________ :innocent:

Ik ben een vinger teller.

Dat is de thermo meter van de plant.

Geen 7 of zelfs 9 vingers is er iets met de plant.

Is mijn mening. (i am a believer)

Dan ga ik dingen na die fout zouden kunnen zijn.

_____________________________________________ :innocent:

 

 

Hebben ze die wel.....

Recht zo die gaat... :spliff:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet slecht uit.

Erg vol zelfs.

 

Ik zou zelf wat blad weghalen. Ben bang dat je anders veel fluff krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OR, Ik ben op zich ook niet ontevreden over de gezondheid van de planten, maar dat wil nog niet zeggen dat dat het perse ook voldoende gaat brengen. Ik heb nu amper de helft van het hok gevuld, dus om al mijn licht kwijt te kunnen, moeten de lampen in een grotere hoek dan ze nu hangen. Maar als het hoge gedeelte zo breed is hangt de lamp er te dicht op om op vol vermogen te draaien.

 

Ik ga vandaag eens kijken of ik iets van ballast (gewicht) aan de lamp kan hangen aan de kant waar de ballast (evsa) niet hangt. Dan kan ik ze namelijk 180 graden draaien en staan ze een stukje verder van de planten af. Op dit moment kunnen ze in die richting te weinig kantelen doordat ze aan de kant van de ballast veel zwaarder zijn.

 

@MisterX, dat komt dus ook doordat ze zo breed zijn geworden en er toch 4 op een relatief kleine ruimte naast elkaar moeten staan. Ik verwacht wel nog behoorlijk wat strek de komende 2 weken wat het allemaal wat luchtiger zal maken. Daarnaast belicht ik van 2 kanten wat de penetratie ten goede moet komen.

 

Ik wil dus alleen helemaal onderin vandaag of morgen een heel beperkte hoeveelheid blad weg halen, om niet te veel dood bladmateriaal in mijn vochtige potten te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om niet te veel dood bladmateriaal in mijn vochtige potten te krijgen.

 

Ik haal eigenlijk nooit wat weg..

Hooguit een beetje dieven..

 

Maar afgevallen bladeren etc..

Direct weg halen.

Is een bron van infecties..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo kan het ook.

 

Maar met het water geven is het ook wel prettig ;)

 

Echt dieven ben ik een tijdje geleden al vanaf gestapt. Alleen hele dunne sprieten knip soms ik weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprietjes?

 

Dieven is voor mij, kansloze bloemvorming weghalen.

 

En watergeven, doe ik van onderen op de waterschaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven is voor mij, kansloze bloemvorming weghalen.

 

Dat is volgens mij idd eigenlijk de correcte definitie van dieven. Maar ik vermoed dat MisterX het had over het verwijderen van blad en lage takken. Ik haal dus vaak dunne lange takjes weg waarvan je echt weet dat er niks anders dan fluf aan kan komen. edit: zie nu dat hij het woord dieven helemaal niet gebruikt heeft

 

En watergeven, doe ik van onderen op de waterschaal.

 

Maar ik niet :)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal ook veel blad weg om de penetratie te verhogen.

 

Ik doe dit wel alleen als het iets te vol is

(Wat het bij mij altijd is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij een scrog heb je dat al snel idd. Dan zou ik het ook doen hoor, maar wel zo min mogelijk.

 

@OR, op het moment dat het te vol is heb je nou juist de situatie dat veel blad niet in het licht staat en dus meer energie verbruikt dat het kan terugpakken met fotosynthese. Als het echter niet al teveel blad is dat in het donker hangt, zou ik de plant liever zelf in de gelegenheid stellen om het blad leeg te trekken ten behoeve van de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact mijn idee cannarie..

Laat maar lekker leeg trekken als de tijd daar is..

Tis net een buffer.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het nog niet eens zo zeer over het leegtrekken bij een tekort of aan het eind van de bloei, maar meer over dat de plant hier voor al het blad dat geen licht krijgt af laat sterven. Omdat het dus geen licht krijgt.

 

Tuurlijk is een beetje buffer van het blad ook goed om te hebben

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een scrog in een kleine kast/tent moet je haast wel, zeker met indica's. Anders is je luchtverdeling RUK!!

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de fotosynthese dan X?

 

Ik beperk het tot een minimum

Ik laat heel veel blad zitten nog.

 

Maar haal het in mijn ogen overtollige blad weg

 

Ik zie het zo. Hoeveel nut heeft het om zonnepanelen op te stapelen

 

Ik heb verder niks om mijn claim te onderbouwen. Behalve mijn resultaten.

 

De wiet werd gewoon harder. Ook dieper in de plant

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatie 2e ballast lijkt geslaagd. En daarmee kan het vermogen naar 2 x 600W

 

gallery_48040_19664_1710034.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet vergeten haltergewichten te vermelden in je setup volgende keer he :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig Cannarie. Toevallig heb ik vorige week bij wijze van test ook een halterschijfje opgehangen aan mijn ventilatortje om in hoogte te kunnen verstellen, omdat deze te licht was voor deze set https://www.trinacria.nl/sacla-easy-rolls-20-set-van-2-easy-rollers/P5464 die ik had aangeschaft, maar in jouw geval zouden deze volgens mij perfect zijn, afzonderlijk traploos in te stellen, tenzij het natuurlijk perfect hangt voor je nu....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green, maar wat zou hiervan het nut zijn? ik heb alleen maar gewicht nodig om het zwaartepunt van de lamp meer naar naar het midden te brengen. Zonder dit gewicht kan de lamp maar beperkt kantelen in de richting van de evsa af. En omdat ik de lamp zo veel mogelijk naar de wand wil hebben, wil ik de evsa dus wel aan de binnenkant. Nu gaat het probleemloos. De hoek zelf is gewoon aan te passen door een andere schakel van de ketting op te hangen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...